Kontaktiton maksaminen kaupassa

Miten maksatte kaupassa, jos siellä vielä itse käytte? Itse latasin puhelimeen mobilepayn ja walletin. Maksaminen käy helposti, eikä tarvitse kosketella mitään maksupäätteen näppäimiä. MobilePay varsinkin erittäin kätevä. Verkkokaupassakin maksaminen tosi helppoa.

60

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alle 50 eur kulkee korttia näyttämällä näpyttelemättä.
      Ei tulisi mieleenkään ladata puhelimeeni ohjelmia.

• En selviä kaupasta alle 50 eurolla. Nyt varsinkin kun pitäisi ostaa mahdollisimman pitkäksi aikaa, niin menee moninkertaisesti yli kortin lähimaksun rajan.

• entinenmiäs kirjoitti:

En selviä kaupasta alle 50 eurolla. Nyt varsinkin kun pitäisi ostaa mahdollisimman pitkäksi aikaa, niin menee moninkertaisesti yli kortin lähimaksun rajan.

Yhden taloudessa saan viikon ostokset noin 30 e hintaan.

• arvo.e kirjoitti:

Ei riitä se 60 € meidän kahden hengen taloudessa. Siitähän se riippuu, mitä haluaa syödä ja mitä muuta tarvitsee. Suositusten mukaan kalaakin pitäisi syödä kaksi kertaa viikossa. On se kala niin kallista, että roimasti nostaa kauppalaskua.

• entinenmiäs kirjoitti:

Ei riitä se 60 € meidän kahden hengen taloudessa. Siitähän se riippuu, mitä haluaa syödä ja mitä muuta tarvitsee. Suositusten mukaan kalaakin pitäisi syödä kaksi kertaa viikossa. On se kala niin kallista, että roimasti nostaa kauppalaskua.

Lidlissä lohta myytiin 6,95 /kg En tupakoi, enkä juopottele. Toki asumis kulut erikseen..

• arvo.e kirjoitti:

Lidlissä lohta myytiin 6,95 /kg En tupakoi, enkä juopottele. Toki asumis kulut erikseen..

Liiteriä ei lähellä ole. No, onhan se edullista, mutta kyse kuitenkin kokonaisesta lohesta. Lautaselle asti se ei tuohon hintaan pääse.

Totta, että tupakointi vaikuttaa kauppalaskuun melkoisesti. Ja tietty se juopottelukin, jos nyt joku mietoja juomia jaksaa juopotteluksi asti "nauttia".

• Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

Halpa on, koska se ON listeria lohta. Mutta jos maistuu, ok.

• Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

Mihin sinä vaimosi hävitit?

• Anonyymi kirjoitti:

Mihin sinä vaimosi hävitit?

Kuollut jo toistakymmentä vuotta sitten.

• Anonyymi

Sovellukset jää sitten kuolemasi jälkeenkin!

• Kuolemani jälkeen puhelimeni ja sovellukset on kiinni.

• Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

Kuolemani jälkeen puhelimeni ja sovellukset on kiinni.

En käy kaupoissa koronan takia, mutta muuloin korttia ja seteleitä pikku ostoksiin.
        Näppäilen pin-koodin, ja en ole ottanut korttiini lähimaksua.
        Puhelimeen en ole ottanut mitään sovelluksia, vaan maksan sekä hoidan pöytäkoneella.

• Anonyymi kirjoitti:

En käy kaupoissa koronan takia, mutta muuloin korttia ja seteleitä pikku ostoksiin.
        Näppäilen pin-koodin, ja en ole ottanut korttiini lähimaksua.
        Puhelimeen en ole ottanut mitään sovelluksia, vaan maksan sekä hoidan pöytäkoneella.

Valitettavasti pakko välillä käydä kaupassa, seuraavan kerran varmaan parin viikon päästä.

• Anonyymi

Visa vinkuu ja tunnusluku täytyy näpyttää. En ole vielä yhdelläkään kassalla nähnyt että kukaan sitä maksupäätettä desinfioisi. Itse sitten kotiin tullessa heti käsien pesulle saippuan kanssa.
      Hytinäx1

• Meidän kaupassa on kärryjen vieressä kertakäyttöhanskoja, paperipyyhkeitä ja jotain ainetta suihkepullossa, joilla voi puhdistaa kärryn kädensijoja. Hedelmävaa´an näppäimet sen jälkeen oikeastaan ainoa "likainen" pinta, johon joutuu koskettamaan.

• Nostan seteleitä automaatista ja maksan niillä (sopivan kokoisilla) ostokset .Turvallisempaa, kin kortin käyttö. Ainakin ulkomailla kortin kopiointi laitteita pienissäkin liikkeissä - perästä saattaa tulla yllätyslaskuja.

• Anonyymi

Viimeksi kun kävin Prismassa ja maksoin itsepalvelukassalla niin valvojana toimiva naishenkilö kävi desinfioimassa maksupäätteen nappulat jälkeeni. En tiedä sitten miten toimitaan tavallisella kassalla.

• Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

Nostan seteleitä automaatista ja maksan niillä (sopivan kokoisilla) ostokset .Turvallisempaa, kin kortin käyttö. Ainakin ulkomailla kortin kopiointi laitteita pienissäkin liikkeissä - perästä saattaa tulla yllätyslaskuja.

Setelit ovat kaikkein likaisempia. Sen takia normaalitilanteessakin kassahenkilöstö käyttää käsineitä.

Korttia ei saa koskaan päästää käsistään, eikä käyttää magneettinauhaa. Silloin ei kopiointi onnistu.

• Anonyymi

En lataa puhelimeen sovelluksia, laitoin Avastin ilmaisturvaohjeman ja sen jälkeen pukkaa mainosta joka päivä. Raivostuttavaa.
      Ihan vanhalla tavalla maksan itsepalvelukassaa käyttäen, luottokortin koloseen lykäten. Käytin lähimaksua mutta alkoi suututtaa kun tämän tästä kuitenkin kysyi pinkoodia, en jaksanut arpoa tuleekohan nyt.
      Kun olen saanut tavarat kassiin ja autoon, lirautan käsidesiä, pidän sitä autossa.

• No, nämä maksusovellukset ei mainosta pukkaa, vaikka ilmaisia ovatkin.

• Anonyymi

Pakkaan ostokset nopeasti ja sanon, takana tuleva maksaa ja poistun kaupasta.
      Aikas kontaktiton tapahtuma.

• Anonyymi

juuri näin. erinomainen idea
        itse olen sanonut että pannaan kirjaan

ja myyjä kirjoittaa siniseen vihkoon x osti vähäsen
        ei se mitään numeroita kirjoita kun ollaan tutussa kaupassa
        ei tarvitse niuhottaa pikkuasioita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juuri näin. erinomainen idea
        itse olen sanonut että pannaan kirjaan

ja myyjä kirjoittaa siniseen vihkoon x osti vähäsen
        ei se mitään numeroita kirjoita kun ollaan tutussa kaupassa
        ei tarvitse niuhottaa pikkuasioita

Juuri näin. Se sininen pieni ruutuvihko. Perinteitä on kunnioitettava.

• Anonyymi

Hauraan vanhuksen Dora puhelimessa ei ole tuotakaan mahdollisuutta.
      Tabletissani oli mobiilisovellutukset mutta se varastettiin yli 3 vuotta sitten Hannoverin lentokentän turvatarkastuksessa. Otin uusiokäyttöön vanhemman tablettini.
      Maksan kaiken luottokortin maksuaikaominaisuudella paitsi joskus lähimaksulla.

• Anonyymi

Luottokortin maksuaikaominaisuus on aina kallein maksutapa.

• Maksaminen kaupoissa tuskin palaa entiselleen, kun tämä tilanne on ohi.
      Pleksit varmaan jää, ja todennäköisesti käteinen jää kokonaan pois. Voi tulla ylimääräinen maksu, jos käteisellä maksaa.
      Kotilla maksan, lähimaksulla, tai tunnusluvulla.
      Nuo sovellukset ei taida minun puhelimessa toimia, enkä muutoinkaan luota herkästi uusiin sovelluksiin.
      Kertakäyttöhanskat on käsissä , kun viime aikoina oon kaupassa käynyt, ja desinfiointiainetta on autossa.
      Minäkin jonkinmoisessa iskiryhmässä olen, niin hyvä, jos taudista säästyisi.

• Minua ei ainakaan haittaisi, vaikka käteinen häviäisi kokonaan. Tuskin muistan edes, miltä raha näyttää.
        En minäkään ensimmäisten joukossa ole uutta tekniikkaa itselleni halajamassa. Antaa innokkaampien ensin testata, myöhemmin sitten parannellun ja vakiintuneen version voin ottaa käyttöön, jos tarvetta ilmenee. Nyt tuo korona innoitti tuohon mobiilimaksamiseen. Onpahan yksi pieni riskinpaikka vähemmän, kun voi jättää maksupäätteen näpelöinnin.

