konttaus??

aiti1983

Eli lapseni on 8kk ja ei konttaa,vaan yrittää lähteä suoraan kävelemään.

Minulle on monet sanoneet että lapsen pitäisi oppia konttaamaan ennen kävelemistä.
Koska jos lapsi ei konttaa tulee hänelle lukihäiriö?!?

Onko nämä opettajat,ja muut lähihoitajat oikeassa vai?
Minua alkaa ottamaan päähän kun aina vaan ihmiset kysyy "no joko se konttaa"
ja nyt kun kaikki ovat kulleet tuota lukihäiriö juttua,niin sanovat aina "vai haluatko lukihärilisen lapsen"

Mutta kun minua ei haittaa jos lapseni ei opi konttaamaan ja jos sille sitten tulee lukihäiriö. Hän varmasti osaa jotain muuta paremmin.

Mutta jos minä lähtisin tätä konttaamista opettamaan niin miten se tapahtuisi?
jos minä sitten vaikka yrittäisin ohjata häntä konttaamaan... tai jotakin. Niin näin ainakin voin sanoa että en ole ollut täysi idiootti ja olen sentis yrittänyt..

8

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

No ei varmaan konttaaminen ja lukihäiriö mitenkään liity toisiinsa!? Jos liittyy niin valistakaa minua joku viisaampi!! Kaikki lapset eivät opi konttaamaan tai ryömimään, vaan nousevat sitten suoraan seisomaan ja lähtevät vähitellen kävelemään. Tällaista olen kuullut moneltakin, mutta en koskaan mistään lukihäiriöstä samassa yhteydessä...

• ven

Siis jos ei konttaa, tulee lukihäiriö? Varmasti, tottakai...ja jos ei puhu vielä vuoden iässä, menevät silmät myöhemmin kieroon...
      Mun esikoinen oppi seisomaan ja kävelemään tukia pitkin ennen kuin oppi nousemaan itse istumaan...ensimmäiset hampaatkin tulivat vasta 9-10-kuukauden iässä ja silloinkin 'väärässä' järjestyksessä. Nyt lapsella on tämän kaiken takia krooninen kolmoishermosärky ja märkärupi, diabetes, kasvisallergia, änkytys, ADHD, värisokeus jne., eli kyllä jokaisen lapsen todella täytyy oppia kaikki asiat täsmälleen samassa, siinä ainoassa oikeassa järjestyksessä. muuten on peli menetetty :(

• ammatiltani

lähihoitaja, enkä ole kyllä ikinä kuullut tollasta että jos lapsi ei konttaa tulee lukihäiriö.. Ihan P.... puhetta. Jokainen lapsi kehittyy eritavalla ja eri vauhdilla.

• :)))

Nyt maalaisjärki mukaan! Tuohan kuulostaa vähän samalta kuin: "Pistä kirves odottavan sängyn alle, niin saat pojan." :D

Jos lapsi jättää konttaukset väliin, niin se jättää. Ei varmasti tarpeellista ruveta lukihäiriöitä noin pienelle manaamaan. Ota hieman lunkimmin, äläkä usko kaikkea mitä puhutaan.

• just joo

paksua! Eiköhän sunki kantsis ottaa omat aivot narikasta ja ruveta niitä käytämään.

• hipsss

Siitä tuli ohjelma tv:stä joku aika sitten. Ohjelmassa todettiin että näillä saattaa olla yhteyttä toisiinsa, mutta haloo järkikäteen. Et voi vaikuttaa tähän ja mielestäni jos muksusi opettelee kävelemään annat hänelle paljon ohjausta, rakkautta ym.. Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, että eihän me edes tiedetä mitä seuraavana päivänä tapahtuu joten turha se on asioita ennustaa tai pakottaa lapsi tekemään jollain tavalla.

• Meidän tyttö ei koskaan kontannut, todennäköisesti seurausta Rosenin lastasta, sen sijaan pyöri pitkin lattiaa aikansa! Lapsi käveli 12 kk, eikä lukihäiriötä ole vielä 13 vuoteen näkynyt :)

• Anonyymi00007

meillä ei yksikään lapsi kontannut, luistattivat peppuaan.

silloin sanottiin että säästyy pattipolvelta, ainakin nyt 20-24v on heillä kauniit reidet ja polvet.

myös opiskelu sujuu, kaikki on edelleen helppoa, edetään liian hitaasti
      ja ovat harrastaneet jalkapallosta koripalloon , kilpauintiin ja suunnistukseen ja 800n juoksuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2828
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1942
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      53
      1787
    4. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1779
    5. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1703
    6. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      121
      1684
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      70
      1450
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1245
    9. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1208
    10. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1198
    Aihe