VILU PÄÄSIÄINEN.

arvo.e

Ilmakin viileni. Kylmyyden tuntoa lisää:
Matkustus rajoitus,
kokoontumisrajoitus ja ikäihmisten eristys.
Miten pääsiäistä viettäisi?

24

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laittamalla turkislakin päähän ja vanttuut käteen ja käydä ulkona lenkillä siinä lähiseudulla. Laita reppuun istuinalusta, termari ja eväät mukaan ja eikun menoksi ja tsiikaileen vaikka lintuja.
      Voishan sinne happihyppelyyn pyytää mukaan tuttujakin ja pitää se turvaväli mielessä.
      Hytinäx1

      • Hyvää pääsiäisen alkua ja neuvosi ovat lähi retkestä erinomaiset.


    • Anonyymi

      Käyn kuumana 365 vrk vuodessa. Siihen ei vaikuta jotkut nimelliset päivät. Elämä sujuvaa kaikkina aikoina. Pianhan tässä on taas ilta, mihin se päivä jälleen meni. Ennen tämä saattoi olla pitkäperjantai. Ei enää.

      • Anonyymi

        Pitkiä päiviä, elämää mietin. Ei kummallisempaa.


      • arvo.e
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkiä päiviä, elämää mietin. Ei kummallisempaa.

        Matkarajoituksen aikana teen halpoja muistelu-matkoja. Tänään asetun ikkunasta osuvaan aurinkoiseen paikkaan ja matkustan Roomaan. Muisteloissa ei tarvitse vältellä coronaa.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Matkarajoituksen aikana teen halpoja muistelu-matkoja. Tänään asetun ikkunasta osuvaan aurinkoiseen paikkaan ja matkustan Roomaan. Muisteloissa ei tarvitse vältellä coronaa.

        Olet käynyt. Minäkin. Harmittaa, kun en käynyt Pantheonissa. Olisi ollut hotellilta lyhyt matka.
        Teki vaikutuksen okran värisiä taloja, kermakakkupalatsi, mutta jotenkin sekamelstainen keskus. Vatikaani oma maailmansa. Kellarissa aika rumia tailuja. Mutta kirkko upea.

        Beng


      • arvo.e kirjoitti:

        Matkarajoituksen aikana teen halpoja muistelu-matkoja. Tänään asetun ikkunasta osuvaan aurinkoiseen paikkaan ja matkustan Roomaan. Muisteloissa ei tarvitse vältellä coronaa.

        "arvo.e"

        Anteeksi että poikkean.
        Omalla palstallani oli saman-lainen aloitus.
        Kommentoin sinne näin:

        "Google Earth Pro

        Tuolla minä ulkoilen.
        Siihen voi hakuun laittaa osoitteenkin.
        Pääsee kävelemään vaikkapa omalle koti-kadulleen.
        -
        Microsoft Flight Simulator X

        Tämä on toinen tapani ulkoilla.
        -
        Helppo tutustua Ohjelmiin?
        Kirjoittakaa nimi You-Tubeen."

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "arvo.e"

        Anteeksi että poikkean.
        Omalla palstallani oli saman-lainen aloitus.
        Kommentoin sinne näin:

        "Google Earth Pro

        Tuolla minä ulkoilen.
        Siihen voi hakuun laittaa osoitteenkin.
        Pääsee kävelemään vaikkapa omalle koti-kadulleen.
        -
        Microsoft Flight Simulator X

        Tämä on toinen tapani ulkoilla.
        -
        Helppo tutustua Ohjelmiin?
        Kirjoittakaa nimi You-Tubeen."

        H.

        Kukaan ei kiellä poikkeamasta, olethan yli kuuskymppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käynyt. Minäkin. Harmittaa, kun en käynyt Pantheonissa. Olisi ollut hotellilta lyhyt matka.
        Teki vaikutuksen okran värisiä taloja, kermakakkupalatsi, mutta jotenkin sekamelstainen keskus. Vatikaani oma maailmansa. Kellarissa aika rumia tailuja. Mutta kirkko upea.

        Beng

        "Kaikki" tuli koettuna muutamalla Rooman reissulla, Pantheonkin kuvattua sisältä ja ulkoa. Vaikka pahan ilkiset kehtaa väittää, että Roomaa ei tunne kukaan vaikka pyörisi siellä 2000 vuotta, niin paljon nähtävää siellä on.
        Pyh. Tavallinen kivikylä, historiaa tosin enemmän kuin vaikkapa Rovaniemellä :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei kiellä poikkeamasta, olethan yli kuuskymppinen.

        Roomassa käynnistäni on pitkä aika. Kävimme työjoukon kanssa siellä oikeasti. Näimme Coloseumin ja Pietarin kirkon lisäksi laitapuolen kerjäläisineen ja varkaineen. Matkamuistoksi yhteiseltä 7 sortin aterialta suurin osa sai lavantaudin, salmonella Oslon.


    • Anonyymi

      Todella viileää ja kylmä tuuli puhaltaa, pyhiksi on luvattu sadetta.
      Puolen tunnin lenkin kävelin, ei tee matkustaa mieli mihinkään edes netin kautta. Epäilen alkavaa masennusta, kun en pääse läheisiä tapaamaan. Itkettää pienestäkin aiheesta ja ajatuksesta.

      T.R

      • Masennuksen ymmärtää, kun "tuonen viikatekin" vie ihmisiä sankoin joukoin.
        Kasvit eivät koronasta piittaa ja antavat näin keväällä iloa - täytynee käydä ostamassa pihakukat keväiseksi iloksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Munakas maanantai
        Tipu tiistai
        Kelpo keskiviikko
        Kiirastuli torstai
        Pitkähkö perjantai
        Lankavyyhti lauantai
        Sukkapyykki sunnuntai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munakas maanantai
        Tipu tiistai
        Kelpo keskiviikko
        Kiirastuli torstai
        Pitkähkö perjantai
        Lankavyyhti lauantai
        Sukkapyykki sunnuntai

        Oon sängyssä koko päivän, sit juon 10 olutta.


    • Anonyymi

      Minua alkaa jo masentaa tämä liikkumattomuus, eritoten lasten ja lastenlasten tapaamiskielto. Voi hitsiläinen :(

      Tänään alan kaivella YouTubesta tiettyjen vanhempien lauluntekijöisen sävellyksiä ja esityksiä. Mulla on vino pino vinkkejä kerättynä. Tänä aamuna radiosta tuli Mahalia Jacksonin upea esitys, pitää etsiä niitäkin samalla.

      Useammallekin päivälle riittää muistitikkujen sisällön tutkimista. Samalla voin tärkeänä hommana kirjoittaa tikkuihin tiivistelmän sisällöistä. Siellä on hirmusti sekä matka- että perhekuvia. Katsomista ja muistelemista riittää.

      Muitakin vinkkejä mulla on jemmassa. Saattaa silti tulla aika pitkäksi, jos rajoitukset jatkuvat esim. vuoden loppuun, niinkuin EU:n taholta nyt arvioidaan.

    • Anonyymi

      Vilu pääsiäisenä hyvä harrastaa vilunkia ja jättää menemättä ulos ja kääriytyä lämpimään myssyyn. Etenkin nyt kun vuorokauden "myräkkä" tyrkkii itseään tykö.
      Saa jatkua vaikka viikon. Leipää ja lämmintä riittää.

    • Ei tullut vilu kun menin mökin läpi puhdistaen ikkunoiden ja ovien edustat tiistaina alkavaa remppaa varten. Tämä mökin remppatilaus sopi hyvään saumaan, edessä mielenkiintoinen kevät.

      Tietenkin kun ovet ja ikkunat vaihdetaan se poikii lisäremppaa, sisäseinien maalausta sekä muuta säätöä ja kalustuksen mahdollista uusimista. Lisäksi suunnittelua vanhojen ikkunoiden käytölle. Ehkäpä kasvihuoneen saan kasattua ja saunan kuistin katettua.

      En ole kokenut karanteeriani mitenkään poikkeavana olotilana. Kaupassa käydessä muistan laittaa kasvosuojaimen muuten elämä soluu kuun ennenkin. Lasten kanssa pidetään yhteyttä median eri keinoin joten en tunne ikävää.

      Korvessa sataa lunta ja tuulee kylmän hivakasti.

    • Anonyymi

      Rajoitukset eivät pääsiäistäni tai elämääni yleensä haittaa, aika aikaansa kutakin ja kaikkeen sopeudutaan, asennekysymys. Tänään innostuin pitkästä aikaa leipomaan pullaa, kun ulos en sateella viitsinyt mennä. Nyt on pakastimessa taas itsetehtyä vierasvaraa ja hiukan jätin omaan käyttöön iltakahville ja huomiseksi.

      • Ostan Lidlistä paistovalmiita pakaste piirakoita. Sukkelasti (20 min.) niitä paistan. Onnistuminen on taattu miehenkin tekemänä.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Ostan Lidlistä paistovalmiita pakaste piirakoita. Sukkelasti (20 min.) niitä paistan. Onnistuminen on taattu miehenkin tekemänä.

        Juu, tuollaisista saa nopeasti, mutta ei ole sitä leipomisen iloa. Ja mihinkäs sitä eläkeläisellä enää niin kiire olisi ettei alusta saakka ehdi laittaa, toinen asia tietenkin on jos kyvyt ei riitä alusta tekemiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuollaisista saa nopeasti, mutta ei ole sitä leipomisen iloa. Ja mihinkäs sitä eläkeläisellä enää niin kiire olisi ettei alusta saakka ehdi laittaa, toinen asia tietenkin on jos kyvyt ei riitä alusta tekemiseen.

        Osuit oikeaan. En todellakaan ole leipuri mestari. Piirakan kuoria valmistaessa taikina liimautuu pöytään, penkkiin ja lattian, josta kaapiminen on oma lajinsa.


    • Anonyymi

      Pääsiäisen aikoihin on tullut aina vaihdetuksi kesärenkaat. Nyt oli aamulla taas maa valkoinen ja lisää lunta on luvassa. Taitaa jäädä piikit vielä joksikin aikaa alle.
      Melkein samat lämpötilat marraskuusta huhtikuulle. Ei oikein jaksa naurattaa. Paremminkin sylettää. Lähtisi edes jäät, niin pääsisi järvelle.

      KM.

      • Kannattaa jättää kolme päivää renkaiden vaihtoa. Runsas 10v. sitten äitienpäivänä satoi lunta sen talven ennätyksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe