Muija irtisanoutuu omasta tahdostaan vakituisesta työpaikastaan, on siis sairaanhoitaja ja liiton jäsen.
Onko nyt vallitsevien sääntöjen mukaan 3kk karenssia jos itse irtisanoutuu vai lähteekö liiton rahat juoksemaan heti työsuhteen loputtua?
Toki hän on jo irtisanoutunut ja kuukauden irtisanomisaika juoksee, todennäköisesti hakee sairaslomaa nää viimeset viikot.
Mutta joo, työsuhteen päättymisen jälkeen jos heti ilmottautuu te - toimistolle niin juokseeko tuet ilman karenssia näiden koronasta johtuvien sääntöjen vuoksi ?
Sinänsä ei väliä tuleeko se 5 päivän omavastuu, kuhan ei tuu 3kk karenssia.
Ite oon kanssa työtön, kohta alkaa vapaus.
Onko nyt karenssia (korona) jos itse irtisanoutuu?
8
86
Vastaukset
- Anonyymi
Karenssia tulee ihan samalla tavalla kuin ennenkin eli 3 kk:n karenssi paukkuu, jos irtisanoutuu itse. Ainoastaan 5 pv omavastuu on väliaikaisesti poistettu.
- Anonyymi
Mikä muija? Kenen muija? Kyllähän se karenssi tulee myös muijille.
- Anonyymi
Totta kai karenssi tulee. Saikkua voi tietysti yrittää hakee karenssin ajalla ja siten sais sairauspäivärahaa. Ei tosin taida riittää diagnoosiksi koronaviruksen pelko... joo kyllä voi hakee myös toimeentulotukea karenssin ajalle mutta siinä huomioidaan myös sinun tulot ja omaisuus.
- Anonyymi
Ei sitä etukäteen tiedä. Menee työvaliokuntaan tutkittavaksi. Jos on pätevät syyt ja lääkärintodistus, voi olla että ei tule karenssia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä etukäteen tiedä. Menee työvaliokuntaan tutkittavaksi. Jos on pätevät syyt ja lääkärintodistus, voi olla että ei tule karenssia.
Mikä ihme on työvaliokunta? Joka tapauksessa karenssia tulee, jos ei osoita pysyväisluonteista terveydellistä estettä sen kaltaisessa työssä toimimiselle, josta on irtisanoutunut. Koronan pelko tai edes koronavirustartunta ei muodosta pätevää syytä.
t. Asian tuntija
- Anonyymi
Miksi ihmiset ei ota näin tärkeistä asioista selvää jo ennen kuin toimivat?
En kyllä lähtisi irtisanoutumaan itse jos en olisi ensin varmistanut ammattiliitostani millä säännöillä nyt tarkalleen ottaen mennään.
Sitten itketään tällä kun kakit on housuissa ja kiitos ihan oman tyhmyyden.
Sairaanhoitajat kuuluvat työvelvoitteen alaisuuteen ja heistä on suuri pula, joten tuskin muijasi voi nauttia "lomasta" kanssasi yhtään.- Anonyymi
Mistä tiedät mistä syystä irtisanoutuu? Ehkä ei jaksa enää 18 tuntisia päiviä? Ehkä ei halua perussairaana henkeään vaarantaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät mistä syystä irtisanoutuu? Ehkä ei jaksa enää 18 tuntisia päiviä? Ehkä ei halua perussairaana henkeään vaarantaen.
Aina mun pitää siivota
Aina mun pitää tiskata
Aina mun pitää käydä töissä
Aina mun pitää käydä lääkärissä
En saa mennä koneelle
En katsoo telkkarii
En saa edes nähdä mun kavereita
Aina mun pitää olla kotona
Aina mun pitää alkaa tehä tehtäviä
Aina mun pitää syödä kunnolla
Aina mun pitää juoda kunnolla
En saa syödä karkkia
En juoda limua
En saa edes juoda alkoholia
Aina mun pitää levätä
Aina mun pitää nukkua
Aina mun pitää herätä
Aina mun pitää käydä suihkussa
Lähde: Musixmatch
Lauluntekijät: Pertti Kurikan Nimipäivät
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663392Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1252771- 442553
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391240