Olen googlannut kaks tuntia - puhelimella. Silmät kipeät, sormet kovettuneet. Joskus ei vaan löydy. Kuinka paljon 1.serkut, siis sisarusten lapset jakavat dna:ta keskimäärin? Prosentteina tai centtiMorganeina tai molempina, kiitos.
Serkkujen yhteinen DNA
4
1908
Vastaukset
- Anonyymi
Kansainvälisen standardin mukaan noin 400-1400 cm, keskimäärin 870 centimorgania, mutta eri firmat ilmoittavat tämän luvun eri lailla, MH:lla luvut ovat liki puolta pienemmät kuin esim FTDNAlla, joka laskee pientä silppua ties kuinka kaukaa yhteen.
Suomessa ollaan sukua montaa eri kautta, kun esivanhemmat ovat samoilta kyliltä; luku on usein suurempi ja tulokset näyttävät läheisempää sukulaisuutta mitä todellisuusssa ollaan ; usein kaksin-kolminkertaisesti. Jälkimmäinen luku, suurin segmentti tai pisin blokki, mittaa paremmin sukulaisuutta.
Laitoin äsken vastaukseksi suoran linkin yhteen taulukkoon , mutta tekstissä oli ilmeisesti liikaa englanninkieltä, jote robotti oli poistanut vastauksen. - Anonyymi
Sivuston humogen.net/node/93 laskurilla Arvio jaetuksi cM-arvoksi on 850 cM.
Vaihteluväli noin 650 ... 1 295 cM.- Anonyymi
Kiitos paljon. Omat vanhempani sattuvat olemaan eri puolilta Suomea eikä tunnettua yhteyttä ole, vaikka sukututkimusta on tehty pari kolme sataa vuotta taaksepäin. Sama tilanne serkullani eivätkä ne meidän ei-sisaruksia olevat vanhempamme myöskään ole keskenään kotoisin samasta osasta Suomea. Minun ja serkkuni cM oli yli tuhat, mutta mahtuu tuohon vaihteluväliin.
- Anonyymi
Ihan eri puoleltakin Suomes voi löytyä sukua. Tiedän kaksi työkaveria, jotka ovat mielestään alkuperäisiä alueeltaan; Joensuusta ja Kauhavalta. Hetken jutustelun jälkeen olivat 3 serkut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418