En tiiä mikä mul on APUA

No kerron lyhyesti eli öö sil mul on ollu välillä huono olo mut nyt se olo on pahempi en pysty enää syödä koska siitä tulee huono olo ja oon jättäny syömättä ruokia ja muutenkin tuntuu et oon epämiellyttävän näköinen ei pelkästään kroppa mutta myös naama. Mut nyt en enää saa edes unta enkä saa ottaa melatoniinia kun ohjaajat sanoo että mut pitäs eka puhuu mun lääkärin kanssa että saisin melatoniinin mun lääkkeisiin. Mul on nyt vaa kokoajan huono olo ja on vaa pieniä hetkiä jolloin on hyvä olo enkä tiiä enää mitä teen ja siis kirjoitan tänne ku ei ketään tiiä ketä oon enkä uskalla puhua ohjaajille tai vanhemmille VARSINKAAN VANHEMMILLE koska en haluu et ne tietää et mul on paha olo. Mut en ees tiä mistä se johtuu :/ saan välillä yksin jotain paniikki kohtaus juttuja ja ahistaa ja no tekis mieli tehdä ittelle jotain. En vaan haluu jatkaa tällee ja tuntuu et tää pahenee kokoajan mut se onki paskempi juttu ku ihmiset on alkanut huomata mut mitä jos tää pahenee vielä enemmän sit ne ainakin huomaa. Miten saan hyvän olon takas? Ja miten saan kiinnostuksen asioihin takas? Pliis auttakaa:(

17

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos tilanteelle haluaa jotain tehdä niin ei siinä paljon muu auta kuin se puhuminen.
      Et kai itsekään halua että homma menee pahemmaksi kun tännekin siitä kirjoitat ja pyydät apua.
      Keinot on aika vähissä mistä lähteä liikkeelle.

      Kun jollekin puhuu niin he ottavat asian aivan vakavasti, ei tarvitse pelätä että jotenkin tuomittaisiin tai alettaisiin syytellä. Päinvastoin, aikuiset ihmiset ovat hyvillään siitä että heille uskaltaa puhua mikä mieltä painaa.
      Ja varmasti haluavat auttaa ja tehdä parhaansa että olosi muuttuisi paremmaksi.

      Eli jos apua haluat niin puhu. Voimia sulle.

      • Kiitos avusta oikeesti. Mut mä oon puhunut mun pahasta olosta ohjaajille mut ne aina vaan niiku sillee jättää asian olee eikä niitä tunnu kiinnostavan. Siks en oo enää puhunut siitä mut nyt vaan tuntuu tosi tyhjältä ja siltä ettei mikään auta. Haluaisin puhuu jonkun ulkopuolisenkaa esim vaikka jossain nupolla mut se on nii vaikeeta enkä ikinä löydä sanoja oon muutamaan otteeseen koittanut lopettaa tän kaiken ja musta tuntuu et enää voi tehdä asialle mitään. Must vaa tuntuu et tää maailma ei oo mua varten mut on kuitenkin niitä hyviä juttuja elämässä mut en osaa enää nauttii niistä.


      • Ja tuntuu siltä et ohjaajat alkaa sit vast välittää tai ehkä niiden on pakko mut sillon ku teen jotain ittelleni


    • Anonyymi

      Oletko yrittänyt soittaa mihinkään nuorten auttavaan puhelimeen?
      Mannerheimin lastensuojeluliitollakin on joku auttava puhelinnumero.
      Netistä varmasti löytyy googlaamalla eri auttavia tahoja.
      On tosi ikävää että ne ohjaajat eivät ota tosissaan eivätkä välitä.
      Asutko kotona vai jossain laitoksessa? Ei ole pakko kertoa jos et halua, mutta ajattelin kun kerroit noista ohjaajista.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa, että ois masennusta. Siinä aikasemmin kiinnostaneet asiat muuttuvat yhdentekeviksi ja elämästä katoaa värit.
        Mikä on nupo? Voitko näyttää kirjoituksesi siellä, jos et saa puhutuksi. Oot hyvä kirjoittamaan.


      • Asun laitoksessa siis mut kyl sit välittää kun itselleen jotain tekee. Mun jalka just tikattiin nii kyllä tuntu sitten välittävän mutta ei ne mitään muuta ku et jos lupaan etten tee mitää nii pääsen takas no mut en huomisesta tiiä mitä teen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa, että ois masennusta. Siinä aikasemmin kiinnostaneet asiat muuttuvat yhdentekeviksi ja elämästä katoaa värit.
        Mikä on nupo? Voitko näyttää kirjoituksesi siellä, jos et saa puhutuksi. Oot hyvä kirjoittamaan.

        Siis nupo on joku nuoriso joku asia en tiiä mut nii. Ja siis kirjotin eilen jonkun pitkän tekstin että miltä musta tuntuu mut en si tiiä pitääkö noi sit mua ihan pipipäänä
        Enkä mä usko et mul ois masennus tai mitää


    • Anonyymi

      Ei ketään pidetä pipi-päänä sen takia jos kertoo ongelmistaan. Ainakaan ei saisi pitää.
      Jos joku ei ymmärrä toisen pahaa oloa niin se taitaa olla itse vähän pipi-pää.

      Itselleen ei kannata mitään tehdä vaikka tuntuisikin siltä ettei ketään välitä.
      Kannattaa puhumalla " valittaa " sitä pahaa oloaan, ja jatkaa niin kauan että joku alkaa kuunnella.

      Luulisi että siellä nupolla edes joku ottaisi tosissaan ja kuuntelisi, sitähän varten he ovat siellä töissä.

      Yritä kuitenkin jaksaa eteenpäin, ehkä just nyt on ja tuntuu vaikealta mutta usko se että asiat muuttuvat parempaan suuntaan. Vielä varmemmin silloin kun itse haluaa sitä muutosta.
      Sekin auttaa kun yrittää ottaa sellaisen asenteen että " minähän pärjään ".
      Ei auta mitään jos itseään satuttaa tai käyttäytyy huonosti ympäristöään ja muita ihmisiä kohtaan, päinvastoin se vain pahentaa tulevaisuuden asioita.

      • No niin se varmaan sitten on...
        Mun mielestä oon vähän liian kiltti siinä et aina jos joku pyytää mua tekee jotai tai antaa jotai tai auttaa jossain nii yleensä autan ja kaikkea mut sit tuntuu siltä ettei ihmiset arvosta mitä teen esim ei kiitä tai sit oikeesti vaa vaikuttaa siltä et ne käyttää mua hyväksi ja sit tuntuu siltä et teen jotain väärin enkä tiä mitä enkä ees tiiä mikä mus on vikana nii nii mut haluun päästä pois tästä kierteestä ja koittaa olla hyvä jossain mut sit ku satutan itteeni ni tuntuu et ansaitsen sen enkä pysty lopettaa


      • Anonyymi
        Viidenmarkanpatalappu kirjoitti:

        No niin se varmaan sitten on...
        Mun mielestä oon vähän liian kiltti siinä et aina jos joku pyytää mua tekee jotai tai antaa jotai tai auttaa jossain nii yleensä autan ja kaikkea mut sit tuntuu siltä ettei ihmiset arvosta mitä teen esim ei kiitä tai sit oikeesti vaa vaikuttaa siltä et ne käyttää mua hyväksi ja sit tuntuu siltä et teen jotain väärin enkä tiä mitä enkä ees tiiä mikä mus on vikana nii nii mut haluun päästä pois tästä kierteestä ja koittaa olla hyvä jossain mut sit ku satutan itteeni ni tuntuu et ansaitsen sen enkä pysty lopettaa

        Mä oon jo vanhempi tyyppi joka oon sun kanssa täällä kirjoitellut.
        Mutta mulla oli lapsena ja nuorena sama juttu että aina tein kaiken toisten hyväksi jos joku pyysi apua tai jotain muuta.
        Mä myöskin parikymppisenä viiltelin ja satutin itseäni, mutta vanhempana tajusin että siitäkään ei ollut apua. Se teki itselle vaan entistä pahemman olon.

        On helppoa sanoa että kaikkea ei tarvii tehdä jos joku pyytää auttamaan tai jotain, mutta kun on kiltti luonne niin on vaikea sanoa ei.
        Itse oon ollut välillä huonossa kunnossa fyysisesti vaivojen takia ja otti päähän kun itse ei apuja mistään saanut eikä kukaan edes tarjonnut. Ajattelin silloin että onko ollut mitään hyötyä auttaa muita kun siitä ei itse saa mitään takasin. Vaikka tulee siitä itselle hyvä olo jos ei muuta kun voi jotain auttaa.
        Valitettavasti maailma on tällainen. Paljon on kiinni siitä miten itse suhtautuu asioihin, miten suhtautuu omaan ja muiden elämään.

        Ajan myötä olen tajunnut sen että elämää ei tarvitse elää muita varten vaan siitä voi tehdä omannäköisen, sellaisen josta itse tykkää.
        On lupa olla myös vähän itsekäs silloin kun siltä tuntuu.

        Edelleenkin mua ottaa ajoittain monetkin asiat päähän mutta aina ne menee ohikin, ne ei jää ketuttamaan ikuisesti.

        On kiva kun sä uskallat kirjoitella tänne, sekin varmasti helpottaa jonkin verran. Saa ainakin jossain purkaa ajatuksiaan. Kirjoittaminen on hyvä keino muutenkin tyhjentää omia mietteitään ihan vaikka paperille.

        Miltä susta tuntuu tää koronatilanne nyt? Onko se lisännyt sun ahdistusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon jo vanhempi tyyppi joka oon sun kanssa täällä kirjoitellut.
        Mutta mulla oli lapsena ja nuorena sama juttu että aina tein kaiken toisten hyväksi jos joku pyysi apua tai jotain muuta.
        Mä myöskin parikymppisenä viiltelin ja satutin itseäni, mutta vanhempana tajusin että siitäkään ei ollut apua. Se teki itselle vaan entistä pahemman olon.

        On helppoa sanoa että kaikkea ei tarvii tehdä jos joku pyytää auttamaan tai jotain, mutta kun on kiltti luonne niin on vaikea sanoa ei.
        Itse oon ollut välillä huonossa kunnossa fyysisesti vaivojen takia ja otti päähän kun itse ei apuja mistään saanut eikä kukaan edes tarjonnut. Ajattelin silloin että onko ollut mitään hyötyä auttaa muita kun siitä ei itse saa mitään takasin. Vaikka tulee siitä itselle hyvä olo jos ei muuta kun voi jotain auttaa.
        Valitettavasti maailma on tällainen. Paljon on kiinni siitä miten itse suhtautuu asioihin, miten suhtautuu omaan ja muiden elämään.

        Ajan myötä olen tajunnut sen että elämää ei tarvitse elää muita varten vaan siitä voi tehdä omannäköisen, sellaisen josta itse tykkää.
        On lupa olla myös vähän itsekäs silloin kun siltä tuntuu.

        Edelleenkin mua ottaa ajoittain monetkin asiat päähän mutta aina ne menee ohikin, ne ei jää ketuttamaan ikuisesti.

        On kiva kun sä uskallat kirjoitella tänne, sekin varmasti helpottaa jonkin verran. Saa ainakin jossain purkaa ajatuksiaan. Kirjoittaminen on hyvä keino muutenkin tyhjentää omia mietteitään ihan vaikka paperille.

        Miltä susta tuntuu tää koronatilanne nyt? Onko se lisännyt sun ahdistusta?

