Betel

kohta suomeen

Kuka tietaa miten Suomen hieno tulli suhtautuu siihen, jos matkalaukussa om muutama sata gramma betelia. Valmiita kayttopusseja.

Onko betel huumetta.

7

5905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • betel

      On. Todella vaarallinen suusyöpää aiheuttava
      aine.

      • Chef

        Ei muuten ole.

        Sekä betel-pähkinöitä että betel-lehtiä saa tuoda omaan käyttöön Suomeen. Tarkistettu tullista v 2002, jolloin toin puolisen kiloa pähkinöitä ja n 100 kpl tuoreita lehtiä Bangladeshista Suomeen.


      • masala
        Chef kirjoitti:

        Ei muuten ole.

        Sekä betel-pähkinöitä että betel-lehtiä saa tuoda omaan käyttöön Suomeen. Tarkistettu tullista v 2002, jolloin toin puolisen kiloa pähkinöitä ja n 100 kpl tuoreita lehtiä Bangladeshista Suomeen.

        Betel (Areca catechu) paanin kanssa on huumaisaine, vaikuttava aine on arekoliini.
        Sen käyttö aiheuttaa vuosittain suusyöpää ja suukudoksen pahoja vaurioita sadoille tuhansille.

        En suosittele sen käyttöä.


      • Chef
        masala kirjoitti:

        Betel (Areca catechu) paanin kanssa on huumaisaine, vaikuttava aine on arekoliini.
        Sen käyttö aiheuttaa vuosittain suusyöpää ja suukudoksen pahoja vaurioita sadoille tuhansille.

        En suosittele sen käyttöä.

        Niin, siis tupakkaan verrattava huumausaine.

        Mutta ei laitonta tuoda Suomeen tai käyttää täällä. Runsaasti käytettynä huonoa hampaille (betel värjää punaiseksi), tuhoaa kiillettä (valkoinen tahna siinä on kalkkikiveä eli limestone, puhuvat aina limestä).

        Mutta toisaalta, mukava tuliainen, voi nauttia vaikkapa aasialaisen iltaman päätteeksi. Se on kuitenkin sen verran erikoista, että tekee mukavan säväyksen.

        Suosittelen ehdottomasti kysyjää tuomaan sitä Suomeen. Jatkuva käyttäminen on sitten toinen juttu.


      • dhonya
        Chef kirjoitti:

        Niin, siis tupakkaan verrattava huumausaine.

        Mutta ei laitonta tuoda Suomeen tai käyttää täällä. Runsaasti käytettynä huonoa hampaille (betel värjää punaiseksi), tuhoaa kiillettä (valkoinen tahna siinä on kalkkikiveä eli limestone, puhuvat aina limestä).

        Mutta toisaalta, mukava tuliainen, voi nauttia vaikkapa aasialaisen iltaman päätteeksi. Se on kuitenkin sen verran erikoista, että tekee mukavan säväyksen.

        Suosittelen ehdottomasti kysyjää tuomaan sitä Suomeen. Jatkuva käyttäminen on sitten toinen juttu.

        Minä kerran maistoin sellaisen betel-lehteen kääräistyn mällin Bangladeshissa... kummasti alkoi päässä heittämään eli jotakin niissä on! Naisväellä B-deshissä tapana ruoan jälkeen kokoontua sängylle istuksimaan oikein porukalla ja kääräistä mällit päivän kuulumisia vaihdettaessa. Sitten kuitenkin länsimaisen naisen tupakanpoltto tuomitaan!!!


      • mara
        Chef kirjoitti:

        Niin, siis tupakkaan verrattava huumausaine.

        Mutta ei laitonta tuoda Suomeen tai käyttää täällä. Runsaasti käytettynä huonoa hampaille (betel värjää punaiseksi), tuhoaa kiillettä (valkoinen tahna siinä on kalkkikiveä eli limestone, puhuvat aina limestä).

        Mutta toisaalta, mukava tuliainen, voi nauttia vaikkapa aasialaisen iltaman päätteeksi. Se on kuitenkin sen verran erikoista, että tekee mukavan säväyksen.

        Suosittelen ehdottomasti kysyjää tuomaan sitä Suomeen. Jatkuva käyttäminen on sitten toinen juttu.

        Joo, siitä vaan kokeilemaan.
        Ja ei siihen jää koukkuun ei tietenkään
        kuten ei tupakkaan eikä alkoholiin.

        Maksa sitten itse syöpähoitosi eikä muiden
        veronmaksajien varoilla.


      • Anonyymi
        mara kirjoitti:

        Joo, siitä vaan kokeilemaan.
        Ja ei siihen jää koukkuun ei tietenkään
        kuten ei tupakkaan eikä alkoholiin.

        Maksa sitten itse syöpähoitosi eikä muiden
        veronmaksajien varoilla.

        Tylsiä kommentteja. Suomi on niin jälessä päihdepolitiikan suhteen. Ei kukaan milleniaani käytä enää pelkkää alkoholia.

        Jos käyt keski euroopassa clubeilla nii ihmetteletkö miks jengi juo vaa vettä..?

        Euroopassa sallittiin esim cbd ja kaikki sitä hypettää, mutta yllätys yllätys ei suomeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe