Ruoan tilaaminen

Onko joku ostanut ruokaa noutotilauksena tai kotiinkuljetettuna. Miten on sujunut?

120

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei vielä, pakko varmaan jossakivaiheessa on alkaa käyttämään nouto-palvelua,,,
      tympii nämä uudet muutokset,
      kaupassa olisi niin kiva itte käydä soppailemassa,

      • Kyllä me varmaan ehdimme käydä kaupoissakin kunhan tämä koronaepidemia antaa myöten. Kivahan se on itse katsella ja valikoida mutta jos tässä vaiheessa sillä että tilaa kotiin tai noutaa kotiin vältetään turhia kohtaamisia toisten kanssa, on siitä hyötyä taudin välttämisen kannalta.

        Itse olen vielä käynyt kaupassa pari kertaa viikossa mutta katselin jo kaupan sivuja toimintaohjeisiin liittyen.


    • Anonyymi

      Jos ajattelit läskisoossia ja perunoita ei toivoakaan. Mutta jos mielessäsi kangastelee esimerkiksi pizza tai kebab-ranskalaiset sellaisia saa kyllä helposti, soitto lähimpään "karvaranteen" pitseriaan ja toimittavat kyllä kotiin.

      • Eikö läskisoosivermeet saa tilattua ruokakaupasta?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Eikö läskisoosivermeet saa tilattua ruokakaupasta?

        Ei.
        Niitä myy nykyään vain maahanmuuttajien pizzeriat ja ke-bappilat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei.
        Niitä myy nykyään vain maahanmuuttajien pizzeriat ja ke-bappilat.

        Oon kait minä löytäny ihan prismasta tai cittarista. Laajenna reviiriäsi;).


    • Anonyymi

      Not.

      Katellut, aika hyvin on ravintoloita, joiden kuljetusalueella ollaan. Aika useinkin nähnyt noita Woltin tsuppareita lähistöllä pyörimässä, että toimii ilmeisimmin käytännössäkin.

      En ole perehtynyt, miten Foodora on laaja, se kun jotenkin fuusioitui Pitsaonlinen kans. Noh, oletan, pitsaa saa kuten ennenkin. Noin käytännössähän pitserioilla valtavan laajat listat, leikkeitä, kepappeja, pastaa. Noitten tsupparifirmojen ansiosta nykyisin pystyis kai tilaamaan melkein mitä tahansa. Iteasiassa ollaan kahden kaupungin toimitusalueella, Tsadi ja Tiksi, että vaihtoehtoja on rutkasti.

      Niinsiis, ei ole tullut tilatuksi, mun mielestä varsinainen ravintolaruoka ois mukavampi syödä ravintolassa. Toisekseen, kotiinkuljetettuna ei saa viintä, ei kaljaa, mikä on puute. Harvempi varmaan muuten tietää, monet ravintolat voi myydä ulos 5.5 promillen juomia, jos ovat maksaneet muutaman satasen luvat. Eipä se kovin eri asia ois saada niitä kaljojaan kotitoimituksina ruuan kans, mutta siitä se eduskunnassa sota ensin käydään.

      Sehän se on, jossain hikiällä ei voi tilata, kuin taksin. Kerran alkoi mökillä makkaran syöminen kyllästyttämään ja aattelin tilata pitsan. Joo, ei siellä ole kotiinkuljetuksia. Ja aina arvoitus, onko pitseria auki, vaiko konkurssissa. Taksit kyllä kuljettelee syrjäkylien mökinmummoille ruokapalvelut, mutta eivät roudaa pitsoja.

      =DW=

      • Ok. Aatelin kyllä lähinnä näitä oikeita ruokakauppoja ja niiden lisääntynyttä noutopalvelua tai kotiinkuljetusta. Siis verkkokauppaa.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ok. Aatelin kyllä lähinnä näitä oikeita ruokakauppoja ja niiden lisääntynyttä noutopalvelua tai kotiinkuljetusta. Siis verkkokauppaa.

        Alepan kauppakassi.

        Sitä on kyllä tullut käytettyä, useitakin kertoja. Näppärä homma, aikansa tuhraa tietsikalla, sovittuun aikaikkunaan soi ovikello ja poika nostaa ostokset portaille. Toiminut tosi hyvin. Siinä säästää hitosti aikaa, pensaa, hermoja, etenkin jos on isompia tilauksia kissanhiekkoineen ja niine paljon puhuttuine vessapapereineen.

        Niinjuu ja käytännössä säästää rahaakin. Kuljetus kympin. Sillä ei paljoa pensaa osta ja jos laskee edes pikkasen itelleen palkkaa kauppareissusta, on jo voitolla. Parasta, ei tule heräteostoksia ja ite ostokset on hyvin himassa harkittuja.

        Tuotteet olleet just, mitä tilannut. Tilauksessa mahdollisuus valita vaihtoehto, jos jostain syystä jotain ei ole saatavilla. Vihannekset, hedelmät huippulaatua.

        Ainoo puute, ei voi tilata tupakkia, eikä keskaria.

        Nyt tollaset palvelut ruuhkautuneet, pitää ottaa reilusti ennakkoa, jos aikoo jotain tilata. Toimitusajan näkeepi kyllä netistä.

        Mä kyllä omien kokemuksieni kautta suosittelen. Vaikka tässä nyt on noita kauppoja ympäristössä paljonkin, ihan hommelin näppäryyden takia on sitä käytetty.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alepan kauppakassi.

        Sitä on kyllä tullut käytettyä, useitakin kertoja. Näppärä homma, aikansa tuhraa tietsikalla, sovittuun aikaikkunaan soi ovikello ja poika nostaa ostokset portaille. Toiminut tosi hyvin. Siinä säästää hitosti aikaa, pensaa, hermoja, etenkin jos on isompia tilauksia kissanhiekkoineen ja niine paljon puhuttuine vessapapereineen.

        Niinjuu ja käytännössä säästää rahaakin. Kuljetus kympin. Sillä ei paljoa pensaa osta ja jos laskee edes pikkasen itelleen palkkaa kauppareissusta, on jo voitolla. Parasta, ei tule heräteostoksia ja ite ostokset on hyvin himassa harkittuja.

        Tuotteet olleet just, mitä tilannut. Tilauksessa mahdollisuus valita vaihtoehto, jos jostain syystä jotain ei ole saatavilla. Vihannekset, hedelmät huippulaatua.

        Ainoo puute, ei voi tilata tupakkia, eikä keskaria.

        Nyt tollaset palvelut ruuhkautuneet, pitää ottaa reilusti ennakkoa, jos aikoo jotain tilata. Toimitusajan näkeepi kyllä netistä.

        Mä kyllä omien kokemuksieni kautta suosittelen. Vaikka tässä nyt on noita kauppoja ympäristössä paljonkin, ihan hommelin näppäryyden takia on sitä käytetty.

        =DW=

        Minustakin vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta niin kaupan sivulta luettuna kuin tuttavien kokemusten perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alepan kauppakassi.

        Sitä on kyllä tullut käytettyä, useitakin kertoja. Näppärä homma, aikansa tuhraa tietsikalla, sovittuun aikaikkunaan soi ovikello ja poika nostaa ostokset portaille. Toiminut tosi hyvin. Siinä säästää hitosti aikaa, pensaa, hermoja, etenkin jos on isompia tilauksia kissanhiekkoineen ja niine paljon puhuttuine vessapapereineen.

        Niinjuu ja käytännössä säästää rahaakin. Kuljetus kympin. Sillä ei paljoa pensaa osta ja jos laskee edes pikkasen itelleen palkkaa kauppareissusta, on jo voitolla. Parasta, ei tule heräteostoksia ja ite ostokset on hyvin himassa harkittuja.

        Tuotteet olleet just, mitä tilannut. Tilauksessa mahdollisuus valita vaihtoehto, jos jostain syystä jotain ei ole saatavilla. Vihannekset, hedelmät huippulaatua.

        Ainoo puute, ei voi tilata tupakkia, eikä keskaria.

        Nyt tollaset palvelut ruuhkautuneet, pitää ottaa reilusti ennakkoa, jos aikoo jotain tilata. Toimitusajan näkeepi kyllä netistä.

        Mä kyllä omien kokemuksieni kautta suosittelen. Vaikka tässä nyt on noita kauppoja ympäristössä paljonkin, ihan hommelin näppäryyden takia on sitä käytetty.

        =DW=

        Seuraavana päivänä saa ruokaa kotiin PKS:lla.

        https://meneva.fi/fi/murkina


    • Anonyymi

      Johan sitä kauppapalvelua on käytetty iät ja ajat ja ruokaa tilattu kotiin ikuisuuksia. Miksi se siitä muuttuisi?

      • Toiset on toiset ei. Tämän koronan sikana kuulostaa kuitenkin lisääntyneen kovasti kun ihmiset koittavat vältellä kauppareissuja.


      • siilivain kirjoitti:

        Toiset on toiset ei. Tämän koronan sikana kuulostaa kuitenkin lisääntyneen kovasti kun ihmiset koittavat vältellä kauppareissuja.

        Siis sikana = aikana


    • Anonyymi

      Olen käyttänut viisi vuotta Alepa Kauppakassia.
      Tilaan viikottaiset perusruoka-aineet sieltä.
      Kaikkia samat ainekset löytyvät kuin Alepa-kaupastakin.
      Olen ollut tosi tyytyväinen.
      En halua kauppakasseja raahata monta kertaa viikossa.

      Nyt on kaikissa ruuan verkkokaupoissa ruuhkaa.
      Ennen tilasin edellisenä päivänä seuraavana päivänä tuotavat (viikon) ruuat.
      Nyt ei vapaita kuljetusaikoja ole ollut kuin parin viikon päässä.
      Viikko sitten tilasin ruokia pääsiäiseksi (mämmeineen), ensimmäinen vapaa kuljetusaika oli 7.4 eli ehtii pääsiäiseksi.

      Kahtena viime viikkona joitakin tuotteita on myös suuren kysynnän vuoksi ollut loppu kahtena, mutta korvaavan tuotteen voi itse toivoa tilauslistassa tai antaa kaupan kerääjän laittaa jotain vastaavaa tilalle.

      Tee nyt tilaus, niin saat ainakin parin viikon päästä ruuat kotiin.

      K-citymarketissa näytti olevan vielä pahempi (pitempi) ruuhka.

      • Totta. Ruuhkaiselta vaikutti sekin palvelu jonka sivuja katselin. Lisännevät resursseja. Häytynee seurata tilannetta.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Totta. Ruuhkaiselta vaikutti sekin palvelu jonka sivuja katselin. Lisännevät resursseja. Häytynee seurata tilannetta.

        Henkilökuntaa on lisätty Alepan kauppakassiinkin, mutta vie hetken aikaa perehtyä hommaansa. Myös lisää kuskeja ja autoja tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökuntaa on lisätty Alepan kauppakassiinkin, mutta vie hetken aikaa perehtyä hommaansa. Myös lisää kuskeja ja autoja tarvitaan.

        S-ryhmä sulki ravintoloita ja hotelleja, väki värvättiin S-ryhmän kivijalka-ja nettikauppoihin.


    • Anonyymi

      Tänään tuli toimitus paikallisesta k kaupasta, toissa iltana tilasin, kaikki tuli mitä tilauksessa oli. Kuljetusautossa oli omat osiot pakasteille, kylmille ja kuivatavaroille, sekä erillinen osio ei elintarvikkeille (esim,. pesuaineet, kukkamullat ja vessapaperit).
      Todella hieno palvelu, räätälöity tähän tilanteeseen, mutta toivottavasti tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuteen.

      Maalaismummi

      • Sitähän ei tiedä jos tästä jää normikäytäntö, eli lisääntyy koronan edeltävään aikaan verrattuna.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Sitähän ei tiedä jos tästä jää normikäytäntö, eli lisääntyy koronan edeltävään aikaan verrattuna.

        Toivottavasti jää! myös kaksi ravintola-alan yrittäjää käynnistelee juuri kotiinkuljetus- toimintaa ja yksi on jo aloittanut take away palvelun, nämäkin uusia toimintamalleja tällä kylällä. Konditoria kahvila myös myy luukulta kahvia ja leivonnaisia ulkoterassille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti jää! myös kaksi ravintola-alan yrittäjää käynnistelee juuri kotiinkuljetus- toimintaa ja yksi on jo aloittanut take away palvelun, nämäkin uusia toimintamalleja tällä kylällä. Konditoria kahvila myös myy luukulta kahvia ja leivonnaisia ulkoterassille.

        Ai saako ulkoterassille kokoontua syömään tai kaffelle?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ai saako ulkoterassille kokoontua syömään tai kaffelle?

        Ei kai ne ihmiset siinä kokoonnu, täällähän on vielä ihan talvi. Se kioskiluukku on siihen terassin puolelle, kahvila sisällä on suljettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne ihmiset siinä kokoonnu, täällähän on vielä ihan talvi. Se kioskiluukku on siihen terassin puolelle, kahvila sisällä on suljettu.

        Ai minä käsitin et kun myydääntrrsssille siihen jäädään istuskelemaan


    • Anonyymi

      Yksittäiset kaupatkin palvelevat varmaan nyt hyvin, kun asiakkaat kaupassa ovat vähentyneet. K-kauppias on yksityinen yrittäjä, myynti laskee.
      Saapi nähdä onko heillä aikaa ja resursseja kun kriisi menee ohi.
      Hienoa, että palvelu pelaa nyt !

    • Anonyymi

      Tilaan 1 - 2 kertaa kuukaudessa kun laiskuus iskee. Viimeksi eilen.
      Tuotteiden piti tulla tänään klo 15 - 16 mutta yllättikin heti klo 13 jälkeen kun toi tilaukset. Sujuu kuin siima konsanaan.

    • Anonyymi

      Tilaan 1 - 2 kertaa kuukaudessa kun laiskuus iskee. Viimeksi eilen.
      Tuotteiden piti tulla tänään klo 15 - 16 mutta yllättikin heti klo 13 jälkeen kun toi tilaukset. Sujuu kuin siima konsanaan.

    • Anonyymi

      Te, jotka kerrotte noista toimitusajoista, niin kertokaa nyt ihmeessä missäpäin maata asutte. Ei noita lähetyksiä yhdestä ja samasta paikasta toimiteta.
      Oletteko te vihreiden äänestäjiä?

      • Anonyymi

        "Anonyymi
        Tänään 16:51"

        Itä-Suomessa. Paikallisiin kauppoihin (2 kpl) on matkaa reilu kilometri. Mutta verkkokauppa ja kotiintoimitus mesta on 15 km päässä.
        Se tässä ihmetyttää, samoja ketjuja mutta paikallisilla ei kotimyyntiä. Enpä osta heiltä muutenkaan koska välillä pyrähtelen 25 km päähän kaupunkiin ja menen Cittariin. Bussilla.
        Samalla voin tehdä muitakin asiointeja.
        Tupakat ostan tästä paikallisilta ja toimitan sekä noudan esim paketteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymi
        Tänään 16:51"

        Itä-Suomessa. Paikallisiin kauppoihin (2 kpl) on matkaa reilu kilometri. Mutta verkkokauppa ja kotiintoimitus mesta on 15 km päässä.
        Se tässä ihmetyttää, samoja ketjuja mutta paikallisilla ei kotimyyntiä. Enpä osta heiltä muutenkaan koska välillä pyrähtelen 25 km päähän kaupunkiin ja menen Cittariin. Bussilla.
        Samalla voin tehdä muitakin asiointeja.
        Tupakat ostan tästä paikallisilta ja toimitan sekä noudan esim paketteja.

        Hyvä, viestissä tuli sijainti mukaan.
        Yksittäiselle kaupalle kotimyynti on kallista. Taloudellisesti ihan järkevä tuo 15 km toimitusmatka keskuspaikalta koko ympäristöön.

        ***
        Tupakasta ja oluesta ei taida yksikään kauppa/keskusliike antaa bonuksia. Jos on mahdollista lähteä ulos ja lähellä on joku kioski, niin nuo kannattaa ostaa sieltä, jotta saa pidettyä sen pystyssä ja toiminnassa.


      • Anonyymi

        Päijät-Hämeessä, täällä syrjäkylällä pöpöiltä piilossa. Lähimpään kauppaan on matkaa reilut 10 km, ja ennen klo 10.00 tilatut ruuat tulee samana päivänä..


    • Kuuluu olevan sellaistakin palvelua ainakin täällä, että voi tehdä ostostilaukset ja sitten käydä itse hakemassa ne valmiiksi kassitettuina. Tuovat kaupan ulkopuolellekin, jos haluaa. Säästää kotiinkuljettajien aikaa.
      Itse en ole vielä tarvinnut tilata mitään, mutta pianaikaa pitää tilata lisää joitakin reseptilääkettä. Maidoissa, mitä jäljellä on, näkyy olevan ylihuomenna parasta ennen.

      Miten tuota ruokaa siunautuikin niin paljon kaappeihini vaikka en mielestäni mitenkään hamstrannut mitään.

      • No tuohan juuri on sitä msinutsemaani noutopalvelua. Verkossactilataan ja voidaan myös maksaa. Sovittuna aikana haetaan.


      • siilivain kirjoitti:

        No tuohan juuri on sitä msinutsemaani noutopalvelua. Verkossactilataan ja voidaan myös maksaa. Sovittuna aikana haetaan.

        No niihä näkkyy.
        Siinä ainakin luulisi olevan lyhyempi toimitusaika kuin kotiinkuljetuksessa.


      • Tellukka kirjoitti:

        No niihä näkkyy.
        Siinä ainakin luulisi olevan lyhyempi toimitusaika kuin kotiinkuljetuksessa.

        No niin luulisi. Työkaveri tilasi toissapäivänä ja sanoi noutavansa tänään.


      • Anonyymi

        "Tuovat kaupan ulkopuolellekin, jos haluaa. "

        Minulla on tuosta karvas kokemusparin vuoden takaa. Paikallisen markettimme kaupantädillä oli hevosia. Tilasin häneltä sitä ihtiään muovikassillisen ruusupuskia varten. Sovimme, että hän jättää kassin nurkan taakse kaupan päätyyn. Sieltäkin sen joku kävi pöllimässä, ennen kuin itse ehdin hakea.

        T: Paskatkin viedään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuovat kaupan ulkopuolellekin, jos haluaa. "

        Minulla on tuosta karvas kokemusparin vuoden takaa. Paikallisen markettimme kaupantädillä oli hevosia. Tilasin häneltä sitä ihtiään muovikassillisen ruusupuskia varten. Sovimme, että hän jättää kassin nurkan taakse kaupan päätyyn. Sieltäkin sen joku kävi pöllimässä, ennen kuin itse ehdin hakea.

        T: Paskatkin viedään.

        Tuskin ruokakasseja jotka kaupoista myydään jätetään noin vaan nurkan taa. Teillä oli kaupan tätin kesken ihan kahdenkeskinen keissi 😊.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Tuskin ruokakasseja jotka kaupoista myydään jätetään noin vaan nurkan taa. Teillä oli kaupan tätin kesken ihan kahdenkeskinen keissi 😊.

        Joo. Onneksi tuote ei loppunut. Oli kuulemma isot varmuusvarastot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Onneksi tuote ei loppunut. Oli kuulemma isot varmuusvarastot.

        🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuovat kaupan ulkopuolellekin, jos haluaa. "

        Minulla on tuosta karvas kokemusparin vuoden takaa. Paikallisen markettimme kaupantädillä oli hevosia. Tilasin häneltä sitä ihtiään muovikassillisen ruusupuskia varten. Sovimme, että hän jättää kassin nurkan taakse kaupan päätyyn. Sieltäkin sen joku kävi pöllimässä, ennen kuin itse ehdin hakea.

        T: Paskatkin viedään.

        Sivusta.

        Aikanaan hyppelin riemusta ja kiljuin ilosta, kun seinänaapurin emäntä kehui hankkineensa sitä itseään puskien juurelle säkillisen. Sinä kesänä ois ollut hengityssuojille käyttöä.

        Noh, sille kesälle ei meitin rivarissa oikein otettu aurinkoa, eikä rillailtu. Vaan eipä ole naapuri sen jälkeen käyttänyt, kuin tehdastekoisia lannotteita.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta.

        Aikanaan hyppelin riemusta ja kiljuin ilosta, kun seinänaapurin emäntä kehui hankkineensa sitä itseään puskien juurelle säkillisen. Sinä kesänä ois ollut hengityssuojille käyttöä.

        Noh, sille kesälle ei meitin rivarissa oikein otettu aurinkoa, eikä rillailtu. Vaan eipä ole naapuri sen jälkeen käyttänyt, kuin tehdastekoisia lannotteita.

        =DW=

        Hyvin maatunut hevosvoima ei liiemmin haise. Biolanin kanankakka haisee paljon pahemmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin maatunut hevosvoima ei liiemmin haise. Biolanin kanankakka haisee paljon pahemmalta.

        Mihin niitä lannotteita tarvitaan?
        Se mitä olen mökillä viljellyt ajoittain perunasta persiljaan ja porkkanaan ja ruohosipuliin ym, olen vain mättänyt muokkaamalleni kasvimaalle ja joka kerta tullut erinomainen sato ilman lannoitteita. Se kasvimaa oli välillä käyttämättä parikymmentä vuotta.


    • Anonyymi

      jesus, tilattuna itse noudettuna 6€, kotiintuotuna 16€, meikämannilla menee viikon ruokaan vähempi kuin kotiinkuljetus maksaa
      njj

      • Jossai liikkeessä itse noudettuna 4,90; kotiin tuotuna 9,90.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Jossai liikkeessä itse noudettuna 4,90; kotiin tuotuna 9,90.

        Jos käy harvakseltaan kaupassa, niinmison erän tilaaminen ja ostaminen kotiinkuljetettuna on ihan hyvä juttu. Eipä tule heräteostoksia.
        Minusta on erinomaista, että kaupat tarjoavat tätä mahdollisuutta.
        Varmaan kilometreistä kiinni tuo taksa. Työllistää, uskoisin.
        Tällaisena aikana todella iso plussa kauppiaille, että ovat oivaltaneet tämän vaihtoehdon.

        Beng
        En ole vielä kokeillut. Haen niitä nyssäköitä kolmisen kerran viikossa itse, ainakin vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käy harvakseltaan kaupassa, niinmison erän tilaaminen ja ostaminen kotiinkuljetettuna on ihan hyvä juttu. Eipä tule heräteostoksia.
        Minusta on erinomaista, että kaupat tarjoavat tätä mahdollisuutta.
        Varmaan kilometreistä kiinni tuo taksa. Työllistää, uskoisin.
        Tällaisena aikana todella iso plussa kauppiaille, että ovat oivaltaneet tämän vaihtoehdon.

        Beng
        En ole vielä kokeillut. Haen niitä nyssäköitä kolmisen kerran viikossa itse, ainakin vielä.

        itse kun kerää, saa sitä mitä haluaa, rupiset voi jättää laariin.
        Toisaalta jos on kotiarestissa voi tilata kuukauden einekset, niin
        ei se nyt päivää kohden ole paljon.
        Yhdelle sidukalle tai kevytmaidolle tulee hintaa jos sen tekee
        njjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käy harvakseltaan kaupassa, niinmison erän tilaaminen ja ostaminen kotiinkuljetettuna on ihan hyvä juttu. Eipä tule heräteostoksia.
        Minusta on erinomaista, että kaupat tarjoavat tätä mahdollisuutta.
        Varmaan kilometreistä kiinni tuo taksa. Työllistää, uskoisin.
        Tällaisena aikana todella iso plussa kauppiaille, että ovat oivaltaneet tämän vaihtoehdon.

        Beng
        En ole vielä kokeillut. Haen niitä nyssäköitä kolmisen kerran viikossa itse, ainakin vielä.

        15 km suunta. Vakiotaksa 7.90 kotiintoimitus. Riittääkö edes löböön pakettiautossa jolla jakelu tapahtuu? No, uskoisin että on muitakin tilaajia NYT korona paniikissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse kun kerää, saa sitä mitä haluaa, rupiset voi jättää laariin.
        Toisaalta jos on kotiarestissa voi tilata kuukauden einekset, niin
        ei se nyt päivää kohden ole paljon.
        Yhdelle sidukalle tai kevytmaidolle tulee hintaa jos sen tekee
        njjj

        Eivät tuo sidukkaa eikä tupakkaa. Muiden tuotteiden kotiinkuljetus 14,90 €. Käyn itse, kauppaan noin puoli kilometriä.


    • Anonyymi

      Emme ole kuin alle 10 kertaa koko elämäni aikan käynyt ravintolassa tai missään ruokapaikassa syömässä. Joskus on ennennkäyty pizzaa mutta ei enää pitkään aikaan.

      • Anonyymi

        Hesassa ovat verkkokaupan toimitukset jumissa tai viikkojen päässä.
        Yritin cittaria vaan 3 viikon kuluttua ja S-kauppakassi jumissa. Tytär tulee tuomaan pääsiäissafkat lisineen, muuten käytävä kai yöaikaan, jos olisi rauhallisempaa Prismassa ja cittarissa.


      • Anonyymi

        Hesassa ovat verkkokaupan toimitukset jumissa tai viikkojen päässä.
        Yritin cittaria vaan 3 viikon kuluttua ja S-kauppakassi jumissa. Tytär tulee tuomaan pääsiäissafkat lisineen, muuten käytävä kai yöaikaan, jos olisi rauhallisempaa Prismassa ja cittarissa.


    • Anonyymi

      Alepa kauppakassista olen saanut viiden vuoden ajan tuoretta tavaraa yhtä poikkeusta lukuunottamatta.,
      joissain tapauksissa viimeinen myyntipäivä on kauempana kuin kaupan tuotteissa.
      Se yksi poikkeus oli ruukkutilli, jota tilasin koristaakseni lohileipiä.
      Annoin palautetta, että tilli oli ihan nuukahtanutta, se hyvitettiin,
      vaikkakin lohileivät jäivät koristelematta, niin kalakeittoon tilli olisi vielä kelvannut.

      Ei tarvitse pelätä, että huonoa tavaraa saa, vaikka ei itse pääse valkkaamaan.
      Jos kauppa huonoa tavaraa laittaa, asiakkaat katoavat, ei mikään kauppias niin tyhmä ole.

    • Tänään jo meinasin GoParkingille, joka hoitaa ruokakasseja kotiin Varuboden Oslan alueella, laittaa tilauksen seuraavan viikon tarpeisiin. Vaan tyssäsi heti alkuunsa, kun ohjeet luin. Ei toimiteta alkoholi- eikä tupakkatuotteita. Itse olisin saunaoluesta luopunut ja jo jonkin aikaa ollut tunne, että tupakasta PAKKO päästä irti ja tässä olisi ollut hyvä sauma se toteuttaa. Mutta vaimo siihen ei kykene, joten eikun kauppaan perjantaina. Ostan röökiä parin viikon tarpeisiin ja sitten tilaan ruuat kotiin, ettei pariin viikkoon tarvi kauppaan mennä.

    • Anonyymi

      Eilettäin viimeksi tilasin koti ovelle ja hyvin toimi.

      • Anonyymi

        mutta maksaa ei voi uusi asiakas verkossa kun vasta viikkoa ennen toimitusta, pitää käydä tekemässä muutos tilaukseen ja sitten maksaa, alepassa on


    • Anonyymi

      Verkossa voi maksaa ennakkoon jos toimitus on alle viikon.
      Se johtuu pankista. Pankit tekee katevarauksen vain viikoksi.
      Kotona voi yhtä hyvin maksaa kortilla, kuljetajallla on laite mukana.
      Mikä ongelma se on ?

      • Anonyymi

        Jep. Maksan aina kotona ja kortilla. Toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Maksan aina kotona ja kortilla. Toimii.

        Ei ole ongelma, kun pitää sen turvaetäisyyden eikä puhu, mutta tekee mieli höpötellä kun joskus näkee ihmisiä :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ongelma, kun pitää sen turvaetäisyyden eikä puhu, mutta tekee mieli höpötellä kun joskus näkee ihmisiä :))

        Jos sinulla ei ole huono kuulo, voit höpötellä viiden metrin päästä.
        Kuljettaja ei tule nyt epidemian aikana edes sisään, se on viisasta :))
        Sitä ennen kuljettaja toi tavarat keittiöön jääkaapin eteen, että sai siitä näppärästi alkaa purkaa.


      • Anonyymi

        En oikein ymmärrä mikä idea on tässä "maksu viikko ennen toimitusta".
        Onko jossain perusteltu miksi ( väitetty ) pankki ei siirrä rahaa nyt vaikka toimitus olisi esim. 3 vkon päästä? Tietääkseni pankki ei näe tavaran toimituspäivää tavaraa tilatessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä mikä idea on tässä "maksu viikko ennen toimitusta".
        Onko jossain perusteltu miksi ( väitetty ) pankki ei siirrä rahaa nyt vaikka toimitus olisi esim. 3 vkon päästä? Tietääkseni pankki ei näe tavaran toimituspäivää tavaraa tilatessa.

        Olisko syy kun tekee eka kerran tilauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko syy kun tekee eka kerran tilauksen.

        Onko siinä maksuohjelmassa jokin eräpäivä?
        Silkka arvaus.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko syy kun tekee eka kerran tilauksen.

        En näe ekan kerran maksamisen mitenkään vaikuttavan asiaan. Maksaessa pankista maksu merkitään lähteväksi heti.
        Maksu on tavarantoimittajan järjestelmässä heti nyt, kun maksunvälittäjä saa pankista verkon kautta tiedon, että maksu on tulossa heille.

        Tavaraa aletaan keräämään 3 vkon päästä, jota ennen tarkistetaan maksun saapuminen.

        En tunnista mitään järjellistä, perusteltua syytä tilauksen tekemiseen nyt ja maksamisen vasta 2 viikon päästä so. vko ennen toimitusta.

        Mistä ruoantoimittajasta tässä on kyse? Tuosta täytyy löytyä sel(v)itys yhtiön maksuehdoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siinä maksuohjelmassa jokin eräpäivä?
        Silkka arvaus.

        Beng

        En oikein ymmärrä, mikä siinä mättää kun katevaraus on vain viikon päähän.
        Hesassa on suurin vaikeus kaupoissa elintarvikkeiden keräilyssä, eivät kettakaikkiaan ehdi. Tilauksia niin paljon, jumittaa.
        Populaa on enempi rutkasti kuin Rääkkylässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, mikä siinä mättää kun katevaraus on vain viikon päähän.
        Hesassa on suurin vaikeus kaupoissa elintarvikkeiden keräilyssä, eivät kettakaikkiaan ehdi. Tilauksia niin paljon, jumittaa.
        Populaa on enempi rutkasti kuin Rääkkylässä.

        Onko maksu "suoritettu", mutta tilillä ei ole ollut katetta ja pankki odottaa viikon rahantuloa tilille, jotta voisi suorittaa maksun. Maksu ei tietenkään mene maksun välittäjälle eikä tavarantoimittajalle ennen sitä.

        Joskus aikoinaan pankki odotti 3 päivää rahantuloa tilille. Jos ei sinä aikana tullut rahaa, niin maksu poistui järjestelmästä.

        Onko tästä tilanteesta kysymys?
        Missä viipyy tuon ruoantoimittavan yhtiön nimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maksu "suoritettu", mutta tilillä ei ole ollut katetta ja pankki odottaa viikon rahantuloa tilille, jotta voisi suorittaa maksun. Maksu ei tietenkään mene maksun välittäjälle eikä tavarantoimittajalle ennen sitä.

        Joskus aikoinaan pankki odotti 3 päivää rahantuloa tilille. Jos ei sinä aikana tullut rahaa, niin maksu poistui järjestelmästä.

        Onko tästä tilanteesta kysymys?
        Missä viipyy tuon ruoantoimittavan yhtiön nimi?

        Uusin kysymyksen tässä keississä "maksu viikko ennen toimitusta".
        Missä viipyy tuon ruoantoimittavan yhtiön nimi? Mistä yhtiöstä on silloin tilattu?
        Ja mistä pankista on kysymys?
        Hyvin simppeleitä kysymyksiä, ei ole vaikeata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä, mikä siinä mättää kun katevaraus on vain viikon päähän.
        Hesassa on suurin vaikeus kaupoissa elintarvikkeiden keräilyssä, eivät kettakaikkiaan ehdi. Tilauksia niin paljon, jumittaa.
        Populaa on enempi rutkasti kuin Rääkkylässä.

        Kysy pankista. Pankki sen päättää.


      • Anonyymi

        ei kaikki kaupat hyväksy kotona maksamista, se on siinä ongelma.


    • Anonyymi

      Menevän taksi toi ruuat kotiin päivässä. 15€ maksoin kuljetuksesta.

      • Anonyymi

        Teetkö pienen esittelyn kuinka tuo Menevä toimii? Mihin yhteys, kuka kerää, mihin maksetaan, onko kontakti kuskin kanssa jne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetkö pienen esittelyn kuinka tuo Menevä toimii? Mihin yhteys, kuka kerää, mihin maksetaan, onko kontakti kuskin kanssa jne?

        Helpointa on soittaa numeroon ja tehdä tilaus asiakaspalvelijan kanssa. Kannattaa kirjoittaa ostoslista valmiiksi.
        Tuolla on myös mahdollisuus kirjoittaa itse ostoslista.

        Kaupassa keräävät tuotteet ja kuljettajat kuljettavat oven taakse. Jos on korona-asiakas niin pitää maksaa laskulla jälkikäteen. Muuten voi valita maksutavan.

        https://meneva.fi/fi/murkina


      • Anonyymi

        Siis taksinkuljettaja kerää tilauslistan tavarat kaupassa eikä tavaraa tilata kaupasta noudettavaksi.
        Sisälsikö 15 euroa myös keräysmaksun kuljetuksen lisäksi? Kuinka pitkä matka kaupasta kotiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis taksinkuljettaja kerää tilauslistan tavarat kaupassa eikä tavaraa tilata kaupasta noudettavaksi.
        Sisälsikö 15 euroa myös keräysmaksun kuljetuksen lisäksi? Kuinka pitkä matka kaupasta kotiin?

        Kaupan työntekijät keräävät ja taksi kuljettaa. Kaikki kaupat eivät ole tässä mukana vaan lista näkyy tuolla sivuilla.
        Matkaa oli tyyliin 5 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan työntekijät keräävät ja taksi kuljettaa. Kaikki kaupat eivät ole tässä mukana vaan lista näkyy tuolla sivuilla.
        Matkaa oli tyyliin 5 km.

        Kauppa ei velottanut keräämisestä mitään?


    • Anonyymi

      Katevarauksessa on noin 10 % ylimääräistä.
      laskun loppusummastahan ei voi olla varma etukäteen,
      koska osa tavaroista on punnittavia ja hinta perustuu kilohintaan,
      sekä kaikkia tavaroita ei voi 100%:lla varmuudella olla,
      tavaroita korvataan vastaavilla, jos jotain puuttuu,

      laskun loppusumma on varma vasta,

      kun tilattujen tavaroiden keräys on tehty

      ja ne lähtevät kuljetukseen.

      • Anonyymi

        Noin se menee, tyssää Hesassa siihen: A pankin katevaraus vain 7päivää ja B kaupoilla ei ole riittävästi työntekijöitä , jolloin venyy ja katevaraus raukeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se menee, tyssää Hesassa siihen: A pankin katevaraus vain 7päivää ja B kaupoilla ei ole riittävästi työntekijöitä , jolloin venyy ja katevaraus raukeaa.

        Alepasta tein tilauksen, toimitus vasta pääsiäisen jälkeen ja pitää viikkoa ennen maksaa verkossa heti ei käy, näin pääkaupunki seudulla. Mämmit jää syömättä, no voi sen perua ja käyn aamuyöllä kaupassa, onneksi auki yöllä ja lähellä kauppa. Mämmiä pitää saada :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alepasta tein tilauksen, toimitus vasta pääsiäisen jälkeen ja pitää viikkoa ennen maksaa verkossa heti ei käy, näin pääkaupunki seudulla. Mämmit jää syömättä, no voi sen perua ja käyn aamuyöllä kaupassa, onneksi auki yöllä ja lähellä kauppa. Mämmiä pitää saada :))

        Sama juttu Rahikaisella, mämmiä pitää saada. Aamuyöstä ajattelin mennä ostoksille, ennen kuin sika pieree!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alepasta tein tilauksen, toimitus vasta pääsiäisen jälkeen ja pitää viikkoa ennen maksaa verkossa heti ei käy, näin pääkaupunki seudulla. Mämmit jää syömättä, no voi sen perua ja käyn aamuyöllä kaupassa, onneksi auki yöllä ja lähellä kauppa. Mämmiä pitää saada :))

        Maksoitko verkkomaksuna pankista vai luottokortilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoitko verkkomaksuna pankista vai luottokortilla?

        Olisin maksanu luottokortilla verkossa, mutta vasta aikasintaan viikkoa ennen tilausta. No, voihan sen vielä perua, kun noin vaikeeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin maksanu luottokortilla verkossa, mutta vasta aikasintaan viikkoa ennen tilausta. No, voihan sen vielä perua, kun noin vaikeeta.

        Jätit kuitenkin tilauksen?

        Saitko jonkin koodin, jotta pääset siihen tekemääsi tilaukseen takaisin ja voit maksaa vai miten se kulkee?
        Vai tietääkö palvelin evästeen perusteella, että sinulla on avoinnaoleva tilaus?


    • Anonyymi

      Tilasin juuri K-kaupan verkkokaupasta pääsiäiseksi. Tilaaminen sujui helposti, tiedä sitten tuleeko toimitus sellaisena kuin olen tilannut ja oikeaan aikaan, se jää nähtäväksi. Olisin tilannut Prismasta, sen valikoima kun on tutumpaa, mutta siellä ei ollut vapaita toimitusaikoja. Toki voisin käydä kaupassa itsekin ja olen tähän saakka käynytkin, mutta ajattelin että pääsiäisen alla saattaa olla enemmän asiakkaita niin en itseäni tartunnalta suojatakseni mene ensi viikolla kauppaan. Verkkokauppatilauksessa on se hyvä puoli, että tilausta voi muuttaa tai sen voi jopa peruuttaa kokonaan ennen kuin keräys alkaa. Tilausvahvistuksen yhteydessä saa tiedon milloin on viimeistään tilausta muutettava. Nyt on K-kaupat alkaneet ottaa ikäihmisiltä tilauksia myös puhelimitse, se on hyvää palvelua, tiedä sitten kuinka laajalti saatavilla.

    • Anonyymi

      Täällä Hesassa myös Taksi Helsinki toimittaa ruokakasseja kotiin, mutta en siitä muuta tiedä, joten kyllä ruokaa saa kun hoksaa tilata.

      • Anonyymi

        Apuryhmiä on olemassa, muttei niitten numeroita löydä missään
        paitsi Helsinki-avun numero on ollut esillä,
        mutta ei koko Suomi asu Helsingissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apuryhmiä on olemassa, muttei niitten numeroita löydä missään
        paitsi Helsinki-avun numero on ollut esillä,
        mutta ei koko Suomi asu Helsingissä.

        Jos olisit sanonut missä asut, niin olisin etsinyt......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit sanonut missä asut, niin olisin etsinyt......

        Kiitos vain, mutta minulla ei ole hätää, saan apua,
        mutta Suomessa on minun lisäkseni noin miljoona yksinasuvaa,
        joista noin puolet iäkkäitä, joista osalla ei ole ketään läheistä lähellä.
        Heillä ei ehkä ole nettiä edes, miten he tietävät auttajista
        tai numeroista, joihin voi soittaa ?
        Tietokoneyhteys ei ole ollenkaan niin yleinen iäkkäillä kuin moni luulee.
        Minulla on monta iäkästä tuttua, jotka hyvä kun näpykännyllä osaavat soittaa.

        Toivottavasti kunnat alueillaan ovat ottaneet yhteyttä iäkkäisiin,
        kun Helsingissäkin kuulemma pystytään soittamaan kaikille 80-vuotta täyttäneille.


      • Anonyymi

        Miten lie se maksupuoli hesa-taksissa, etukäteen vai? On tää niin tätä ihtiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten lie se maksupuoli hesa-taksissa, etukäteen vai? On tää niin tätä ihtiään.

        Helsingissä Alepa kauppakassia kannattaa käyttää apuna, vaikka ruuhkaa on,
        saa sinne joka toiseksi viikoksi tungettua tilauksen sisään ja ehkä he saavat ruuhkaa purettua, ainakin se tarkoitus on. Uusia tilauspaikkoja on lisätty.
        Monia ruokatavaroita voi myös pakastaa, monissa on pitkät päiväykset.
        Kotiinkuljetus on aina alle kymmenen euroa.
        Nyt näyttävät ensimmäiset kuljetusajat olevan noin parin viikon päässä,
        mutta tuskin tämä koronakaan hellittää edes parissa kuukaudessa.

        Tietääkö joku miten Helsinki-taxi (puh 01000700) toimii ja mitä maksaa ?


    • Anonyymi

      On tilattu jo vuosia.
      S ryhmän verkkokaupassa hyvä ja ystävällinen palvelu. Asiakas saa esittää toiveita korvaaviksi tuotteiksi, virheitä pahoitellaan ja ne hyvitetään oma alotteisesti heidän puoleltaan.
      Tuotteet toimitetaan myös muovi tai paperipusseissa eikä näin ole pakko vastaanottaa useita kierrätys pahvilaatikoita korona aikaan.
      Toimitusmateriaali laskutetaan vain kerran, mikä on oikein. Ei ole mielekästä maksaa esim 3 euroa kotiin jäävistä pahvilaatikoista kuten K ryhmä veloittaa .

      K ryhmän tuotteet kalliimpia, suppeammat valikoimat ja pakkotoimitus pahvilaatikoista joista laskutetaan 60 centtiä per laatikko.
      Palvelu on kokemukseni mukaan joustamatonta ja töykeää.
      Korvaaviksi tuotteiksi ei saa esittää toiveita ja korona aikaan on näin joutunut maksamaan myös ei toivotuista tuotteista.
      Kuopiolainen city market ei noteerannut pyyntöäni ottaa valikoimiinsa savolaista talkkunajauhoa. Myyvät länsi suomalaista talkkunaa joka on täysin eri asia, tuotteen yhteydessä ei ole mainintaa mistä talkkunasta on kyse. Minulle ei hyvitetty maksamaani 5,5 euron hintaa tästä tuotteesta.

      • S-ryhmän mainospuhe?
        Minä asioin molemmissa ja ei moittimista erityisesti kummassakaan.


      • Anonyymi

        No jo kauheeta ei savolaisille savolaista umpikieroa talkkunoo .


      • Anonyymi

        "Ei ole mielekästä maksaa esim 3 euroa kotiin jäävistä pahvilaatikoista kuten K ryhmä veloittaa .

        K ryhmän tuotteet kalliimpia, suppeammat valikoimat ja pakkotoimitus pahvilaatikoista joista laskutetaan 60 centtiä per laatikko."

        Tässä jotain pätkii, ristiriitaista.

        Olen Helsingissä käyttänyt pari kk Prisman toimituksia ja hienosti toimii.
        Prisman pahvilaatikot ( 60 c ) nerokkaasti suunniteltu. Niiden kasaamisessa ei ole tarvinnut käyttää pakkausteippiä lainkaan ja silti jämäköitä. Laatikot saa ilman mattoveistä helposti levyiksi uudelleenkäyttöä varten tai kartonkikeräykseen.

        Vihannekset parempi- ja tasalaatuisempia kuin mitä olen aikaisemmin kaupoista saanut.
        Paljon pointseja Prismalle.


      • Anonyymi

        Muistatko onko Prisman/Alepan tilauksessa jokin kohtio, joka ruksata paperi- tai muovikassissa saamiseksi vai laitetaanko se viestinä keräilijälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistatko onko Prisman/Alepan tilauksessa jokin kohtio, joka ruksata paperi- tai muovikassissa saamiseksi vai laitetaanko se viestinä keräilijälle?

        Minä laitoin viestinä keräilijöille ja vielä kun soittivat keräiln aikana korvattavasta tuotteesta ja tämä Prisman palvelua.
        Prisma js s market paremmin toimiva palvelu kuin k ryhmän k city market minun mielestäni.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        S-ryhmän mainospuhe?
        Minä asioin molemmissa ja ei moittimista erityisesti kummassakaan.

        Huonot kokemukset saa jakaa. K city marketin pahvilaatikkopakko ja tuotteiden huono hinta laatuhde sekä palvelu ei toiminut minulle.
        Prisman ja smarketin kotiinkuljetus, valikoimat ja palvelu saa täydet pisteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huonot kokemukset saa jakaa. K city marketin pahvilaatikkopakko ja tuotteiden huono hinta laatuhde sekä palvelu ei toiminut minulle.
        Prisman ja smarketin kotiinkuljetus, valikoimat ja palvelu saa täydet pisteet.

        Hyvätkin saa ja pitää jakaa. Minulla molemmista hyviä.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Hyvätkin saa ja pitää jakaa. Minulla molemmista hyviä.

        Ja minulla hyviä kokemuksia s ryhmän kotiinkuljetuksesta, jonka jaoin vertaamalla sitä kokemuksiini k ryhmästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja minulla hyviä kokemuksia s ryhmän kotiinkuljetuksesta, jonka jaoin vertaamalla sitä kokemuksiini k ryhmästä.

        No etkös sinä kertonut sen jo😆🤣


    • Anonyymi

      Alepa/Prisma kauppakassia olen käyttänyt nelisen vuotta.
      Hyvin toimii. Tuoretta on, jopa tuoreempaa kuin kaupassa.
      Päiväykset riittävät hyvin.
      Yhden kerran kävi niin (siis neljän vuoden aikana), että tilli oli kuukahtanutta,
      hitusen latvasta kellastunutta.
      Se ei ollut käyttökelpoista lohileipien koristeeksi.
      Vaikka se oli pieni juttu, reklamoin siitä, että toivoisin vastedes yrtit tuoreena,
      sain tillistä hyvityksenä seuraavan kuljetuksen ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Pian pari vuotta olen tilaillut ruokia kotiin enkä edes asu kaupungissa. Kohtuullisen hyvin on toiminut, varsinkin alkuun tämän virusajan seurauksena tuppasi jokin tuote olemaan lopussa mutta nälissään ei ole tarvinnut silti olla. Pitää osata varautua siten että kotona on myös aina muutaman päivän, mieluummin viikkojenkin vara pitkään hyvänä säilyviä tuotteita.
      Korona- ajan alussa taisi mennä lähes kolme kuukautta kun ei tullut kerran kertaa ruokakaupassa käytyä!

    • Pari kolmekuukautta tilasin ruuat K-Citystä hyvin toimi 10 € per' tuonti.

      Johtavat terveydenhoitoviranomaiset pitävät toisa aaltoa melko varmana, rajoituksia kaavaillaan jo joitakin maita kohtaan, HL ja STM on varuillaan, saattaa mennä talvi käpristellessä.

      • Anonyymi

        Tuohon hintaan voit lisätä pakkausmateriaalin, eli 60 centtiä/pahvilaatikko. 6 pahvilaatikkoa 6 x 0,60€ eli 3,60€ jolloin toimitus onkin 13,60€,


      • Niin. Voihan olla että corona on tullut jäädäkseen kuten kausi-influenssa. Rokotetta odotellessa.......


      • Anonyymi

        Mitään toista aaltoa ei sikäli tule, että virushan on keskuudessamme kaiken aikaa. On aivan selvää toki että sitä alkaa esiintyä tihenevästi ulkomaan matkailun, koulujen alkamisen ja ihmisten tarkkavaisuuden repsahtamisen ( nyt jo havaittavissa! ) seurauksena.
        Viikonlopun aikaan taas uutta kotiintoimitustilausta olen tekemässä, helpoin ja myös edullisin tapa juuri minun kohdallani.
        Alko vaan on yhä niin kankea ettei tuollainen toimi, tähän pitäisi saada muutos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään toista aaltoa ei sikäli tule, että virushan on keskuudessamme kaiken aikaa. On aivan selvää toki että sitä alkaa esiintyä tihenevästi ulkomaan matkailun, koulujen alkamisen ja ihmisten tarkkavaisuuden repsahtamisen ( nyt jo havaittavissa! ) seurauksena.
        Viikonlopun aikaan taas uutta kotiintoimitustilausta olen tekemässä, helpoin ja myös edullisin tapa juuri minun kohdallani.
        Alko vaan on yhä niin kankea ettei tuollainen toimi, tähän pitäisi saada muutos!

        Tällä aallollahan tarkoitetaan tautimäärän lisääntymistä aaltomaisesti. Eli kyllä vaan aalto saattaa olla tulossa :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Tällä aallollahan tarkoitetaan tautimäärän lisääntymistä aaltomaisesti. Eli kyllä vaan aalto saattaa olla tulossa :D.

        Tiedän kyllä mitä sillä tarkoitetaan sillä lähes aallon harjalla on tässä pääkaupungin kupeella saanut olla, ettei vain olisi ensimmäinen kuolemaan johtanut virukseen sairastuminen ollut ihan näillä kylillä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän kyllä mitä sillä tarkoitetaan sillä lähes aallon harjalla on tässä pääkaupungin kupeella saanut olla, ettei vain olisi ensimmäinen kuolemaan johtanut virukseen sairastuminen ollut ihan näillä kylillä!

        No sinä anonyymikö se väitit että aaltoa ei ole tulossa :D.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No sinä anonyymikö se väitit että aaltoa ei ole tulossa :D.

        Kaikkee sinäkin mietit! Maapallo on elävä planeetta ja täällä elää muitakin organisaatioita, jotka vaativat oman elintilansa. Ihminen on vain yksi osa maapallon eliöstöä. Mitä sillä on väliä?

        Kauppapalveluakin on käytetty ammoisista ajoista lähtien, ettei ole mikään uusi juttu ja niin ihmeellistä.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        No sinä anonyymikö se väitit että aaltoa ei ole tulossa :D.

        Niin, minä siis kommentoin 25.7 klo 11:25 sekä eilen klo 22:01. Entä sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkee sinäkin mietit! Maapallo on elävä planeetta ja täällä elää muitakin organisaatioita, jotka vaativat oman elintilansa. Ihminen on vain yksi osa maapallon eliöstöä. Mitä sillä on väliä?

        Kauppapalveluakin on käytetty ammoisista ajoista lähtien, ettei ole mikään uusi juttu ja niin ihmeellistä.

        Organisaatio vai organismi? 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, minä siis kommentoin 25.7 klo 11:25 sekä eilen klo 22:01. Entä sitten?

        Väitit että tousta aaltoa ei tule ja perustelit sillä että virus onnolemassa kaikenaikaa.vai simämö seksukista näistä snonyymeistä olit?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Väitit että tousta aaltoa ei tule ja perustelit sillä että virus onnolemassa kaikenaikaa.vai simämö seksukista näistä snonyymeistä olit?

        Entä sitten, simämöseksukki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten, simämöseksukki?

        :D. ...vai sinäkö se näist useista anonyymeistä olit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon hintaan voit lisätä pakkausmateriaalin, eli 60 centtiä/pahvilaatikko. 6 pahvilaatikkoa 6 x 0,60€ eli 3,60€ jolloin toimitus onkin 13,60€,

        Alepa laskuttaa vain yhden muovikassin tai pakkauslaatikon,
        vaikka tulisi viisi.


    • Anonyymi

      Erityisesti siinä vaiheessa kun edellisen ruokatilauksen ruoat rupeavat jääkaapista ehtymään on tullut testailtua Wolt-ruoankuljetusyritystä. Tilaan lähiravintoloista valmista ruokaa ja tuen samalla ravintolayrittäjiä. Wolt tarjoaa nyt uusille käyttäjille neljän euron alennuksen kolmesta ensimmäisestä tilauksesta koodilla GIFT, joten nyt kannatta antaa tälle applikaatiolla myös mahdollisuus. Woltin lähettipalvelua on tullut kokeiltua myös heidän omasta ruokakaupasta ruoan tilaamiseen, jos esimerkiksi kahvimaito on päässyt loppumaan.

      • Anonyymi

        Ravintolaruokaa kahdelle, kerran viikossa. Wolt-yritys kuljettaa.


    • Anonyymi

      Espoo tilaus nyt, ruoka kotiovella noin tunnin kuluttua.

      • Anonyymi

        Kyse siis ravintolatilauksesta. Kahden ihmisen TOSI reilut annokset yht 25€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse siis ravintolatilauksesta. Kahden ihmisen TOSI reilut annokset yht 25€.

        hyvin toimi ruokatilaus, ja pahvilaatikot on käytössä myös tavaroille


    • Anonyymi

      Kolmeen ensitilaukseen MKW6 alennusta. Nappaa ja luo sovellus ja nauti eduista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe