kOIRIEN HYVINVOINTI

Anonyymi

Mainostin jossain välissä Oskar puuroa, joka on sisällöltään vastaava kuin Yrjölän puuro. Joku tahallisesti ymmärsi viestini väärin. KOROSTIN, joka viestissä, että siihen tulee lisätä lihaa runsaasti. Itse lisään joukkoon raejuustoa, kananmunan keltuaisen, lohiöljyä ja joskus vitamiineja. Koirani ovat loistokunnossa, josta kertoo jo niiden hyvä menestys näyttelyissä niin Suomessa, kuin ulkomaailmaillakin. VIIMEEKSI KOIRANI OLI VIELÄ 12 VUOTIAANA NÄYTTELYN KAUNEIN KOIRA. Kyllä on syytäkin olla vähän rinta rottingilla. Koira oli Minelan BALSAMI, kk-normi mäyräkoira.
Meillä ei koskaan syötetty koirille kotiruoan jäännöksiä, vaan niitä varten tehtiin omat sapuskat. Joku kirjoitti, että mieluummin uskoo joulupukkin, kun uskoo siihen, että koiranii olivat ja ovat aina terveitä. Minulle on yksi hailee, mihin uskot, mutta se on aivan totta.
MINELAN, pirkko peippola

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meilläkin syödään tuota Oscaria, höystettynä lihalla (vaihdellen nautaa, riistaa, broileria, lohta tai seitä). Välillä loraus ab-piimää lisänä. Nappuloitakin saavat satunnaisesti. Hyvin ovat koirani voineet, terveitä 10 ja 14 vuotiaita, syöneet pennusta asti yrjölää!

      • Anonyymi

        Ihanko tosiaan näet hänen kertovan koiran olevan lihansyöjä, vaikka mainostaa PUUROA, johon vain lisätään lihaa ja halutessaan vähän muutakin. Älä edes viitsi. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko tosiaan näet hänen kertovan koiran olevan lihansyöjä, vaikka mainostaa PUUROA, johon vain lisätään lihaa ja halutessaan vähän muutakin. Älä edes viitsi. 😂

        Oletko täyttäyttä ymmärrystä vailla oleva henkilö.


    • Anonyymi

      Mutta oliko mäyräkoirasi muuta kuin päältä kaunis? Mites noi käyttöominaisuudet?

      • Anonyymi

        Käyttöominaisuuksista sen verran, että kantanarttuni Razzia Manuela oli sen harvan kerran kun kävin luolakokeissa, kokeen paras koira. En pyrkinytkään kasvattamaan käyttölinjaisia koiria, en myynyt edes pentujani metsästäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttöominaisuuksista sen verran, että kantanarttuni Razzia Manuela oli sen harvan kerran kun kävin luolakokeissa, kokeen paras koira. En pyrkinytkään kasvattamaan käyttölinjaisia koiria, en myynyt edes pentujani metsästäjille.

        Se on aina ikävää ja aiheuttaa geenipoolin pienentävää kahtiajakoa rodussa, että käyttörotua jalostetaan vain näyttelyihin. Lopputulos nyt nähtävissä teidän kasvattajien vuoksi. Nykymäykky on jo aivan liian iso, kiitos näyttelyyn keskittyvän jalostuksen. En kamalasti ylpeilisi. Minulla oli kk ja lk, jotka valioituivat kumpikin nopeasti niin näyttelyistä kuin luoliltakin. Ei toinen poissulje toista. Voi olla rodunomainen ulkonäkö vaikka toimisi rodunomaisessa käytössäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aina ikävää ja aiheuttaa geenipoolin pienentävää kahtiajakoa rodussa, että käyttörotua jalostetaan vain näyttelyihin. Lopputulos nyt nähtävissä teidän kasvattajien vuoksi. Nykymäykky on jo aivan liian iso, kiitos näyttelyyn keskittyvän jalostuksen. En kamalasti ylpeilisi. Minulla oli kk ja lk, jotka valioituivat kumpikin nopeasti niin näyttelyistä kuin luoliltakin. Ei toinen poissulje toista. Voi olla rodunomainen ulkonäkö vaikka toimisi rodunomaisessa käytössäkin.

        Itse en metsästystä harrasta, joten siitä te metsämiehet saatte itse pitää huoleen.
        Itselleni on tärkeintä koirien terveys, luonne ja rodunomainen olemus.
        Metsästäjät kasvattavat juuri näitä ylisuuria koiria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en metsästystä harrasta, joten siitä te metsämiehet saatte itse pitää huoleen.
        Itselleni on tärkeintä koirien terveys, luonne ja rodunomainen olemus.
        Metsästäjät kasvattavat juuri näitä ylisuuria koiria

        Sori olen nainen enkä metsästä, mutta höpö höpö nyt.

        Metsästyskäytössä oleva mäyräkoira ei saa olla liian iso ja kuten luulisit tietävän, kerran olet keinolla kantanarttuasi käyttänyt, keinoluolakaan ei kovin iso ole. Nykypäivän näyttelymäykyistä ei sinne(kään) mahdu kuin harvempi. Jos tuot käyttiksen, sekalinjaisen tai näyttiksen riviin, kyllä se näytti valitettavasti on se isoin. Lisäksi mäyräkoiran JTO:ssa nimenomaan lukee, että näyttelyissä pitäisi mäykyt punnita eikä tulisi antaa erittäin hyvää arvosanaa, jos koira painaa yli suositellun. Liian isojen mäykkyjen suosiminen näyttelyissä nostaa populaation kokoa. Suurinosahan käyttää näyttelyissä eikä ole käytössä. Sinun mukaasi vain muutaman käyttömäykyn takia siis normi kokoisen 9kg:n painorajaa on nostettu? :)

        Olen tutkinut omat koirani omistajana pidemmälle kuin vain sinä kasvattajana pakolliset silmät. Mulle päästä varpaisiin terve, kokonaisvaltaisesti rodunomainen koira niin luonteen kuin ulkonäön ja käytön suhteen on etusijalla. Ei pelkästään ulkoinen piirre. Sen johdosta olenkin vaihtanut rotua, enää ei saa rodun omaista terveselkäistä mäyräkoiraa. Seuraan kuitenkin rodun tilannetta tarkkaan enkä aloittele vuosi toisensa perään typeriä aloituksia täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori olen nainen enkä metsästä, mutta höpö höpö nyt.

        Metsästyskäytössä oleva mäyräkoira ei saa olla liian iso ja kuten luulisit tietävän, kerran olet keinolla kantanarttuasi käyttänyt, keinoluolakaan ei kovin iso ole. Nykypäivän näyttelymäykyistä ei sinne(kään) mahdu kuin harvempi. Jos tuot käyttiksen, sekalinjaisen tai näyttiksen riviin, kyllä se näytti valitettavasti on se isoin. Lisäksi mäyräkoiran JTO:ssa nimenomaan lukee, että näyttelyissä pitäisi mäykyt punnita eikä tulisi antaa erittäin hyvää arvosanaa, jos koira painaa yli suositellun. Liian isojen mäykkyjen suosiminen näyttelyissä nostaa populaation kokoa. Suurinosahan käyttää näyttelyissä eikä ole käytössä. Sinun mukaasi vain muutaman käyttömäykyn takia siis normi kokoisen 9kg:n painorajaa on nostettu? :)

        Olen tutkinut omat koirani omistajana pidemmälle kuin vain sinä kasvattajana pakolliset silmät. Mulle päästä varpaisiin terve, kokonaisvaltaisesti rodunomainen koira niin luonteen kuin ulkonäön ja käytön suhteen on etusijalla. Ei pelkästään ulkoinen piirre. Sen johdosta olenkin vaihtanut rotua, enää ei saa rodun omaista terveselkäistä mäyräkoiraa. Seuraan kuitenkin rodun tilannetta tarkkaan enkä aloittele vuosi toisensa perään typeriä aloituksia täällä.

        http://www.mayrakoiraliitto.fi/index.php/jalostus/jalostuksen-tavoiteohjelma

        Linkitän tämän nyt tänne suoraan, joten luepas tuolta normien JTO:t ja kohta "ulkomuoto". Sielläpä se lukee suoraan. Mäyräkoiran liian suuren koon syy ovat näyttelyt.


      • Anonyymi

        Minelan karkkarit ovat perhekoiria. hyväluonteisia ja terveitä. Vai oletko kuullut muuta. Omiin korviini ei vastakkaista tietoa ole kantautunut. Niitä ei myydä metsästyskoiraksi. Vaan koti-ja perhekoiriksi. Lisänä sitten ovat muut saavutukset. Myös kk-kääpiökoirakasvasvateiillani on meriittiä sekä käyttö että näyttöpuolelta.
        Meidän koiranomistajien tulisi vetää yhtä köyttä, koska maailmassa on niin paljon koiran vihaajia.
        Mutta mitä vielä. TÄMÄKIN PALSTA on täynnä ilkeitä puheita, ehkä johtuen kateudesta, ehkä sulasta ilkeilyn halusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aina ikävää ja aiheuttaa geenipoolin pienentävää kahtiajakoa rodussa, että käyttörotua jalostetaan vain näyttelyihin. Lopputulos nyt nähtävissä teidän kasvattajien vuoksi. Nykymäykky on jo aivan liian iso, kiitos näyttelyyn keskittyvän jalostuksen. En kamalasti ylpeilisi. Minulla oli kk ja lk, jotka valioituivat kumpikin nopeasti niin näyttelyistä kuin luoliltakin. Ei toinen poissulje toista. Voi olla rodunomainen ulkonäkö vaikka toimisi rodunomaisessa käytössäkin.

        Geenipohjan kaventuminen ei ole hyvä asia, mutta kuitenkin totta, ollut jo vuosikymmeniä.
        Henkilökohtaisesti säälin niitä kapisia luolakokeissa käytettäviä kettuja, jotka elävät pienissä häkeissä. Kesällä liian kuumassa jaa talvella tuiskussa ja viimassa.
        Tunnen metsästäjiä, joille koira on melkei henki ja elämä. KOIRAT ENSILUOKKAISESTI HOIDETTU. Ne ovat perheenjäseniä, mutta valitettavasti on muitakin.
        Olen myös samaa mieltä, että käyttö-ja näyttö eivät ole toisiaan poissulkevia seikkoja.
        Itse en vain pysty sulkemaan niitä ajatuksia mielestäni, joissa koekettuja kohdellaan huonosti ja tämän vuoksi boikotoin luolakokeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aina ikävää ja aiheuttaa geenipoolin pienentävää kahtiajakoa rodussa, että käyttörotua jalostetaan vain näyttelyihin. Lopputulos nyt nähtävissä teidän kasvattajien vuoksi. Nykymäykky on jo aivan liian iso, kiitos näyttelyyn keskittyvän jalostuksen. En kamalasti ylpeilisi. Minulla oli kk ja lk, jotka valioituivat kumpikin nopeasti niin näyttelyistä kuin luoliltakin. Ei toinen poissulje toista. Voi olla rodunomainen ulkonäkö vaikka toimisi rodunomaisessa käytössäkin.

        En mielelläni puutu muiden kasvattajien valintoihin. Ihan yleisesti meillä Suomessa on monia kasvattajia, jotka jalostavat rotua, eivät vain lisää koirien määrää.
        Jos joku nyt ajattelee, että minulle tärkeää vain ulkonäkö, erehtyy. Minelan koirat eivät ainakaan ole kasvattaneet rodun kokoa, joka minulla on 7 ja8 kg suuruuinen.
        Palatakseni vielä ruokintaan. Puhuin Oscarin puurosta, mutta aivan tahallaan joku pienessä mielessään käänsi sen niin, että syötän pelkkää puuroa, vaikka ruoka perustuu pääosin lihaan, kananmuniin, kalaan, joskus maksaan, raejustoon, lohiöljyyn. Puuro on vain täydenystä, mutta sekin sisältää koiralle tärkeitä aineosia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mielelläni puutu muiden kasvattajien valintoihin. Ihan yleisesti meillä Suomessa on monia kasvattajia, jotka jalostavat rotua, eivät vain lisää koirien määrää.
        Jos joku nyt ajattelee, että minulle tärkeää vain ulkonäkö, erehtyy. Minelan koirat eivät ainakaan ole kasvattaneet rodun kokoa, joka minulla on 7 ja8 kg suuruuinen.
        Palatakseni vielä ruokintaan. Puhuin Oscarin puurosta, mutta aivan tahallaan joku pienessä mielessään käänsi sen niin, että syötän pelkkää puuroa, vaikka ruoka perustuu pääosin lihaan, kananmuniin, kalaan, joskus maksaan, raejustoon, lohiöljyyn. Puuro on vain täydenystä, mutta sekin sisältää koiralle tärkeitä aineosia

        Totta. Puuro itsessään (lihan kera) on hyväksi ravintosisällöltään ja vatsan toiminnan kannalta eritoten. Olen saanut usean hoitokoiran hieman kuralla olevan vatsan kuntoon säännöllisellä yrjölänpuuroannoksella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aina ikävää ja aiheuttaa geenipoolin pienentävää kahtiajakoa rodussa, että käyttörotua jalostetaan vain näyttelyihin. Lopputulos nyt nähtävissä teidän kasvattajien vuoksi. Nykymäykky on jo aivan liian iso, kiitos näyttelyyn keskittyvän jalostuksen. En kamalasti ylpeilisi. Minulla oli kk ja lk, jotka valioituivat kumpikin nopeasti niin näyttelyistä kuin luoliltakin. Ei toinen poissulje toista. Voi olla rodunomainen ulkonäkö vaikka toimisi rodunomaisessa käytössäkin.

        Sama pätee myös toisinpäin. Rodunomaisella koiralla voi myös käyttöominaisuudet olla tallella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori olen nainen enkä metsästä, mutta höpö höpö nyt.

        Metsästyskäytössä oleva mäyräkoira ei saa olla liian iso ja kuten luulisit tietävän, kerran olet keinolla kantanarttuasi käyttänyt, keinoluolakaan ei kovin iso ole. Nykypäivän näyttelymäykyistä ei sinne(kään) mahdu kuin harvempi. Jos tuot käyttiksen, sekalinjaisen tai näyttiksen riviin, kyllä se näytti valitettavasti on se isoin. Lisäksi mäyräkoiran JTO:ssa nimenomaan lukee, että näyttelyissä pitäisi mäykyt punnita eikä tulisi antaa erittäin hyvää arvosanaa, jos koira painaa yli suositellun. Liian isojen mäykkyjen suosiminen näyttelyissä nostaa populaation kokoa. Suurinosahan käyttää näyttelyissä eikä ole käytössä. Sinun mukaasi vain muutaman käyttömäykyn takia siis normi kokoisen 9kg:n painorajaa on nostettu? :)

        Olen tutkinut omat koirani omistajana pidemmälle kuin vain sinä kasvattajana pakolliset silmät. Mulle päästä varpaisiin terve, kokonaisvaltaisesti rodunomainen koira niin luonteen kuin ulkonäön ja käytön suhteen on etusijalla. Ei pelkästään ulkoinen piirre. Sen johdosta olenkin vaihtanut rotua, enää ei saa rodun omaista terveselkäistä mäyräkoiraa. Seuraan kuitenkin rodun tilannetta tarkkaan enkä aloittele vuosi toisensa perään typeriä aloituksia täällä.

        Höpö, höpö. Ei se, että olet omistanut, mutta et kasvatanut, pari mäyräkoiraa, anna sinulle oikeutta puhua kaikkien mäyräkoirarotujen asiantuntijana. Siihen ovat oikeutettuina he, jotka ovat harrastaneet rotua kymmeniä vuosia ja tuntevat koirat ja niiden historian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Puuro itsessään (lihan kera) on hyväksi ravintosisällöltään ja vatsan toiminnan kannalta eritoten. Olen saanut usean hoitokoiran hieman kuralla olevan vatsan kuntoon säännöllisellä yrjölänpuuroannoksella!

        Syökö sitä yrjöä nirsokin pikkukoira? Mitäs luulisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö. Ei se, että olet omistanut, mutta et kasvatanut, pari mäyräkoiraa, anna sinulle oikeutta puhua kaikkien mäyräkoirarotujen asiantuntijana. Siihen ovat oikeutettuina he, jotka ovat harrastaneet rotua kymmeniä vuosia ja tuntevat koirat ja niiden historian.

        Ensimmäinen mäyräkoira tuli 1995, on noita ollut vuosien saatossa kerennyt jokunen olla. Anteeksi etten koko koira historiaani kertonut sinulle. Pentujakin ollut, mutta eri rodussa. Mäykyn tilannetta olen seurannut kuitenkin ekasta mäykystäni saakka.
        Mutta en lähde jankkaamaan asioista suomi24lla, ei riitä aika tai mielenkiinto sellaiseen. Luotan liiton informaatioon.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Syökö sitä yrjöä nirsokin pikkukoira? Mitäs luulisit?

        Syö ainakin oma nirso pikkukoirani, ja kaverit kanssa! Lihaisa yrjölänpuuro lämmitettynä on herkkujen herkku. Teolliset nappulat sun muut sörsselit jää välillä kuppiin, mutta puuro häviää aina.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Geenipohjan kaventuminen ei ole hyvä asia, mutta kuitenkin totta, ollut jo vuosikymmeniä.
        Henkilökohtaisesti säälin niitä kapisia luolakokeissa käytettäviä kettuja, jotka elävät pienissä häkeissä. Kesällä liian kuumassa jaa talvella tuiskussa ja viimassa.
        Tunnen metsästäjiä, joille koira on melkei henki ja elämä. KOIRAT ENSILUOKKAISESTI HOIDETTU. Ne ovat perheenjäseniä, mutta valitettavasti on muitakin.
        Olen myös samaa mieltä, että käyttö-ja näyttö eivät ole toisiaan poissulkevia seikkoja.
        Itse en vain pysty sulkemaan niitä ajatuksia mielestäni, joissa koekettuja kohdellaan huonosti ja tämän vuoksi boikotoin luolakokeita.

        Genipoolin runsas käyttö ei missään tapauksessa ole hyvä asia, mutta ei myöskään rodunomaisuuden hylättävä käyttö.. Eli kaikkia koiria ei ole tarkoitettu jalostukseen.
        Usein on käynyt myös niin, että erinomainen koira on jalostuksessa jättänyt jälkeensä sangen keskinkertaisia pentuja


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Syökö sitä yrjöä nirsokin pikkukoira? Mitäs luulisit?

        Meillä chihu syö, mutta jättää kuppiin Ganacan nappulat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syö ainakin oma nirso pikkukoirani, ja kaverit kanssa! Lihaisa yrjölänpuuro lämmitettynä on herkkujen herkku. Teolliset nappulat sun muut sörsselit jää välillä kuppiin, mutta puuro häviää aina.:)

        Kun ostan sitä niin saako miatä vaan kaupasta. Onko pakaste tai mistä hyllystä etsin. Mahdollinen valmistus valmiikis puuroksi lienee paketissa.


    • Anonyymi

      Keltuaisessa on kaikki kananmunan skeida. Protskut on valkuaisessa

      • Anonyymi

        Keltaisessa on vitamiinit ja rasvahapot, hyväksi turkille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keltaisessa on vitamiinit ja rasvahapot, hyväksi turkille!

        Ja pahaksi kaikelle muulle, mutta tästä on ristiriitaista tutkimustietoa. Joka tapauksessa valkuainen on hyväksi, ne kannattaa syöttää myös


    • No yhä edelleen, jos useampi vastaaja ei "ole ymmärtänyt viestiä oikein", niin ehkä siinä viestissä olisi voinut olla tarkemmin mitä tarkoittaa...
      Ja yhä edelleen tuo mainitsemasi ruokavaliokin on puutteellinen, JOS pelkästään sillä ruokkii...

      Ja kyllä täytyy olla ihan mieletön tuuri, jos on vuosikaudet koiria ollut/useita, eikä mitään vaivoja/sairauksia kelään koskaan. Tuollaisella tuurilla kyllä kannattaisi olla lotto aina vetämässä :D

      Ja kyllä koko kananmuna on ihan ok. Aikoinaan vaan pyöri jotain "urbaanilegendaa" vaarallisuudesta joltain osin.

      • Anonyymi

        Molossi
        Siis millä ruokavaliolla PELKÄSTÄÄN.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molossi
        Siis millä ruokavaliolla PELKÄSTÄÄN.

        " Molossi
        Siis millä ruokavaliolla PELKÄSTÄÄN."

        Sillä jolla aloittaja kertoo ruokkivansa.
        Viesti piti mennä sen alle, mutta jotenkin hyppii mihin sattuu. En tiedä miksi.


      • Anonyymi

        Molossi
        Ovatko sinun kasvattisi sairastelleet paljon. Jotenkin kirjoituksestasi sen kuvan. Moloss rodut ovat varmaan alttiinpia sairauksille jo kokonsa vuoksi. Mäyräkoira on yleisesti ottaen terve rotu.Selkäsairauksia ilmenee jonkin verran, mutta ne ovat sidoksissa tiettyihin linjoihin, eli sukuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molossi
        Ovatko sinun kasvattisi sairastelleet paljon. Jotenkin kirjoituksestasi sen kuvan. Moloss rodut ovat varmaan alttiinpia sairauksille jo kokonsa vuoksi. Mäyräkoira on yleisesti ottaen terve rotu.Selkäsairauksia ilmenee jonkin verran, mutta ne ovat sidoksissa tiettyihin linjoihin, eli sukuun.

        "Molossi
        Ovatko sinun kasvattisi sairastelleet paljon. "

        Ei ole :) Ei isot eikä pienet. Niin rodulla, kuin yleisesti mitattuna.

        Kotiruuasta sen verran, että on kaksi eri asiaa, jos ruokkii pelkästään sillä tai myös teollisella. Jos pelkästään kotiruualla, niin enemmän on tiedettävä ruokinnasta. Ja siitä siis kommentointini noihin ruokaosuuksiin. Eli pelkästään ei riitä.


      • Anonyymi

        En usko, että pelkästä tuurista on kysymys, vaikka sitäkin on.
        Tiedän kasvattajia, jotka ruokkivat pentuja vellillä, joten pentu ei saa tarpeellista ravintoa.
        Vierailin muutaman kerran kasvattajan luona, katsomassa hänen pentujaan. Kasvattaja oli myös kennelneuvoja.
        Pennut olivat aivan liian pienessä laatikossa, emo ei mahtunut sinne, pennut olivat aivan kuin niiden iholle olisi ripoteltu vehnäjauhoja, siis kiillottomia, ripakinttuisa, isot mahat, eli täynnä matoja. Mutta olin raukkamainen, enkä tehnyt hänestä eläinsuojeluilmoitusta. Nyttemmin ko. kasvattaja on lopettanut toimintansa.


      • Anonyymi
        molossi kirjoitti:

        " Molossi
        Siis millä ruokavaliolla PELKÄSTÄÄN."

        Sillä jolla aloittaja kertoo ruokkivansa.
        Viesti piti mennä sen alle, mutta jotenkin hyppii mihin sattuu. En tiedä miksi.

        Kerro minullekin, missä viestissä aloittaja on kertonut ruokkivansa koiriaan pelkällä Oscar-puurolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro minullekin, missä viestissä aloittaja on kertonut ruokkivansa koiriaan pelkällä Oscar-puurolla.

        Kerro sinä minulle, missä olet kertonut sellaisen puuroreseptin, että koirat todella pärjäisivät sillä. Et missään, vaan kaikissa on ravintoaineellisesti vikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro minullekin, missä viestissä aloittaja on kertonut ruokkivansa koiriaan pelkällä Oscar-puurolla.

        "Kerro minullekin, missä viestissä aloittaja on kertonut ruokkivansa koiriaan pelkällä Oscar-puurolla."

        Minkä takia? Kerro sinä missä viestissä minä olen sanonut, että aloittaja ruokkisi pelkällä Oscar-puurolla?
        Lueppa nyt tarkkaan viestit, katso myös viestien kirjoituspvät ensin ja kerro sitten minullekkin ;)


    • Anonyymi

      On siinä katsomista, kun ihmiset taluttavat näitä paskakoneita. Nykyään niitä pitää olla 2-3 kappaletta. Matinkylä on täynä näitä jätöksia ,kun ei viitsitä korjata pois. Jotenkin likaista porukkaa nämä rakkien omistajat.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe