Kolmiorima huopakatto?

Tomi

Onko taalla vanhanaikaisen kolmiorivalla olevan huopakaton asiantuntioiota?
- Kuinka sellainen tehdaan? Kasittaakseni rimat peittavat saumat? Jos nain on, tiivistetaanko riman alla sauma jollakin aineella?
- Kuinka huopa viritetaan riman paalle? Naulataanko rima paalta (vanhassa ei ole nauloja nakyvissa)?
- Ois vanhan talon entisointi ja harkitsen saman tyylin kattoa jos ei ole ylivoimainen itse tehda.

16

23329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jocu_

Vuodat naulataan kattoon. Kolmiorima tulee sauman kohdalle ja sen päälle naulataan kapea nauha, joka menee "alusvuotien" päälle.
      Kai tuossa kolmioriman päälle tulevassa nauhassa jokin bitumiliima on, tai sitten sen helma naulataan kattoon.
      Pikkupoikana näin noita tehtävän.

Kolmiorima kuitenkin viistetään ainakin alapäästään, jotta räystäs saadaan oikeaoppiseksi, siis huovasta räystäälle tippanokka.

• konnari

tarpeeksi jyrkän katon. Ja rimoja ei naulata huovan päälle vaan huovan reunat nostetaan rimojen päälle. Niiden päälle sitten huopakaistale. Teko-ohjeita löytyy täältä: http://www.kattoliitto.fi/kl/index.htm

• olen

tehnyt jo 20-vuoden ajan.
        100%tarkat ohjeet ja materiaalineuvonnat tästä
        osoitteesta [email protected]

Laita postia tulemaan saat tarvittavan avun ja säästytään turhilta höpinöoltä!
        vastaan pikimmiten!

• auttaa

(konnarille).
        katto ja vedeneristysalan tulityökortti hävisi ja rupesin tilaamaan uutta kunkas kävikään tietokannassa ei ole muutakuin nimeni.
        sieltä ei löydy edes milloin olen olen käynyt kyseisen kurssin.
        vakuutusyhtiöiden keskusliitolta kaikki tiedot on siirretty 1.1.2002 spekkiin.
        mitenhän tulisi menetellä.?

• Sami S

• Huopa
      • Tomi

- Olipa mielenkiintoista tietoa. Etenkin, etta reunat naulataan rimojen paalle, eika alle kuten luulin.
        - Entisessa katossa nuo riman paalla olevat suikaleet ovat nahtavasti vaan liimattu kun ei nay nauloja. Hyvin on pysynyt.
        - Kiitoa teille kaikille!
        - Uusi katto on aika kova homma mulle yksin mutta jos saan vahan apua paikkakunnan kattomiehilta harkitsen 90 vuotta vanhan mokin katon pitamista entisen nakoisena ja teen juuri samanlaisen! Jos ei muun vuoksi niin on ainakin harvinaisen nakoinen ja mokin tyyliin sopiva.

• Osku
        Tomi kirjoitti:

- Olipa mielenkiintoista tietoa. Etenkin, etta reunat naulataan rimojen paalle, eika alle kuten luulin.
        - Entisessa katossa nuo riman paalla olevat suikaleet ovat nahtavasti vaan liimattu kun ei nay nauloja. Hyvin on pysynyt.
        - Kiitoa teille kaikille!
        - Uusi katto on aika kova homma mulle yksin mutta jos saan vahan apua paikkakunnan kattomiehilta harkitsen 90 vuotta vanhan mokin katon pitamista entisen nakoisena ja teen juuri samanlaisen! Jos ei muun vuoksi niin on ainakin harvinaisen nakoinen ja mokin tyyliin sopiva.

Kiitos kiittämisestä!
        "Etsivä löytää ja Poliisi pidättää", sanotaan! Aina kannatta kysyä?
        Vanhempi kansanosa nämä asiat kyllä tietää, mutta he eivät välttämättä surffaile netissä!

• Sane

Asennan kolmiorimahuopa-, huopa-, sekä bitumi-kattoja, pyydä tarjous!

[email protected]

• helppo hommma

Kolmiorimat viistetään myös yläpäästä ei pelkästään alapäästä, muutenhan katto puhkeaa heti. Katto saa olla loivakin ei mitään väliä jyrkkyydestä. leveän huovan reunat riman päälle ja saumakaista riman ja alahuovan reunojen päälle.

• vekamo

Meneppä museoviraston ohjeisiin esim. Guuklen kautta
      hakusanalla "huopakatto" ,sieltä löydät ohjeet huopakaton korjaukseen.

• kerm
    • tilalle ruuvi

Voisko huopakaton kiinnityksessä käyttää huopanaulojen tilalla ruuvia? Millainen tuon ruuvin pitäisi olla?

• 12-36 on 24
      • Keles

?????????

• 11
        Keles kirjoitti:

?????????

valopäitä nämä vastaajat näköjään ollut sillonkin. mistä näitä puupäitä oikein tulee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3035
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1245
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1047
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      961
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      925
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      897
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      871
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      161
      851
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      784
    Aihe