Ostokset sysmästä

Anonyymi

Olen tulossa Sysmään mökille. Haen ruokatarvikkeeni Heinolasta ja muualta, en halua rasittaa sysmän liikkeitä turhan takia. Ostan tarvikkeen muualta, rakennustarvikkeet, puutarhatuotteet, tms. Toivottavasti kaikki muutkin kesämökkiläiset toimivat samoin. Sysmä pärjätköön omillaan, kesämökkilöitä ei tarvita.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä sitte? Mitäpä se meille kuuluu, osta mistä lystäät. Vai luuletko että periferia kaatuu sinun ostoksistasi?

    • Anonyymi

      Naurattaa nämä tulostaan ilmoittajat, varsinkin he joiden mielestä Sysmä ja sysmäläiset vaikuttavat olevan heille vastenmielisiä. Ihmettelen sitä heidän suurta hinkua tulla tänne ohjeistuksista huolimatta.

      Ketä kiinnostaa tulosi?

      • Anonyymi

        Vanhempani asuvat Sysmässä, itse asun muualla, On ikävää kun sysäläiset piruilevat minulle, kun eivät tunne minua, vaan luulevat minua ulkopaikkaluntalaiseksi. Mihin tämä sysmä on mennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempani asuvat Sysmässä, itse asun muualla, On ikävää kun sysäläiset piruilevat minulle, kun eivät tunne minua, vaan luulevat minua ulkopaikkaluntalaiseksi. Mihin tämä sysmä on mennyt?

        Sysmäläiset pelkäävät, että tuot koronaviruksen tullessasi...


    • Anonyymi

      Lisäys edelliseen. Vanhempani asuvat Sysmässä, hoidan heitä ja heidän ostoksiaan, sysäläiset eivät vaan ymmärrä., että joku muukin kuin sysmän kansalainen voisi auttaa heitä. Sysmässä kun ei ole auttajia. Hoidamme myös muut naapurit, siihen ei sysmän sosiaalihoito tms pysty.

      • Anonyymi

        Tosiaan tupakkaa ja viinaa kunta ei hoida riskiryhmään kuuluville mutta ruokaa ja lääkkeitä kunta hoitaa esimerkillisesti. Sinun kannattaa lopettaa tämä trollaus ja hävetä jos osaat. Mieti nyt edes vähän miltä tuntuu sinun valitusta lukiessa näistä vapaaehtoisista, jotka hoitavat pelkällä kiitoksella näitä riskiryhmäläisten kauppa-asioita.


    • Anonyymi

      Kun minä tulen mökille , niin teen ostokseni Sysmässä. Haluan, että liikket palvelevat minua jatkossakin. Käytän hengityssuojainta varmuuden vuoksi etten tartuta muita, jos sattuisin olemaan ns. oireeton koronankantaja. Ja myös siksi etten saa sitä esim. kassatytöltä jos hän sattuu olemaan viruksen kantaja. SE minua mietityttää, että miten Sysmän liikkeet pysyy auki jos henkilökunta alkaa sairastua.

      • Anonyymi

        Kerrankin joku ymmärtää tilanteen vakavuuden, moni voisi ottaa mallia sinusta. Turha tässä kenenkään katkeroitua vaan yritetään selvitä tästä ja "puhaltaa" yhteen hiileen. Ei nämä lait ole meidän sysmäläisten keksimiä. Lohduttaa ettei niitä "katkeroituneita" ole kuin murto-osa näistä mökkiläisistä?
        Onhan se helteillä varmasti kiva tuoda mökilleen kylmätuotteet muualta kuin sysmästä, mutta tämähän on jokaisen oma valinta. Koitetaan selvitä tästä vallitsevasta tilanteesta, jotta päästäisiin nauttimaan kesästä ilman koronoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin joku ymmärtää tilanteen vakavuuden, moni voisi ottaa mallia sinusta. Turha tässä kenenkään katkeroitua vaan yritetään selvitä tästä ja "puhaltaa" yhteen hiileen. Ei nämä lait ole meidän sysmäläisten keksimiä. Lohduttaa ettei niitä "katkeroituneita" ole kuin murto-osa näistä mökkiläisistä?
        Onhan se helteillä varmasti kiva tuoda mökilleen kylmätuotteet muualta kuin sysmästä, mutta tämähän on jokaisen oma valinta. Koitetaan selvitä tästä vallitsevasta tilanteesta, jotta päästäisiin nauttimaan kesästä ilman koronoita.

        Siis ihan aikuisten oikeesti, jos ennusteet pitää paikkansa, niin koronan tauti huippu on heinäkuussa täällä sisämaassa! Joten kyllä tämä on vakava juttu ja jokaisen pitää ottaa tosissaan kaikki rajoitteet ja ohjeet mitä on jaettu!!!


    • Anonyymi

      Naurettavaa tämä toiminta, että nämä itseään tärkeänä pitävät pellet tulevat somessa kertomaan siitä, että ovat tulossa mökille. Eikö elämä olisi helpompaa kun pitäisin vain turpansa kiinni. Mutta provosointejahan nämä vain ovat.

      • Anonyymi

        Täällä pääsevät melskaa nimettöminä, mutta kyllä nämä melskaajat arvaa puskaradion puolelta. Teidät on tunnistettu ja kyllä olette melko tyhmän kuvan itsestään antaneet.


    • Anonyymi

      Se tai ne "oikeat sysmäläiset" voivat vetää vaikka housut päänsä suojaksi, kun lähtevät asioimaan. Ei tule viiirukset kitaan.

      Onpa turhaa nalkutusta mokomasta koronasta. Hävetkää turhan narisijat.

      • Anonyymi

        Ei korona ole mikään mokoma se on helvetinmoinen sairaus saattaa viedä jopa hengen ja jos siitä selvii vie ainakin kuukauden ennenkuin työkyky palaa jos palaa ollenkaan siis ei mitään leikkimistä ole tämän kanssa että ei kannata uhota !


    • Anonyymi

      Ehkä monella onkin parempi, että ei tule kuikuilemaan Sysmän kauppoihin tämän koronapakolaisuuden vuoksi... Joten osta vaan ostoksesi turvallisesti jostain muualta, niin ei tule tartuntaa!

      • Anonyymi

        Täähän se ois. Mutta muistetaan kuitenkin se, että todennäköisemmin sen koronan saat kaupungin kaupasta kuin Sysmän.


    • Anonyymi

      Harmittaa sysmäläisten yrittäjien puolesta, sillä Uudenmaan läänirajan avaaminen tulee suuresti vähentämään täällä vakituisesti asuvien liikkumista kylillä ja näin ollen ei lähdetä ostamaan kuin tuiki tarpeellinen, jotta ei saataisi mahdollisesti tappavaa tautia. Kaikki kun ei vaan välitä muista ihmisistä himpun vertaa.

      • Anonyymi

        Onneksi jää muutama päivä aikaa tehdä varastoihin kunnon tankkaus, ja sen jälkeen sitten vain kotiinkuljetuspalvelun kautta ostokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi jää muutama päivä aikaa tehdä varastoihin kunnon tankkaus, ja sen jälkeen sitten vain kotiinkuljetuspalvelun kautta ostokset.

        Niinpä! Kyllä jää nyt kaupoissa käyminen ihan minimiin kun raja aukeaa ja mökkiläislauma tänne saapuu.. Olisi saanut raja olla kiinni ainakin toukokuun loppuun asti, kyllä kaupunkilaiset olisivat voineet kotopuolessaan olla pitempään.. Eipä se kesä siitä pilalle varmasti mene jos ei joka kesä mökille pääsekään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä! Kyllä jää nyt kaupoissa käyminen ihan minimiin kun raja aukeaa ja mökkiläislauma tänne saapuu.. Olisi saanut raja olla kiinni ainakin toukokuun loppuun asti, kyllä kaupunkilaiset olisivat voineet kotopuolessaan olla pitempään.. Eipä se kesä siitä pilalle varmasti mene jos ei joka kesä mökille pääsekään...

        Miten sä luulet, että stadilaisen pää kestää sitä pientä 2-siotaan?Pää väärällään huudetaan, että kyl me tiedetään, mut sitten, kun tulee tosipaikka, niin ollaan heti laittamassa akka, kakarat ja grilli kyytiin, ei ko menoksi kohti maaseutua!Varotaan sitä virusta,siellä kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe