KEVÄÄN TUNTUA.

arvo.e

Aurinkoinen aamu. Lintujen laulua piha piirissä. Kasvillisuus heräilee talvihorroksesta.

26

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei vielä ei, ehkä ensi viikon puolivälissä alkaa meillä kunnon kevät täällä 62 leveysasteen tienoilla. Toivossa eletään.

    • Anonyymi

      Eipä tunnu keväiselle, kylmä viima puhaltelee, jopa lumihiutaleita heittelee.
      Helmililjat ja pari krookusta on nousseet maasta, vielä saa vehreyttä odottaa.

    • Anonyymi

      Aivan ihanaa kevättä pitää, metsässä laulavat humalaiset ja linnut, vesi solisee puroissa ja saappaissa, oi tätä ihanuutta!

      • Aurinko nostatti ulkolämmön 12. Räystäälle linnut rakentavat pesää laulellen.
        Ulkomailla koronakin hellittää otetaan - elämä voittaa.


    • Ei ole kevääntuntua. Pari päivää kova pohjoistuuli, räntää tullut vaakatasossa.
      Muutenkin hiljaiseloa. Sängyys meni melkein koko päivä. Ei se koronaa ole ollut.. Sitä vaan pitäisi juoda enemmä, ikää tullut niin janontunnetta ei ole.. Saa nähdä, meneekö ohi, vaipitääkö lähteä lääkäriin

      • Anonyymi

        Vajaa parikymmentä kilsaa kotijärvestä etelään oli jo yksi järvi kokonaan auki. Siinä tosin on virtauksia vettä tuovan ja vievän joen takia. Meillä on mini-ilmasto, joka siirtää hiirenkorvia muutaman päivän, mutta myös aikaistaa pysyvää lunta siihen verraten, mitä on vähän matkaa meistä etelään.

        Kämmnepohjaa alkoi jo kummasti kutittaa nähtyäni avovettä muuallakin kuin joessa. Jospa viikon sisällä pääsisi kajakilla jo kotilaiturista edes rantaa pitkin liikkeelle.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa parikymmentä kilsaa kotijärvestä etelään oli jo yksi järvi kokonaan auki. Siinä tosin on virtauksia vettä tuovan ja vievän joen takia. Meillä on mini-ilmasto, joka siirtää hiirenkorvia muutaman päivän, mutta myös aikaistaa pysyvää lunta siihen verraten, mitä on vähän matkaa meistä etelään.

        Kämmnepohjaa alkoi jo kummasti kutittaa nähtyäni avovettä muuallakin kuin joessa. Jospa viikon sisällä pääsisi kajakilla jo kotilaiturista edes rantaa pitkin liikkeelle.

        KM.

        Voi että. Melontaharrastus ei ole ehtinyt suunnitelmaa pidemmälle vaikka järven rannalla olen syntynyt ja elänyt suurimman osan elämääni. Jospa nyt, kun on sitä niinsanottua omaa aikaa yllin kyllin. Millähän vehkeellä kannattaisi aloittaa, ettei heti kiepsahtaisi ympäri? Sen verran olen melontaa jollain kaksikolla kokeillut että tiedän tekniikan olevan tärkeää. Se pitää opetella ja aikaakin voi mennä. Tuli nimittäin melasta joka vetäilyllä vettä veneeseen vaikka kuinka koetti melan kanssa taiteilla. Hupaisaahan se oli, mutta silti lienee parasta opetella tekniikkaa heti alkuun, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että. Melontaharrastus ei ole ehtinyt suunnitelmaa pidemmälle vaikka järven rannalla olen syntynyt ja elänyt suurimman osan elämääni. Jospa nyt, kun on sitä niinsanottua omaa aikaa yllin kyllin. Millähän vehkeellä kannattaisi aloittaa, ettei heti kiepsahtaisi ympäri? Sen verran olen melontaa jollain kaksikolla kokeillut että tiedän tekniikan olevan tärkeää. Se pitää opetella ja aikaakin voi mennä. Tuli nimittäin melasta joka vetäilyllä vettä veneeseen vaikka kuinka koetti melan kanssa taiteilla. Hupaisaahan se oli, mutta silti lienee parasta opetella tekniikkaa heti alkuun, vai?

        Kannattaa ottaa kajakin hankinnassa yhteys johonkin melontaseuraan. Kajakkeja löytyy valtava määrä eri maleja ja valinta riippuu paljolti käyttötarkoituksesta, mutta myös melojan ominaisuuksista. Kuusikymmentäkiloiselle sopii vähän erilainen kajakki kuin satakiloiselle. Myös muut melonta varusteet kannattaa miettiä. Melontaseuroissa varmasti neuvotaan mielellään.
        Itse olen kaatunut kajakillani kaksi kertaa ja molemmat kerrat laiturilta kajakkiin istuessani. Kilometrejä on sentään jo lähes puolet maapallon ympärysmitasta takana. Oma kajakkini on kuormaa kestävä retkikajakki Mari Extra. Rungoltaan vanhahtava, eikä varmasti nopeimpia mutta ei myöstään kovin kiikkerä.
        Seurat pitävät melonnan alkeiskursseja, joten jos lähialueellasi on melontaseura, kannattaa alkeiskurssi varmaan käydä. Oppii auttavasti tekniikan ja saa opastusta melontaturvallisuuteen.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa kajakin hankinnassa yhteys johonkin melontaseuraan. Kajakkeja löytyy valtava määrä eri maleja ja valinta riippuu paljolti käyttötarkoituksesta, mutta myös melojan ominaisuuksista. Kuusikymmentäkiloiselle sopii vähän erilainen kajakki kuin satakiloiselle. Myös muut melonta varusteet kannattaa miettiä. Melontaseuroissa varmasti neuvotaan mielellään.
        Itse olen kaatunut kajakillani kaksi kertaa ja molemmat kerrat laiturilta kajakkiin istuessani. Kilometrejä on sentään jo lähes puolet maapallon ympärysmitasta takana. Oma kajakkini on kuormaa kestävä retkikajakki Mari Extra. Rungoltaan vanhahtava, eikä varmasti nopeimpia mutta ei myöstään kovin kiikkerä.
        Seurat pitävät melonnan alkeiskursseja, joten jos lähialueellasi on melontaseura, kannattaa alkeiskurssi varmaan käydä. Oppii auttavasti tekniikan ja saa opastusta melontaturvallisuuteen.

        KM.

        Kiitos vastauksesta. On tuossa melonnassa haastetta, vaikka en vettä pelkääkään.
        Ensi kesänä on pakko edes kokeilla, siis yksin, ei kaksikossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa parikymmentä kilsaa kotijärvestä etelään oli jo yksi järvi kokonaan auki. Siinä tosin on virtauksia vettä tuovan ja vievän joen takia. Meillä on mini-ilmasto, joka siirtää hiirenkorvia muutaman päivän, mutta myös aikaistaa pysyvää lunta siihen verraten, mitä on vähän matkaa meistä etelään.

        Kämmnepohjaa alkoi jo kummasti kutittaa nähtyäni avovettä muuallakin kuin joessa. Jospa viikon sisällä pääsisi kajakilla jo kotilaiturista edes rantaa pitkin liikkeelle.

        KM.

        Kyllä jäät pian lähtee, kävin talven viimeisillä talviverkoilla. Jäät on hapristuneet, ja jos päivälämpötila nousee, ei kauan kun sulavat.
        Itse tykkään nopeammasta liikkumisesta. Aikanaan tuli virhe, kun en ostanut hytillistä venettä. En tiedä, onko Busterilla sellaista tarjolla.


      • Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä jäät pian lähtee, kävin talven viimeisillä talviverkoilla. Jäät on hapristuneet, ja jos päivälämpötila nousee, ei kauan kun sulavat.
        Itse tykkään nopeammasta liikkumisesta. Aikanaan tuli virhe, kun en ostanut hytillistä venettä. En tiedä, onko Busterilla sellaista tarjolla.

        Mulla on suoutuveneseen sähköperämoottori, jota nuoriso on käyttänyt. Kun kehuin naapurille ostaneeni sellaisen nuorempien käyttöön, hän sanoi, etten itse varmaan kehtaisi moottorilla järvelle lähteäkään. Oli kai se oikeassa oli ainakin silloin. Nyt on kunto päässyt selän breikkaamisen takia putoamaan aika pahasti, mutta taidan ainakin yrittää vielä lihasvoimalla.

        Olen sanonut, ettei melonta ole minulle harrastus, vaan sairaus.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. On tuossa melonnassa haastetta, vaikka en vettä pelkääkään.
        Ensi kesänä on pakko edes kokeilla, siis yksin, ei kaksikossa.

        Sen verran melonnasta, että harva tykästyy siihen ensimmäisellä reissulla. Yleensä eka kerralla on rentous kaukana, eikä tietenkään tekniikkakaan pelaa. Reissu reissulta hommasta tulee luontevampaa.


    • Anonyymi

      Täällä jo kevät pitkällä, kävin kylässä tyttären luona ja siellä oli jo ruohonleikkuri robotti hommissa. Yksi naapureista rehki kasvimaan kunnostamisessa. Lapio ja talikko saivat miehen kourissa kyytiä kun hän möyhi maata ja sekoitti sitä oikealla lehmän lannalla. Mistä lie sitä hakenutkin peräkärryllisen.

      • Ihan kateeksi käy, kun luin kertomuksianne - pitäisikö kuokkia pelto. vai kaivaa järvi?


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Ihan kateeksi käy, kun luin kertomuksianne - pitäisikö kuokkia pelto. vai kaivaa järvi?

        Oman järven kaivamisessa olisi asennetta. Suo, kuokka ja Jussikin kalpenisivat sen rinnalla.
        Tuo oli iloa synnyttävä ajatus. :-D


    • Anonyymi

      Hain vanhan asuuntoautoromuni talvikortteerista, grillasin join napsun ja olutta :)

    • Anonyymi

      Nojaa.

      Harakat rakentelee pesää tossa lähikuuseen. Tänään oli draamaa, kun orava oli hokannut homman ja harakat sitten ajoi sitä pois maisemista.

      Enenpi tässä syksyä odotellaan, kevät, etenkään kesä ei ole mun vuodenaikoja. Lisäks vuodenajat vaihtuu aivan liian tiheesti, ei ehdi mihinkään tottua. Kevätkin vois olla ok, jos kestäis vaikkapa puol vuotta. Ja pimeet vuodenajat ois sitten kerrankin kunnolla pitkiä.

      =DW=

      • Anonyymi

        Nyt rospuuttoaika oli lokakuusta huhti- toukokuuhun, eli eikö siinä ole vuodenajalle mittaa.


    • Anonyymi

      Kävin juuri rannassa kävelemässä. Itäranta on metrin parin matkalta jo sula, vaikka järven jää näyttää vielä melko vahvalta. En kuitenkaan menisi enää kokeilemaan. Kuovikin jo kuului huutelevan.

      Jokohan huomenna hakisi melan kellarista hypisteltäväksi.

      KM.

      • 24 ulkona ja ilolinnut laulelevat vauhdikkaasti - pelkään tämän lämmön riemun olevan kovin lyhyt.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        24 ulkona ja ilolinnut laulelevat vauhdikkaasti - pelkään tämän lämmön riemun olevan kovin lyhyt.

        Tulin juuri rannasta. Paikkakuntani virallinen mittari näytti 14,1 C ja vaikka ranta on auki, järvi on vielä tukevasti jäässä. Ei ole alkanut edes kunnolla tummua.

        KM.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulin juuri rannasta. Paikkakuntani virallinen mittari näytti 14,1 C ja vaikka ranta on auki, järvi on vielä tukevasti jäässä. Ei ole alkanut edes kunnolla tummua.

        KM.

        Istutin pihaorvokit eilen. Varmaan joutuu suojaamaan niitä peitteellä kylminä öinä.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Istutin pihaorvokit eilen. Varmaan joutuu suojaamaan niitä peitteellä kylminä öinä.

        Orvokki kestää viitisen astetta pakkasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Orvokki kestää viitisen astetta pakkasta.

        27.6 ulkoseinustan mittarissa! Viikonlopulla luvassa hallayö. Kovin kesäiseltä tuntuu.


    • Anonyymi

      Muistakaa aamuisin laulaa: Aamun kirkas aurinkoinen taivahalla paistelee, iloisena lintu pieni taasen laulelee. -Likinäkörillitäti

      • Anonyymi

        Tänään näin monta västäräkkiä junaa odotellessa täällä Etelä Ruotsissa.
        Ja puistossa oli useita henkilöitä piknikillä ja monilla nuorilla oli läppärit mukanaan, kai tekivät etäopiskelunsa takia koulutehtäviä.
        Niin ja pultsarit ja narkomaanitkin ovat nyt tulleet näkyville.
        Hytinäx1


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe