Ilkeät ja kaksinaamaiset vanhemmat

Anonyymi

Heippa!Olen nuori tyttö ja ikää on vähän.
Elämäni aikana on tapahtunut hirveästi kamalia asioita joka on johtanut siihen että isosisko on lastenkodissa olen siis aivan yksin.Se on ulkopuolisten syytä jotka pilasivat elämämme.Jo sitä ennen isäni kohteli minua ja siskoani huonosti kun äiti ei ollut läsnä (sisko oli vielä silloin kotona).Nyt kun olen 3:staan vanhempien kanssa kotona lemmikit niin tämä on lisääntynyt. Isäni nauttii alkoholia liikaa.Kaikkeen tulee kielto ääniä ei saa kuulua ollenkaan puhelimista,pitää olla hiljaa,kivoja juttuja ei saa tehdä ei edes leipoa minun pitää puhua kiltisti mutta vastakaikua ei tule...Minulle huudetaan ilman syytä menen vaikka kysymään että oletko nähnyt yhtä kirjaa niin kovat huudot saan takaisin. Äiti on esittänyt olevani minun puolellani kun olen isästä kertonut mutta kun isä tulee kotiin hän ei enää ole puolellani.Isäni on myös narsisti ja itserakas.Ei osta muille mitään kaikki rahat käyttää vaikka elktronikkaan,herkkuihin,alkoholiin.Joskus ostaa vähän ruokaa mutta siinä se.Olen toivoton enkä jaksa enää.He hyvin tiedustavat perhe ongelmat mutta edes siskolleni en saa kertoa ettei asiat leviä sossuille yms.On muutenkin vaikeaa kun olen yksinäinen ja surullinen kaiken tapahtuneen takia diagnosoitu paniikkihäiriötä ja muita sairauksia ja krooniset kivut.Ja mitä äitiin tulee niin hän moittii jokaista liikettä jos tippuu vaikka teetä vahingossa lattialle niin joka kerta valitti ja osti sitten lautasen johon pitää laittaa teepussi ettei tule sotkua.Hengittää niskaan koko ajan ja hänkin on todella itserakas, asiat pitää tehdä juuri niin kuin itse hän tahtoo ja niistä ei poiketa.Kouluhommat hoidan tunnollisesti ja kotitöitäkin teen ja silti saan pas*aa niskaan. Tuntuu että lapsuus menee/on mennyt hukkaan ja tulen aikuistumaan jälkijunassa koska olisin toivonut hyvän lapsuuden.Joten tulen nauttimaan siitä jälkeenpäin. Täällä ei lapsi saa olla lapsellinen myöskään ja musta yritetään muovata täydellistä!

Jos jollain muulla on kokemusta itserakkaista narsistisista vanhemmista kerro pliis!

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Murrosikäisenä kasvaminen aikuiseksi on toisille vaikeaa.

      • Anonyymi

        Nyt on kyse vanhemmistani ja ihan tiedoksi vain en ole vielä lähelläkään murros ikää. Eihän sille mitään voi jos itse olet syntynyt kilta lusikka suussa ja ihanat ihmiset ympärillä. Kaikilla sitä ei ole. :(


    • Anonyymi

      Tässä oli vain pikku osuus heistä. Ajattelin lisätä kans sen että kiinnostuksen kohteet vaikka YouTube niin jos katson sitä niin saan moitinnat siitäkin jopa julkisilla paikoilla. Ja se vaikuttaa siten että en enää uskalla katsoa tubea katson aina yksin kotona ollessani. Kommentteja esim. "ihan sairasta tommonen", "ei tos mitää hauskaa oo", "kuka toi on" yms. Vaikka itsekkin YouTubea katsovat.

    • Anonyymi

      Aika hyvin kirjoitat nuoreksi tytöksi. Lauserakenteet ja muut ovat kohdillaa, samoin kirjakieli.

      Eli, kun olen noinkin kehittynyt ikäiseksesi niin muistathan että jo 13 vuotiaalla on itsemääräämisoikeus. Eli voit muuttaa pois kotoa. Siinä se.

      • Anonyymi

        Tiedän! Äidinkieli ollut aina hyvä todistuksessa ja muutenkin. En usko että olen vielä valmis muuttamaan pois kotoa. Eikä siihen ole mahdollisuutta.


      • Anonyymi

        Tuo nyt on aivan tavallista nuoren kapinaa, kun alkaa se kehittyminen. Ensimmäiseksi aloitetaan vanhempien arvostelu. Miten tuon ikäinen vielä voisi määräillä itsestään mitään, kun on vanhempiensa vastuulla aikuisuuteen asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt on aivan tavallista nuoren kapinaa, kun alkaa se kehittyminen. Ensimmäiseksi aloitetaan vanhempien arvostelu. Miten tuon ikäinen vielä voisi määräillä itsestään mitään, kun on vanhempiensa vastuulla aikuisuuteen asti.

        Tai sitten vanhemmat aloittavat lapsensa arvostelun.


    • Hei sinulle!

      Tosi hyvä, että kirjoitit tänne! On tärkeää, että voi puhua tai kirjoittaa sellaisista aiheista, jotka vaivaa. Hyvä että olet kertonut tuntemuksistasi äidillesi. Tilanne on vaikea, jos sinulla ei ole muita läheisiä, joille voit puhua kotiasioista. Kirjoitit, etteivät vanhempasi haluaisi, että puhut siskolle ja että olet yksinäinen. Joskus on hyvä puhua myös jollekin ulkopuoliselle. Kerroit, että sinulla on diagnosoitu paniikkihäiriö. Oletkohan käynyt juttelemassa oman kaupungin terapiakeskuksessa tai mielenterveystoimistossa? Se olisi yksi paikka, jossa voisi puhua vapaasti ja rauhassa. Toki on myös esimerkiksi auttavia puhelimia. Jos sinusta tuntuu, että on tosi raskasta voisit ehkä käydä juttelemassa jonkun kanssa? Toki nyt kun on korona-aika jotkut jutut ovat tauolla. Nyt tällä hetkellä on hyvä aika käydä mm. tukinetin chatissa. Siellä on usein Saappaan päivystäjiä.

      Toivon sinulle mahdollisimman hyvää kevättä!

      T: Katja / Kalajoen rovastikunnan Saapas

      Mietin tässä, että mikä olisi sellainen taho, jolle voisit puhua. On olemassa esimerkiksi auttavia puhelimia.

    • Laitan tähän vielä Suomi24-kipparin alotuksesta auttavia tahoja, jos sinusta tuntuu, että haluat puhua jonkun kanssa esim. puhelimessa. Jätin vain poikien puhelimen pois.

      Lasten ja nuorten puhelin (Mannerheimin Lastensuojeluliitto)
      p. 116 111

      Päivystys:
      arkisin klo 14–20
      viikonloppuisin ko 17–20

      Yhteydenottoihin vastaa koulutettu vapaaehtoinen aikuinen, jolla on aikaa kuunnella. Päivystäjät ovat vaitiolovelvollisia. Lasten ja nuorten puhelimessa voi kysyä tai keskustella luottamuksellisesti mistä tahansa itseä mietityttävästä asiasta. Palvelu on tarkoitettu kaikille alle 21-vuotiaille.

      Lisätietoja: https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/

      *************************
      Nuorten Kriisipiste (Helsinki Missio)
      p. 045 3410 583

      Päivystys:
      maanantaista torstaihin klo 9–11

      Nuorten Kriisipiste tarjoaa luottamuksellista kriisityöntekijän kanssa käytävää keskusteluapua 12–29-vuotiaille nuorille, aikuisille, pareille sekä nuorten perheille.

      Lisätietoja: https://www.helsinkimissio.fi/nuorten-kriisipiste

      *************************
      Kriisikeskus netissä

      http://www.mll.fi/nuortennetti/
      Mannerheimin Lastensuojeluliitto, nuortennetti

      T: Katja / Kalajoen rovastikunnan Saapas

      • Anonyymi

        Nettisaappaan aikuinen voisi kertoa, että perheesi aikuisten käytös on sairasta, myös äitisi. Voit tehdä itsestäsi lastensuojelu ilmoituksen. Kerro siskolle ja sossuille. Et voi jäädä tohon helevettiin.


    • Anonyymi

      Olisiko mahdollista että pääsisit osallistumaan enemmän kodin ulkopuolisiin juttuihin niin se ainakin helpttaisi tilannettasi. Suosittelen auttavia puhelimia ja ilman muuta kannattaisi jostain hakea apua, vaikkapa koulussa. Ei kannata salata perheen asioita liikaa, jos tilanne paljastuu sosiaaliviranomaisille, niin jokin ratkaisu heidän täytyy löytää.

      Älä anna periksi kirjoittele ja hae apua, kun tekee voitavansa asioiden eteen, niin apu tulee sitten jollain tavalla, jostakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe