Seuraavana päivänä levisi tieto, että Jeesus oli tulossa Jerusalemiin. Ihmiset, joita oli saapunut juhlille suurin joukoin, ottivat palmunoksia ja menivät häntä vastaan huutaen:
- Hoosianna!
Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä,
Israelin kuningas!
Jeesukselle tuotiin aasi, ja hän nousi sen selkään, niin kuin on kirjoitettu:
- Älä pelkää, tytär Siion,
sinun kuninkaasi tulee!
Hän ratsastaa nuorella aasilla.
Hyvää Palmusunnuntaita
17
69
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvyyden voimaan, ihmeelliseen suojaan.
https://www.youtube.com/watch?v=onTNyHLKu5M - Anonyymi
Alkaa Jeesuksen kärsimysviikko,
- Anonyymi
Viikon alkupuolella huutava, ulospäin suuntautuva kansanjoukko symboloi egon, minän kuninkuusvatimuksia. Viikon puolivälin jälkeen tulee aika hiljentymiseen ja sisäänpäin kääntymiseen.
Kärsimyksen tie on Jeesuksesta Kristukseksi, minästä itseksi, ihmisestä Jumalaksi.(Detlefsen "hyvä ja paha" -kirja). - Anonyymi
.Pietari oli alhaalla pihassa.
Muuan ylipapin palvelustytöistä tuli sinne, ja nähdessään Pietarin lämmittelemässä hän katsoi tätä ja sanoi: "Sinäkin olit tuon nasaretilaisen kanssa, tuon Jeesuksen."
Mutta Pietari kielsi sen. "En ollenkaan ymmärrä mistä puhut", hän sanoi ja siirtyi ulos etupihalle.
Tyttö näki hänet uudelleen ja sanoi siellä oleville: "Tämä mies on samaa joukkoa." Taas Pietari kielsi.
Mutta hetken kuluttua muutkin siellä olevat sanoivat hänelle: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, olethan sinäkin galilealainen."
Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä, josta te puhutte." Samassa kukko lauloi, toisen kerran.
Pietari muisti, mitä Jeesus oli hänelle sanonut: "Ennen kuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti kiellät minut." Hän puhkesi itkuun. - Anonyymi
Elänirääkkäystä sanon ma!
Iso ukko hentoisen aasin seljässä. Ei häpyä olleskaan sillä ratsastajalla.
Oikeuteen joutaa, linnaan ja häkkiin sekä vankilaan eläinrääkkäyksestä.
Tieetty isot sakot päälle, sekä häpeämään ristinpuuun.- Anonyymi
Kuinka iso Hän oli? Voitko täsmentää?
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rKiinnostaako sinuakin vain henkilön ulkomuoto Hänen sanomansa sijaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaako sinuakin vain henkilön ulkomuoto Hänen sanomansa sijaan?
Ei kun vastus puutteelliseen kommenttiin.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
rainaski 200 cm pitkä ja 120 kiloo paksu
riutuneet kasvot, pitkät hiukset, partaa
viinitahroja hameessa
- Anonyymi
Joh. 19: 1-16
Pilatus käski ruoskia Jeesuksen. Sotilaat väänsivät orjantappuroista kruunun hänen päähänsä ja pukivat hänet purppuranpunaiseen viittaan. Toinen toisensa jälkeen he tulivat hänen eteensä ja sanoivat: ”Ole tervehditty, juutalaisten kuningas”, ja läimäyttivät häntä kasvoihin. - Anonyymi
Psalmi:
Vastaa minulle, Herra! Sinä olet uskollinen,
katso puoleeni, sinä armollinen.
Älä kätke kasvojasi palvelijaltasi.
Minä olen ahdingossa, vastaa jo minulle!
Tule luokseni, lunasta minut,
osta minut vapaaksi vihollisteni nähden.
Sinä näet kaikki ahdistajani,
sinä tiedät, että olen kärsinyt häväistystä, herjaa ja pilkkaa.
Häpeä on murtanut sydämeni,
haavani ei parane.
Turhaan minä odotin sääliä,
kukaan ei minua lohduttanut.
Viholliseni ovat panneet ruokaani karvasta koiruohoa,
janooni he juottivat etikkaa.
Tulkoon heidän pitopöytänsä heille ansaksi
ja uhrijuhlansa onnettomuudeksi!
(Minä olen kurja ja kipua täynnä,
mutta sinä, Jumala, autat minut turvaan.
Minä ylistän lauluin Jumalan nimeä,
kunnioitan sitä kiitoksin.
Miellyttäköön kiitokseni Herraa enemmän kuin uhrihärkä,
enemmän kuin sarvipää ja halkisorkkainen sonni.
Nöyrät näkevät tämän ja iloitsevat,
niiden mieli virvoittuu, jotka etsivät Jumalaa,
sillä Herra kuulee köyhien rukouksen
eikä hylkää omiaan, jotka ovat vankeudessa.) - Anonyymi
1. Kor. 11: 23-29
Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: ”Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni.” Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.” - Anonyymi
Joh. 20: 1-10
Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä Magdalan Maria tuli jo aamuhämärissä haudalle ja näki, että haudan suulta oli kivi siirretty pois. Hän lähti juoksujalkaa kertomaan siitä Simon Pietarille ja sille opetuslapselle, joka oli Jeesukselle rakkain, ja sanoi heidät tavattuaan: ”Ovat vieneet Herran pois haudasta, emmekä me tiedä, minne hänet on pantu.” Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät heti juoksemaan haudalle.- Anonyymi
Kerrankos sitä ruumiin ryöstöjä tapahtuu.
Saattoi tietysti olla niinkin että teloitus jäi keskeneräiseksi. Ruumishan köijättiin pois pimeydessä. Jeesus oli kokenut tarinaniskijä ja näyttelijä joten tämä temppu ei olisi ollut mikään ihme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankos sitä ruumiin ryöstöjä tapahtuu.
Saattoi tietysti olla niinkin että teloitus jäi keskeneräiseksi. Ruumishan köijättiin pois pimeydessä. Jeesus oli kokenut tarinaniskijä ja näyttelijä joten tämä temppu ei olisi ollut mikään ihme.Aikansa Houdini;-)
- Anonyymi
Maria seisoi haudan ovella ja itki. Siinä itkiessään hän kurkisti hautaan ja näki, että siinä, missä Jeesuksen ruumis oli ollut, istui kaksi valkopukuista enkeliä, toinen pääpuolessa ja toinen jalkopäässä. Enkelit sanoivat hänelle: ”Mitä itket, nainen?” Hän vastasi: ”Minun Herrani on viety pois, enkä tiedä, minne hänet on pantu.” Tämän sanottuaan hän kääntyi ja näki Jeesuksen seisovan takanaan, mutta ei tajunnut, että se oli Jeesus. Jeesus sanoi hänelle: ”Mitä itket, nainen? Ketä sinä etsit?” Maria luuli Jeesusta puutarhuriksi ja sanoi: ”Herra, jos sinä olet vienyt hänet täältä, niin sano, minne olet hänet pannut. Minä haen hänet pois.” Silloin Jeesus sanoi hänelle: ”Maria.” Maria kääntyi ja sanoi: ”Rabbuuni!” - se on hepreaa ja merkitsee: opettajani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1087174- 474956
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562801Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52308Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101298Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1841224Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921053Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai273929Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30876Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179833