mp-kortti

sussuki

Ajattelinpa tässä nyt sitten vihdoin ajaa mp-kortin.. ja nyt siis kysymykseen tulee ensimmäisenä raha? eli NOIN minkälaisella eurosummalla siitä koko hommasta selviytyy? siis noin.. Paljonko on suunnilleen ajo- ja teoriatunteja??

Entäs ikä-puoli.. sellanen muistikuva on että pitää olla tietyn verran vuosia kertyny että saa ajaa isommilla peleillä? itse täytän tänä vuonna 20v. Kevarikorttia ei oo, mopo-kokemusta ei myöskään suuremmin ole, ajokortti kuitenkin löytyy.. että on kai sekin jo jotain..

AATTAKEE KOKENEEMMAT!

6

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lars

      Itse kävin myös A:n ja C:n myöhemmin kuin B:n, joten kokemus löytyy. Kävin välimallin A:n 19-vuotiaana, hintaa tuli 1400 mk toimisto- kortti- ym. kuluja muutama satanen. Teoriatunteja muutamana päivänä ja ajotunteja tarvitsi todella vähän, olikohan 4 vai 6 (tämä kannattaa varmistaa, mutta eipä sillä niin väliä ole). Lisätunteja tarjotaan tarvittaessa.

      Jos olet täyttänyt 20, voit ajaa suoraan ns. ison A:n, johon ei sisälly tehorajoitusta.

      Jos olet vielä 19 korttia suorittaessasi, niin joudut ajamaan ns. väli-A:n, eli A1:n ja ison A:n välistä. Tälle A:lle on oma merkintäkohtansa ajokortissa. Väli-A tarkoittaa sitä että joudut tyytymään kaksi vuotta välimallin tehoisiin pyöriin. Kun sinulla on ollut tämä ajo-oikeus 2 vuotta, saat automaattisesti oikeuden myös isoon A:han, ei vaadi mitään toimenpiteitä.

    • JoonasX

      Hinta pyörii siinä 500:n euron molemmin puolin asuinpaikasta riippuen.

      Jos ajokorti löytyy ennestään, niin parissa illassa selviää teorioista. Ajotunteja oli muutama.

      Itselläni ei ollut mopokokemusta suuremmin, mutta ei tarvinnut ottaa yhtään lisätunteja. Mentaaliharjoittelu on kaiken A ja O. Opettelet vaan hallintalaitteiden paikat etukäteen, niin käytännön harjoitukset menee hyvin.

      Onnittelut hyvän harrastuksen valinnasta !

      • Lars

        500 euron molemmin puolin!!! No johan on taas euro tehnyt tehtävänsä tässäkin, kuten kaikessa muussa. 6 vuotta sitten sai puolet halvemmalla.


    • Sepi

      Kävin juuri eilen ilmottautumassa motskakurssille. Hintaa 420€ autokoululle ja siihen viranomaiskulut 90€! Pitää muuten olla 21-vuotias että saa ajettua suoraan sen ison A:n.

    • Välikoonkortti jolla saa ajaa 25kw tehosta.
      Syssyllä hinta oli Raisiossa 350 vallesmannille menevä korvaus.
      Sillä sitte ajelet pari kesää ja käyt vaihtamassa sitte isoon aahan.

    • veitikka

      maksoi 460€ viranomaiskuluja 90€ (eli tutkintomaksut ja korttimaksu). Minimimäärä ajo-opetusta on 6*25min ja teorian minimi taisi olla 6*45min.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe