Magix video saver ongelma

Eli minulla on projektina vanhojen vhs kasettien digitaaliseksi muuttaminen. Ohjelmana minulla on magix easy video saver ja tulee ongelmaksi että muutaman minuutin jälkeen tulee ilmoitus että tietokone ylikuormittuu ja laske tallennus laatua. No laadun laskemisen jälkeen käy aivan sama homma. Kaikkien kasettien kanssa tuota ongelmaa ei käy mutta joidenkin kanssa käy. Löytyykö täältä apua ongelmaan?

13

2360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Täällä sama ongelma apua kaivataan

• Itse olen käyttänyt VHS:n kaappaamiseen VLC:tä, mutta tosiaan, mikäli kone on aivan mopo, niin kannattaa asetuksista asettaa pakkausalgoritmi mahdollisimman kevyeksi, eli vähän pakkausta = suuri tiedosto.

Kaappauslaadun on oltava hyvää, mutta tässä ei VHS:n kanssa tarvitse liioitella, vaan esim. resoluutio 768 x 576 on aivan maksimi ja pakkaus vaikka video MPEG2 4000 kb/s ja ääni joko pakkaamaton tai MP3 256 kb/s.

Se suuren tiedoston voi sitten editoida ja pakata uudelleen pienemmäksi kaikessa rauhassa ja ajan kanssa.

Jos jossain Magixissa ei voi pakkausmuotoa vapaasti muuttaa, niin sehän oli sitten siinä. VLC on hyvä ja ilmainen.

• Anonyymi

Ei kannata noin vanhaan formaattiin enää tallentaa. H.264 on nykyaikaa ja siihen päästään parhaiten kun kaappaa ensin häviöttömästi jolloin tunnin vhs nauha vie noin 20-30 gt ja siitä pakkaa itse hyvillä asetuksilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata noin vanhaan formaattiin enää tallentaa. H.264 on nykyaikaa ja siihen päästään parhaiten kun kaappaa ensin häviöttömästi jolloin tunnin vhs nauha vie noin 20-30 gt ja siitä pakkaa itse hyvillä asetuksilla.

Kerroin, kuinka heikolla koneella, joka ei jaksa laadukkaasti lennosta pakata, tehdään kelvollista kaappausta kuitenkaan kuluttamatta tolkuttomasti levytilaa. Oletusarvoisesti ei heikolla koneella ole myöskään rajattomasti kiintolevytilaa.

Häviötöntä videopakkausta ei ole käytännössä olemassa, ja pakkaamaton tunnin video vie satoja gigatavuja tilaa. Eli: kun videon käytännössä joutuu kuitenkin pakkaamaan jo kaapatessa, pakkaus kannattaa tehdä koodekilla, joka on nopea ja riittävän laadukas VHS-videolle. Eli ei tarvita kovin laadukasta... ; )

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Kerroin, kuinka heikolla koneella, joka ei jaksa laadukkaasti lennosta pakata, tehdään kelvollista kaappausta kuitenkaan kuluttamatta tolkuttomasti levytilaa. Oletusarvoisesti ei heikolla koneella ole myöskään rajattomasti kiintolevytilaa.

Häviötöntä videopakkausta ei ole käytännössä olemassa, ja pakkaamaton tunnin video vie satoja gigatavuja tilaa. Eli: kun videon käytännössä joutuu kuitenkin pakkaamaan jo kaapatessa, pakkaus kannattaa tehdä koodekilla, joka on nopea ja riittävän laadukas VHS-videolle. Eli ei tarvita kovin laadukasta... ; )

On olemassa ja vie tilaa vain 30 gt/h

Nykyään kun tila ei lopu kesken kannattaa tehdä laadukkaasti ettei myöhemmin tule katumapäälle.. tiedän kokemuksesta meni hommat siksi aikoinaan uusiksi kun en opiskellut digitointia hyvin.

• Anonyymi

Joo ei oikein tuota saa yhdistettyä vlc:n kanssa, tai siis ei tule kuvaa ollenkaan näkyviin. Muita vinkkejä tai sit jos joku on paininu saman ongelman kanssa magixin ohjelmassa niin apuja kaivataan!

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tais tulla vähä väärä linkki:D

oikea:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tais tulla vähä väärä linkki:D

Mitenkä ton ohjelman kanssa ootte saanu kuvan näkymään kun nyt kuuluu pelkkä ääni ja valkoinen ruutu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkä ton ohjelman kanssa ootte saanu kuvan näkymään kun nyt kuuluu pelkkä ääni ja valkoinen ruutu

Ihan normaalisti näkyy kun valitsee "capture Avi" ja on sallinut Windowsin käyttää kameraa ja mikrofonia valitsee tuolta sen videolaitteen.

• Anonyymi

Täytyy tännekin ilmoittaa että yleisin syy miksi VHS-videokaapperi ei heti toimi uusilla Windowsseilla on tietokoneen yksityisyysasetukset.
      Eli Windowssin asetuksista tulee sallia Kamera ja Mikrofoni.
      Windows 10:ssä toimi näin:
      Asetukset -> Tietosuoja -> Kamera -> Salli sovellusten käyttää kameraasi
      Asetukset -> Tietosuoja -> Mikrofoni -> Salli sovellusten käyttää mikrofoniasi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe