Vakavaa puhetta

Anonyymi

Kari Enqvistin kolumni: Huuhaa-väki on siirtynyt vähin äänin hopeavedestä käsidesiin

https://yle.fi/uutiset/3-11293703

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rukoileminen ei nyt auta, ja kirkkoihin pakkautuminen nytkin mörönkarkoitushartauksiin kuten Mustan surman aikoihin vain taaskin pahentaisi tilannetta.

    • Anonyymi

      Kai mikrobeihin voi uskoa, vaikkei kaikkeen uskoisi? Sitä paitsi tällä hetkellä ollaan virallisesti saippuauskovaisia. Naamasuojauskovaisuus on vielä hakusessaan ja markkinavoimista riippuvaista. Lähes omavarainen huuhaaluomutilallinen tosi asiassa pärjää kaikkein parhaiten tällä hetkellä. Eristäytyminen on kovassa kurssissa.

      Kaikki eivät muuten tehohoitoja ja elvytyksiä halua. Elossa pysyminen ja elämä ovat kaksi eri asiaa. Hoitotahto laaditaan etukäteen, jotta tosi tilanteissa ei tapahdu tarpeetonta mahdollisesti pysyviä vammoja aiheuttavaa lääketieteellistä hössötystä.

      Hei halloo, meillä on tauti, johon kunnon hoitoa ei ole. Nyt pärjää nimen omaan terveellä järjellä ja luomuilulla. Itse kuolen mieluummin koronaan keski-iässä kuin dementiaan ikäloppuna ja kuurosokeana.

      • Anonyymi

        Omalla kohdallasi on tärkeätä tehdä hoitotestamentti ajoissa .


      • Anonyymi

        Muutat kyllä mielesi, kun korona iskee, vai oliko tämä hoitotahtosi? Ota se sairaalaan mukaan, että se saadaan kaivettua jostain näkösälle.
        Ihan hirveätä taas uutisointi, jos 6% alkoholinkäyttö on koronan aikaan lisääntynyt, niin yle "unohtaa" kokonaan mainita että 15 % on vähentänyt. Tämähän on positiivista, mutta tämä ei ylellä nouse minkäänlaiseksi uutiseksi. Vaikka se taulukosta näkyykin, niin propaganda tehnee tehtävänsä. Voi elämänkevät sentään. Pelkästään YLE saa meidät toisiamme vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutat kyllä mielesi, kun korona iskee, vai oliko tämä hoitotahtosi? Ota se sairaalaan mukaan, että se saadaan kaivettua jostain näkösälle.
        Ihan hirveätä taas uutisointi, jos 6% alkoholinkäyttö on koronan aikaan lisääntynyt, niin yle "unohtaa" kokonaan mainita että 15 % on vähentänyt. Tämähän on positiivista, mutta tämä ei ylellä nouse minkäänlaiseksi uutiseksi. Vaikka se taulukosta näkyykin, niin propaganda tehnee tehtävänsä. Voi elämänkevät sentään. Pelkästään YLE saa meidät toisiamme vastaan.

        Juu, ja kotona pitää muistaa pukeutua, etenkin jos on videokokous.


    • Anonyymi

      Kertoiko Enkvist hoitokeinoista ratkaisumalleja, vaiko vain pilkkasi uskovaisia ja vetäytyi muiden taakse odottamaan valmista?

      Minäkin kuuntelin Enkvistin pienen pakinan aiheesta yleisradion sivuilla. Minuta se oli hyvin keksitty juttu. Mutta Kari Enkvist, vaikka onkin yksi suosikkitiedemiehistäni, oli kyllä hakoteillä pakinansa teräasiassa, eli uskovaisten pilkkaamisessa typeryyttä osoittavin perusteluin. Näennäisviisaus ei tuo ongelmiin ratkaisuja, vaan vain pahentaa ihmisten oloa ja saa heidät voimaan entistä pahemmin.

      Huomaa kyllä, että fysiikka, niin hieno tieteenala kuin onkin, voi myös typeryyttää ihmisen. Jumalasta puhuminen ateistisen fyysikon suusta on kuin puurokattilalta kysyisi säätiedotuksen. Tyhjyyttä vain kolisee.

      Jo katekismuksessa on kirjoitettu. Jumala on antanut minulle ruumiin ja sielun, järjen ja kaikki aistit. Ja pitää ne vielä voimassa. Ilman niitä Jumalan lahjoja fyysikko olisi vain "luonnonvakio", vailla omia intentioita. Raamattuun on kirjoitettu sanat: "Minä en omasta järjestäni voi Jeesukseen Kristukseen uskoa, enkä hänen tykönsä tulla. Vaan Jumala on valistanut minua lahjoillaan...

      Kuolleenmeren eteläpäässä olleiden Sodoman ja Gomorran historia kertoo omalta osaltaan myös siitä, ettei Jumal ole vain auttaja, eikä Enkvistin väitteet Jumalan katoamisesta ole mitenkään tieteeseen tai evidenttiseen totuuteen pohjautuva väit, vaan silkkaa pilkkaa. Raamattuun on myös kirjoitettu: "Minä ole kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen niille, jotka minua vihaavat, mutta teen laupiuden tuhansille jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni."

      Mitkä käskyt? Rakasta Jumalaa kaikesta sinun mielestäsi... ja lähimmäistä niinkuin itseäsi.

      Ihmisten hyvinvointi, niin oma hyvinvointi kuin lhimmäisenkin hyvinvointi on rakkauden, totuuden ja viisauden osoitus. Toivotan myös Kari Enkvistille iloista ja siunattua kevään aikaa ja suojaa koronatartuntaa vastaan. Hyvä tyyppi sinä olet. Viisaskin. Opettele ajattelemaan myös muiden ihmistenkin hyvinvointia. Heidän uskonsa halventaminen on raukkamainen teko. Eikä sitä voi millään oikeaksi toiminnaksi perustella.

      Yhdessä me kuljemme kohti ikuisuutta.

      • Anonyymi

        MINÄ AJATTELEN IHMISIÄ... MIKÄ ON SOIPIVA USKOMUSROHTO KORONAN HOITOON? Sitruunatippoja korvan taakse?


      • Anonyymi

        Kirjoita edes nimi oikein: Enqvist.

        > Kertoiko Enkvist hoitokeinoista ratkaisumalleja

        Käsittämätön lause.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄ AJATTELEN IHMISIÄ... MIKÄ ON SOIPIVA USKOMUSROHTO KORONAN HOITOON? Sitruunatippoja korvan taakse?

        "MIKÄ ON SOIPIVA USKOMUSROHTO KORONAN HOITOON?"

        Homeopaattinen valmiste Coronus Horridus Couristus Cusetus D30.

        Ja sen jälkeen vielä varmuudenvuoksi enkeliterapiaan.


    • Anonyymi

      Eipä tulis mieleenkään käyttää käsidesiä. Todella typerää touhua. Kädet olen pessyt sekä koronahöperöinnin aikana että ennen sitä ja pesen sen jälkeenkin ihan normaalisti. Eikö kaikki ihmiset pese kätensä monta, monta kertaa päivässä? Mistään huuhaasta en luovu koskaan, sen olen jo tämän melko pitkän elämän aikana todennut useimmiten parhaaksi hoidoksi. Hopeavettä en ole kokeillut. Valtaosa luontaishoitoja käyttävistä käyttää myös virallisen puolen hoidoista niitä hyväksi havaittuja, mutta jättää ne hömpötyshoidot väliin ja niitähän ne lääketieteelliset hoidot enimmäkseen on ja toki niitä löytyy luontaispuoleltakin.

      Ihmisen pitää olla sekä viisas että älykäs ja osata valita oikeat elämäntavat ja oikeat hoidot. Tähän ei moni kykene. Ylimieliset perustollot, kuten Kari Enqvist, voi jättää sinne omaan kuplaansa elelemään, kukin saa valita itse polkunsa. Seuraavassa elämässä on sitten taas mahdollisuus oppia enemmän, ihmisen kehitys on hidasta ja joillakin vielä hitaampaa. Mutta kyllä se siitä.

      • Anonyymi

        "Ihmisen pitää olla sekä viisas että älykäs"

        Tekstistäsi päätellen et ole kumpaakaan.


      • Anonyymi

        Onpas moinen hopeavesi saanut suuren huomion asiantuntijoiden keskuudessa.
        Mutta kuinka pajon se on käytännössä aiheuttanut ongelmia, jopa kuolemia?
        Oletettavasti kuitenkin melko vähän.

        Entä ne oikeat pillerit ja lääkkeet sitten? Jo pelkästään tulehduskipulääkkeet Suomessa aiheuttavat vuosittain yli 300 kuolemaa. Mistähän pitäisi huolestua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas moinen hopeavesi saanut suuren huomion asiantuntijoiden keskuudessa.
        Mutta kuinka pajon se on käytännössä aiheuttanut ongelmia, jopa kuolemia?
        Oletettavasti kuitenkin melko vähän.

        Entä ne oikeat pillerit ja lääkkeet sitten? Jo pelkästään tulehduskipulääkkeet Suomessa aiheuttavat vuosittain yli 300 kuolemaa. Mistähän pitäisi huolestua?

        Tähänastinen lääkärien ohje sairaalan potilaille: tulehduskipulääkkeitä täytyy ottaa tulehdusten estämiseksi, vaikka kipua ei tapaturman, leikkauksen yms jälkeen esiintyisikään.

        Tämänhetkinen uudistunut ohje: tulehduskipulääkkeet aiheuttavat monia vakavia maksa-, vatsa ym vaivoja, joten niitä ei pidä ottaa, ellei kipu ole suorastaan kestämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähänastinen lääkärien ohje sairaalan potilaille: tulehduskipulääkkeitä täytyy ottaa tulehdusten estämiseksi, vaikka kipua ei tapaturman, leikkauksen yms jälkeen esiintyisikään.

        Tämänhetkinen uudistunut ohje: tulehduskipulääkkeet aiheuttavat monia vakavia maksa-, vatsa ym vaivoja, joten niitä ei pidä ottaa, ellei kipu ole suorastaan kestämätön.

        Missä viipyy Cusetus D30 selitys tapahtumiin?


    • Anonyymi

      Laadukas ravinto vahvat vitamiinit nostaa ihmisen vireystilaa ja vastustuskykyä, se nyt ainakin on fakta mitä ei voi kiistää.

      • Anonyymi

        Vahvat vitamiinit? Riittävästi ja oikeita vitamiineja, se riittää, ei sen enempää. Ravinnosta niitä saa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe