Finnspeed 585ht

Anonyymi

Tervehdys

Finnspeed 585ht - 84
Osaisiko joku kertoa kyseisen veneen moottorisuositusta. Myös kaikenlainen info veneestä kiinnostaa mm. paino.
Jotain huhua kuullut et yamarinia olis tehty samalla muotilla?

Kiitos!

11

1635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, meillä se oli Yamarin 585 vm -82. Moottorina Yamaha 85 joka riitti hyvin 35 solmun vauhtiin. Viimeisimmät veneet teki Käyrän työsiirtola Move 585:na. Vene oli tukevan tuntuinen ja kulki aallokossa pehmeästi. Ostopäätös syntyi kun samana päivänä kokeilimme saman salmen rannalla myytävävää Flipperiä ja tätä Yamarinia. Oli melko tuulinen päivä ja flipperiå koeajettiin salmen suojassa, aallokko tosin tutisutti melkoisesti Flipperin rakenteita..Yamarinin myyjä suuntasi suoraan Airistolle ja pyöritteli meitä siellä melkoisesti. Kauppa sovittiin heti. Vuosi oli 1984.

    • Anonyymi

      Tehty samalla muotilla? Ei, vaan Veijo Kesko on aikoinaan myynyt samaa laitetta ja pistänyt siihen omat tarrat kylkeen. Siinä kaikki.

      Valmistetiin mm. Käyrän Työsiirtolassa vankein pakkotyölatoksella, missä tekivät myös Bellaa. Kolmas myyntinimike samalla veneellä Finnspeedin ja Yamarinin lisäksi oli Move 585 HTU.

      Eli ei mitään tekemistä yamarinin kanssa varsinaisesti muuta kuin markkinointi.

      • Yleensä en viitsi näitä paljonkaan kommentoida. Nyt on aikaa. Kyllä on tehty samalla muotilla.
        Ei samaa laitetta saa aikaan kuin samalla muotilla. Tuolloin muotit tapasivat liikkua konkurssipesistä toisiin tuleviin konkurssipesiin. Kesko myi venettä Yamarin nimellä kuten myös monenmonituista muutakin. Käyrän Työsiirtolassa sitä valmistettiin ainoastaan Move-nimellä. Move näyttää hitusen erilaiselta lisättyjen teak-kaiteiden ja pressun erilaisen kiinnityksen johdosta, myös painoa tuli lisää mm tukevien kalusteiden ansiosta. Myöskään
        kuidussa ja hartsissa ei kai tarvinnut joka grammaa laskea. Nyt puhuin ajoista noin 35-40 vuotta sitten. Mikä lienee nykyisten Yamarin veneiden valmistaja?


      • Anonyymi
        torrelaine kirjoitti:

        Yleensä en viitsi näitä paljonkaan kommentoida. Nyt on aikaa. Kyllä on tehty samalla muotilla.
        Ei samaa laitetta saa aikaan kuin samalla muotilla. Tuolloin muotit tapasivat liikkua konkurssipesistä toisiin tuleviin konkurssipesiin. Kesko myi venettä Yamarin nimellä kuten myös monenmonituista muutakin. Käyrän Työsiirtolassa sitä valmistettiin ainoastaan Move-nimellä. Move näyttää hitusen erilaiselta lisättyjen teak-kaiteiden ja pressun erilaisen kiinnityksen johdosta, myös painoa tuli lisää mm tukevien kalusteiden ansiosta. Myöskään
        kuidussa ja hartsissa ei kai tarvinnut joka grammaa laskea. Nyt puhuin ajoista noin 35-40 vuotta sitten. Mikä lienee nykyisten Yamarin veneiden valmistaja?

        Kesko myi yamarin liiketoimintansa 2017 Inhan Tehtaat Oy:lle. Kuinka paljon käyttävät alihankintaa - ei tietoa. Inhan tehtaat on tunnettu Buster-venemerkistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesko myi yamarin liiketoimintansa 2017 Inhan Tehtaat Oy:lle. Kuinka paljon käyttävät alihankintaa - ei tietoa. Inhan tehtaat on tunnettu Buster-venemerkistään.

        Samoja alihankkijoita kuitupaateille kuin Keskon sikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja alihankkijoita kuitupaateille kuin Keskon sikoina.

        Ei sikoina... aikoina :D


      • Anonyymi
        torrelaine kirjoitti:

        Yleensä en viitsi näitä paljonkaan kommentoida. Nyt on aikaa. Kyllä on tehty samalla muotilla.
        Ei samaa laitetta saa aikaan kuin samalla muotilla. Tuolloin muotit tapasivat liikkua konkurssipesistä toisiin tuleviin konkurssipesiin. Kesko myi venettä Yamarin nimellä kuten myös monenmonituista muutakin. Käyrän Työsiirtolassa sitä valmistettiin ainoastaan Move-nimellä. Move näyttää hitusen erilaiselta lisättyjen teak-kaiteiden ja pressun erilaisen kiinnityksen johdosta, myös painoa tuli lisää mm tukevien kalusteiden ansiosta. Myöskään
        kuidussa ja hartsissa ei kai tarvinnut joka grammaa laskea. Nyt puhuin ajoista noin 35-40 vuotta sitten. Mikä lienee nykyisten Yamarin veneiden valmistaja?

        No kuka ne Keskolle silloin valmisti? Ei Kesko valmistanut mitään veneitä, eikä mitään Yamarin-veistämöä ole ollut olemassakaan. Sinun kirjoituksistasi sai sen käsityksen, joten anteeksi nyt vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka ne Keskolle silloin valmisti? Ei Kesko valmistanut mitään veneitä, eikä mitään Yamarin-veistämöä ole ollut olemassakaan. Sinun kirjoituksistasi sai sen käsityksen, joten anteeksi nyt vaan.

        Ja vielä Torrelle: Tuo vene ei mitenkään kulje 35 solmua millään 85 hv moottorilla. 30 voi olla lähellä totuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kuka ne Keskolle silloin valmisti? Ei Kesko valmistanut mitään veneitä, eikä mitään Yamarin-veistämöä ole ollut olemassakaan. Sinun kirjoituksistasi sai sen käsityksen, joten anteeksi nyt vaan.

        En minä ole kirjoittanut, että Kesko on valmistanut veneitä tai Yamarin-veistämöä olisi ollut olemassa. Mistä tuollaisen käsityksen voi saada? Kaikkihan sen tietävät, että Kesko on valmistuttanut vuosikymmenien varrella kaikenlaisia veneitä monella valmistajalla ja markkinoinut ne Yamarin-nimellä. Tämä selvä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä Torrelle: Tuo vene ei mitenkään kulje 35 solmua millään 85 hv moottorilla. 30 voi olla lähellä totuutta.

        No voi voi... Tuohon aikaan, 1984, ei ollut mitään GPS:ää käytettävissä nopeuden tarkkaan mittaamiseen. Eikä se nopeus kiinnostanut niin paljoa, että olisi pitänyt mitata mittauspätkällä kellon kanssa. Veneessä oli paineella nopeuden mittaava mittari joka näytti keväällä puhtaalla pohjalla 37 solmua sen hetken kun raaskin ajaa kaasupohjassa. Oliko mittarivirhe 2 tai 7 solmua, so what. Joka tapauksessa vene oli noin pienikokoiseksi yllättävän hyvä meriolosuhteissa.


    • Anonyymi

      Yamariinit on persiistä. Älä sekaannu jos on edes sukua sille,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe