Vastauksia kiitos

Anonyymi

Kertokaa mulle, että miksi kerrostalossa pitäisi elää hiljaisesti, miksi normaali ei riitä?

Onko se oikein, että kotonaan pitää alkaa varomaan seksistä lähteviä ääniä, tiskaamisesta lähtevää kolinaa, aivastelua, yskimistä, piereskelyä, imurointia, pyykinpesua, pissan lorinaa, kakan lompsahduksia, pitkään suihkussa olemista, tv ja musiikin kuuntelua koska nämä äänet ärsyttää varmasti aina joitakin?

Miksi hermostutaan kerrostalossa uhmaikäisen itkupotkuraivareista, eikö realistisesti ymmärretä että ne kuuluu ikään ja menee ajan kanssa ohi?

Missä on rentous, mitä hienoa siinä on että häiriintyy kaikesta, miksi tv ja musiikin kuuntelu kerrostalossa on hirveä synti, miksei pyritä ennemmin korjaamaan puutteellista äänieristystä?

42

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kotona pitää hiljaa, ei saa häiritä muiden elämää. Asumisviihtyvyys on kaiken tärkein. Aivastely, yskiminen , vessassa käynti kuuluu normaaleihin elämisen ääniin. Siivous ja siihen liittyvä toiminta kuuluu päiväsaikaan. Eikä silloinkaan tarvitse mahdottomalla ryminällä tai kolinalla.

      • Anonyymi

        Entä jos mun asumisviihtyvyydestä vie suuren palan se, etten saa enää tv:tä katsoa tai musiikkia kuunnella tai mun täytyy kuunnella ne niin hiljaa tihrustaen etten kuule kunnolla niitä tai kuulokkeilla pilata kuulo? vaikka järjestyssäännöt ei pakota kuulokkeita käyttämään... Emmä halua nuorena tippua viihteen maailmasta pois. Viihde on tärkeä osa elämää mulle ja varmasti monelle vanhemmallekkin ihmiselle. Emmä saa aivastelusta, yskimisestä, vessassa käynnistä, siivoomisesta niin suurta euforiaa kuin musiikin kuuntelusta. Kodin ei myöskään kuulu olla täysin äänetön paikka, kotona kuuluu jo monista eri askareista ääniä ja ulkona kuuluu myös ääniä, äänet on rikkaus ja sitä varten meillä on kuulo... ois aivan karmeaa olla kuuro! Sä et osaa yhtään tulla vastaan, pelkkä hiljasuusterroristi olet, et voi sallia mulle sitä että muutaman tunnin päivässä saisin kuunnella musiikkia tai tv koska se kuuluu huonosta äänieristyksestä huolimatta naapuriin tai jos rentoudun 30min suihkussa niin sekin on väärin, nää kaikki asiat on väärin vaikka tapahtuu päiväsaikaan ja itse maksan myös veden! Sulta puuttuu avoimuus, empatia ja kohtuullisuus.

        Mieti jos mun sijalla asuisi juoppo, narkomaani, rikollinen, tappeleva pariskunta, bilettäjä, ihminen joka ei kunnioita hiljaisuusaikaa. Tähän verrattuna on pientä että kuuntelen päivässä 2h tv tai musiikkia, oon 30min suihkussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos mun asumisviihtyvyydestä vie suuren palan se, etten saa enää tv:tä katsoa tai musiikkia kuunnella tai mun täytyy kuunnella ne niin hiljaa tihrustaen etten kuule kunnolla niitä tai kuulokkeilla pilata kuulo? vaikka järjestyssäännöt ei pakota kuulokkeita käyttämään... Emmä halua nuorena tippua viihteen maailmasta pois. Viihde on tärkeä osa elämää mulle ja varmasti monelle vanhemmallekkin ihmiselle. Emmä saa aivastelusta, yskimisestä, vessassa käynnistä, siivoomisesta niin suurta euforiaa kuin musiikin kuuntelusta. Kodin ei myöskään kuulu olla täysin äänetön paikka, kotona kuuluu jo monista eri askareista ääniä ja ulkona kuuluu myös ääniä, äänet on rikkaus ja sitä varten meillä on kuulo... ois aivan karmeaa olla kuuro! Sä et osaa yhtään tulla vastaan, pelkkä hiljasuusterroristi olet, et voi sallia mulle sitä että muutaman tunnin päivässä saisin kuunnella musiikkia tai tv koska se kuuluu huonosta äänieristyksestä huolimatta naapuriin tai jos rentoudun 30min suihkussa niin sekin on väärin, nää kaikki asiat on väärin vaikka tapahtuu päiväsaikaan ja itse maksan myös veden! Sulta puuttuu avoimuus, empatia ja kohtuullisuus.

        Mieti jos mun sijalla asuisi juoppo, narkomaani, rikollinen, tappeleva pariskunta, bilettäjä, ihminen joka ei kunnioita hiljaisuusaikaa. Tähän verrattuna on pientä että kuuntelen päivässä 2h tv tai musiikkia, oon 30min suihkussa.

        Minä kuuntelen musaa sen verran kovaa yötä päivää ettei naapureiden tekemiset häiritse.
        Jus huudatan seksikumppania eri vuorokauden aikoihin, sopii kiljunta hyvin musaan ; )
        Eli eipä juuri ole häirinnyt naapureiden päästelemät äänet.
        Jos joskus alkaa häiritsemään, käännän volyymia suuremmalle.


    • Anonyymi

      Jos musiikkia haluaa kuunnella kovaa kerrostalossa, niin kuulokkeet ja televisiota kuunnellaan kuulokkeilla myös,jos ei kuule muuten.. Kerrostalossa ei asuta yksin. Naapurit pitää ottaa huomioon 24/7. Ennen kaikkea hyvät tavat kuuluvat jo perus- sivistykseen. Sitä paitsi oman asunnon kaikuvuutta voi vaimentaa paksuilla matoilla,paksuilla verhoilla, jotka imevät ääntä ja näin kuuluu naapuriin vähemmän. Nämä ovat ihan perusasioita. Ja erilaisilla akustiikkalevyillä saa myöskin
      asumismukavuutta.

      • Anonyymi

        Mutta kun en ole kuunnellut kovaa vaan normaalin puheen voimakkuudella, mikset sinä tajua sitä! Jos kovaa kuuntelisi kuulokkeilla niin korvathan siinä hajoo, eikä kuulokkeet oo todellakaan telkkaria varten vaan kuulokkeet on ainoastaan sitä varten että niitä käytetään matkalla tai treenatessa. Jos kerrostalossa saa myös puhua normaalisti niin mitenkä se tv:stä tuleva puhe eroaa kahden ihmisen välisestä keskustelusta asunnon sisällä mieti sitä!? Ja kerta normaalisti puhuminen on sallittu niin ei sitä tarvii musiikkia tai tv:tä pitää hiljaa tihrustamisen voimakkuudella vaan ne saa kuulua myös normaalin puheen voimakkuudella... Järjestyssäännötkin tämän sallii ja jos sinä tälläsestä häiriinnyt niin kyllä olet nuppivikainen! Kerrostalossa ei eletä yksin joo, mutta normaali eläminen täytyy sallia johon kuuluu myös tv ja musiikki, se ei ole hirveän epänormaalia elämää kuunnella tv:tä ja musiikkia... Kerrostaloon kuuluu myös kohtuullisuus, silleen että osataan ottaa huomioon kaikki ihmiset ja se huomioon ottaminen on myös sitä että halukkaat saa kuunnella välillä tv tai musiikkia, koko ajan ei täydy olla täysin hiljaista kun se on mahdottomuus huonosti äänieristetyssä talossa! Mikset sinä saarnaa huonosta äänieristyksestä ja hanki muutosta siihen? sen sijaan haluat kieltää tavallisen elämän. Joka ei tule ikinä olemaan vaihtoehto, koska tavallinen elämä kuuluu jokaisen ihmisen perusoikeuksiin.


      • Anonyymi

        Ja voihan kuulosuojaimia pitää myös silloin kun itse pitää kovaa meteliä ja ääntä. Mitä sillä on väliä jos muut joutuu kuuntelemaan. Kunhan itse saa olla rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voihan kuulosuojaimia pitää myös silloin kun itse pitää kovaa meteliä ja ääntä. Mitä sillä on väliä jos muut joutuu kuuntelemaan. Kunhan itse saa olla rauhassa.

        Kuka kerrostalossa nyt niin kovaa meteliä pitäisi että kuulosuojaimia tarvitsee? Tietty jos remontoi asuntoaan niin eri asia. Suoraan sanottuna mua ei kiinnosta naapurisopu pätkääkään, mihin mä naapureita tarvitsen? Ei ole mun luonne sellainen että jatkuvasti nöyristelen toisten takia tai alan luopumaan normaalista elämästä toisen takia. Jos jollain käy hermoon kun kuuntelen normaalin puheen voimakkuudella musiikkia tai tv ja se kuuluu ikävästi rakenteita pitkin naapuriin niin se on voi voi, kestä se, normaalia elämää. Eniten mua huvittaa nämä jotka oireilee normaalin elämän takia, aloittaa kiusanteon kun naapuri kuuntelee musiikkia tai tv, olet sinä nolo!

        Tänään sain kuulla että naapuriin syntyy vauva ja onnittelin iloisesti. Mua ei haittaa yhtään vaikka itkua kuuluisi ja lapsen leikkimisen ääniä, ne on normaalia elämää, mutta jos juoppo örisee ja rettelöi niin se ei ole normaalia elämää ja se ärsyttäisi. Kamalaa miten jotkut yrittää hiljentää lapsetkin taloyhtiössä, ihme ilon tappajia ja lapsenvihaajia! Sanoin naapurille että sitten kun vauvas on syntynyt niin sano mihin aikaan voin katsoa tv-ohjelmat ja kuunnella musiikkia etten herätä vauvaa, olin tälleen valmis joustamaan ja näin ne asiat hyvässä yhteishengessä sovitaan. Eikä niin että sinä akka pidät suus kiinni ja sun asunnosta ei saa enää koskaan musiikin tai tv ääniä kuulua!

        Mua ei haittaa vaikka elefantti pomppis tuossa mun katon päällä. Noloja nämä meluherkät ihmiset, valittamassa jokaisesta pienestä vingahduksesta! Mitä vanhemmaksi tulen niin sitä mielummin pidän itseni erossa tietynlaisista ihmisistä jotka ovat läjä sitä itseään.


    • Anonyymi

      Suihkussa käydään 10 minuutissa. Eikä saa vettä tuhlata . Se on kallis luonnonvara ja eikä monessa maassa ole kuin juuri juomiseen ja kohtalaiseen peseytymiseen. Funtsippas sitä.

      • Anonyymi

        Sinä et sanele kauan olen suihkussa omassa kodissani, kerta vedenkin maksan itse. Seuraavaksi tulet varmaan sanomaan että miten käydään oikeaoppisesti kakalla. Anna jokaisen elää omaa elämäänsä ja älä tunge nokkaas jokaisen henkilökohtaisiin asioihin, etenkin hygieniaan liittyvät tavat on erittäin henkilökohtaisia! Sietäisit hävetä. Minä olen nainen, mulla on pitkät ja paksut hiukset, sheivaan, kuorin ihoa... pitää laittaa shampoo, sen jälkeen hoitoaine, pestä vartalo saippualla. Emmä todellakaan selviä 10minuutissa suihkusta pois! Mua ei kiinnosta miten asiat on jossakin afrikassa, en ole kertaakaan lahjoittanut senttiäkään punaiselle ristille enkä lahjota, ei mua kiinnosta alkaa hyysäämään sellasia ihmisiä jotka tekee lapsia paljon vaikka ei ole varaa elättää niitä jne. Ei järki päätä pakota. Älä asetu poikkiteloin mun tielle tai tiedät kanssa asettunees, teen erittäin vaikeaa elämästäs ja voin tapella sun kanssa vaikka maailman tappiin asti, mun kanssa kun olet kerran vihaa lietsonut niin loppua et nää ja anteeksipyyntö ei auta yhtään mitään ja vaikka joutuisin kadulle niin lähden sinne maalaisjärjen ja terveiden arvojeni kanssa, joita te hirviönipottajat ette ymmärrä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et sanele kauan olen suihkussa omassa kodissani, kerta vedenkin maksan itse. Seuraavaksi tulet varmaan sanomaan että miten käydään oikeaoppisesti kakalla. Anna jokaisen elää omaa elämäänsä ja älä tunge nokkaas jokaisen henkilökohtaisiin asioihin, etenkin hygieniaan liittyvät tavat on erittäin henkilökohtaisia! Sietäisit hävetä. Minä olen nainen, mulla on pitkät ja paksut hiukset, sheivaan, kuorin ihoa... pitää laittaa shampoo, sen jälkeen hoitoaine, pestä vartalo saippualla. Emmä todellakaan selviä 10minuutissa suihkusta pois! Mua ei kiinnosta miten asiat on jossakin afrikassa, en ole kertaakaan lahjoittanut senttiäkään punaiselle ristille enkä lahjota, ei mua kiinnosta alkaa hyysäämään sellasia ihmisiä jotka tekee lapsia paljon vaikka ei ole varaa elättää niitä jne. Ei järki päätä pakota. Älä asetu poikkiteloin mun tielle tai tiedät kanssa asettunees, teen erittäin vaikeaa elämästäs ja voin tapella sun kanssa vaikka maailman tappiin asti, mun kanssa kun olet kerran vihaa lietsonut niin loppua et nää ja anteeksipyyntö ei auta yhtään mitään ja vaikka joutuisin kadulle niin lähden sinne maalaisjärjen ja terveiden arvojeni kanssa, joita te hirviönipottajat ette ymmärrä!

        Leikkaa itsesi kaljuksi ja käytä peruukkia tarvittaessa. Peruukin voit pestä pesukoneessa. Nykyajan pesukoneet kuluttavat vähän vettä ja kalju on helppo pestä. Säästää vettä. 👍 Langattomat kuulokkeet hyvät kerrostalossa. Huonompi kuuloinenkin kiittää, kun ei tarvii pitää televisiota suurella voimakkuudella..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkaa itsesi kaljuksi ja käytä peruukkia tarvittaessa. Peruukin voit pestä pesukoneessa. Nykyajan pesukoneet kuluttavat vähän vettä ja kalju on helppo pestä. Säästää vettä. 👍 Langattomat kuulokkeet hyvät kerrostalossa. Huonompi kuuloinenkin kiittää, kun ei tarvii pitää televisiota suurella voimakkuudella..

        Nyt taas tuli niin sairas kommentti ettei mitään järkee! Miksi minä kaljuksi itseni ajaisin kun on kauniit paksut terveet hiukset, etkö tajua että jotkut kärsii oikeasti kaljuuntumisesta vaikka eivät haluaisi... Tuollaselta hullulta minä en ota vastaan mitään neuvoja, joten en todellakaan tunge päähäni kuulokkeita myöskään jos en niistä pidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt taas tuli niin sairas kommentti ettei mitään järkee! Miksi minä kaljuksi itseni ajaisin kun on kauniit paksut terveet hiukset, etkö tajua että jotkut kärsii oikeasti kaljuuntumisesta vaikka eivät haluaisi... Tuollaselta hullulta minä en ota vastaan mitään neuvoja, joten en todellakaan tunge päähäni kuulokkeita myöskään jos en niistä pidä.

        Seuraava hyvä keino, laittaa monta villasukkaparia jalkoihin. Tämä vaimentaa kantapäätöminää. Sitten laittaa korviin korvatulpat ja kuulosuojaimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava hyvä keino, laittaa monta villasukkaparia jalkoihin. Tämä vaimentaa kantapäätöminää. Sitten laittaa korviin korvatulpat ja kuulosuojaimet.

        Kuka käyttää esimerkiksi kesällä monta paria villasukkia, jalathan siinä hikoaa, villasukkia käytetään ainoastaan silloin kun jalat on kylmät ja mikä ihmeen kantapäätöminä, luuletko sinä että ihminen kävelee kuin pingviini tai pistelee marssiaskelilla menemään? Jos kantapäitä hakkaa lattiaan päivästä toiseen niin kyllähän siinä jalat kipeytyy... se että jos normaalit askeleet kuuluu katon läpi niin vika on taas siinä äänieristyksessä ja siitä pitäisi vinkua, ei siitä että ihminen kävelee normaalisti kotonaan... Kuulosuojaimia sentään tuskin kukaan kerrostalossa tarvitsee, kuulosuojaimet kuuluu esimerkiksi siihen hommaan kun moottorisahalla sahaat puita... korvatulppia suosittelen jos olet vuorotyöläinen ja on tarve päivällä nukkua, kun suurin osa ihmisistä kuitenkin puuhastelee päivällä kaikenlaista, siivoaa, käyttää tehosekoitinta jne...

        Vuorotyöläisten rytmin mukaan ei voida alkaa elämään, koska suurimmalla osalla ihmisistä vuorokausirytmi on kuitenkin sellainen että päivällä valvotaan ja yöllä nukutaan.


      • Anonyymi

        Otin just puolen tunnin kuuman suihkun. Tekipä hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin just puolen tunnin kuuman suihkun. Tekipä hyvää.

        Tiedän. Se rentouttaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää esimerkiksi kesällä monta paria villasukkia, jalathan siinä hikoaa, villasukkia käytetään ainoastaan silloin kun jalat on kylmät ja mikä ihmeen kantapäätöminä, luuletko sinä että ihminen kävelee kuin pingviini tai pistelee marssiaskelilla menemään? Jos kantapäitä hakkaa lattiaan päivästä toiseen niin kyllähän siinä jalat kipeytyy... se että jos normaalit askeleet kuuluu katon läpi niin vika on taas siinä äänieristyksessä ja siitä pitäisi vinkua, ei siitä että ihminen kävelee normaalisti kotonaan... Kuulosuojaimia sentään tuskin kukaan kerrostalossa tarvitsee, kuulosuojaimet kuuluu esimerkiksi siihen hommaan kun moottorisahalla sahaat puita... korvatulppia suosittelen jos olet vuorotyöläinen ja on tarve päivällä nukkua, kun suurin osa ihmisistä kuitenkin puuhastelee päivällä kaikenlaista, siivoaa, käyttää tehosekoitinta jne...

        Vuorotyöläisten rytmin mukaan ei voida alkaa elämään, koska suurimmalla osalla ihmisistä vuorokausirytmi on kuitenkin sellainen että päivällä valvotaan ja yöllä nukutaan.

        Olin tunnin kylvyn ja nyt olen 3 päivää peseytymättä. Eli nyt säästän vettä. Aloittajan pitää myös tehdä niin, säästää vettä.


      • Anonyymi

        Lasken paljuun joka päivä 2 tuhatta litraa puhdasta vettä jotta on kiva loikoilla.
        Lisäksi suihkussa lotraan ennen ja jälkeen paljuilemisen ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää esimerkiksi kesällä monta paria villasukkia, jalathan siinä hikoaa, villasukkia käytetään ainoastaan silloin kun jalat on kylmät ja mikä ihmeen kantapäätöminä, luuletko sinä että ihminen kävelee kuin pingviini tai pistelee marssiaskelilla menemään? Jos kantapäitä hakkaa lattiaan päivästä toiseen niin kyllähän siinä jalat kipeytyy... se että jos normaalit askeleet kuuluu katon läpi niin vika on taas siinä äänieristyksessä ja siitä pitäisi vinkua, ei siitä että ihminen kävelee normaalisti kotonaan... Kuulosuojaimia sentään tuskin kukaan kerrostalossa tarvitsee, kuulosuojaimet kuuluu esimerkiksi siihen hommaan kun moottorisahalla sahaat puita... korvatulppia suosittelen jos olet vuorotyöläinen ja on tarve päivällä nukkua, kun suurin osa ihmisistä kuitenkin puuhastelee päivällä kaikenlaista, siivoaa, käyttää tehosekoitinta jne...

        Vuorotyöläisten rytmin mukaan ei voida alkaa elämään, koska suurimmalla osalla ihmisistä vuorokausirytmi on kuitenkin sellainen että päivällä valvotaan ja yöllä nukutaan.

        Laita vaan villasukat jalkaan ja aja pääsi kaljuksi.
        Se on ainoa konsti miten maailma pelastuu.


    • Anonyymi

      Aloittaja voisi kertoa meille miksi tätä palstaa pitää jatkuvilla kyselyillä aktivoida?

      • Anonyymi

        NIinpä ja vielä sama henkilö samaa asiaa viestittää kymmeniä kertoja


    • Anonyymi

      Minä en ikikuuna päivänä tule ymmärtämään ihmisiä joiden mielestä kerrostalossa pitäisi olla täysin hiljaista! Tai korkeintaan saa tylsät äänet kuulua kun siivoaminen ja pesukone jne. Mun elämä pyörii muunkin kuin siivoamisen ja pesukoneen ympärillä. Mielestäni hyvään kerrostaloelämään kuuluu jokaisen huomioon ottaminen ja se tapahtuu niin että on rauhallista, mutta myös välillä saa soitto, laulu, musiikki tai tv kuulua. Luojan kiitos että järjestyssäännöt on kirjoitettu maalaisjärjellä ja sallii nämä asiat. Ei sulla ole mitään oikeutta häiriintyä tavanomaisesta elämästä tai olet häiriintynyt vaan päästäsi! Häiriinny niistä juopoista, narkomaaneista, rikollisista, tappelijoista. Älä sotke minua häirikkö roskasakkiin sen takia että satun välillä kuuntelemaan musiikkia ja tv! Hei pliis, muista kohtuus! Mutta turha mun on mitään nipolle sanoo, mulla ja tiukkapipolla kun on aivan erilainen ajatusmaailma. Toivottavasti en saa tiukkapipoa ikinä naapurikseni, joka alkais mua kohtelemaan hirviönä ja häätämään kodistani ulos vaan sen takia että kuuntelen välillä musiikkia tai tv päiväsaikaan tai otan pitkän suihkun päiväsaikaan. Ughhh olen puhunut! Aivan pimeä nuppi teillä, meillä on yhteisymmärrys siinä että ei ole kivaa asua huonosti äänieristetyssä talossa, mutta sen jälkeen seuraa umpikuja koska sinä et salli mitään ääniä tai korkeintaan tylsät äänet ja mä puolestaan oon vapaamielisempi sen suhteen että kykenen hyväksymään myös sen jos välillä naapurista kuuluu laulu, soitto, tv, musiikki kunhan eivät ole päällä tuntitolkulla eikä varsinkaan hiljaisuusaikana niin kovalla että kuulisin!

      • Anonyymi

        Mielipiteet on kuin p....ereikä, jokaisella on yksi.

        Faktat on taas sitten ihan eri asia. Mitä saa tehdä kerrostalossa, ja mitä ei, mikä on fiksua ja mikä sopimatonta, tätä säätelee: Järjestyssäännöt, kaupungin/kunnan järjestysmääräykset, Suomen laki, EU-laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteet on kuin p....ereikä, jokaisella on yksi.

        Faktat on taas sitten ihan eri asia. Mitä saa tehdä kerrostalossa, ja mitä ei, mikä on fiksua ja mikä sopimatonta, tätä säätelee: Järjestyssäännöt, kaupungin/kunnan järjestysmääräykset, Suomen laki, EU-laki.

        Ja noi säännöt ja lait on vain niitä varten, jotka ei sisäsyntyisesti osaa elää muita huomioon ottaen. Osa meistä valitettavasti on sellaisia. Suuri osa ihmisistä osaa elää muita häiritsemättä ilman mitään sääntöjen ja lakien lukemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noi säännöt ja lait on vain niitä varten, jotka ei sisäsyntyisesti osaa elää muita huomioon ottaen. Osa meistä valitettavasti on sellaisia. Suuri osa ihmisistä osaa elää muita häiritsemättä ilman mitään sääntöjen ja lakien lukemista.

        Erittäin hyvin kommentoitu. 👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvin kommentoitu. 👍👍👍

        Joo ja ne järjestyssäännöt sallii musiikin ja tv kuuntelun päiväsaikaan myös ilman kuulokkeita kunhan ei ole tuntitolkulla päällä. Oikeudessa on vedetty myös raja sille, että 7-8h pianon soittoa oli liikaa ja toi häädön, mutta lakimiehet ovat sanoneet että muutama tunti päivässä pianoläksyjen harjoittelua on sallittava. Pianosta varmasti lähtee myös kovempi ääni kuin tietokoneelta kuunneltavasta musiikista, kun en varsinkaan bassoja myöskään käytä ja tv:stäkään tuskin lähtee yhtä kova ääni kuin pianosta ja volyymit ei ole lähelläkään täysiä muutenkaan! Joten normaalin elämän takia ei kukaan voi saada häätöä, vaan sinä hoidat nyt nuppis kuntoon ja keskityt siihen todelliseen ongelmaan eli äänieristykseen ja sen korjauttamiseen. Ei se ole mistään kotoisin että omaan kotiin kuuluu naapurin aivastukset ja lorotukset joten siellä päässä se todellinen vika on. Ei siinä että naapuri elää normaalia elämää!


    • Anonyymi

      Kerrostalossa eletään sääntöjen ja lakien mukaan. Suihkussa käydään pikaisesti, televisiota katsotaan 50cm päästä, jotta kuulee kaikki. Kakalla, kun käy, niin pitää pönttöön laittaa kaksi arkkia vessapaperia, ettei lompsahda kakka äännekkäästi. Liikaa vessapaperia ei saa laittaa, ettei mene tukkoon ja lopuksi vessa vedetään ja harjalla hangataan pönttö kiiltäväksi. Lopuksi sitten pestään kädet ja poistutaan vessasta varovasti ovi sulkien. Istutaan sohvalle ja laitetaan kuulokkeet korville. Sitten ollaan hiirenhiljaa.

      • Anonyymi

        Ja sinä lähdet hoitoon koska wc-paperi ei ole äänieristystä varten vaan alapään pyyhintään. Etkö näe miten sairas olet!? Häpeä itseäsi. Kerrostalossa saa elää normaalia elämää niin kuin kaikissa muissakin asumismuodoissa. Jokainen laskee vettä sen verran kuin tarvitsee. Telkkaria ei katsota 50cm päästä jotta ei mene näkö. Minä en rupeaisi kotonani elämään edes väkivaltaisen aviomiehen takia varpaillaan joten en elä myöskään sinun takiasi hiirenhiljaa! Ja sen sanon sulle että nurkkaan ahdistettu eläin tappaa. Saman tekee myös nurkkaan ahdistettu ihminen. Pysy poissa mun tieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä lähdet hoitoon koska wc-paperi ei ole äänieristystä varten vaan alapään pyyhintään. Etkö näe miten sairas olet!? Häpeä itseäsi. Kerrostalossa saa elää normaalia elämää niin kuin kaikissa muissakin asumismuodoissa. Jokainen laskee vettä sen verran kuin tarvitsee. Telkkaria ei katsota 50cm päästä jotta ei mene näkö. Minä en rupeaisi kotonani elämään edes väkivaltaisen aviomiehen takia varpaillaan joten en elä myöskään sinun takiasi hiirenhiljaa! Ja sen sanon sulle että nurkkaan ahdistettu eläin tappaa. Saman tekee myös nurkkaan ahdistettu ihminen. Pysy poissa mun tieltä!

        😂😂😂. Voi kiesus sentään! 😂😂😂


    • Anonyymi

      Ja ne jotka väittää, että ei ole normaalia elämää kuunnella musiikkia ja tv. Niin tässä vastaus teille, kyllä se on ollut normaalia elämää siitä lähtien kun ensimmäiset telkkarit tuli ihmisten koteihin eli on ollut normaalia jo vuosikymmenien ajan. Nykyään lähes jokaisella ihmisellä on tv ja monet seuraa myös viihdettä, tietää uusimmat listahitit ja kuuntelee niitä. Enää ei eletä sillä aikakaudella että istutaan pimeessä pirtissä kynttilän valossa ja keskustellaan korkeintaan perheenjäsenten kesken, eikä ole olemassa tv tai radiota!

      Luojan kiitos että ajat ovat kehittyneet :)

      • Anonyymi

        Siis ihan oikeasti, olet avun tarpeessa. Nyt jo uhkailet kanssaihmisiä. Eli huomenna terkkariin, laittavat sinunkin pääkopan kuntoon!


      • Anonyymi

        Normaali elämä istua lämpöhaalarit päällä huoneen nurkassa pimeässä aloittajalla. Lämpöhaalarit päällä kesät talvet.. Pää kaljuna, 3 villasukat jalassa ja imeskelen kuivalihaa. Välillä hissukseen käy vessassa. Näin toimii esimerkkinaapuri.


      • Anonyymi

        Ajat kehitty, laitteet myös ja useampien ihmisten ymmärryskin, ovat jopa kuulleet kuulokkeista joilla voi kuunnella musikkia naapureita häiritsemättä, jokainen tietää, että naapurilla on aina huono musiikkimaku ja se soittaa jotain mitä muut ei halua kuunnella, sama tietysti koskee tv-ohjelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat kehitty, laitteet myös ja useampien ihmisten ymmärryskin, ovat jopa kuulleet kuulokkeista joilla voi kuunnella musikkia naapureita häiritsemättä, jokainen tietää, että naapurilla on aina huono musiikkimaku ja se soittaa jotain mitä muut ei halua kuunnella, sama tietysti koskee tv-ohjelmia.

        Mitenkä esimerkiksi -90 luvulla pärjättiin kerrostaloissa ilman kuulokkeita? Onhan sitä vuosikaudet pärjätty kerrostaloissa ilman kuulokkeita niin aika outoa alkaa nyt valittamaan!


    • Anonyymi

      Aloittaja on vaan onneton trolli. Tosipaikan tullen kipittää vikkelästi piiloon. 😉

    • Anonyymi

      Nyt naapuri on hommannut jonkin 24/7 piipittävän laitteen ihan vaan ilmeisesti mun kiusaksi ja haluaa osoittaa mieltään kun kuuntelen päivässä 2h musiikkia tai tv! Eilen laitoin musiikin kuiskaus voimakkuudelle ja naapurinämmä tuli hyräilemään seinän viereen koska paperinohuet seinät! Menis akka hoitoon ja lopettais mun ahdistamisen kotonani nurkkaan kerta ei saa edes kuiskausvoimakkuudella musiikkia pitää niin silloin on hänen päässään vikaa. Eikä pelaa reilusti, 24/7 piipitys ei ole normaalia elämisen ääntä ja mullakaan ei oo 24/7 musiikki tai tv päällä. Kiusaaja se on.

    • Anonyymi

      Se on varmasti tuo aloittaja, joka piipittää naapurissasi. 😄

    • Anonyymi

      Eilen mun tollonaapuri pelasi yöllä vissiin kaverinsa kanssa jotain peliä ja hirvee räkänauru, huuto ja kiroilu hiljaisuusaikaan. Tätä tapahtuu aina välillä. Tää jätkä on aivan sika! Ei osaa ollenkaan olla huomioonottavainen muita kohtaan. Joskus tömistelee kun kuuntelen päiväsaikaan sen 2h tv tai musiikkia joten kai se kosto on kun yöllä remuaa vaikka tietää että täällä kuuluu äänet todella hyvin! Mun ja naapurin ero on se että minä teen asiat päiväsaikaan ja annan muiden nukkua rauhassa hiljaisuusaikaan, hän ei puolestaan kunnioita hiljaisuusaikaa.

      • Anonyymi

        Kerrostalot pitäisi lailla kieltää, ihmiset ei niissä osaa asua kuin hyvin harvat sillai asiallisesti.


    • Anonyymi

      Se hiljaisesti eläminen on sitä normaalia, meluaminen ja älämölö taas on epänormaalia.

      • Anonyymi

        Hiljainen hiirulaiselämä ei ole normaalia, vaan tavalliset elämisen äänet saa kuulua, emmä rupea murojakaan laittamaan yks kerrallaan lautaselle ettei kuuluis ääntä vaan kaadan ronskisti sen verran kuin syön! Kuvitteletko sinä olevas tosi sivistynyt kun hiljaa hiiviskelet siellä kämpässäs? Jos tässä maailmassa ei ois tarkotus kuulua ääniä ollenkaan niin tuskin meille ois kuuloa myöskään luotu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljainen hiirulaiselämä ei ole normaalia, vaan tavalliset elämisen äänet saa kuulua, emmä rupea murojakaan laittamaan yks kerrallaan lautaselle ettei kuuluis ääntä vaan kaadan ronskisti sen verran kuin syön! Kuvitteletko sinä olevas tosi sivistynyt kun hiljaa hiiviskelet siellä kämpässäs? Jos tässä maailmassa ei ois tarkotus kuulua ääniä ollenkaan niin tuskin meille ois kuuloa myöskään luotu!

        Kotona pitää olla hiljaa ja puhua melkeinpä kuiskaten. Ei saa kuulua kolahdustakaan eikä imuri hurista. Varovaisesti mopilla pyyhkii lattiat ja muut pinnat. Suihkua täytyy käyttää pienellä vesipaineella, ettei kohina kuulu naapureille. Pönttöön täytyy laittaa vähän paperia, ettei kuulu naapureille. Kertakäyttöastioita saa käyttää ainoastaan, ei tarvitse tiskata. Ruoka laitetaan ulkona metsässä kertakäyttögrillillä. Mielellään käydään ulkona riuulla asioimassa. Pitää muistaa peittää jätökset hajuvaaran takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljainen hiirulaiselämä ei ole normaalia, vaan tavalliset elämisen äänet saa kuulua, emmä rupea murojakaan laittamaan yks kerrallaan lautaselle ettei kuuluis ääntä vaan kaadan ronskisti sen verran kuin syön! Kuvitteletko sinä olevas tosi sivistynyt kun hiljaa hiiviskelet siellä kämpässäs? Jos tässä maailmassa ei ois tarkotus kuulua ääniä ollenkaan niin tuskin meille ois kuuloa myöskään luotu!

        Sinulle unohdettin luoda aivot...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe