Syöpäkääryleet

Hitsin hitsi kun nuo tupakoitsijat ottavat pattiin/veettävät /raivostuttavat.
Aamupäivän siivosin koko asunnon ja pidin terassien ovia auki.
Hetken aikaa.
Tupakoitsija tulee omalle terassilleen syöpäkääryleineen.
Ja ainakin silloin kun avaan molemmat terassin oveni.

Tuuli käy sopivasti juuri niin, että savu tulee minun puolelleni.
Kamala yskintä kuuluu tunnin välein, kun naapurin rööki palaa.
Ja pisarat lentävät.

Isännöitsijä on kieltänyt polttamasta sisällä.
Saunavuorot ja kerhot on peruttu.

Tupakoitsijoilta ei ole kielletty mitään.
He saavat terrorisoida ja saastuttaa ilmaa miten tahtovat.
Ulkona penkin vieressä on kurkkupurkki tuhkakuppina heitä varten.
Siihen ei muut sitten viitsi istuakaan.

Nyt kun mittani tuli täyteen, laitoin isännöitsijälle sähköpostia.
Kun käskystä kotona nyt ollaan, laitettakoon tupakoitsijoiden terasseille lasitus ympäriinsä.
Ja heidän omalla kustannuksellaan.
Istukoon lasikopeissaan ja käryttäköön.
Ja toteutus heti.
Odotan isännöitsijän vastausta ja selityksiä.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinhän sen menee. Kun on itse lopettanut tupakanpolttamisen tai viinanjuomisen
      muitten tupakanpolttaminen tai viinanjuominen voi v*tuttaa niin s**tanasti.

      • Ano
        Kun tietää että paheista pääsee eroon, veettää vielä enemmän.
        Osoittaa heikkoa luonnetta ja välinpitämättömyyttä muita kohtaan tuo kärtsääminen.
        Niin muuten, en ole koskaan tupakoinut.


      • 2lesken kirjoitti:

        Ano
        Kun tietää että paheista pääsee eroon, veettää vielä enemmän.
        Osoittaa heikkoa luonnetta ja välinpitämättömyyttä muita kohtaan tuo kärtsääminen.
        Niin muuten, en ole koskaan tupakoinut.

        Sama täällä. En tupakoi ja baarissa käydessäni huomautin:" Onpa täällä paljon upseereja, kun on natsoja tippunut pihalle".


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Sama täällä. En tupakoi ja baarissa käydessäni huomautin:" Onpa täällä paljon upseereja, kun on natsoja tippunut pihalle".

        Täällä vain nuo laitapuolen asukkaat jättävät natsat pihalle. Tässä yhtenä aamuna näkyi puistonpenkin juurella olevan myös konjakkipullo vaikka roskis on kahden metrin päässä penkistä.
        Hytinäx1


    • Anonyymi

      "Isännöitsijä on kieltänyt polttamasta sisällä...
      Tupakoitsijoilta ei ole kielletty mitään."

      Mitä se isännöitsijä on keiltänyt polttamasta sisällä, jos tupakoitsijoilta ei ole kielletty mitään? Hamppua, roskia, päreitää, vai mitä?

      • Anonyymi

        Ano
        "Keiltänyt" mitä lie tarkoittaa?
        Isännöitsijä on kieltänyt tupakan polton sisätiloissa.
        Päreet palaa minulla usein. Ei ole kieltänyt sitä.


    • Anonyymi

      Osittain samaa mieltä, lopettakaa tupakointi, tosin ei se mua häritse,
      pitelen ovet kiinni kun joku röökaa, ja omassa pihahassa saa mun puolesta rykiä ja räkiä. Tupa koi on vaarallinen ja turha tapa
      njjj

      • Anonyymi

        Ano/njjj
        Omassa pihassa voi polttaa tupakkaa, kun on kymmenen metrin päästä tästä rivarista.
        Näin kuuluu määräys, mitä kukaan ei noudata.


    • Anonyymi

      Nykyinen hyvinvointi on paljolti tupakoitsijoiden ansiota. Heitä olisi syytä kumartaa.

      • Anonyymi

        Ano
        Kumarsin jokin aika sitten ketjupolttajan arkulla.
        Oli siirtynyt vielä loppuaikoina sähkötupakkaan.
        Rauha hänen sielulleen


    • Anonyymi

      alotuksentekijälle:

      tiesitkö,,, kaikki tupakka-riippuvaiset kärsii suunnattomasti itsekki riippuvuudesta,
      mutta kun he ei pääse tupakasta eroon, vaikka kuinka yrittävät,
      koska
      nyky tupakkaan on lisätty riippuvuutta aiheuttavaa ainetta siis huumetta,
      nyky tupakat EI enään ole puhdasta tupakkaa siis luonnon-tupakkaa, siihen lisätty tavallaan " myrkyllistä riippuvuutta aiheuttavaa huumetta, " siinä syy miksi tupakasta ei noin vain pääse eroon, siihen tarvitaan lääkärinhoitoa lääkkeineen ja pitkällistä seurantaa,

      tuomitse enemmänki tupakka-tehtaat
      siellä on oikea syyllinen
      miksi ihmiset ovat riippuvaisia tupakkaan ja aiheuttaa ympäristöönsä haittaa,

      • Anonyymi

        Nikotiini itsessään aiheuttaa pahaa riippuvuutta, vaikka mitään ei olisi lisättykään.


      • Anonyymi

        Ano
        Ymmärrän kaikenlaisia riippuvuuksia, hyvinkin.
        Mutta sitä en ymmärrä miksi tupakoitsijat eivät voi toimia sääntöjen mukaan.
        Täällä on osoitettu heille tupakkapaikka.
        Onko liian vaikeata laittaa kengät jalkaan ja takki niskaan ja lähteä kymmenen metrin päästä talosta.
        Nämä rivarit ovat puuverhoiltuja ja vaaranpaikkoja on ollut monesti.
        Ei se viinasta eroonkaan pääseminen ihan lasten leikkiä ole.
        Monet helvetintuskat kärsineenä tiedän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikotiini itsessään aiheuttaa pahaa riippuvuutta, vaikka mitään ei olisi lisättykään.

        Tupakassa on satoja vaarallisia myrkkyjä, nikotiini on lähes vaaratonta. Tappava annos on 5mg per painokilo per vrk. ''Koukuttaa'' lähes yhtä tehokkaasti kuin heroiini.


    • Anonyymi

      Paska idea.

      Lasitettu parveke kurjin asia tupakin savulle. Savu nyt jokatapauksessa menee jonnekin parvekkeelta. Noh, laseissä pakko olla liikkumavaraa, elikkäs toleranssia. Siinä on nopeesti joku yläkerran naapuri, jonka parveke on sitten savustamo.

      Ite en siedä tupakinsavua, vaikka ite tupakoinki. Ehkä kuullostaa kummalliselta, mutta näin on. Tässä rivarissa ei ole ollut sen kummempaa puhetta tupakoinnista, kuin ketkä polttaa, net polttaa. Jos jokin kielto tehtäisiin, ketkä polttaa, polttais kuitenkin. Siis pihoillaan, mun käsittääkseni kukaan ei polta sisällä. Mua ei naapurien tupakointi haittaa mitenkään, tuskin munkaan polttaminen niitä.

      Sulla kaks vaihtoehtoa. Joko muutat vittuun siitä luukusta, tai odottelet, että naapurit lopettaa tupakoinnin. Oma valintas.

      =DW=

      • Anonyymi

        Kun itse vielä poltin, en ikinä polttanut sisällä. Hotlastakin lähdin ulos tupakille, siihen aikaan kun baareissa ei saanut enää polttaa. Nyt on kolmastoista tupakoimaton vuosi alussa, eikä mua pienet tupakinhajut haittaa.


      • Anonyymi

        ''Savu nyt jokatapauksessa menee jonnekin parvekkeelta.''
        Tupakansavu on ilma kevyempää ja nousee ylöspäin. Haju voi levitä alakerran naapurin partsille mutta hajuun ei kukaan ole sairastunut. Ei vaikka paskalta se haiseekin;)


      • Anonyymi

        Ano/DW
        Meinasit että minun pitäisi muuttaa synnyinseudulleni.
        Naapuri ei lopeta tupakointiaan, ennenkuin on kaksi metriä soraa silmillä.
        Muistuttaa nyt jo harmaata haamua ja yskii yötä päivää.
        Eiköhän hän lähde ennen minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Savu nyt jokatapauksessa menee jonnekin parvekkeelta.''
        Tupakansavu on ilma kevyempää ja nousee ylöspäin. Haju voi levitä alakerran naapurin partsille mutta hajuun ei kukaan ole sairastunut. Ei vaikka paskalta se haiseekin;)

        Nämä muiden sairastumiset ns. passiivinen tupakointi tapahtuu sisällä majoissa kuten esim. Kiinassa ja Afrikassa, jossa 3 sukupolvea asuu vuosikymmeniä yhdessä ja samassa tilassa tupakoitsijoiden kanssa.
        Suomessa tuskin kukaan polttaa sisällä muiden kuin tupakoitsijoiden seurassa.


    • Anonyymi

      RÖÖKIPELLEN hengitys haisee kammottavalle, mutta se ei saa haitata ketään. Vaan jos tupakoimaton tuoksahtaa valkosipulille, niin heti on RÖÖKIPELLE huomauttamassa asiasta

      • Ano
        Kun tupakoiva/röökipelle heittää natsan bussipysäkille, hänenhän täytyy valloittaa katoksellinen paikka, onpas messevät lemut kun hän astuu sisälle bussiin.

        Hetken päästä alkaakin se tupakkayskä, jota on kiva kuunnella ja haistella koko kotimatkan.
        Että voin inhota sitä hajua


    • Anonyymi

      Noin 45 vuotta olen ollut huomaavainen tupakoitsija. Mutta lääkkeitä ja neuvoja minulla ei ole ollut lesken kaltaisille vainoharhaisille mielenterveys ongelmaisille, joita häiritsee kaikki naapurien pierusta naapurien panemiseen ja nurmikko poluilla kulkemiseen ja kaljan juontiin.

    • Anonyymi

      Kerrankin komppaan 2leskeä. Vaikka itsekin poltin kessua, piippua, sikaaria jopa autossa, jossa pienet lapset istuivat takapenkillä, niin todella inhottaa tupakansavu nykyään. lopetin nikotiinin käytön 11 vuotta sitten ja vasta nyt se tupakanhaju alkaa olla vastenmielinen. Piipputupakan tuoksun vielä sietää.
      Hytinäx

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe