Naapuri valitti lapsistani

Anonyymi

Ja mulla heräsi leijonaemon vaistot! Olen vauvan ja 2-vuotiaan lapsen äiti, joten meiltä kuuluu itkua, huutoa, kiukuttelua ja lapsen leikkimisen ääniä. Naapuri valitti 2-vuotiaan lapseni itkupotkuraivareista. Millä ihmeellä mä saisin lopetettua ne, kun kerta kiellän niin se saattaa tepsiä vain hetken tai sitten ei ollenkaan, lapsen aivot kun ei ole kehittyneet aikuisen tasolle niin ei osaa samalla tavalla säädellä käyttäytymistään... En ole keksinyt muuta ratkaisua kuin aikansa kutakin ja kun lapsi kasvaa niin normaalisti menee ohi tämä itkupotkuraivari vaihe. Lapset saa myös normaalisti leikkiä sisällä, toki meillä ei pelata koripalloa sisällä. Ihme vihamielisyyttä tulevia veronmaksajia kohtaan, se ei mitään haittaa jos lapsi joskus vähän hyppii ja pomppii, mun lapsen päähän ei iskoisteta ahdistuneisuutta ja sellasta ajatusmaailmaa että varo laulua ja leikkiä koska naapuri vihaa niitä, jos haluat riidellä niin riitele mun kanssa mutta älä sotke viattomia lapsiani siihen ja mieti myös, mikä on kohtuullista, onko kohtuullista se että haluat heittää lapsiperheen kadulle, etkö mieti yhtään sitä hätää ja kärsimystä mikä siitä lapsille aiheutuu!

33

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsopa televisiosta niitä ohjelmia jossa ammattilainen (lastenpsykologi?) korjaa yhdessä jaksossa perheen ongelmia jotka ovat juuri kuvailemiasi. Ohjelmaformaatti vähän harhauttaa kun puhutaan lastenhoitajasta (nanny).

      • Anonyymi

        Meneppä sinä kysymään lastenpsykologilta onko normaalia että uhmaikäinen saa itkupotkuraivareita ja olen aivan varma että vastaus on: "on".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneppä sinä kysymään lastenpsykologilta onko normaalia että uhmaikäinen saa itkupotkuraivareita ja olen aivan varma että vastaus on: "on".

        ennen vanhaan lapset kasvatettiin kilteiksi ja kuuliaisiksi.

        joten jos raivareita tulee, voi vain todeta, että sitä niittää, mitä kylvää.


    • Anonyymi

      Haluan lisätä myös sen, että meidän perheellä ei ole mitään ongelmia. Osataan kasvattaa lapsia ja ongelma ei ole myöskään se että lapset leikkii. Etkä vauvan itkua saa muuten loppumaan kuin teippaamalla suun umpeen ja sellasen tempun tekee vaan sairas ihminen.

      Vauva ei katso itkeekö se päivällä vai yöllä ja jos koliikki on niin siihen ei ole parannuskeinoa. Mielellään me vanhemmatkin elettäisiin niin ettei vauva herätä yöllä ja tule univajetta, tämäkin on niitä aikansa kutakin hommia ja menee ohi. Asennoitumalla oikein pärjää.

      Naapurikin vois muuttaa asennettaan, tajuta realistisesti että minkälaista arki on pikkulapsi-perheessä ja vaatia ennemmin huonon äänieristyksen korjaamista kun jos naapuri tiputtaa tavaran kädestään asuntonsa puolella niin kuulostaa kuin se tavara olisi tipahtanut meidän kodin puolella!

      Naapuri h.elvetistä kun ei normaalin elämän realiteetteja ymmärrä!

    • Anonyymi

      Näitä naaapureita ollut maailman sivun ja tulee olemaan.
      Mikään laki, asetus tai momentti ei kiellä lapsia leikkimästä.
      https://www.isannointiverkko.fi/vinkkari/normaalit-aanet-vai-hairitseva-meteli/
      Leikki ja välillä itku ja kiukkukin kuuluu lasten elämään. Täyttä hiljaisuutta ei kerrostalossa koskaan saavuteta.

      • Anonyymi

        Joo, mutta mietin että mikä näiden ihmisten päässä on vialla kun eivät tajua normaalin elämän realiteetteja, ei mua kiinnosta se että ärsyttääkö jotakuta kun lapsistamme lähtee ääntä, vaan olen luottanut siihen että terveellä maalaisjärjellä tajuaa että miksi vauva itkee päivittäin! Sitten nämä ihmiset ovat syöttämässä epätervettä potaskaa että vauvan itkukaan ei saisi kuulua. Mene Kellokoskelle, ei hyvää päivää!

        Vihaan tämmösiä änkyröitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta mietin että mikä näiden ihmisten päässä on vialla kun eivät tajua normaalin elämän realiteetteja, ei mua kiinnosta se että ärsyttääkö jotakuta kun lapsistamme lähtee ääntä, vaan olen luottanut siihen että terveellä maalaisjärjellä tajuaa että miksi vauva itkee päivittäin! Sitten nämä ihmiset ovat syöttämässä epätervettä potaskaa että vauvan itkukaan ei saisi kuulua. Mene Kellokoskelle, ei hyvää päivää!

        Vihaan tämmösiä änkyröitä.

        Ei kerrostalo ole ensinkään mi kään lapsiperheiden paikka. Omakotitalo ehdottomasti, siellä saavat lapsiperheet möykätä mielensä mukaan. minkäänlaisia erikois tai etuoikeuksia ei lapsiperheille tule antaa, vaan samat säännöt koskee kaikkia kerrostalossa.


    • Anonyymi

      Normaalia on se, että lapsi itkee silloin tällöin, ei tuntitolkulla. Minulla oli tällainen kauhukakara naapurissa ja hirveämpää en ole koskaan kokenut. Isä vain vaimeasti sanoi joskus: ole nyt hiljaa. Uskon, että lapsesi ovat normaaleja, mutta katso myös tilannetta ulkopuolisen silmin. Menneinä aikoina kasvatus oli hyvinkin ankaraa ja vanhempia ei uhmattu.

      • Anonyymi

        Mä en kato mitään ikinä nipottajan silmin! Joo sähän tästä ankaruudesta tykkäät, siksi on oltava kerrostalossa myös kurissa ja nuhteessa ja joka risauksesta ja rasauksesta valitetaan! Entisaikaan kasvatus oli sitä että tuli vyöstä pyllylle, viivottimesta sormille, tukkapöllyä ja luunappia. En ikinä käytä väkivaltaa ja pelkoa mun lapsiin, vaan kun lapset tuosta kasvaa ja tekevät virheitä niin meillä keskustellaan napakasti ja jos ei mene viesti perille niin sitten tulee rangaistukseksi kotiarestia, pelikielto tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kato mitään ikinä nipottajan silmin! Joo sähän tästä ankaruudesta tykkäät, siksi on oltava kerrostalossa myös kurissa ja nuhteessa ja joka risauksesta ja rasauksesta valitetaan! Entisaikaan kasvatus oli sitä että tuli vyöstä pyllylle, viivottimesta sormille, tukkapöllyä ja luunappia. En ikinä käytä väkivaltaa ja pelkoa mun lapsiin, vaan kun lapset tuosta kasvaa ja tekevät virheitä niin meillä keskustellaan napakasti ja jos ei mene viesti perille niin sitten tulee rangaistukseksi kotiarestia, pelikielto tms.

        no omaan nilkkaanhan tuo vapaa kasvatus vielä kapsahtaa. sitä niität sitten, mitä kylvät. kyllä järjen ja ymmärryksen puute vaivaa monia näitä jotka ei lapsilleen kuria ja rajoja aseta. no sivistysvaltioissa kuten saksassa, onkin lapsien kunnioitus vanhempiaan kohtaan aivan eri luokkaa kuin suomimötkyjen äitien kakaroiden kohdalla

        se tulee sitten vanhempana tämmöisen höpöhöpö kasvatuksen saaneelle lapselle yllätyksenä ja shokkina, kun yhteiskunnan sääntöjä ja lakeja pitääkin noudattaa,

        koiratkin muuten suomessa joko jätetään kouluttamatta, tai sitten koulutetaan väärin namujen voimalla, on täällä moni asia kyllä ihan aivottomalla mallillla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kato mitään ikinä nipottajan silmin! Joo sähän tästä ankaruudesta tykkäät, siksi on oltava kerrostalossa myös kurissa ja nuhteessa ja joka risauksesta ja rasauksesta valitetaan! Entisaikaan kasvatus oli sitä että tuli vyöstä pyllylle, viivottimesta sormille, tukkapöllyä ja luunappia. En ikinä käytä väkivaltaa ja pelkoa mun lapsiin, vaan kun lapset tuosta kasvaa ja tekevät virheitä niin meillä keskustellaan napakasti ja jos ei mene viesti perille niin sitten tulee rangaistukseksi kotiarestia, pelikielto tms.

        sun lapses nauraa sulle teineinä paskaset naurut kun koitat laittaa kotiarestia tai pelikieltoa. homma on silloin jo menetetty. ja ihan saat peiliin katsoa, sieltä löytyy ongelmien alkulähde, laiska ja lepsuileva, säännöistä piittaamaton äitsykkä-äippä, jonka ei koskaan olisi pitänyt lapsia saadakaan.


    • Anonyymi

      Olet tietenkin tutkinut ratkaisua koliikkiin? Ehkä käynyt lääkärissäkin tämän takia?

    • Anonyymi

      Suomen poliitikot on lapsivihamielisiä ja kannustavat esimerkillään kaikkia kansalaisia vihaamaan lapsia. Tuloksena on täysin vääristynyt ikäpyramidi. Poliitikot syytää rahaa enemmän vanhuksiin, kun saavat näin nopeammin voittoja ja osinkoja omistamistaan hoivakodeista. Lapsiin panostettaessa tulojahan tulee vasta 20 tai 30 vuoden päästä, eikä se päättäjiä kiinnosta. Minkälainen ikäpyramidi on vaikka 20 vuoden päästä ja mitä jos tulisi koronan tapainen virus, niin tuhoutuisi koko yhteiskunta. Mutta ei päättäjät tajua, vaan on se oma etu vaan.

      • Anonyymi

        Tiedätkö mitä. En ole koskaan mitään luunappia saanut. Vanhemmillani oli auktoriteettia, eikä ikinä olisi tullut mieleenikään huutaa tuntitolkulla. Toivotan sinulle kaikkea onnea lastesi kanssa. Kauniit käytöstavat ovat käyntikortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mitä. En ole koskaan mitään luunappia saanut. Vanhemmillani oli auktoriteettia, eikä ikinä olisi tullut mieleenikään huutaa tuntitolkulla. Toivotan sinulle kaikkea onnea lastesi kanssa. Kauniit käytöstavat ovat käyntikortti.

        Ja ikinä en ole kotiarestissa. Hui kauheeta.


    • Anonyymi

      ota lapsesi syliin ja niin usein aina kun on itku raivari niin syliin ja helli niin paljon mitä sen ihananpaa pienelle ja vähän isomallekin lapselle. kasvattaa rauhallisuutta ja turvallisuuden tunnetta.

    • Nyt vois ämmä pitää suunsa kii ja mennä töihin

    • Anonyymi

      Missä iässä se penska aloittajan mielestä sitten pitäisi opettaa elämään niin kun kuuluu?

      Kyllä se nyt on niin, että hiljaiseen elämiseen pitää opettaa syntymästä alkaen, muuten lopputuloksena on samanlainen sosiopaatti kun tämä yksi naapureiden valituksista kymmenen aloitusta vuorokaudessa tehtaileva naapurihäirikkö. Koliikkivauvalle ei toki voi mitään, mutta sille kaksivuotiaalle kyllä.

      • Anonyymi

        Tässäpä varsinainen neropatti!! :D :D :D

        Älä välitä aloittaja, jos vain suinkin pystyt anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
        Eläkää normaalia lapsiperhearkea ja antakaa ulisijoitten ulista. On niin paljon ihmisiä joilla itsellään ongelmia oman itsensä kanssa, ja ne sitten puretaan toisiin ja helppoihin kohteisiin.
        Suomalainen pahoinvoiniti näkyy kerrostaloissa, valitettavasti. Ja tällaisilla palstoilla kuten huomaat.
        Sille emme mitään voi, voimme vain rakastaa lapsiamme ja antaa heille hyvä turvallinen tasapainoinen lapsuus jotta heistä kasvaisi sosiaalisesti pärjääviä ihmisiä maailmaan. Sellaisia, jotka pystyvät ottamaan huomioon muut ympärillään, suvaitsemaan ja hyväksymään. Ihmisiä jotka ovat tasapanossa oman itsensä kanssa eivätkä tunne tarvetta hyökätä sylki roiskuen ensimmäisen sopivan kohteen kimppuun saadakseen edes hetken helpotusta omaan pahonvointiinsa.
        Nämä ihmiset ovat oikeasti onnettomia ja heidän elämänsä ei ole hyvää. Sääliä heitä pitää, mutta muista myös vetää rajat joiden yli et anna tulla! Sinun oikeutesi ja velvollisuutesi on olla äiti ja suojelija lapsillesi. Lasten oikeus on olla lapsia ja kasvaa turvallisiksi aikusiksi. Siinä sinulla on työmaata näitten keskellä! Toivotan sinulle paljon voimia!
        - kahden mummo -


    • Anonyymi

      Ole tarvittaessa tiukka, mutta älä huuda, kiroa ja raivoa lapsille.
      Lähde liikkeelle aamupäivän jälkeen, ota evästä mukaan. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Vaikeeta sanoo aloittajan juttuun mitään, kun ei tunne eikä tiedä tilannetta. Mutta kerrostalo elämää omalta kohdalta tutkineena on kerrostalo narsismi tai natsismi tai mikälie aika villiä ja perustuu aika villisti ihmisiin joille joskus on joku valittanut jostakin ja sitten henkilö kokee itsensä edistyneeksi, kun pääsee jotakuta seuraavaa moittimaan. Kun, siis yleensä koen että ovat naisia, niin lopulta on aivan kaikki kiellettyä. Hiljaa.

      Nyt tykkään, kun yläkerrassa on elämää, ei aina, mutta nytkin sielä pomppii ja höpöttelee joku hiukan vanhempi ainoa lapsi yksikseen. Ei tietty mitenkään häiritsevän paljon vaan, että kuuluu edes jotain elämisen ääniä.

      Mut mitäs sit, oon silti huolissani nykynuorista, ne kasvatetaan jotenkin nenäkkäiksi ja kaiken tietäviksi. Terve nöyryys puuttuu. Ja se sitten saattaa osua lapsen omaan nilkkaan läpi elämän. Jokin yleinen käyttäytymis tapa. Jota apinoidaan. Aina on apinoitu vallitsevia tapoja.

      Sitä nannyakin oon katsellut, ihan ok, mut ihmisten pitäisi saada tehdä omat virheet ja olla ylpeitä, kun ovat keksineet itse onnistumisen. Mut olisko tälläinen nyky osaamattomuus nyt lähinnä kiinni siitä, ettei olla saatu edellisiltä sukupuulta esimerkkiä vaan ne ovat parisuhteissaan epäonnistuneita narsisteja jotka vain aina ottavat niitä uusia uhreja. Eli ei oo tasapainoista viestintää mitenkä perheongelmista selviydytään.

      Nii ja virheitä tekee kaikki, ei voi olla täydellinen aina, virheistä opitaan. Muokataan sitä mitenkä halutaan toimia paremmin ja omanlaisella tavalla. Yleensä kaikki äidit yrittävät parhaansa. Äidit ovat myös pitkämielisiä, lapsi saattaa tehdä vaikka kuinka pahoja juttuja isompana ja äidinrakkaus antaa kaiken anteeksi. Kenenkään muun kanssa et pysty näin rehelliseen ihmissuhteeseen, kuin omien vanhempien, jotka eivät lähde perheestä vaan korjaavat asioita parhaansa mukaan. Lapsi saa myös mallin. Mitenkä vanhemmat antavat esimerkkiä ettei nykyvanhempienkaan tarvitse aina erota, virheitä tulee vastaan elämän varrella, mut niistä opitaan. Eli oppivat ratkaisemaan ongelmia, eivätkä lannistu ja ota aina vain uusia kumppaneita. Elikkä narsisti ei ota uusia uhreja vaan kohtaa ja oppii, mitä elämä tuo tullessaan.

      Onnea matkaasi se on aluillaan. Taisi yläkerrassa olla pieni väittely itku ja hammasten kiristely äidin kanssa äsken, hyvin lyhyt, nyt on taas leikki ja tömistely vaihe. Tykkään, että on elämää. Mielummin tätä, kuin hiljaiseksi vaiennettu kerrostalo. Kerran yläkerrassa tappeli 50v pariskunta jossa mies löi naista, olivat varmaan näitä narsisteja joilla oli aina uusia suhteita. Useita epäonnistuneita perheitä, missä lapset eivät saaneet mallia, mitenkä virheistä opitaan.

      Tämmösiä ajatuksia.

    • Anonyymi

      Insestilapset on vähän tommosii...

    • Anonyymi

      On se ihanaa asua omakotitalossa mitä suosittelen rauhaa rakastaville kaikille sitä.

      • Anonyymi

        lapsiperheet ja koiranomistajat, ne sinne omakotitaloon kuuluu perseilyineen.


    • Anonyymi

      Meijän kerrostalossa asuu kans kerrostalokyttä!
      Se kyttää ja kulkee taloa ympäriinsä ja kuuntelee joka oven takana?
      Se on isännöitsijän lemmikki?
      Mutta miten YKSI ihminen voi päättää 17perheen elämästä?
      Oon aatellu että käyn ostamassa lehmänverta ja piirrän mun TAGIN sen oveen.

      • Anonyymi

        toivon sulle pikaista paranemista, toivottavasti saat asiasi kuntoon ja sinusta tulisi vielä tolkun kansalainen, joka sopeutuu yhteiskuntaan ja yhteisöihin, ja niiden normeihin ja sääntöihin.

        fiksut ihmiset elää ilman sääntöjäkin niinkuin säännöissä määrätään, vain itsekkäitä ja tyhmiä varten pitää ne järjestyssäännöt olla olemassa.


    • Anonyymi

      Jos on pakko ihan asua siellä melu helvetti kerrostalossa niin ei auta muu kuin laittaa tulpat korviin. Onneksi olkoon ja eläkää muuten sovussa.

      Kaikkein kamalin melu on kakaroiden kiljunta ja kuuntelisin musiikkiakiakin sen sijaan kun sitä että sikaa kuin tapettaisiin.

      Tiheeseen asuinalueilla tramboliinien tullessa moni kärsii kamalasta kiljunnasta jolloin ei voi terassilla kuunnella linnunlaulua ja juoda kahvi kuppostansa luonnon äänien kera vaan ihan luonnottomien äänien kera.

    • Anonyymi

      Sulla herää ihan alapään vaistot kuten ennenkin että pitää siittää lisää kakaroita.

    • Anonyymi

      Mistä se johtuu että kaikkei tyhmimmillä ja köyhimmillä ovat meluavimmat ja ongelma kakarat?

    • Anonyymi

      Tyhmyydestäsi johtuen et osaa kasvattaa kakaroitasi ja suurin osahan osaa tehdä niitä mutta se osaaminen loppuukin siihen.

    • Anonyymi

      Psygologialla ja ihan samalla kuin hankkiuduit paksuksi.

    • Anonyymi

      Teiltä kuuluu ihan kaikki ja et voinut millään estää muuta kuin olisi vähintään pitnyt laittaa jalat ristiin niin ettei kukaan naapurin poika olisi päässyt panemaan.

    • Anonyymi

      Pitikö kerrostaloon perustaa oikein äänekäs perhe? Mitäs jos olisit sen sulhasesi kanssa perustaneet äänekkään perheen jonnekkin korpeen mistä saa halpoja taloja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1306
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      52
      874
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      789
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      737
    9. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe