Mitä tehdä kun en löydä itselleni kavereita

Anonyymi

Moi olen 14v poika ja en löydä itselleni kavereita/ystävää.
Harrastan nyrkkeilyä eikä siellä ole kuin aikuisia ja olen harrastanut partioo ja pesäpalloa. Minä liikun yleensä koulussa luokan porukan mukana jolloin minua ei kiusattaisi enää btw, olen kiusattu kolmevuotta ja oikeita kavereita ei ole olen koulunjälkeen kotona itsestään eikä ole ketään kelle kertoa normi viikon asioista paitsi äiti. Äiti aina valittaa kun en käy ulkona omien luokkalaisten kanssa mutta ei ne halua olla mun kanssa mulle on tultu sanomaan päin naamaa että mä olen tosi outo ja liian kiltti että minä en kiusaa enkä häpeä ja että mun kanssa ei haluta olla.
Olisi kiva jos joku auttaisi edes koulun väki ei reagoi asiaan mitenkään niiden mielestä mun pitäisi olla luokkalaisten kanssa.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka se ei olekaan oikein, että joudut olemaan yksin, niin valitettavasti ketään ei voi pakottaa olemaan kenenkään kaveri.

      Osaatko sanoa, että miksi sinua pidetään outona? Ja mitä tarkoitat sillä, että et häpeä?

      Yksi vaihtoehto voisi olla se, että koettaisit myös sellaista harrastusta, jossa olet nuorempiesi joukossa. Itselläni oli kouluaikoina useita pari-kolme vuotta nuorempia kavereita ja heistä tuli kavereitani siksi, että kohtelin heitä vertaisenani, enkä koskaan sortanut heitä ikäeron takia. Olin juurikin kiltti heille ja heistä oli selvästi kivaa, että joku vanhempi tyyppi oli heidän kaverinaan ja esimerkiksi puolusti heitä, jos joku koetti kiusata

      • Anonyymi

        Tarkoitan sitä sillä häpeämisellä kun osa sanoo mulle että enkö mä häpeä olla niiden luokkalaisteni kanssa jos ne heittää jotain surkeeta läppää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan sitä sillä häpeämisellä kun osa sanoo mulle että enkö mä häpeä olla niiden luokkalaisteni kanssa jos ne heittää jotain surkeeta läppää

        No tuntuuko itsestäsi, että häpeät sitä?

        Minä ymmärrän kyllä, että haluaisit ikäisiäsi kavereita, mutta jos kerran pärjäät aikuisten kanssa siellä nyrkkeilyssä, niin eikö sieltä löytyisi kuuntelijaa niille normi viikon asioille, joita haluat jollekin muulle kertoa? Itse ainakin tykkään siitä, kun joku uskaltaa minulle asioistaan kertoa, enkä ole koskaan pitänyt mitään ikärajoja siinä.

        Haluaisitko sanoa, että missä päin suunnilleen asut? Ei tarvitse kertoa mitään täsmällistä, mutta kysyn, koska eri paikoissa on erilaisia mahdollisuuksia löytää niitä kavereita.


      • Anonyymi
        Oldie kirjoitti:

        No tuntuuko itsestäsi, että häpeät sitä?

        Minä ymmärrän kyllä, että haluaisit ikäisiäsi kavereita, mutta jos kerran pärjäät aikuisten kanssa siellä nyrkkeilyssä, niin eikö sieltä löytyisi kuuntelijaa niille normi viikon asioille, joita haluat jollekin muulle kertoa? Itse ainakin tykkään siitä, kun joku uskaltaa minulle asioistaan kertoa, enkä ole koskaan pitänyt mitään ikärajoja siinä.

        Haluaisitko sanoa, että missä päin suunnilleen asut? Ei tarvitse kertoa mitään täsmällistä, mutta kysyn, koska eri paikoissa on erilaisia mahdollisuuksia löytää niitä kavereita.

        Pitää kokeilla nuita sun neuvoja ja asun tässä Kuopiossa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kokeilla nuita sun neuvoja ja asun tässä Kuopiossa

        Maailma on näköjään pieni... Kuopiossa minäkin asun.

        Minkälaisia viestejä sinulle lähetellään? Voiko ne viestit vaan mutettaa ja ignoorata?

        Yleensä häiriköinti loppuu ennen pitkää, jos siihen ei reagoi. Ärsyttäjä jaksaa harvoin kovin pitkään, jos toinen ei ärsyynny.


      • Anonyymi
        Oldie kirjoitti:

        Maailma on näköjään pieni... Kuopiossa minäkin asun.

        Minkälaisia viestejä sinulle lähetellään? Voiko ne viestit vaan mutettaa ja ignoorata?

        Yleensä häiriköinti loppuu ennen pitkää, jos siihen ei reagoi. Ärsyttäjä jaksaa harvoin kovin pitkään, jos toinen ei ärsyynny.

        Voi ne varmaan ignoorata


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ne varmaan ignoorata

        Oletko koskaan tutustunut Kuopion kaupungin nuorisopalveluihin?

        https://www.kuopio.fi/nuoret

        Käy vilkaisemassa, että löytyisikö tuolta mitään sinua kiinnostavaa. Kavereita on helpompaa löytää sieltä, missä muut nuoret liikkuu.

        Ja oletko miettinyt sen partion tai pesiksen jatkamista?


      • Anonyymi
        Oldie kirjoitti:

        Oletko koskaan tutustunut Kuopion kaupungin nuorisopalveluihin?

        https://www.kuopio.fi/nuoret

        Käy vilkaisemassa, että löytyisikö tuolta mitään sinua kiinnostavaa. Kavereita on helpompaa löytää sieltä, missä muut nuoret liikkuu.

        Ja oletko miettinyt sen partion tai pesiksen jatkamista?

        Juu mun pitää kahtoo toi nuorten sivu. Se pesis ja partio ei ollu loppuunsa mun juttu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu mun pitää kahtoo toi nuorten sivu. Se pesis ja partio ei ollu loppuunsa mun juttu

        Mikä pesiksessä ja partiossa tökki?

        Minkälaiset asiat sinua sitten kiinnostaa vapaa-aikanasi?


      • Anonyymi
        Oldie kirjoitti:

        Mikä pesiksessä ja partiossa tökki?

        Minkälaiset asiat sinua sitten kiinnostaa vapaa-aikanasi?

        No partiossa ja pesiksessä reissattiin koko ajan ja se koko ajan reissaaminen ei oo mun juttu.
        Tykkään vapaa ajalla treenata ja nyrkkeillä plus pelaan välillä itsestään kotona


      • Anonyymi kirjoitti:

        No partiossa ja pesiksessä reissattiin koko ajan ja se koko ajan reissaaminen ei oo mun juttu.
        Tykkään vapaa ajalla treenata ja nyrkkeillä plus pelaan välillä itsestään kotona

        Kotihiiri niin kuin minäkin. :D

        Liittyykö niihin peleihin joku keskustelufoorumi, jossa voisi kysellä, että onko täällä päin muita pelaajia, joita voisi tavata livenä?

        Kiva, että harrastat liikuntaa. Harmi, jos niissä piireissä ei sitä ikäistäsi seuraa pyöri.


    • Anonyymi

      Terve!
      Panosta siihe nyrkkeilyyn kunnolla. Kyllä niitä kavereita löytyy ajan myötä, ei kannata väkisin kaveerata paskapäitten kanssa.

      • Anonyymi

        Niin mä oon panostanut kyl tässä keväällä ihan hemmetisti nyrkkeilyyn lisään vielä että oisko neuvoa että mitä teen kun ne paskapäät laittaa koko ajan viestiä ja en saa rauhaa vaikka estäisi ne enkä kyllä haluaisi mitään lisä ongelmia


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1840
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      237
      1639
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      91
      1523
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1328
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      164
      1105
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      916
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      856
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      95
      817
    Aihe