Triumph Herald

huippunopeus?

Paljonko on kyseisen biilin huippunopeus?

7

2185

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hidas

Oiskohan ottanut, jos kuski oli ihan matalana ratin takana niin 125 km/h Ja alamäessä, jos heitti vapaalle niin vähän enemmän, ei nääs moottori jarruttanut.

• Vha pieru

Triumph Heraldia valmistettiin 12 vuoden aikana erikokoisilla moottoreilla alle litraisesta 1,3-litraiseen.

Herald 948 saloon: 1959-1962
      Herald 948 convertible: 1960-1961
      Herald coupe: 1959-1961
      Herald 1200: 1961-1970
      Herald 12/50: 1963-1967
      Herald 13/60: 1967-1971

Ilmoitettu huippunopeus uusimmalla ja suurimmalla 1300-kuutioisella koneella (61 hv) oli 85 mph = ~137 km/h.
      http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/384/

Auto oli yksi ”viimeisistä mohikaaneista” siinä mielessä, ettei sen kori ollut itsekantava vaan erillisrungolle pultattu. Avomalli oli/on helppo toteuttaa vaikkapa jäljestä päin entisöinnin yhteydessä.

• Kari

Nimittäin tuo Vitesse malli, joka erosi 13/60:stä ulospäin parilamppuisella maskilla. Moottori oli muistaakseni 6-pyttyinen 2-litrainen. Suomessa niitä ei paljoa näkynyt. Itse muistan nähneeni vain yhden kerran.

• Vulkan
        Kari kirjoitti:

Nimittäin tuo Vitesse malli, joka erosi 13/60:stä ulospäin parilamppuisella maskilla. Moottori oli muistaakseni 6-pyttyinen 2-litrainen. Suomessa niitä ei paljoa näkynyt. Itse muistan nähneeni vain yhden kerran.

Triumph Vitesse on eri malli kuin Herald, vaikka ulkoisesti aika samantyylinen onkin.

• Pate
        Vulkan kirjoitti:

Triumph Vitesse on eri malli kuin Herald, vaikka ulkoisesti aika samantyylinen onkin.

Vitesse ja Herald ovat "sisarmalleja". Eroina ainoastaan tuo 2l suora kutonen, tuplavalot, mittaristo, isommat etujarrut (ja jouset)sekä takatukivarret ja vanhemmissa malleissa vetoakselien kumidonitsit. Eli itse perusauto on sama.

• Kari

70-luvulla minulla oli 13/60 muutaman vuoden. Moottoritiellä tasaisella sillä sai mittarin nostettua hiukan yli 130 km/h vauhtiin kahden hengen viikonloppu kuormalla. Sitä ei kuitenkaan kannattanut tehdä kovin usein, sillä vetoakseleiden ristinivelet eivät pitäneet siitä. Ne olivat yleensä tuollaisen jälkeen vaihtokunnossa.
      Muutenkin vauhdin tunnetta lisäsivät ristikudosrenkaat ja melu. Itselläni oli matka-ajossa yleensä korvatulpat korvissa. Kaupunkiajossa radio oli sentään käyttökelpoinen.

• Pate

Kertoo huippunopeuksista seuraavaa:

Herald 1200 Saloon 76mph
      Herald 13/60 Saloon 70mph
      Spitfire MK3 (1399) 85mph

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4651
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2447
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2011
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1929
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1256
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      994
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      852
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe