Milloin kannattaa aloittaa suhde?

Anonyymi

Sanokaapa mitä mieltä olette, kannattaako ihastumisen perusteella aloittaa suhdetta vai sittenkö vasta jos rakastuu? Voiko ihastumisesta aloitettu suhde kestää?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämmöiset jutut perustuvat itsetuntemukseen. Itse olen valmis aloittamaan suhteen siinä vaiheessa, kun ihastus on voimakas ja kasvanut tasaisesti tutustumisen myötä, ja tunnen sen olevan kypsymässä rakkaudeksi. Kyse on eräänlaisesta intuitiosta.

      Ajattelen asian yleensä näin: "Pystynkö sitoutumaan tähän ihmiseen tämän tunteen perusteella?" Koska parisuhde on kuitenkin myös ikäviä ja tylsiä asioita ja ongelmien työstämistä, ja toisen ihmisen sydämen särkeminen ei ole mikään pikku juttu.

      • Anonyymi

        "toisen ihmisen sydämen särkeminen ei ole mikään pikku juttu"
        Kunpa kaikki ajattelisivat näin viisaasti.


      • Anonyymi

        Onko sulla deittiprofiilia täällä? Vaikutat tosi kivalta ja huomioivalta:)


    • Anonyymi

      Näissä jutuissa tulee vastaan myös parisuhdekäsitykset. Joillekin parisuhde on vakava sitoumus ja elämänkumppanuutta, joillekin kivaa yhdessäoloa kunnes ei olekaan enää kivaa, joillekin vain joku ihan ok tyyppi ettei tarvitse olla yksin.

      • Anonyymi

        Siinäpä se, ei aina tiedä mistä puhutaan kun jonkun kanssa puhuu parisuhteesta. Kummakaan että tulee ongelmia.


      • Anonyymi

        Kuka haluaa olla toiselle vain joku ihan ok tyyppi, kuulostaa tosi ontolta.


    • Anonyymi

      Minusta voi hyvin alkaa tapailla siinä vaiheessa, kun on ihastumisen tunteita. Tapailun myötä sitten näkee, miten asiat kehittyvät, niin minulle on ainakin käynyt yleensä. Tapailu on minusta jo suhde, mitä se muutakaan olisi, ja en nyt siis tarkoita mitään seksitapailua tai muuta semmoista, vaan oikeaa tapailua.

    • Anonyymi

      Tulee aika epäyhtenäisiä vastauksia, osasin sitä odottaakin, kukapa näitä varmasti tietää. Itsellä tilanne missä pitäisi jokin päätös tehdä. Epävarmuus hankaloittaa tätä.. ap

      • Anonyymi

        Miten niin epäyhtenäisiä? Jokainen kertoo mielipiteensä.


      • Anonyymi

        Mitä toinen puoli asiasta ajattelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä toinen puoli asiasta ajattelee?

        No enpä tiedä vielä, mietin omalta kannaltani.


      • Anonyymi

        Aika hataralla pohjalla homma jos suomi24 palstalla näin tärkeää ja henkilökohtaista asiaa selvittelet. Sanoisin että et ole valmis tässä vaiheessa suhteeseen jos olosi on näin epävarma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hataralla pohjalla homma jos suomi24 palstalla näin tärkeää ja henkilökohtaista asiaa selvittelet. Sanoisin että et ole valmis tässä vaiheessa suhteeseen jos olosi on näin epävarma.

        Minustakin ap:n pitäisi puhua ihastuksensa kanssa, tuommoiset asiat ei selviä millään keskustelupalstalla vieraiden ihmisten kanssa.


    • Anonyymi

      Ok, en tee vielä mitään.

      • Anonyymi

        Ja muutaman kommentin perusteella päätit tämän?


    • Hmm....siis eikö ihastuminen juuri ole se ensimmäinen askel suhteeseen... ilman ihastumista ei ole syytä lähteä suhteeseen... paitsi jos haette molemmat vain ns. panosuhdetta... (joka kyllä minua henk.koht. suorastaan kuvottaa)
      Jos olet ihastunut, pistä parastasi ja yritä saada vastapuolelta positiivista vastakaikua, siitä se lähtee...

      • sen verran jatkan tähän, että ehkä ei kannata tehdä yksinkertaisesta asiasta liian monimutkaista... elikkä, yritä saada vastakaikua ihastumisellesi...ellet saa, that’s it....


      • Anonyymi
        TuikiTuntematon kirjoitti:

        sen verran jatkan tähän, että ehkä ei kannata tehdä yksinkertaisesta asiasta liian monimutkaista... elikkä, yritä saada vastakaikua ihastumisellesi...ellet saa, that’s it....

        Ap tässä vielä, olen saanut vastakaikua mutta olen epävarma molempien kiinnostuksesta. Siksi kysyin riittääkö ihastuminen, mutta kukapa se tietää..


      • Anonyymi

        Panosuhteesta ei ole kyse ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap tässä vielä, olen saanut vastakaikua mutta olen epävarma molempien kiinnostuksesta. Siksi kysyin riittääkö ihastuminen, mutta kukapa se tietää..

        En ryhtyisi mihinkään noin epävarman naisen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Panosuhteesta ei ole kyse ap

        Kerta olet saanut vastakaikua, se on merkki mennä eteenpäin... tämä on normaali reitti suhteeseen... lopputulostahan ei voi kukaan tietää... mutta jos et yritä, tiedämme miten käy... toimeksi nyt, nainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ryhtyisi mihinkään noin epävarman naisen kanssa.

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Tutustukaa ensin kunnolla toisiinne ja näette sitten mihin se johtaa. Ei kannata suin päin tehdä päätöksiä etukäteen.

    • Mun mielestä tää kuulostaa kaiken kaikkiaan jotenkin oudolta kysymykseltä. Kirjoitat, että
      "Itsellä tilanne missä pitäisi jokin päätös tehdä".
      Mitä tarkoitat tuolla? Mihin sulla tai sillä ihastuksesi kohteella on kiire? Oletko epävarma omista tunteistasi?

      • Anonyymi

        Eipä täällä voi yksityiskohtia kertoa. Olen epävarma molempien tunteista, riittävätkö suhteeseen. Täytyy katsoa.ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä täällä voi yksityiskohtia kertoa. Olen epävarma molempien tunteista, riittävätkö suhteeseen. Täytyy katsoa.ap

        Puhukaa keskenänne, ei toi täällä selviä.


    • Anonyymi

      Tapailetteko toisianne ja käytte treffeillä? Vai tunnetteko muuta kautta? Kyllä tutustumista kannattaa jatkaa, jos molempia kiinnostaa. Kyllä sen sitten tietää, kun haluttaa tehdä muutakin kuin jutella...

      • Anonyymi

        Ap tässä, lisäselvitystä. Pian tapahtuu jotain miksi päätös pitäisi saada aikaan. Olemme molemmat ihastuneita, mutta en ole varma kummankaan tunteista. Eipä siihen voi kukaan tietää sanoa. Mietin voiko päättää, vaikka ei ole (vielä?) suurempia tunteita.

        Tapaamme toisiamme, ei ole tapailua. Suudeltu kuitenkin ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap tässä, lisäselvitystä. Pian tapahtuu jotain miksi päätös pitäisi saada aikaan. Olemme molemmat ihastuneita, mutta en ole varma kummankaan tunteista. Eipä siihen voi kukaan tietää sanoa. Mietin voiko päättää, vaikka ei ole (vielä?) suurempia tunteita.

        Tapaamme toisiamme, ei ole tapailua. Suudeltu kuitenkin ym.

        Etkö ole varma omista tunteistasi? Hosuminen ei auta näissä asioissa. Keskustelkaa rauhassa asiallisesti, jos ette siihen kykene, ette kykene parisuhteeseenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole varma omista tunteistasi? Hosuminen ei auta näissä asioissa. Keskustelkaa rauhassa asiallisesti, jos ette siihen kykene, ette kykene parisuhteeseenkaan.

        Asiallinen keskustelu ei onnistu toisen puolelta, purskahtaa itkuun, pitää katsoa. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen keskustelu ei onnistu toisen puolelta, purskahtaa itkuun, pitää katsoa. Ap

        Aika ahdistavaa tuommoinenkin on, kun ei voi puhua mistään, ainakin minua ahdistaisi. Minulla oli kerran yhden ystävän kanssa semmoinen tilanne, ettei toinen suostunut puhumaan eräästä isosta meidän välisestä asiasta, niin ei sille oikein mitään voinut, kun minä yritin monta kertaa, eikä mikään auttanut. Romanttisissa suhteissa minulla ei ole tuommoista tilannetta ollut, kun kaikki ovat suostuneet puhumaan asioista, mutta voin kuvitella, että semmoinen olisi vielä ahdistavampaa kuin ystävän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ahdistavaa tuommoinenkin on, kun ei voi puhua mistään, ainakin minua ahdistaisi. Minulla oli kerran yhden ystävän kanssa semmoinen tilanne, ettei toinen suostunut puhumaan eräästä isosta meidän välisestä asiasta, niin ei sille oikein mitään voinut, kun minä yritin monta kertaa, eikä mikään auttanut. Romanttisissa suhteissa minulla ei ole tuommoista tilannetta ollut, kun kaikki ovat suostuneet puhumaan asioista, mutta voin kuvitella, että semmoinen olisi vielä ahdistavampaa kuin ystävän kanssa.

        Kyllä suostui puhumaan, mutta siitä ei tullut mitään itkun takia. No samantapaista on ollut aiemmin toisen naisen kanssa, siinä ei vain ollut kiirettä. Eipä nämä selvittelyt yleensä asiallisesti mene. Olen ihastunut mutta tiedä nyt sitten johtaako tämä eteenpäin. Olisi selvempää päättää rakastuneena. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suostui puhumaan, mutta siitä ei tullut mitään itkun takia. No samantapaista on ollut aiemmin toisen naisen kanssa, siinä ei vain ollut kiirettä. Eipä nämä selvittelyt yleensä asiallisesti mene. Olen ihastunut mutta tiedä nyt sitten johtaako tämä eteenpäin. Olisi selvempää päättää rakastuneena. Ap

        Niin, mutta toisaalta semmoinen vasta vaikeuttaisikin sinun asiaasi, minusta on parempi pitää pää kylmänä tuommoisessa tilanteessa, jos vaan onnistuu.


    • Anonyymi

      Siis minkä muunkaan perusteella kuin molemmin puolisella ihastuksella suhteeseen. Sä nainen nyt mietit liikaa.😏 Rakastuminen on sitten taas se mikä tulee ajan kanssa, ja joku vasta erotessaan tai vuosien päästä tajuaa kuinka paljon rakastikaan toista. Itse voin kyllä sanoa rakastavani toista jo aiemmin kuin odottelun kautta. Kyllä siis nimenomaan ihastumisen, tapailun, tutustumisen kautta molemminpuoliseen tyytyväiseen suhteeseen, jossa ollaan jo vähän osattu ottaa yhdessä pettymyksiäkin vastaan. Sitä vaan haluaa tietää myös että toinen ei heti katoa ekasta mielipide erosta, väärinkäsityksestä, epämukavasti tilanteesta, loukkauksesta eikä edes riidasta. Sellaisiakin on joillekin, itsellekin sattunut kohdalle. Ei siis mikään piece of cake. Agricolan päivää! Meidän palstan suomenkielenvalvojille 😉✌️

      • Anonyymi

        Siellä on virhe sanassa epämukavasti 😘


      • Anonyymi

        Mielipide-erosta


      • Anonyymi

        myös, että


      • Anonyymi

        Ehkä mietin liikaa, joku ratkaisu pitäisi löytää. Kuka mitäkin nimittää rakkaudeksi, voimakkaampi tunne voisi auttaa mietinnässä. Taitaa olla pakko siirtää ratkaisua pidemmälle.. eipä näin heppoisin perustein voi päättää oli mikä oli tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä mietin liikaa, joku ratkaisu pitäisi löytää. Kuka mitäkin nimittää rakkaudeksi, voimakkaampi tunne voisi auttaa mietinnässä. Taitaa olla pakko siirtää ratkaisua pidemmälle.. eipä näin heppoisin perustein voi päättää oli mikä oli tilanne.

        Kirjoitti ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä mietin liikaa, joku ratkaisu pitäisi löytää. Kuka mitäkin nimittää rakkaudeksi, voimakkaampi tunne voisi auttaa mietinnässä. Taitaa olla pakko siirtää ratkaisua pidemmälle.. eipä näin heppoisin perustein voi päättää oli mikä oli tilanne.

        En sanoisi että mietit liikaa. Hätiköidysti solmitut suhteet päättyvät usein nopeasti. Voi pohtia mistä on kyse, jos toinen osapuoli kiirehtii suhdetta ja saa tunnepitoisia kohtauksia eli painostaa, jos hänen vaatimuksiinsa ei heti yhdy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe