Kelkka "katolleen"

Omega24V

Olin viime yönä kaverin kanssa kelkkailemassa. Lumet oli jo osittain sulanu ja pelto oli paikoittain liukas.Meillä oli ärhäkkä 500cc Arctic Cat vm 2000 alla,toiselta kaverilta lainassa. Tulimme pienelle nyppylälle (vauhtia n. 100km/h) ja kelkka otti liian hyvin pitoa lumesta.Siitä sitten komea hyppy ja suoraan jäiselle kohdalle alas,kelkka linkkuun kunnolla. Itse lensin heti pois,kaveri kierähti kelkan kanssa kierroksen,putosi kans kyydistä ja kelkka jatko pyörimistä. Löin pääni todella lujaa maahan,kypärä tärähti päästä pois ja pyörin pitkin peltoo hetken.Sitten lähti taju. Heräsin,kun kaveri ravisteli ja kysyi ollaanko viä hengissä.Sitten hän meni kelkan tykö,käänsi sen kyljeltään suoraksi ja sammutti sen.Sitten takaisin luokseni.Pääsin jotenkin ylös ja omat vauriomme tarkastettua tsekkasimme kelkan ja kypärät.Molemmista kypäristä visiirit säpäleinä ja toisessa halkeama.Kelkasta moottorinsuojus(:kate)kahtena osana,mittaristo irti,puskuri vääntynyt, öljyt vuotanu pihalle, muovinpaloja siellä täällä.Lähti kummiskin käymään,kate jotenkuten päälle ja kotia kohti.(matkaa ei onneks kun vajaa km.) Siitä sitten arvauskeskukseen kuulemaan tuomiot.Oma: solisluu murtunut,samoin 2 kylkiluuta,1 kylkiluu poikki, ruhjeita käsissä ja otsassa.Kaverin: 3 kylkiluuta poikki,1 murtunut,polven etummainen ristiside poikki,myöskin rujeita käsissä. Kelkka menee lunastukseen,omavastuu 500e,mikä pitää maksaa kelkan omistajalle..sai raivarin (yllättäen!)kun näki kelkkansa. Onneksi kelkkakausi loppu nyt tähän...Ei muuta kun nuolla haavojaan ens talveen asti.Ja ottaa varovaisemmin ens kerralla..

3

1853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rx-1

      Pariviikkoa takaperin sattu osumaan sähkölinjan harusvaijeri RX-1 mountain keulaan ja siitää voltit.(n.50kmh)
      kuskilta eli iteltäni meni siinä rytäkässä oikeasta jalasta sääriluut
      pirstaleiksi. Nyt kotona armottomassa vitutuksessa.
      saikkua elokuun loppuun. Jalasta ei tietoo tuleeko hyvä vai ei. Kelkkoja varten vakuutukset. Rahalla saa koneita helposti korjattua muttei ihmisiä.
      Kelkan vauriot n.4000e. Omavastuulla siitä selviää.
      Omat vauriot vähän enemmän, mitähän nuo sairaala hoitopäivät ja leikkaukset sitten maksaakin.

      Kevät ja kesä ainaskin pilalla. Juhannus häät voipi heti unohtaa ja muutenkin kulkemiset.

    • öxxz

      Kun kypärä on kunnolla kiinnitetty ei lähde päästä rajussakaan pyörimisessä.

    • Anonyymi

      Niin vaan josse oli halki niin kyllä se lähtee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1543
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1052
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      822
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      781
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      112
      723
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      717
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      686
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      644
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe