Kokemuksia runkosopimuksesta / irtisanominen

Anonyymi

Työnantajani teki minulle määräaikaisen runkosopimuksen vuodeksi. Sopimuksessa ei ole määritelty vähimmäistuntimäärää vaan työtunteja voi olla kolmen viikon aikana 0-116,5. Sopimuksessa lukee myös seuraavaa:

"Kukin kerralla sovittava sijaisuus/keikka muodostaa oman määräaikaisen työsuhteensa. Kunkin määräaikaisen työsuhteen kesto (työsuhteen alkamis- ja päättymispäivä sekä aika) määritellään erikseen työvuorojärjestelmään päivitetyn työvuoro tai työvuorojen perusteella. Työsuhde päättyy kun viimeinen kerralla sovittu työvuoro päättyy."

Tarkoittaako tämä siis käytännössä sitä, että minulla yksi kolmen viikon työvuorolista on jokainen oma määräaikainen työsuhteensa?

Sopimuksessa ei myöskään mainita erikseen mitään irtisanomisehdoista, joten allekirjoittaessani tällaisen runkosopimuksen, joudunko sitoutumaan siihen koko vuodeksi vai voinko päättää työsuhteen yhden työvuorolistan päättyessä? Vai koska minulle ei ole määritelty tarkkoja työtunteja, voinko kieltää laittamasta minulle työvuoroja enää jatkossa jos en halua työskennellä kyseisessä paikassa? En tiedä haluanko olla kyseisessä paikassa koko tulevaa vuotta töissä, joten siksi haluan varmistuksen näistä asioista. Kiitos vastauksista.

1

7393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nollasopimus. Voit kieltäytyä kaikista työtunneista, jotka ylittävät minimityöajan, eli nolla tuntia. Tällöin saat tuntipalkkaa nollaa euroa, mutta jos teet vaikkapa 100 tuntia palkanlaskentajaksoa kohti, saat siitä 100 tunniin tuntipalkan.
      Työnantaja voi väittää että sinun on pakko tehdä tunteja maksimiin asti. Vaihtelevan työajan sopimus on, kumminkin sitova, molemmin puolin, joten halutessasi voit kieltäytyä mistä tahansa työvuoroista.
      Jos naputtaa, kysy työsopimusta jossa on minimitunnit eli takuutunnit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      264
      9932
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      194
      5664
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      164
      5234
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      75
      4881
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      4
      2723
    6. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2449
    7. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2279
    8. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      354
      2022
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      21
      1705
    10. Minkälainen auto

Kaivatullasi on? Väri/Merkki? :)
      Ikävä
      90