        Mut en haluu et joku ajattelee et oon ilkee tai et joku suuttuu mulle :/
        Mut onko sulla nyt kaikki hyvin?
        Ja tänne uskallan kirjoittaa koska ketään ei tiiä ketä oon ja ketään ei tiiä esim missä oon nii varmaa pistäis mut osastolle kun sinnekin oon joutunu ihan vaan joskus sen takia ku mul oli vähän huono olo mut en usko et sillon se oli niin pahaa ku nyt ku välillä säikähän ittekki et mikä mul on
        Eikä mua sillee korona ahista muuten ku et jos joku mun läheinen saa sen mut ei korona mun yö uniin yhtään muuten vaikuta Lol ja juu siis kyllä tää on vähän helpottavaa kirjoittaa tänne kun ketään ei tuomitse ja tuntuu että te ymmärrätte
        Ja kirjoitin ittelleni sellaisen tekstin puhelimella vähän niinku päiväkirja mut vaan sillee et kirjoitin sen niiku vaa yhes päiväs enkä tiiä kirjotanko vähään aikaan ku se teksti oli aika pitkä nii tota siinä sain kirjotettuu aika paljon mun fiiliksistä tai en ny tiiä oliko se pitkä.
        Mut siis pakko kertoo
        Oon aivan helvetin vihainen ittelleni just nyt KOSKA just äsken mun kaks kaverii pyysi mua ulos no menin sitten ulos nii tuota noin se mun toinen kaveri oli vaa sillee et "voiks kertoo miks sul on paha olo?" olin sillee et oli ketä on sanonut sul et mul on paha olo ja se sano et ei ketään mut sen huomaa musta
        Niiku ...... Vittu oikeesti MITÄ
        en haluu et muil tulee paska olo koska mul on paska olo en tiiä enää mitä teen


      • Anonyymi
        Viidenmarkanpatalappu kirjoitti:

        Mut en haluu et joku ajattelee et oon ilkee tai et joku suuttuu mulle :/
        Mut onko sulla nyt kaikki hyvin?
        Ja tänne uskallan kirjoittaa koska ketään ei tiiä ketä oon ja ketään ei tiiä esim missä oon nii varmaa pistäis mut osastolle kun sinnekin oon joutunu ihan vaan joskus sen takia ku mul oli vähän huono olo mut en usko et sillon se oli niin pahaa ku nyt ku välillä säikähän ittekki et mikä mul on
        Eikä mua sillee korona ahista muuten ku et jos joku mun läheinen saa sen mut ei korona mun yö uniin yhtään muuten vaikuta Lol ja juu siis kyllä tää on vähän helpottavaa kirjoittaa tänne kun ketään ei tuomitse ja tuntuu että te ymmärrätte
        Ja kirjoitin ittelleni sellaisen tekstin puhelimella vähän niinku päiväkirja mut vaan sillee et kirjoitin sen niiku vaa yhes päiväs enkä tiiä kirjotanko vähään aikaan ku se teksti oli aika pitkä nii tota siinä sain kirjotettuu aika paljon mun fiiliksistä tai en ny tiiä oliko se pitkä.
        Mut siis pakko kertoo
        Oon aivan helvetin vihainen ittelleni just nyt KOSKA just äsken mun kaks kaverii pyysi mua ulos no menin sitten ulos nii tuota noin se mun toinen kaveri oli vaa sillee et "voiks kertoo miks sul on paha olo?" olin sillee et oli ketä on sanonut sul et mul on paha olo ja se sano et ei ketään mut sen huomaa musta
        Niiku ...... Vittu oikeesti MITÄ
        en haluu et muil tulee paska olo koska mul on paska olo en tiiä enää mitä teen

        Huomenta sulle.
        Paska olo ei ole tarttuvaa, siitä ei kannata huolta kantaa.
        Kaverisikaan eivät välttämättä tarkoita pahaa kysyessään onko sulla paha olo, ehkä he ovat huolissaan ja haluaisivat vaikka auttaa että olo tulisi paremmaksi. On myös ikävä kyllä totta että joskus pahan olon huomaa, sitä ei välttämättä tarvii kenenkään jollekin kertoa. Ei siinä ole mitään pahaa jos tai kun se näkyy, tunteet saavatkin näkyä.

        Kukaan ei myöskään ajattele oletko ilkeä tai suututko jollekin jos ei siihen ole aihetta.
        Mä tiedän että silloin kun ei oikein itse tykkää itsestään niin silloin tulee ajateltua kaikkea ikävää ja luulee että muutkaan eivät minusta tykkää.
        Sitä ei voi kuitenkaan tietää mitä muut ajattelevat jos he eivät kerro mitään. Eli jos kukaan ei sano pahasti tai kohtele muuten sua huonosti niin ei heillä voi olla mitään sua vastaan. Ja jotkut ovat ehkä ilkeitä tai ikäviä sen takia että heilläkin voi olla paha olo.

        Ihan aina kaikki kaverit eivät ole kivoja mutta maailmassa on enemmän hyviä ja kivoja tyyppejä. Hyviä kavereita on aina mahdollista löytää.

        Kiitos kun kysyit mun vointia, on aika ok. Multa leikattiin pari kuukautta sitten selkä ja se alkaa olla kunnossa. Olin pitkään paljon kotona kipujen takia ennen leikkausta ja nyt vähän harmittaa ku oon kunnossa ja jaksaisin mennä moniin paikkoihin mutta tän koronan takia ei pääse.
        Täytyy vaan odotella, sekin aika vielä koittaa kun kaikki palautuu entiselleen. Pääsee taas näkee kavereita ja tekemään kaikkea kivaa.

        Sulle on vastaillut joku tuolta Pelastakaa lapset-yhdistyksestä, hyvä.
        Mä katselin netistä kanssa vähän erilaisia paikkoja jonne lapset ja nuoret voi olla yhteydessä, kerron niistä.

        Googlettamalla nuortenlinkki.fi löytyy neuvoja minne voi olla yhteydessä.
        On myös olemassa Sekasin-chat ja Tukinet

        Sitten on lasten ja nuorten auttava puhelin joka päivystää numerossa 116 111
        ma-pe klo 14-20 ja la-su klo17-20 numero on ilmainen
        Sinne voi soittaa nimettömästi ja siellä luki että puheluita ei myöskään nauhoiteta

        Sun kannattaa jonnekin tollaseen olla yhteydessä että saat jutella mieltä askarruttavista jutuista.
        Kirjoitit myös että olet kirjoitellut joskus ajatuksiasi paperille, se on hyvä juttu.
        Vaikka teet sitä harvoin, se ei haittaa. Parempi kirjoittaa vaan silloin kun siltä tuntuu. Siitä ei kannata ottaa paineita että olisi jotenkin pakko kirjoittaa.

        Osaat hyvin täälläkin kirjoittaa ja kertoa miltä susta tuntuu, on hienoa että pystyy kertomaan ajatuksiaan, sekin helpottaa.

        Mä heräsin tänään aurinkoiseen aamuun joka tuntui ja tuntuu vieläkin hyvältä.
        Toivon että tulee hyvä viikonloppu ja yritän käydä vähän ulkonakin kävelemässä.

        Sulle kanssa hyvää viikonloppua ja koitahan jaksella!


    • Hei aloittaja!

      Ensinnäkin tosi rohkeaa, että oot kirjoittanut tänne. Osaat avata hienosti sun tilannetta, tunteitasi ja ajatuksiasi kirjoittamalla! Oot saanut jo tosi hyviä vastauksiakin täällä.

      Joskus on tosi vaikea saada kerrottua omasta pahasta olosta kellekään aikuiselle. Se olisi kuitenkin hyvin tärkeää. <3 Kuulostaa siltä, että sulla on monenlaisia isoja asioita, joita joudut käymään läpi yksin. Ja mun mielestä kenenkään ei ole hyvä jäädä ihan yksin omien ajatusten kanssa. Kirjoitat, että sun läheiset on alkaneet huomata, että jokin sussa on muuttunut ja että vaikutat siltä, että sulla on paha olo. Se kuulostaa siltä, että sulla on sellaisia ihmisiä ympärilläsi, jotka välittävät susta ja haluavat, että sulla on hyvä olla. Ja se on tosi arvokasta! Ei oo mitään syytä olla vihainen itselleen, jos oma paha olo näkyy. On hyvin inhimillistä, että läheiset ihmiset osaavat huomata muuttuneen mielialan ja käytöksen. :)

      Halusin tulla sanomaan, että muistathan, että sulla on oikeus saada apua ja voida hyvin. Kirjoitit, että joku oli ehdottanut lääkärille puhumista, ja se olisi varmasti yksi tosi hyvä paikka.

      Tiesitkö, että Pelastakaa Lapset tarjoaa lapsille ja nuorille tukea? Meilllä on esim. kahdenvälinen chat osoitteessa www.netari.fi , jossa on luotettavia aikuisia juttelemassa nuorten kanssa sunnuntaista perjantaihin klo 18-21. Siellä voit jutella anonyymisti mielen päällä olevista asioista turvallisesti ja vaikka pohtia omaa tilannetta ja saada siihen rohkaisua. <3 Kaikki palvelussa vastaavat aikuiset ovat Pelastakaa Lasten kouluttamia työntekijöitä tai vapaaehtoisia. Netarissa toimii myös ryhmäkeskusteluja.

      Sen lisäksi meillä toimii WhatsApp-pohjainen palvelu numerossa 0504780951. Siellä osaavat työntekijät Pauliina ja Lauri vastaavat viesteihin arkisin 24 tunnin sisällä. Voit lukea lisää: https://www.netari.fi/netari-wa/. Kaikki viestit ovat luottamuksellisia.

      Toivotan sulle paljon tsemppiä. <3 Oot arvokas ihminen ja varmasti tosi tärkeä monelle tyypille sun lähipiirissä! <3

      t. Minerva/Pelastakaa Lapset

      • Siitä oonki Ilonen että täällä ihmiset ymmärtää ☺
        Mut jos laitan vaiks viestii Toho numeroon nii saatteko tietää jotenkin mun numeron kautta vaiks mun laitoksen ja sit kerrotte näille tai jollekki:/


      • Viidenmarkanpatalappu kirjoitti:

        Siitä oonki Ilonen että täällä ihmiset ymmärtää ☺
        Mut jos laitan vaiks viestii Toho numeroon nii saatteko tietää jotenkin mun numeron kautta vaiks mun laitoksen ja sit kerrotte näille tai jollekki:/

        Hei! WhatsAppiin jää numero, eli se ei ole anonyymi palvelu. Lähtökohtaisesti kenestäkään ei kuitenkaan "ilmoiteta" heti jonnekin, vaan nuoren kanssa keskustellaan ja mietitään yhdessä, millainen apu tilanteessa olisi parasta. Nuorta ja hänen ajatuksiaan kuullaan aina!

        Netari-wa:n sivuilla https://www.netari.fi/netari-wa/ kerrotaan lis ää keskustelun periaatteista ja velvollisuuksista näin:

        "Meitä sitoo vaitiolovelvollisuus: kanssasi käytyjä keskusteluja tai tietojasi ei luovuteta tai kerrota ulkopuolisille. Tietoa voidaan vaihtaa ainoastaan palvelussa päivystävien työntekijöiden välillä. Poikkeuksena ovat tilanteet, joissa keskusteluista herää lastensuojelullinen huoli tai kyseessä on hätätilanne tai rikos. Tällöin meillä on velvollisuus olla yhteydessä viranomaisiin. Pyrimme toimimaan tällaisissa tilanteissa aina avoimesti ja yhteistyössä kanssasi.

        Päätät itse, mistä tahdot jutella ja mitä tietoja haluat kertoa meille. Meille näkyy vain puhelinnumerosi ja lähettämäsi viestit. Säilytämme viestejäsi puhelimessa, jotta meidän on helpompi jatkaa keskustelua mahdollisten taukojen jälkeen. Viestit ja numerosi poistetaan, kun viimeisestä lähettämästäsi viestistä on kulunut kaksi kuukautta.

        Keskusteluja voidaan analysoida palvelun kehittämistarkoituksiin. Tällöin keskustelut anonymisoidaan, eli niistä poistetaan kaikki tiedot, joista käyttäjä olisi mahdollista tunnistaa."

        WhatsApp-viesteihin vastaillaan seuraavan kerran viikonlopun jälkeen. Netarin kahdenvälinen chatti on auki seuraavan kerran tulevana sunnuntaina klo 18-21. :)

        t. Minerva / Pelastakaa Lapset


    • Anonyymi

      Hienoo että täällä autetaan niitä, joilla on huono olla. Aloittajalle voimia ja jaksamista!

      • Anonyymi

        Suodata ne pois jotka on pitäneet sinua hyvään oloonsa generoijana ilman palkkaa vastavuoroisuutta ja ala elää itsellesi, suodatus on henkis-spirituaalis-hygieenistä tarkkuustyötä ole siinä suuntatietoinen ja valitse vain itse haluamasi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe