Hevi reissu...

Olipa hauska elokuva. Siinä tehtiin pilaa ennakkoluuloista (myös omistani) ja erilaisista stereotypioista, en muista milloin olisin saanut yhtä makeat ja sydämen pohjasta tulevat naurut.

Kymmenen ja papukaijamerkki!

10

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kliseitä.

      Olihan tossa pohjalaismeininkiä. tollastahan se tahtoo pöndellä olla. Vaan kun tuli liikaa mieleen Spinal Tap, Blues brothers ja taitaa Kummelillakin olla musahahmoja joissain sketseissä. Ihan ok leffa, mutta ei mitenkään ainutlaatuinen idea.

      Vaan joo, parasta antia oli alkupuoli, siinä tuli hyvin hikiä-fiilis. Loppupuolella hommeli jotenkin lätsähti. Hyvä kuitenkin, suomessa tehdään elokuvia. Taitaa yks ongelma olla käsikirjoitusten puutteessa ja toinen olemattomissa budjeteissa. Vaan, kun Selinin Mannerheim projekti kuivui kasaan, voi olla hankalampi tehdä isoja tuotantoja nykyisin, kv-rahaa kun ei oikein saa mitenkään ja isot leffatalot hoitelee ton kansainvälisen levityksen.

      Kattelihan ton.

      =DW=

      • Minä en edes muistanut, missä on Taivalkoski. Googlettamalla sekin löytyi. Minulle täysin tuntematonta periferiaa.


    • Anonyymi

      Katsoin eilen Hevi Reissun, vaikka olinkin käynyt katsomassa sen elokuvateatterissa, silloin kun se tuli pari vuotta sitten.
      Minusta se on hyvä elokuva ja monet kohdat nakratti kovasti.

      Heikunkeikku

      • Itselläni ei minkäänlaista kokemusta omassa elämässä elämisestä tuollaisessa ympäristössä. Minua monet asiat naurattivat. Myös metallimusiikin maailma ihan minulle vieras, joten oli hauskaa nähdä sitäkin puolta.

        Tämä iskelmäsankari pakuineen, kai sellaisiakin tuolla jossain pyörii, vai oliko ihan vaan karikatyyri? Koominen hemmo.


      • Anonyymi
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Itselläni ei minkäänlaista kokemusta omassa elämässä elämisestä tuollaisessa ympäristössä. Minua monet asiat naurattivat. Myös metallimusiikin maailma ihan minulle vieras, joten oli hauskaa nähdä sitäkin puolta.

        Tämä iskelmäsankari pakuineen, kai sellaisiakin tuolla jossain pyörii, vai oliko ihan vaan karikatyyri? Koominen hemmo.

        Kyllä edelleen nimettömät bändit romuine pakettiautoineen kiertelee maakuntien pienissä viihdepaikoissa melkein ruoka palkalla, kunhan saavat esiintyä.

        Itse asiassa suomessa on tuhansia bändi viritelmiä, jotka eivät ole levyttäneet. Maksimissaan juutubeen saaneet jonkun biisin.

        Sitten on myös tanssibändejä vaikka kuinka. Mutta kirvelevä totuus on, että isot levy-yhtiöt ja ohjelmatoimistot määräävät tahdin, ketkä pääsevät esiintymään tunnetuille tanssipaikoille. Niihin ei ole nimettömillä humppa orkestereilla asiaa.
        Siksi levyttämäänkin pääsy on kiven alla. Pitää tyytyä omakustanteisiin ja yrittää saada niillä soittoaikaa eri radiokanavilta.


      • Anonyymi
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Itselläni ei minkäänlaista kokemusta omassa elämässä elämisestä tuollaisessa ympäristössä. Minua monet asiat naurattivat. Myös metallimusiikin maailma ihan minulle vieras, joten oli hauskaa nähdä sitäkin puolta.

        Tämä iskelmäsankari pakuineen, kai sellaisiakin tuolla jossain pyörii, vai oliko ihan vaan karikatyyri? Koominen hemmo.

        Kyllä edelleen nimettömät bändit romuine pakettiautoineen kiertelee maakuntien pienissä viihdepaikoissa melkein ruoka palkalla, kunhan saavat esiintyä.

        Itse asiassa suomessa on tuhansia bändi viritelmiä, jotka eivät ole levyttäneet. Maksimissaan juutubeen saaneet jonkun biisin.

        Sitten on myös tanssibändejä vaikka kuinka. Mutta kirvelevä totuus on, että isot levy-yhtiöt ja ohjelmatoimistot määräävät tahdin, ketkä pääsevät esiintymään tunnetuille tanssipaikoille. Niihin ei ole nimettömillä humppa orkestereilla asiaa.
        Siksi levyttämäänkin pääsy on kiven alla. Pitää tyytyä omakustanteisiin ja yrittää saada niillä soittoaikaa eri radiokanavilta.


      • Anonyymi
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Itselläni ei minkäänlaista kokemusta omassa elämässä elämisestä tuollaisessa ympäristössä. Minua monet asiat naurattivat. Myös metallimusiikin maailma ihan minulle vieras, joten oli hauskaa nähdä sitäkin puolta.

        Tämä iskelmäsankari pakuineen, kai sellaisiakin tuolla jossain pyörii, vai oliko ihan vaan karikatyyri? Koominen hemmo.

        Suunnalleen.

        Onhan niitä "iskelmätähtiä", jotka painaa keikkaa ympäri maan, eivätkä koskaan breikkaa. Leffan heebo oli ehkä karikatyyri, mutta suunnalleen tollasta se meininki on, ainakin ollut.

        Muistan ikäni, kun naapuripitäjän ravintelissa oli oikein livemusaakin. Nojoo, suunnalleen leffanhahmon näköinen heebo pukuineen. Monitoimimies, lauloi, soitti kitaraa ja oli jonkinlainen jalalla poljettava bassorumpu. Kaameen kuuloista ja ehkä vaikutti spedeleffan hahmolta, mutta painoi se keikkaa pitkin pöndeä, kai aika halvalla.

        Blues Brotherssissa kohtaus, missä pändi onnistuu myymään keikan punaniskapaariin. Paikan omistaja ilmoitti, että "Meillä soitetaan sekä countryä, että westerniä". No pändi muisti jonkun sellaisen piisin ja soitti sitä koko illan. Mutta tollasta se on ainakin ollut suomessakin. Pohojanmaalla ei soitettu rautalankaa, tangoa piti pulla, tai muuten tuli turpiin. Tästä kertoneet monet sen ajan muusikot.

        En tiedä tarkemmin, mutta tässä tälle vuodelle hikiällä olivat paukuttaneet Tauskia pataan keikan päälle pihalla.

        Juu ja sitä huutelua saa kuulla nykypäivänäkin, jos ei ole pukeutunut Hankkijan lippalakkiin ja haalareihin, Mustat vaatteet, tai pitkä tukka, hyihyi.

        Kaikki tollaset Kummelihahmot perustuu jollain lailla eläviin esikuviin ja tapahtuneisiin tilanteisiin. Ja pöndellä oikeasti on juntteja.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnalleen.

        Onhan niitä "iskelmätähtiä", jotka painaa keikkaa ympäri maan, eivätkä koskaan breikkaa. Leffan heebo oli ehkä karikatyyri, mutta suunnalleen tollasta se meininki on, ainakin ollut.

        Muistan ikäni, kun naapuripitäjän ravintelissa oli oikein livemusaakin. Nojoo, suunnalleen leffanhahmon näköinen heebo pukuineen. Monitoimimies, lauloi, soitti kitaraa ja oli jonkinlainen jalalla poljettava bassorumpu. Kaameen kuuloista ja ehkä vaikutti spedeleffan hahmolta, mutta painoi se keikkaa pitkin pöndeä, kai aika halvalla.

        Blues Brotherssissa kohtaus, missä pändi onnistuu myymään keikan punaniskapaariin. Paikan omistaja ilmoitti, että "Meillä soitetaan sekä countryä, että westerniä". No pändi muisti jonkun sellaisen piisin ja soitti sitä koko illan. Mutta tollasta se on ainakin ollut suomessakin. Pohojanmaalla ei soitettu rautalankaa, tangoa piti pulla, tai muuten tuli turpiin. Tästä kertoneet monet sen ajan muusikot.

        En tiedä tarkemmin, mutta tässä tälle vuodelle hikiällä olivat paukuttaneet Tauskia pataan keikan päälle pihalla.

        Juu ja sitä huutelua saa kuulla nykypäivänäkin, jos ei ole pukeutunut Hankkijan lippalakkiin ja haalareihin, Mustat vaatteet, tai pitkä tukka, hyihyi.

        Kaikki tollaset Kummelihahmot perustuu jollain lailla eläviin esikuviin ja tapahtuneisiin tilanteisiin. Ja pöndellä oikeasti on juntteja.

        =DW=

        Muistui.

        Aikoinaan lähipitäjän tanssilavalla oli uoroviikoin tanssipändi ja rokettipändi. Kerran oli Pepe ja Paradise. Noh, jotkut oli eksyneet vääränä viikonloppuna paikalle. En muieta, oli siinä loppupeleissä sen kummempaa härdelliä, mutta paikalliset juntit kävi lavalle huuteleen tyyliin: "Opetelkaa soittamaan, ennenkuin tänne tuutta". Juu ja joku valopää oli levittänyt salin lattialle pottujauhoja, että hyvä vetää tankoa, ei siinä meinannut pystyssä pysyä.

        Niinno, Hiton kova pändi, No Tietysti Pepe, rummuissa kai joku Vesaa Aaltonen, beississä Pave Maijanen jne. Vaan kun net ei soittaneet tangoa.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnalleen.

        Onhan niitä "iskelmätähtiä", jotka painaa keikkaa ympäri maan, eivätkä koskaan breikkaa. Leffan heebo oli ehkä karikatyyri, mutta suunnalleen tollasta se meininki on, ainakin ollut.

        Muistan ikäni, kun naapuripitäjän ravintelissa oli oikein livemusaakin. Nojoo, suunnalleen leffanhahmon näköinen heebo pukuineen. Monitoimimies, lauloi, soitti kitaraa ja oli jonkinlainen jalalla poljettava bassorumpu. Kaameen kuuloista ja ehkä vaikutti spedeleffan hahmolta, mutta painoi se keikkaa pitkin pöndeä, kai aika halvalla.

        Blues Brotherssissa kohtaus, missä pändi onnistuu myymään keikan punaniskapaariin. Paikan omistaja ilmoitti, että "Meillä soitetaan sekä countryä, että westerniä". No pändi muisti jonkun sellaisen piisin ja soitti sitä koko illan. Mutta tollasta se on ainakin ollut suomessakin. Pohojanmaalla ei soitettu rautalankaa, tangoa piti pulla, tai muuten tuli turpiin. Tästä kertoneet monet sen ajan muusikot.

        En tiedä tarkemmin, mutta tässä tälle vuodelle hikiällä olivat paukuttaneet Tauskia pataan keikan päälle pihalla.

        Juu ja sitä huutelua saa kuulla nykypäivänäkin, jos ei ole pukeutunut Hankkijan lippalakkiin ja haalareihin, Mustat vaatteet, tai pitkä tukka, hyihyi.

        Kaikki tollaset Kummelihahmot perustuu jollain lailla eläviin esikuviin ja tapahtuneisiin tilanteisiin. Ja pöndellä oikeasti on juntteja.

        =DW=

        On eri kyläläisille kunnia-asia saada paukuttaa Tauskia pataan aina kun sen näkee. Muuten menee kylän maine Tauskia (naistenhakkaajaa) vihaavana yhteisönä.
        Tauski ei edes tajua kuinka kauan kansa muistaa negatiiviset asiat.


    • Anonyymi

      Rakastan tätä leffaa. Olen kattonu sen varmaan jo 20 kertaa. Tykkään hevistä, enkä kuunaan tule kuuntelemaan mitään iskelmää, vaikka olen 59 v. Jotkut kuvittelee että kun ihminen vanhenee, aletaan kuunteleen humppaa.

      Olen digannut kasareilla hevibändejä, ja rock kuulostaa entistä enemmän omalta ja paremmalta. Onneksi on YouTube niin voi fiilistellä. Käyn kattoon livenä kun niin paljon kuin mahdollista. Blues menee myös.

      Ihanasti puhuivat murretta tuossa elokuvassa ja Jouni Tulkku oli niin hauska, oikein limaisen humppalaulajaelostelijan piirteet saatu hahmoon tiivistettyä. 😄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      219
      13410
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      307
      2332
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1501
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1087
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      982
    6. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      918
    7. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      917
    8. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      902
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      864
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      51
      862
    Aihe