Kertakäyttöhanskojen käyttöäkin ensin meinasin, mutta sitten mietin, että onko niistä oikeasti hyötyä. Niitä tarvittaisiin kuitenkin kärryn jättämiseen asti, mutta siinä välissä pitäisi samoilla hanskoilla "saastuttaa" omat maksuvälineet. No, voisihan ne hanskat riisua nurinperin ja niiden avulla työntää kärry parkkiin. Taitaa kuitenkin se ostoskärry olla se pahin paikka, mistä pintojen kautta voisi tartunnan saada. Päätin toimia paljain käsin niin, että käytän ensin hyväkseni kaupan tarjoamia välineitä ja aineita ostoskärryn kädensijan puhdistamiseksi ja sitten mahdollisimman vähän mihinkään käsin kosken, hedelmävaa´an painiketta hellästi kynnellä ja ostoksien lisäksi muualle ei tarvi koskeakkaan.

• Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

Minua ei ainakaan haittaisi, vaikka käteinen häviäisi kokonaan. Tuskin muistan edes, miltä raha näyttää.
        En minäkään ensimmäisten joukossa ole uutta tekniikkaa itselleni halajamassa. Antaa innokkaampien ensin testata, myöhemmin sitten parannellun ja vakiintuneen version voin ottaa käyttöön, jos tarvetta ilmenee. Nyt tuo korona innoitti tuohon mobiilimaksamiseen. Onpahan yksi pieni riskinpaikka vähemmän, kun voi jättää maksupäätteen näpelöinnin.

Kertakäyttöhanskojen käyttöäkin ensin meinasin, mutta sitten mietin, että onko niistä oikeasti hyötyä. Niitä tarvittaisiin kuitenkin kärryn jättämiseen asti, mutta siinä välissä pitäisi samoilla hanskoilla "saastuttaa" omat maksuvälineet. No, voisihan ne hanskat riisua nurinperin ja niiden avulla työntää kärry parkkiin. Taitaa kuitenkin se ostoskärry olla se pahin paikka, mistä pintojen kautta voisi tartunnan saada. Päätin toimia paljain käsin niin, että käytän ensin hyväkseni kaupan tarjoamia välineitä ja aineita ostoskärryn kädensijan puhdistamiseksi ja sitten mahdollisimman vähän mihinkään käsin kosken, hedelmävaa´an painiketta hellästi kynnellä ja ostoksien lisäksi muualle ei tarvi koskeakkaan.

Käteinen ei tule jäämään pois ainakaan kertarysäyksellä. Talouselämä tietää, että käteistä on varastoitu suomalaisilla, etenkin iäkkäillä vähintään satoja miljoonia. Elikkä suomella ei ole edes mahdollisuutta kuolettaa euroa. Se seteli ja kolikko on koko euroopan yhteinen, ei ainoastaan suomen oma raha.
        Vielä mennään 10 - 20 vuotta, ennen kuin käteisen käyttö vähenee. Ja joo, lisämaksua ei voi vaatia. Silloin se pitäisi ottaa kortti maksajiltakin.
        Itse asiassa se pitäisi ottaa, tuottaahan kortin käyttö käsittely kuluja. Se on tavallaan luotto/lainakortti eikä käteinen.

• Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

Minua ei ainakaan haittaisi, vaikka käteinen häviäisi kokonaan. Tuskin muistan edes, miltä raha näyttää.

Käytän aina pankkikortin lähimaksuominaisuutta ja yleensä se 50 euron raja riittää ostoksiin. Nyt kun käyn lähes kahden viikon välein, menee yli. Mobile Payta en ole laittanut puhelimeen, koska puhelimen kadotetessa tai varastettaessa se on aikamoinen riski (sama kuin olisi koko ajan lompakossa 2000 € rahaa ja hukkaisi sen). Lisäksi kortilla lähimaksaminen on nopeampaa kun ei tarvitse tehdä mitään lisätoimenpiteitä kuten puhelimella (minulla ei ole langattomia kuulokkeita tms. niin bluutuutti on pois päältä).

• Anonyymi kirjoitti:

Käytän aina pankkikortin lähimaksuominaisuutta ja yleensä se 50 euron raja riittää ostoksiin. Nyt kun käyn lähes kahden viikon välein, menee yli. Mobile Payta en ole laittanut puhelimeen, koska puhelimen kadotetessa tai varastettaessa se on aikamoinen riski (sama kuin olisi koko ajan lompakossa 2000 € rahaa ja hukkaisi sen). Lisäksi kortilla lähimaksaminen on nopeampaa kun ei tarvitse tehdä mitään lisätoimenpiteitä kuten puhelimella (minulla ei ole langattomia kuulokkeita tms. niin bluutuutti on pois päältä).

Jos puhelin varastettaisiin, pitäisi se jollain ilveellä saada auki. Sen jälkeen pitäisi saada se sovellus auki. Jos varas sellainen ihmehakkeri sattuisi olemaankin, niin saisi tasan sen, minkä kortin ostorajaksi olen asettanut eli hieman normaalia ruokakauppalaskuani enemmän. Vuorokauden päästä saisi saman verran, mutta silloin tili olisi jo suljettu.

Se on selvä, että kortilla lähimaksu on helpompaa, mutta meikäläiselle se 50 € raja ei riitä.

• Anonyymi

Jos maksu menee yli lähimaksurajan ei huolta, käytän kaupassa ohuita hanskoja joilla näppäily maksupäätteellä käy kätevästi. Puhelimeeni en maksusovelluksia aio ikinä ladata.

• Anonyymi

Sama vika rahikaisella:)) Joku jossain lehdessä selitti ettei niitä hanskoja kannata käyttää.
        Minä laitan ohuet kertakäyttöhanskat käteen aina (10 päivän välein) kun käyn kaupassa ja kaupan ulkopuolella heitän hanskat roskikseen. Jos hanskoihin olisi jotain pöpöjä tarttunut, ei niitä kannata autoon viedä;)

• Anonyymi

monet 6-kypäiset ovat valmistautuneet koronaan siten että räkivät sormiinsa saadakseen tomaattia varten muovipussin suun auki ja
      sen jälkeen panevat lähimaksukortin suuhunsa sormeillessaan omenoita ja sitten kassalla ottavat kortin suustaan ja antavat myyjälle että naputtele mun pin kun lähimaksu ei toimi ja märkä suussa ollut kortti valuu

• Anonyymi

Fiksummat kuusikymppiset ottavat pussin ylälaidasta kiinni molemmin puolin ja vetävät. Ja aprikoos, pussin saumasta nousee taite kuin hiirenkorvana ja siitä nykäisemällä pussu aukeaa helposti.
        Enpä ole nähnyt kenelläkään korttia suussa. Kai joku senkin tekee, mutta ei oo sattunt kohalle.

• Anonyymi

Vastenmielistä, jos jotkut toimivat noin.
        Maksan pankkikortilla edelleen.

Beng
        Minkähän väläyksen THL:n johtaja on yhtäkkiä saanut.
        Saas nähdä, mitä seuraa.
        Hirvittää ihmisten terveydellä mestarointi.
        Ihan kaikkea ei pitäisi kokeilla?
        Palvelutalokuolemat ihan fiasko.
        Noissa tapauksissa luulisi 'lähteen' löytyä.
        Nyt olisi mielenkiintoisinta ottaa 1. testi, mistä näkee onko ihminen sairastanut koronan.
        Jos on, 2. testi, kantaako vielä koronaa.
        Jos kantaa, mutta muutoin kunnossa, karanteeniin.
        Jos ei kanna, voi kait olla rauhassa.
        Jos 1. testin mukaan ei ole sairastanut, harjoittaa varomista.
        Olisi kolme ryhmää.
        Ihmetyttää yli 70 vuotiaiden suuri sairastuvuus, aamulla 121 tapausta (enemmän on ollut ja on varmastikin.)

• Anonyymi

• Noinhan Iltasanomissa joku kaupan kassa kertoi. Uskomatonta toimintaa. Itselleni ei tulisi mieleenkään kastella sormea suussa pussin avaamiseksi, vaikkei olisi olemassa koronaakaan. En tee sitä edes kotona.

• Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

Noinhan Iltasanomissa joku kaupan kassa kertoi. Uskomatonta toimintaa. Itselleni ei tulisi mieleenkään kastella sormea suussa pussin avaamiseksi, vaikkei olisi olemassa koronaakaan. En tee sitä edes kotona.

Pussien avaaminen niin helppoa, että häijjyä tekee.
        Kun vetäsee rullasta muovipussin, niin sen jälkeen kun ottaa pussin molemmista reunoista kiinni ja pikkasen vetäsee leviäätte, ku kuminauhan, niin pussin toiseen reunaan tulee "klipare", josta on helppo avata pussin.
        Täällä (luulen että muuallakin) ne hedeläpussit eivät ole kuin pakastepussit, vaan sellaisia, jossa on kanto... hmmm apua mitä ne on? Kantoreunat? Vai hihnat? Help! Niistä kummiskin kun vetäsee, niin avaaminen on NIIN helppoa, kuin ikänä.

Sormienpäiden lipominen kielellä saa minut pyörtymään.
        En ole pannut merkille, että olisin lipomista nähnyt kaupoissa.
        Onneksi en ole, koska olisi ikävää pyörtyä keskelle laattiaa.
        JA, jos kukaan ei ees hokaisi, niin herättyään pitäisi itse kömpiä ylähä.
        Pääsisinköhän näillä kintuillani :) En ainakaan kauhian ketterään.

Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksummat kuusikymppiset ottavat pussin ylälaidasta kiinni molemmin puolin ja vetävät. Ja aprikoos, pussin saumasta nousee taite kuin hiirenkorvana ja siitä nykäisemällä pussu aukeaa helposti.
        Enpä ole nähnyt kenelläkään korttia suussa. Kai joku senkin tekee, mutta ei oo sattunt kohalle.

Fiksummat kuusikymppiset ottavat pussin yläkulmista kiinni ja puhaltavat keskelle yläreunaa...ja katso, pussi aukeaa;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksummat kuusikymppiset ottavat pussin yläkulmista kiinni ja puhaltavat keskelle yläreunaa...ja katso, pussi aukeaa;)

""""puhaltavat keskelle yläreunaa."""" JA LEVITTÄVÄT koronaansa yms hengitysilmaan. Kaikki fiksut viisi-kuusikymppiset eivät ole virusvapaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""""puhaltavat keskelle yläreunaa."""" JA LEVITTÄVÄT koronaansa yms hengitysilmaan. Kaikki fiksut viisi-kuusikymppiset eivät ole virusvapaita.

Näin juuri. Muuten aikuiset pystyvät olemaan kaupassa hengittämättä, mutta tuo puhaltelu pitää jättää pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos konstista, enpä ole hoksannut tuota vaan hanskakäsillä joskus hyvänkin aikaa yrittänyt hedelmäpussin suuta auki. Tästäkin palstasta jotain hyötyä ;)

Hipaisukortilla maksan, ei ole niin mulokkusormet edes sormikkaat kädessä että en koodia tarvittaessa pystyisi näppäilemään. Maksusovelluksia en hommaa ennenkuin on pakko. Se on jämpti niin!

• Anonyymi

Poliisi tietää kertoa että osa kansasta yrittää juosta ostokset kädessään ulos. Esim. olutta ovat yrittäneet koronan pelossa? juosta ulos kaupasta.

• Anonyymi

Oli varmasti Corona olutta;)

• Anonyymi

Hellouta "entinenmiäs""

Täällä Vaasassa on kaikissa kaupoissa ovensuus desinfioimisputeli ja kun kauppaan astahtaa, niin voi heti vetästä kourankuoppaan desinfioimisainetta. Noh, kun on sitä ainetta käsiin silotellut, niin voi jatkaa matkaa. Olen pannut merkille, että täälä kauppaan tulevat ihmiset automaattisesti porhaltavat sen desinfioimisputelin pöytään pruuttaamaan ainetta.
      Kun kaupasta lähtee veks, niin ainetta kouraan taas ja voi astahtaa pois kaupasta.
      Niitä desinfioimisputeleita on ripoteltu moniin paikkoihin, ainakin isommissa marketeissa. Vähän väliä tulee kuulutus, jossa neuvotaan asiakkaita käyttämään näitä puteliaineita. Neuvotaan myös miten yskitään, jos yskityttää tai aivastuttaa. Vaasassa on yllättävän vähän tartuntoja. Johtuisiko se siitä, olen tuuminut, että asukkaat noudattavat kamalan tarkasti näitä neuvoja. Ja juuri se, että desinfioimisaineita on tällätty esille ihan tosi moniin paikkoihin ?

Käyn veljeni ja hänen vaimonsa puolesta kaupasta. Pitkään olen jo niin tehnyt. He ovat jo aika iäkkäitä ja kuuluvat riskiryhmään. Veli laittaa sähköpostiini kauppalistan ja minä skriivaan ne paperille. Kaupan jälkeen vien heidän ostoksensa terassin oven taakse ja kauppakassin sisällä on kuitti. Veli maksaa summan sitten mun tililleni.

Maksan siis tätä nykyä ostokset kahteen erään. Ensteks liukuhihnalla veljen ostokset, sen jälkeen maksan ne ja sitten perään liukuhihnalla suhahtelee mun ostokset.

Yleensä veljen ostokset maksaa vähän alle 50 euroa. Ne maksan lähimaksuominaisuudella. Mun ostokset maksaa joko viiskytä tai yli viiskytä. Jos yli, niin näpsyttelen numerot pikku sormillani.

Kaikkien kauppojen kassojen edessä on pleksit. Varmaan muuallakin. Hyvä juttu.

Rahaa en ole käyttänyt kiesus melkein koskaan. Joo, oon koskaan-koskaan, mutta en perin pitkään aikaan.

On niin helppo käyttää lähimaksua tai näpsytellä tunnusluku.
      Ei haittaisi vaikka koko käteisrahan käyttö kiellettäisiin.

Heikunkeikk

• No hellouta vaan. Onhan siellä Vaasassa sitten muitakin fiksuja ihmisiä kuin yksi Heikunkeikku.

Täällä meidän pikkukunnassa ei ole vielä yhtään tartuntaa, siis virallista todettua tapausta. Todellisuudessahan asia ei välttämättä ole niin ja varovainen pitää olla.

Joillakin vanhuksilla voisi ehkä ongelmia olla, jos käteistä yhtäkkiä ei enää olisikaan. Minä en sitä kaipaa, en edes kunnolla muista minkänäköisiä setelit ovat. Väärennetty raha menisi varmaan täydestä, jos joku sitä tarjoaisi.

• Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

No hellouta vaan. Onhan siellä Vaasassa sitten muitakin fiksuja ihmisiä kuin yksi Heikunkeikku.

Täällä meidän pikkukunnassa ei ole vielä yhtään tartuntaa, siis virallista todettua tapausta. Todellisuudessahan asia ei välttämättä ole niin ja varovainen pitää olla.

Joillakin vanhuksilla voisi ehkä ongelmia olla, jos käteistä yhtäkkiä ei enää olisikaan. Minä en sitä kaipaa, en edes kunnolla muista minkänäköisiä setelit ovat. Väärennetty raha menisi varmaan täydestä, jos joku sitä tarjoaisi.

puhaltaa ei pussiin kannata vaan vetästä leveyssuuntaan yläosasta niin aukee

• Anonyymi kirjoitti:

Puhaltaminen on melkein sama kuin räkiminen ja räkimään en kaupassa ala. Muuten noitten pussien kanssa olen nyhrännyt, pitäs seuraavalla kerralla muistaa kokeilla näitä ohjeita. Tosin joka kerta en uutta pussia ota, kun on vanha pussi mukana. Ja siitä tukikin mieleen. Mikä järki on laittaa kaupassa banaaniterttu muovipussiin?

• Anonyymi

Aika monta kauppaa on Vaasassakin, missä käsidesiä ei ole. Ainakin kaksi lähikauppaani on sellaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä puhallan vain poliisin pilliin ja aina nollat.

• Anonyymi

Jos joutuu näppäilemään numeron, niin senhän voi näppäillä vaikka kumipäisellä lyijykynällä. Tai näppäilee pikkurillillä, jota harvemmin käyttää kasvojen hivelimiseen. Ainako se pitää olla sormisuussa, jos joutuu keksimään uusia työskentelytapoja.

• Nimenomaan ei sormi suussa. Se uusi ja helppo työskentelytapa on keksitty ajat sitten, sen kun vaan otti käyttöön.

• Anonyymi

Kortilla.

Yleensäkin käyn harvoin kaupassa, joten käytännössä ostokset on käytännössä aina aika isot, pitääpi näpytellä. Vain pari kertaa ikinä käyttänyt lähimaksua. Muistelen, ekan luottokortin hommasin joskus kasarin alussa pensan ostamista varten, heti niitä nyt tuli. Jossain vaiheessa kortteja oli liikaa, jokaiseen kauppaankin omansa, nykyisin pärjää ihan visalla.

Ennen oli käteistä kärrykolikkojen verran taskussa, sittemmin keräillyt poletteja kaupoista. Käteisessä ehkä puolensa, ainakaan ei voi ostaa yli varojensa. Tullut kuitenkin tulokseen luottokortilla itse asiassa säästää, voi ostaa silloin, kun saa halvalla, eikä silloin, kun sattuu olemaan rahaa, jolloin voi joutua maksamaan kalliimman hinnan.

Ei ole paljoa kokemuksia kaupassa käymisestä koronan aikaan. Kuulemma lähikaupassa on pleksit ja käsidesejä, mutta viikko sitten sittarissa ei ollut kumpaakaan, eikä kassatytöllä hanskoja.

Yllä oli jorinaa pussien avaamisesta, kyllä net saa auki ilman räkimistäkin. Enenpi niinkuin huolettaa noit hedelmävaakat ja just maksupääte. Ei pakatuissa elintarpeissa aina riskinsä, joku neekerisankkerin kantaja runkannut niihin. Tosin, sama tilannehan se on ilmankin koronaa.

Mutta kun tuli puheeksi, pitää koittaa muistaa ostaa kertakäyttöhanskoja. Yks paketti jossain olemassa, mutta liian pieniä. Kun noin periaatteessa ihmisikin voi vältellä, mutta missä tahansa yleisellä paikala nyt melkein väkisellä koskee aina johonkin, mihin muutkin koskeneet. Onneksi ei tarvi käyttää julkisia kulkuvälineita.

Ihmisistä monet välittää piupaut viruksesta. Mikäpä siinä, jos ois oma ongelmansa, vaan kun net voi tartuttaa muita, mikä pahempi asia. Tässä kun itellä ois tarkoitus koittaa selvitä ilman tautia rotteeseen asti.

=DW=

• Tankkaaminen tuolla mobiililla myös käy sujuvasti. Käytän ABC:tä ja alkoi kyllästyttämään s-etukortin tyrkkiminen lukijaan, kun väliin sai tyrkkiä sitä sinne viisikin kertaa, ennen kuin luku onnistui. Nyt ne bonuksetkin tulee suoraan puhelimen kautta. Eikä tarvi pelätä skimmauslaitteita.

• Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

Tankkaaminen tuolla mobiililla myös käy sujuvasti. Käytän ABC:tä ja alkoi kyllästyttämään s-etukortin tyrkkiminen lukijaan, kun väliin sai tyrkkiä sitä sinne viisikin kertaa, ennen kuin luku onnistui. Nyt ne bonuksetkin tulee suoraan puhelimen kautta. Eikä tarvi pelätä skimmauslaitteita.

Jostain syystä.

Suhtaudin mobiilimaksamiseen epäluulolla. Kai johtuu siitäkin, yleensäkin suhtaudun kännykkäjuttuihin epäilyksellä. Puhelin lähinnä soittamista varten, nykykapulalla osaa oikein edes tekstareita laitella, kun sen verran vähän lähettelen, että en oikein ole sisäistänyt adroidin toimintaa edes siinä.

Paljon on ihmisiä, joille kännykkä vastaa entisajan lompakkoa. Mukana messissä kännykkä, jolla suunnalleen kaikki maapallon asiat ja lisäks muutama luottokortti kotelon taskuissa. Jotenkin vaikuttaa riskiltä, jos joku pöllii ja hakkeroi puhelimen. En mielestäni ole vainoharhainen, mutta suhtaudun tietoturvallisuus asioihin hyvin vakavasti. Samaten olen erittäin varovainen antamaan henkiötietojani, osoitteitani tms yhtään mihinkään. No, ei ole ollut ongelmiakaan.

Ihmisen siruttamista odottelen. Asiasta on ollut maailmalla jo kokeiluita. En tiedä, missä laajuudessa hommeli tulee aikanaan toimimaan, mutta oletus on, vauvalle siru ja sen jälkeen kaikki toimii sen kautta ja kontrollissa. Eli käväiset kaupassa hakemassa tlkin keskaria, samantien se laskutetaan tililtäsi, se rekisteröidään kaupan-, viranomaisten- ja ties minne tietokantoihin ja tulastoihin, tietenkin valtion profiiliisi.

Tämä kun alkaa olemaan Orwelin aikaa, iso veli/kuka tahansa valvoo ketä tahansa.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain syystä.

Suhtaudin mobiilimaksamiseen epäluulolla. Kai johtuu siitäkin, yleensäkin suhtaudun kännykkäjuttuihin epäilyksellä. Puhelin lähinnä soittamista varten, nykykapulalla osaa oikein edes tekstareita laitella, kun sen verran vähän lähettelen, että en oikein ole sisäistänyt adroidin toimintaa edes siinä.

Paljon on ihmisiä, joille kännykkä vastaa entisajan lompakkoa. Mukana messissä kännykkä, jolla suunnalleen kaikki maapallon asiat ja lisäks muutama luottokortti kotelon taskuissa. Jotenkin vaikuttaa riskiltä, jos joku pöllii ja hakkeroi puhelimen. En mielestäni ole vainoharhainen, mutta suhtaudun tietoturvallisuus asioihin hyvin vakavasti. Samaten olen erittäin varovainen antamaan henkiötietojani, osoitteitani tms yhtään mihinkään. No, ei ole ollut ongelmiakaan.

Ihmisen siruttamista odottelen. Asiasta on ollut maailmalla jo kokeiluita. En tiedä, missä laajuudessa hommeli tulee aikanaan toimimaan, mutta oletus on, vauvalle siru ja sen jälkeen kaikki toimii sen kautta ja kontrollissa. Eli käväiset kaupassa hakemassa tlkin keskaria, samantien se laskutetaan tililtäsi, se rekisteröidään kaupan-, viranomaisten- ja ties minne tietokantoihin ja tulastoihin, tietenkin valtion profiiliisi.

Tämä kun alkaa olemaan Orwelin aikaa, iso veli/kuka tahansa valvoo ketä tahansa.

=DW=

Olen 67v ja minulle on tarjottu apua kaupassa käyntiin, vaikka olen hyväkuntoinen. Olen myös hyvin tarkka hygienian suhteen. Enkö sais käydä kaupassa kerran viikossa, vai olenko vanhemman näköinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen 67v ja minulle on tarjottu apua kaupassa käyntiin, vaikka olen hyväkuntoinen. Olen myös hyvin tarkka hygienian suhteen. Enkö sais käydä kaupassa kerran viikossa, vai olenko vanhemman näköinen.

Jostain syystä 2.

Mitään lakeja ei ole säädetty, mitä sallittu mitä ei. Tiukkoja suosituksia tässä asiassa enenpi kansalaisen näkökulmasta. Ulkomaille eie pääse jne, mutta kaupassakäynti ei käsittääkseni ole sanktioitu asia.

Se on sitten omalla riskillä, oikeestaan liki kokonaan ihmisen oman arvion mukaan. Tässä tulee kuvioihin just toi, kappareissulla voi epähuomiossa sairastuttaa jonkun muun ja se ei ole hyvä ollenkaan.

Pitääpi kertoa juttu, jonka juuri kuulin hevosmiesten tietotoimistolta, aika kuvaava ihmisten välinpitämättömyydestä.

Sellanen nuorempi kundi, jolla pienenpiä lapsia oli kutsunut kaveriperheen kakaran synttäreille. noh, kaveri oli tekstannut "Sori, tälle vuodelle jää väliin, koska on toi korona virus nyt". Ja vastaustekstari oli ollut "Parane pian". Asiaan suhtautumista vois niinkuin ajatella edes pikkasen. Niin, ei sen kutsutun perheessä kukaan ole sairastunut, se vain koitti kertoa, että nyt ei kande kokoontua mihinkään lastenkutsuille.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain syystä.

=DW=

Taitaa nykyään valvonta olla jo tehokkaampaa kuin Orwell osasi kuvitellakaan. Esimerkiksi Kiina on pitkällä kasvojen tunnistuksessa ja ihmisten liikkumisen automaattisessa valvonnassa. Google tietää sinusta kohta enemmän kuin sinä itse.

• Anonyymi
        entinenmiäs kirjoitti:

Tankkaaminen tuolla mobiililla myös käy sujuvasti. Käytän ABC:tä ja alkoi kyllästyttämään s-etukortin tyrkkiminen lukijaan, kun väliin sai tyrkkiä sitä sinne viisikin kertaa, ennen kuin luku onnistui. Nyt ne bonuksetkin tulee suoraan puhelimen kautta. Eikä tarvi pelätä skimmauslaitteita.

Maksan ABC:n omalla sovelluksella etänä, ei tarvitse näpelöidän mitaria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain syystä.

=DW=

Sitä minäkin ihmettelen että ihmiset ostaa kännykkäkoteloita joissa on paljon korttitaskuja. Sitten sinne tungetaan niin pankkikortit, kelakortit kuin kaikki muukin mahdollinen. Siinä kun joku nappaa sen tai tipahtaa jonneki huomaamatta, menee kaikki kerralla. Pidän kortit aina erillään puhelimesta, niin ei magneettinauhatkaan mene pilalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5916
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      3149
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      161
      2720
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      28
      2586
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82