55-vuotta lähestyy, lihakset lähtevät ja sitä mukaa ryhti heikkenee ja aiheuttaa vaivoja.
Miksi iäkkäille ei määrätä testosteronia niin lihas atrofiasta pääsisi eroon? Tuntuu hölmöltä kun apu olisi olemassa mutta sitä ei suvaita antaa.
Löytyykö lääkäriltä vastaus?
Ikä vie lihakset- testosteronihoito?
7
189
Vastaukset
- Anonyymi
Lihasta lähtee jos sitä on joskus hankkinut. Lihasmuisti on kuitenkin metka asia eli kadonnutta lihasta ja suoritusvalmiuksia voi osittain saada takaisin.
24v > 59v oli rappioaikaa. Aloitin treenit varovaisesti hieman alle 6-kymppisenä.
Perusharkkoja. Raakoja tempauksia ja rinnalle vetoja. Etu- ja takakyykkyjä ja maastavetoja. Pysty- ja vauhtipunnerruksia. Raakoja työntöjä. Leuanvetoja ja tietenkin vatsaa.
65v vaiheessa alkoivat samalla viikolla tehdyt mavet ja kyykyt vaatimaan pitkiä palautuksia. Menin tk:n testo kokeisiin. S-Testo oil 12 ja lekuri sanoi sen riittävän ikäiselleni ukolle. Alaraja olisi ollut 8?
Treenit olivat terveyteni kannalta välttämättömiä joten menin urheilulekurin juttusille. Selvitin asian ja lekuri kirjoitti Testo geel reseptin. Yksi 50mg:n pussukka ihoon hierottuna päivittäin.
Kyse ei ole mistään dramaattisesti vaikuttavasta ihmelääkkeestä mutta oloni normalisoitui. Geelin vaikutus oli lähinnä palautumista parantava.
Olen nyt 76v ikäinen. Kaikki testoarvoni ovat vähintäänkin hyvät ja olo on lukemia vastaava.
Kaiken maailman pirujen manaajista huolimatta minulla ei ole ilmennyt mitään sivuoireita. Kerran pidin muista syistä useamman kuukauden geelitauon eikä oma tuotantoni ollut loppunut. S-Teston lukema oli 22! Yleinen viitealue on 10 - 30.
Treenaan 6krt/vko joista puntteja ja nuorison vempeleitä %:nä päivänä. Syon tarkoituksenmukaisesti. Siitä huolimatta lihasta katoaa kuitenkin vuosittain ka. 600g. Olen 172cm:iin lyhentynyt. Paino on 82.2kg ja inbody 720:n mukaan ihannepainoni on 900g alempana. Rasva% on keskialueella ja vatsaontelon vískeraali hiivatin alhaalla.
Olisin ollut täydellisen hölmö jos en olisi alkanut käyttää tätä elämänlaaadun kohentajaa tai oikeastaan säilyttäjää. En tupakoi enkä treenikausina ryyppää.
Tiedän, että jos joku fanaatikko lukee tämän niin siltä taholta tulee täysi asiantuntematonta, tunneperäistä potaskaa. Siitä vaan!- Anonyymi
Kiitos palautteesta. En tiedä johtuuko fyysisistä ominaisuuksista mutta trenaan kahtena päivänä viikossa ja silti välillä tuntuu kuin jyrän alle olisi jäänyt. Vaikea käsittää että enempi voisi tehdä. Voimanostot tangolla vetivät kehon täysin jumiin. Suhteellisen kevyillä käsipainoilla yläkroppaa ja lisänä kuntopyörä, venyttelen myös jonkinverran. Veriarvot on ok mutta tuo testosteroni 10 paikkeilla. Terveyskeskuslääkäri ei suositellut testosteronikäyttöä lainkaan koska kertoi oman hormonituotannon loppuvan. Olen kyllä myös aiemmin lukenut ettei se välttämätyä lopu. Silti tekisi mieli kokeilla jos tuota ruutia ja tarmoa tulisi lisää. Pitänee mennä yksityislääkärin juttusille jos sieltä pääsisi kokeiluun .
Kiitos vielä kerran palautteesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos palautteesta. En tiedä johtuuko fyysisistä ominaisuuksista mutta trenaan kahtena päivänä viikossa ja silti välillä tuntuu kuin jyrän alle olisi jäänyt. Vaikea käsittää että enempi voisi tehdä. Voimanostot tangolla vetivät kehon täysin jumiin. Suhteellisen kevyillä käsipainoilla yläkroppaa ja lisänä kuntopyörä, venyttelen myös jonkinverran. Veriarvot on ok mutta tuo testosteroni 10 paikkeilla. Terveyskeskuslääkäri ei suositellut testosteronikäyttöä lainkaan koska kertoi oman hormonituotannon loppuvan. Olen kyllä myös aiemmin lukenut ettei se välttämätyä lopu. Silti tekisi mieli kokeilla jos tuota ruutia ja tarmoa tulisi lisää. Pitänee mennä yksityislääkärin juttusille jos sieltä pääsisi kokeiluun .
Kiitos vielä kerran palautteesta.Kerrankin asiallinen suhtautuminen tavallisesti "hys, hys" aiheeseen. Siis sinulta!
Aihetta hieman laajentaen. Muutama 40v puolituttuni käyttää täydennystestoa. Sekä Testogeeliä, että Tostran geeliä. Silloin, tällöin vertailemme testolukemiamme.
Heput ovat samaa mieltä kanssani, että mahdollisuuden käyttämättä jättäminen olisi suorastaan itsensä silpomista.
Kaksi pitkäaikaista, 70-luvulta peräisin olevaa kaveriani, nyt 60v - 70v välissä, alkoivat geelillä mutta kaverit sanoivat geelin imeytyvän huonosti ja heput vaihtoivat Nebido piikkiin. Piikitysväli yli 2kk joten se on päivittäistä geelausta huolettomampaa.
Kavereiden testotasoista ei ole ollut puhetta mutta vaikuttavat varsin tyytyväisiltä vaikka hormonitaso laskeekin piikitysten välillä.
Molemmat ovat savuttomia ja toisella on 40v elämän sulostuttaja.
Miksi otan näinkin voimakkaasti kantaa täydennyksen käyttöön johtuu siitä, että alue nähdään usein mustavalkoisena. Käsitetetään kaiken olevan kamalaa, laitonta monisatakertaisten annosten piikittämistä ja täydennettynä anaboleilla.
Tuostakin on esimerkkejä. Juttelin yhden mörrimöykyn kanssa aiheesta ja kaveri hymyili ystävällisesti minun geeleilleni. Ei syntynyt edes kaskustelua.
- Anonyymi
Rupee nyt viimeistään tekemään jotain
ettet rapistu.Sinä kirjoittelet satavuotiaan
vaivoista et keskiikäisen.- Anonyymi
Se tässä juuri huolestuttaakin, ei voi ymmärtää miksi keho ei kulje. Pitänee ottaa uuteen lääkäriin yhteyttä, jos sieltä saisi parempia neuvoja ja apuja.
- Anonyymi
En ole koskaan mitannut testoja. Lihakset eivät ole koskaan kasvaneet vaikka mielestäni olen nostellut kotipuntteja ihan tarpeeksi. Jostain luin, että se riippuu geeneistä.
Nyt kun ikää on 75 niin tuntuu että en oikein jaksa entisenlaisia treenejäkään vedellä.
Jos olen muutoin terve niin eikö treenaus pitäisi sujua entiseen malliin? Vai millai se ikä sitten joskus alkaa hangoitteleen vastaan?
Onko ikätovereilla mielipiteitä asiasta?- Anonyymi
Ei suju entiseen malliin! Ikääntyessä on pakko antaa periksi. Minun on turha verrata tekemisiä 60-luvun jälkipuoliskon painnonoston kilpailutasoon.
Esimerkkejä luopumisesta.
65 ikäisenä pystypunnerrus 80kg. Siis jäykin polvin ilman allemenoa. Joo, joo. Heikko on mutta kiinnekohta kuitenkin
Nyt 76v ikäisenä en suoraan uskalla taata enempää kuin 60kg. Siis taata. 70kg on hyvänäkin päivänä enemmän kuin epävarma.
65 iässä vedin raakaa temapusta parhaimmillani 80kg. Nyt en uskalla edes yrittää mitään.
Maastaveto hiipui hitaimmin. 75v ikäisenä vedin 200kg. Nyt, vajaa 2 vuotta myöhemmin en lupaa 170kg:a enempää. 10kg lisää saattaisi mennä, tai sitten ei.
Lisäpainoleuat olen jättänyt pois jo vuosia sitten. Omalla painolla toki vielä 10 menee vastaotteella potkimatta. Kulmariipunnassa 6 - 7 toistoa.
65 ikäisenä tehdyt etukyykyt pohjaan ovat vaihtuneet puolikkaisiin takakyykkyihin paitsi smithissä vielä pohjaan pienillä painoilla.
Toinen polvi ei enää suvaitse pistoolikyykkyä.
Vatsan suhteen ei ole juurikaan tarvinnut antaa periksi.
Veikko Lavi: Niin lähestyypi maa! Sopii tunnelmaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2345463Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233800Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182304Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2852172Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481421Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611269Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1311173Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1221040- 34940
- 161817