KEVÄÄN TUNTUA.

Aurinkoinen aamu. Lintujen laulua piha piirissä. Kasvillisuus heräilee talvihorroksesta.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei vielä ei, ehkä ensi viikon puolivälissä alkaa meillä kunnon kevät täällä 62 leveysasteen tienoilla. Toivossa eletään.

    • Anonyymi

      Eipä tunnu keväiselle, kylmä viima puhaltelee, jopa lumihiutaleita heittelee.
      Helmililjat ja pari krookusta on nousseet maasta, vielä saa vehreyttä odottaa.

    • Anonyymi

      Aivan ihanaa kevättä pitää, metsässä laulavat humalaiset ja linnut, vesi solisee puroissa ja saappaissa, oi tätä ihanuutta!

      • Aurinko nostatti ulkolämmön 12. Räystäälle linnut rakentavat pesää laulellen.
        Ulkomailla koronakin hellittää otetaan - elämä voittaa.


    • Ei ole kevääntuntua. Pari päivää kova pohjoistuuli, räntää tullut vaakatasossa.
      Muutenkin hiljaiseloa. Sängyys meni melkein koko päivä. Ei se koronaa ole ollut.. Sitä vaan pitäisi juoda enemmä, ikää tullut niin janontunnetta ei ole.. Saa nähdä, meneekö ohi, vaipitääkö lähteä lääkäriin

      • Anonyymi

        Vajaa parikymmentä kilsaa kotijärvestä etelään oli jo yksi järvi kokonaan auki. Siinä tosin on virtauksia vettä tuovan ja vievän joen takia. Meillä on mini-ilmasto, joka siirtää hiirenkorvia muutaman päivän, mutta myös aikaistaa pysyvää lunta siihen verraten, mitä on vähän matkaa meistä etelään.

        Kämmnepohjaa alkoi jo kummasti kutittaa nähtyäni avovettä muuallakin kuin joessa. Jospa viikon sisällä pääsisi kajakilla jo kotilaiturista edes rantaa pitkin liikkeelle.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa parikymmentä kilsaa kotijärvestä etelään oli jo yksi järvi kokonaan auki. Siinä tosin on virtauksia vettä tuovan ja vievän joen takia. Meillä on mini-ilmasto, joka siirtää hiirenkorvia muutaman päivän, mutta myös aikaistaa pysyvää lunta siihen verraten, mitä on vähän matkaa meistä etelään.

        Kämmnepohjaa alkoi jo kummasti kutittaa nähtyäni avovettä muuallakin kuin joessa. Jospa viikon sisällä pääsisi kajakilla jo kotilaiturista edes rantaa pitkin liikkeelle.

        KM.

        Voi että. Melontaharrastus ei ole ehtinyt suunnitelmaa pidemmälle vaikka järven rannalla olen syntynyt ja elänyt suurimman osan elämääni. Jospa nyt, kun on sitä niinsanottua omaa aikaa yllin kyllin. Millähän vehkeellä kannattaisi aloittaa, ettei heti kiepsahtaisi ympäri? Sen verran olen melontaa jollain kaksikolla kokeillut että tiedän tekniikan olevan tärkeää. Se pitää opetella ja aikaakin voi mennä. Tuli nimittäin melasta joka vetäilyllä vettä veneeseen vaikka kuinka koetti melan kanssa taiteilla. Hupaisaahan se oli, mutta silti lienee parasta opetella tekniikkaa heti alkuun, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että. Melontaharrastus ei ole ehtinyt suunnitelmaa pidemmälle vaikka järven rannalla olen syntynyt ja elänyt suurimman osan elämääni. Jospa nyt, kun on sitä niinsanottua omaa aikaa yllin kyllin. Millähän vehkeellä kannattaisi aloittaa, ettei heti kiepsahtaisi ympäri? Sen verran olen melontaa jollain kaksikolla kokeillut että tiedän tekniikan olevan tärkeää. Se pitää opetella ja aikaakin voi mennä. Tuli nimittäin melasta joka vetäilyllä vettä veneeseen vaikka kuinka koetti melan kanssa taiteilla. Hupaisaahan se oli, mutta silti lienee parasta opetella tekniikkaa heti alkuun, vai?

        Kannattaa ottaa kajakin hankinnassa yhteys johonkin melontaseuraan. Kajakkeja löytyy valtava määrä eri maleja ja valinta riippuu paljolti käyttötarkoituksesta, mutta myös melojan ominaisuuksista. Kuusikymmentäkiloiselle sopii vähän erilainen kajakki kuin satakiloiselle. Myös muut melonta varusteet kannattaa miettiä. Melontaseuroissa varmasti neuvotaan mielellään.
        Itse olen kaatunut kajakillani kaksi kertaa ja molemmat kerrat laiturilta kajakkiin istuessani. Kilometrejä on sentään jo lähes puolet maapallon ympärysmitasta takana. Oma kajakkini on kuormaa kestävä retkikajakki Mari Extra. Rungoltaan vanhahtava, eikä varmasti nopeimpia mutta ei myöstään kovin kiikkerä.
        Seurat pitävät melonnan alkeiskursseja, joten jos lähialueellasi on melontaseura, kannattaa alkeiskurssi varmaan käydä. Oppii auttavasti tekniikan ja saa opastusta melontaturvallisuuteen.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa kajakin hankinnassa yhteys johonkin melontaseuraan. Kajakkeja löytyy valtava määrä eri maleja ja valinta riippuu paljolti käyttötarkoituksesta, mutta myös melojan ominaisuuksista. Kuusikymmentäkiloiselle sopii vähän erilainen kajakki kuin satakiloiselle. Myös muut melonta varusteet kannattaa miettiä. Melontaseuroissa varmasti neuvotaan mielellään.
        Itse olen kaatunut kajakillani kaksi kertaa ja molemmat kerrat laiturilta kajakkiin istuessani. Kilometrejä on sentään jo lähes puolet maapallon ympärysmitasta takana. Oma kajakkini on kuormaa kestävä retkikajakki Mari Extra. Rungoltaan vanhahtava, eikä varmasti nopeimpia mutta ei myöstään kovin kiikkerä.
        Seurat pitävät melonnan alkeiskursseja, joten jos lähialueellasi on melontaseura, kannattaa alkeiskurssi varmaan käydä. Oppii auttavasti tekniikan ja saa opastusta melontaturvallisuuteen.

        KM.

        Kiitos vastauksesta. On tuossa melonnassa haastetta, vaikka en vettä pelkääkään.
        Ensi kesänä on pakko edes kokeilla, siis yksin, ei kaksikossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa parikymmentä kilsaa kotijärvestä etelään oli jo yksi järvi kokonaan auki. Siinä tosin on virtauksia vettä tuovan ja vievän joen takia. Meillä on mini-ilmasto, joka siirtää hiirenkorvia muutaman päivän, mutta myös aikaistaa pysyvää lunta siihen verraten, mitä on vähän matkaa meistä etelään.

        Kämmnepohjaa alkoi jo kummasti kutittaa nähtyäni avovettä muuallakin kuin joessa. Jospa viikon sisällä pääsisi kajakilla jo kotilaiturista edes rantaa pitkin liikkeelle.

        KM.

        Kyllä jäät pian lähtee, kävin talven viimeisillä talviverkoilla. Jäät on hapristuneet, ja jos päivälämpötila nousee, ei kauan kun sulavat.
        Itse tykkään nopeammasta liikkumisesta. Aikanaan tuli virhe, kun en ostanut hytillistä venettä. En tiedä, onko Busterilla sellaista tarjolla.


      • Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä jäät pian lähtee, kävin talven viimeisillä talviverkoilla. Jäät on hapristuneet, ja jos päivälämpötila nousee, ei kauan kun sulavat.
        Itse tykkään nopeammasta liikkumisesta. Aikanaan tuli virhe, kun en ostanut hytillistä venettä. En tiedä, onko Busterilla sellaista tarjolla.

        Mulla on suoutuveneseen sähköperämoottori, jota nuoriso on käyttänyt. Kun kehuin naapurille ostaneeni sellaisen nuorempien käyttöön, hän sanoi, etten itse varmaan kehtaisi moottorilla järvelle lähteäkään. Oli kai se oikeassa oli ainakin silloin. Nyt on kunto päässyt selän breikkaamisen takia putoamaan aika pahasti, mutta taidan ainakin yrittää vielä lihasvoimalla.

        Olen sanonut, ettei melonta ole minulle harrastus, vaan sairaus.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. On tuossa melonnassa haastetta, vaikka en vettä pelkääkään.
        Ensi kesänä on pakko edes kokeilla, siis yksin, ei kaksikossa.

        Sen verran melonnasta, että harva tykästyy siihen ensimmäisellä reissulla. Yleensä eka kerralla on rentous kaukana, eikä tietenkään tekniikkakaan pelaa. Reissu reissulta hommasta tulee luontevampaa.


    • Anonyymi

      Täällä jo kevät pitkällä, kävin kylässä tyttären luona ja siellä oli jo ruohonleikkuri robotti hommissa. Yksi naapureista rehki kasvimaan kunnostamisessa. Lapio ja talikko saivat miehen kourissa kyytiä kun hän möyhi maata ja sekoitti sitä oikealla lehmän lannalla. Mistä lie sitä hakenutkin peräkärryllisen.

      • Ihan kateeksi käy, kun luin kertomuksianne - pitäisikö kuokkia pelto. vai kaivaa järvi?


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Ihan kateeksi käy, kun luin kertomuksianne - pitäisikö kuokkia pelto. vai kaivaa järvi?

        Oman järven kaivamisessa olisi asennetta. Suo, kuokka ja Jussikin kalpenisivat sen rinnalla.
        Tuo oli iloa synnyttävä ajatus. :-D


    • Anonyymi

      Hain vanhan asuuntoautoromuni talvikortteerista, grillasin join napsun ja olutta :)

    • Anonyymi

      Nojaa.

      Harakat rakentelee pesää tossa lähikuuseen. Tänään oli draamaa, kun orava oli hokannut homman ja harakat sitten ajoi sitä pois maisemista.

      Enenpi tässä syksyä odotellaan, kevät, etenkään kesä ei ole mun vuodenaikoja. Lisäks vuodenajat vaihtuu aivan liian tiheesti, ei ehdi mihinkään tottua. Kevätkin vois olla ok, jos kestäis vaikkapa puol vuotta. Ja pimeet vuodenajat ois sitten kerrankin kunnolla pitkiä.

      =DW=

      • Anonyymi

        Nyt rospuuttoaika oli lokakuusta huhti- toukokuuhun, eli eikö siinä ole vuodenajalle mittaa.


    • Anonyymi

      Kävin juuri rannassa kävelemässä. Itäranta on metrin parin matkalta jo sula, vaikka järven jää näyttää vielä melko vahvalta. En kuitenkaan menisi enää kokeilemaan. Kuovikin jo kuului huutelevan.

      Jokohan huomenna hakisi melan kellarista hypisteltäväksi.

      KM.

      • 24 ulkona ja ilolinnut laulelevat vauhdikkaasti - pelkään tämän lämmön riemun olevan kovin lyhyt.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        24 ulkona ja ilolinnut laulelevat vauhdikkaasti - pelkään tämän lämmön riemun olevan kovin lyhyt.

        Tulin juuri rannasta. Paikkakuntani virallinen mittari näytti 14,1 C ja vaikka ranta on auki, järvi on vielä tukevasti jäässä. Ei ole alkanut edes kunnolla tummua.

        KM.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulin juuri rannasta. Paikkakuntani virallinen mittari näytti 14,1 C ja vaikka ranta on auki, järvi on vielä tukevasti jäässä. Ei ole alkanut edes kunnolla tummua.

        KM.

        Istutin pihaorvokit eilen. Varmaan joutuu suojaamaan niitä peitteellä kylminä öinä.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Istutin pihaorvokit eilen. Varmaan joutuu suojaamaan niitä peitteellä kylminä öinä.

        Orvokki kestää viitisen astetta pakkasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Orvokki kestää viitisen astetta pakkasta.

        27.6 ulkoseinustan mittarissa! Viikonlopulla luvassa hallayö. Kovin kesäiseltä tuntuu.


    • Anonyymi

      Muistakaa aamuisin laulaa: Aamun kirkas aurinkoinen taivahalla paistelee, iloisena lintu pieni taasen laulelee. -Likinäkörillitäti

      • Anonyymi

        Tänään näin monta västäräkkiä junaa odotellessa täällä Etelä Ruotsissa.
        Ja puistossa oli useita henkilöitä piknikillä ja monilla nuorilla oli läppärit mukanaan, kai tekivät etäopiskelunsa takia koulutehtäviä.
        Niin ja pultsarit ja narkomaanitkin ovat nyt tulleet näkyville.
        Hytinäx1


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe