Metsänhoitorästit

Anonyymi

800.000 ha, mutta metsäprofessorit ovat laskeneet että metsiä hoidetaan sen verran että puuta riittää teollisuudelle. Lisäksi puuta tuodaan Suomeen.

Hoitamattomista metsistä tulee erikoispuuta, tuotos on puolet hoidettuun verrattuna. Ainakin tälläiset metsiköt ovat täystiheitä, lahopuuta löytyy jolla ok vaikutus ekologiaan.

Näin on matematiikka hoitanut asian, kaikkia rästejä siis ei kannata edes purkaa kun puulle ei löydy markkinoita. Pohjoismaista löytyy Eu:n metsävarat, myös muillekkin markkinoille.

15

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt kun tänne maille saa taas tulla, niin ajattelin semmosta, kun Siä Hesas raavaat äjät meinaa aivan pöyriintyä vuokrakopperoissaan, kun ei oo tekemistä. Niin aika monella on kumminkin suvun mettiä täälä maalla, niin jos ne reppanat tulis metän raivuu hommiin . Tavoite ei olekaan enssijaisesti valtava tyäsaavutus, vaan mukava hyätyliikunta luonnon helmassa. Eikä sekoteta nyt mitää palakka vaatimuksia tähän asiaan. Jos kaveri ny saa jotai ansisironnaista tai muuta rahaa Kelalta, nii saakoot ne. Tulis vaan metät ja miehet hoirettua kuntoon.

      • Anonyymi

        Rästimetsistä tulee hyvä laatuista puuta, tuotos pienempi mutta laatu ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rästimetsistä tulee hyvä laatuista puuta, tuotos pienempi mutta laatu ok.

        Kyllä se luonto hoitaa, no prob.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se luonto hoitaa, no prob.

        Ei hoida, big prob.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hoida, big prob.

        Aika pusikoita niistä tulee, energiapuuta löytyy. Saa tuloja menojen sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pusikoita niistä tulee, energiapuuta löytyy. Saa tuloja menojen sijaan.

        Omana työnä kivaa hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omana työnä kivaa hommaa.

        Luonto menee omia teitään, risusavotan kun tekee niin se on tärkein toimenpide.


    • Anonyymi

      Tuontipuu on laadukasta. Teollisuuden kannattaa maksaa kuitupuusta neuvostoliiton rajalla tuplasti sen mitä suomalainen mo saa tehtaanpiipun tyvellä. Tukissa sama vääristymä on pienempi. Jostain kumman syystä tämä asia ei häiritse suurinta osaa maanomistajista. Pitää myydä jonkinlaisen velvollisuuden kannustamana melko outoon hintaan ilman, että kyseenalaistaa tätä neuvostopuun paremmuutta tai metsäteollisuuden tarkoitusperiä.

      Itse asun Torniojoen maisemissa. Ei tulisi mieleenkään myydä suomalaisille sellufirmoille yhtään mitään. Hinnasta ei ole niinkään kyse vaan periaatteesta. Ruotsiin menee kaikki. Ja jos sinne ei sattuisi kelpaamaan niin mieluummin suojeluun kuin suomalaisille.

      Suomalaisten sellufirmojen neuvostoliittoa suosiva hinnoittelupolitiikka tullaan joku päivä maksamaan verellä. putin käyttää saamastaan ulkomaanvaluutasta noin 1/3 aseisiin. Ja hyökkäyspolitiikkaansa. Ja te olette kritiikittä tätä hyväksymässä. Laittakaa omat puunostajanne lujille. Se on isänmaallinen teko jos saatte neuvostolaisen puunvyöryn pysäytettyä ja omat puutilinne lihavammaksi.

      Ja lopuksi. Hävetkää te kolme mätää sellunkeittäjää/ isänmaanvihaajat.

      • Anonyymi

        Aika hyvin nuo istutus metsät kasvaa, männiköt on kyllä oksaisia. Jotain sellupuuta niistä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvin nuo istutus metsät kasvaa, männiköt on kyllä oksaisia. Jotain sellupuuta niistä tulee.

        Oisko se politiikkaa syyä, kyllä se näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko se politiikkaa syyä, kyllä se näin on.

        Päivä maksaa vieraalla teetettynä 200 pv, 4000 kuukausi. Ei ihme että rästejä löytyy.

        Itse kun raivailee 2/3 tankkia pv säästää kustannuksissa mukavasti. Vero rahojaan saa takas valtiolta tukirahoina, nekin meni verolliseksi.Ja kulut menee tietty verotukseen.

        Tv:huuhkaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivä maksaa vieraalla teetettynä 200 pv, 4000 kuukausi. Ei ihme että rästejä löytyy.

        Itse kun raivailee 2/3 tankkia pv säästää kustannuksissa mukavasti. Vero rahojaan saa takas valtiolta tukirahoina, nekin meni verolliseksi.Ja kulut menee tietty verotukseen.

        Tv:huuhkaja.

        Kemera raha on suora tulonsiirto metsäyhtiöille, veronmaksajat elättävät porvarit Eiran rannan ökykämpissä.Sillä rahalla höunäytetään metsänomistaja myymään puunsa mhy:n suosituksella ilmaiseksi yhtiölle ja veron maksajan laskuun. Törkeätä kusetusta kansaa kohtaan. Ehkä koronalama pistää jäitä näihinkin talkoisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemera raha on suora tulonsiirto metsäyhtiöille, veronmaksajat elättävät porvarit Eiran rannan ökykämpissä.Sillä rahalla höunäytetään metsänomistaja myymään puunsa mhy:n suosituksella ilmaiseksi yhtiölle ja veron maksajan laskuun. Törkeätä kusetusta kansaa kohtaan. Ehkä koronalama pistää jäitä näihinkin talkoisiin.

        Laatu puuta tulee pusikoista, ekologinen puoli on lisäksi kunnossa.

        Luonnonmetsänhoidossa on hyvät puolensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kemera raha on suora tulonsiirto metsäyhtiöille, veronmaksajat elättävät porvarit Eiran rannan ökykämpissä.Sillä rahalla höunäytetään metsänomistaja myymään puunsa mhy:n suosituksella ilmaiseksi yhtiölle ja veron maksajan laskuun. Törkeätä kusetusta kansaa kohtaan. Ehkä koronalama pistää jäitä näihinkin talkoisiin.

        Metsäyhtiöt ovat härskejä. Tässä on metsätalous ry:n blogisivut, ja linkki on yhden entisen johtajan kirjoitukseen. Kannattaa lukea myös siihen tulleet kommentit.

        Luultavasti blogia on muutetu tai sitten löysin jonkun muun mielipiteen, joka kannatti huonosti hoidettujen (ei myydä puutavaraa, ei harvenneta "tarpeeksi") haltuunottoa ja hoidon ohjaamista jollekin taholle, ilmeisesti metsäteollisuuteen liittyvälle organisaatiolle. Teollisuus kannattaa omanlaistaan sosialisointia.

        https://www.lastuja.fi/kaksi-keinoa-aktivoida-metsaa-omistavia-kuolinpesia#comment-24646


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsäyhtiöt ovat härskejä. Tässä on metsätalous ry:n blogisivut, ja linkki on yhden entisen johtajan kirjoitukseen. Kannattaa lukea myös siihen tulleet kommentit.

        Luultavasti blogia on muutetu tai sitten löysin jonkun muun mielipiteen, joka kannatti huonosti hoidettujen (ei myydä puutavaraa, ei harvenneta "tarpeeksi") haltuunottoa ja hoidon ohjaamista jollekin taholle, ilmeisesti metsäteollisuuteen liittyvälle organisaatiolle. Teollisuus kannattaa omanlaistaan sosialisointia.

        https://www.lastuja.fi/kaksi-keinoa-aktivoida-metsaa-omistavia-kuolinpesia#comment-24646

        Ei huvita lähes ilman antaa energiametsää 20 tonnin metsäkoneiden tallattavaksi.
        Muutaman euron saar pystykaupalla kuutiosta energiapuusta, konemies saa 60 euroa.
        Ja sellupuu on edelleen kuin nollaluitua, verotuksen jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1409
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1018
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      35
      673
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      147
      672
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      40
      620
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      111
      523
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe