Koirat levittävät koronaa siinä missä ihmisetkin. Fakta. Pelkkä 15 minuutin oleskelu samassa suljetussa tilassa riittää altistumiseen, sama juttu kuin ihmisten kohdalla. Ihmisten tulisi pitää koiriin turvaväli, aivan kuten toisiin ihmisiinkin. Jos koiraan on välttämätöntä koskea, tulee käyttää suojahansikkaita. Koiran ei missään nimessä saa antaa nuolla.
Koiranomistajat, ajatelkaa riskiryhmiämme ja kantakaa vastuunne. Se on meidän kaikkien etumme.
Koirat levittävät koronaa
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Koira saa helposti tartunnan toisista koirista ulkoilutuksen aikana. Sitten se tartuttaa sen omistajaan. Ainakin riskiryhmässä olevien kannattaisi luopua koirasta tässä tilanteessa. Oma koira on onneksi jo niin vanha 9 v , että päätös piikille viemisestä on helppo tässä kohtaa. En voi ottaa sitä riskiä, että sydänsairas mieheni saa tartunnan koiran takia.
- Anonyymi
Ainut riski on saada se tartunta ihmiseltä, siihen ei vaikuta omistatteko koiraa vai ette.Ja kyllähän tauti leviää, kohta sen voi saada kaupasta, terveydenhuollonkautta ja melkeimpä mistä vaan, missä kohdataan toinen ihminen tai ollaan samassa tilassa.
Huomioi
Koira, ei tartuttanut konsertissa.
Koira, ei tartuttanut lääkärien koulutuksissa.
Koira, ei tartuttanut vanhusten asumisyksiköissä.
Kaikissa tapauksissa on tartuttaja ollut toinen Ihminen.Tauti tarttuu ihmisestä ihmiseen. - Anonyymi
älä vauhkoile. Korona on ihmisten tauti, ei koirien. Ja pakkokos koira on toistensa luokse laseka. Muutenkin suositeltavaa pitää vierasiin koiriin turvaetäisyyttä, tuommoiset 50 metriä! ja koirathan on eristykissä asunnoissaa, ovat olleet koko ikänsä ennen koronaakin, joten ainoa tartuntalähde on ihminen itse, mutta on hyvä, että lopetit koirasi, kun et siitä pahimmin välittänyt, sillä 9 vuotias ei ole vielä vanha, vasta 19 vuotiaasta voisi sanoa, että vanha
- Anonyymi
Ei voi olla helppoa luopua omasta koirasta, jos koira on vasta 9 eikä edes vanha (tosin riippuu rodusta, että elääkö yli 15v vai alle)
Itse en luopuisi koirastani missään tapauksessa
- Anonyymi
Seuratkaa uutisia, lopettakaa valehteleminen ja hysterointi.
Ihminen, on suurin riski toiselle ihmiselle.
Välttäkää ihmisiä ja riskiryhmiä, ja riskiryhmien vältettävä muita ihmisiä.
Mummot ja papat voi ulkoiluttaa koiriaan kuten ennenkin, kunhan eivät mene muiden liki.Ulkoilu ja liikunta piristää kehoa ja mieltä ikää katsomatta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351