Yksikerroksinen talo kyseessä, pitäs laittaa viemärit uusiksi. Eli pitääkö viemärin tuuletus ollaa 110mm-putkea. Ja jos pitää niin haittaako jos vesikatteen läpiviennin yhteydessä muuttuu vähän pienemmäksi (n.70mm)?
viemärin tuuletus
7
14352
Vastaukset
- Jocu_
Kumpikin huurtuu talvella umpeen, mutta ei sekään kovin paljon haittaa.
- piiiit
Huurtuu huurtuu mut jos eristän välikatossa kunnolla ja harjalla ulkona on vain 30cm trötö niin eika sen pitkätä matkalta pitäs jäätyy? Sitt vaan kuuma vettä perään jos jäätyy?
- rami
piiiit kirjoitti:
Huurtuu huurtuu mut jos eristän välikatossa kunnolla ja harjalla ulkona on vain 30cm trötö niin eika sen pitkätä matkalta pitäs jäätyy? Sitt vaan kuuma vettä perään jos jäätyy?
Tuuletusviemäri saa olla ht 75 , kunhan vaihtuu n. 1m ennen vesikattoa 100/110mm, katon yläpuolelle hajustoppi , niin ei jäädy ja tuuletus toimii paree. hajustoppeja on myös eristettyjä.
- Mikko 7
määräytyy normivirtaamien summan perusteella. Jos tämä on alle 5 L/s niin M70 on riittävä, muutoin siis 110 millinen.
Jos talossa on 2 vessanpönttöä on melkoisen varmaa, että tuuletusviemärin tulee olla M110.- piiiiiitter
Joo kyseisessä talossa on kaksi vessa samassa tasossa. Asiasta tekee erikoisen se että nykyistä viemäriä ei ole tuuletettu ollenkaan. Viemärilinjasta lähtee ylöspäin kyllä 110 putki jota epäiltiin tuuletuslinjaksi, ja joka menee talon ulkoseinän läheisyydessä, mutta vintille asti se ei kuitenkaan tule.
- Mikko 7
piiiiiitter kirjoitti:
Joo kyseisessä talossa on kaksi vessa samassa tasossa. Asiasta tekee erikoisen se että nykyistä viemäriä ei ole tuuletettu ollenkaan. Viemärilinjasta lähtee ylöspäin kyllä 110 putki jota epäiltiin tuuletuslinjaksi, ja joka menee talon ulkoseinän läheisyydessä, mutta vintille asti se ei kuitenkaan tule.
tuuletusputki katolle asti (rak.määräys D1 1987).
Pää puoli metriä kattopinnan yläpuolelle ja min metrin etäisyydelle savupiipusta ja ilmanvaihdon jäteilmakanavista.
WC -istuimen mitoitusvirtaama on 1.8 L/s, pesukoneen 0.6, samaten suihkun. Näinollen mitoitusvirtaamien summa ylittää 5 L/s. Tästä syystä tuuletusviemärin koko DN100 (M110).
Näitä ullakkotilaan päättyviä tuuletusviemärin tynkiä tapaa aina toisinaan. Viemärisaneeraus jätetty puolitiehen.
- OLLENKAAN
Minulla on -97 valmistunut hirsitalo jossa wc, suihku, keittiö vessa lavuaarit, pesukone ja astienpesukone..
Mutta ei ole mitään viemärin tuuletusta ei sitten minnekkään suuntaan ja hyvin toimii..
Mutta olisiko tämmöinen sitten pakko olla..
Nyt olen asentamassa kiinteistöön panospuhdistamoa joten joko senkin takia..
Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101080
- 102948
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96807- 86733
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17627- 49539
- 36536
- 25515
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa125511