Taviksen Kanarian saarten kokemukset.

Olen matkustellut hyvin paljon ehkä yli 50:ssä eri maassa.
Sen on mahdollistanut yrittäjän asemani ja itselleni varatut 3- 4 parin viikon lomaa vuodessa. Joululomani ovat olleet 3- 4:n viikon pituisia.

Olen seurannut kuinka kohdetta mollataan voimakkaasti; motiiveistaan en ole saanut kuvaa.
Olen vieraillut eri saarilla eri perheideni kanssa eikä minulla ole jäänyt mieleen ensimmäistäkään nega- kokemusta. Kaikki on ollut tuttua ja turvallista. Emme ole joutuneet ryöstön kohteiksi ja baarien sisäänrepijöihin olemme suhtautuneet huumorilla.

Olemme käyneet myös syömässä paljon parjatuissa "suomi-baareissa".
Kohtelu, ruoka ja hintataso ovat aina olleet vähintäinkin tyydyttävää luokkaa. Ei mitään valittamista.

Jos oikein kaivelen niin yhdessä mercadossa meinasi hihani palaa. Pienet tyttäreni laittoivat päälleen ihastelemansa aurinkolasit ja pari rihkamaista rannekorua. Kysyin että mitä nämä maksavat ja setelitukkoani kaivelin. Äijä heitti jonkun aivan poskettoman hinnan joka oli yli 100 euroa. Luulin sitä vitsiksi jota se ei ollutkaan. Käskin likkoja palauttamaan tavarat. Viiksivallu tästä riemastui ja kutsui minua äidin nussijaksi. Oli sen verran englantia opiskellut. Sisältä valui pari ilkeän näköistä tyyppiä ulos.
Katsoimme parhaaksi poistua pikaisesti.

Toinen kerta oli ruokakauppa jossa en saanut itse latoa tiskille / tiskiltä tavaroita vaan "aputyttö" sähläsi ostoksiani mullin mallin. Se herätti epäilykseni ja pyysin kuitin.
Siitä ilmeni että minulta yritetiin huijata n. kaksinkertaisella summalla. Olivat tosi yrmyjä palauttaessaan rahojani.

Nämä olivat kaksi pientä tapausta lukuisista matkoistani kohteeseen ja ne eivät suinkaan vähennä alun hehkutustani Kanariaan.
Se on tuttu ja turvallinen verrattuna muihin massakohteisiin mutta olkaa toki täälläkin tarkkoina.

9

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mollaajat nyt mollaavat vaikka mitä. Kanaria on ihan jeespoks mesta. Saa aurinkoa ja syödä ranskanpottuja snitseliä terassilla.

    • Anonyymi

      Joo, kyllä Kanarialla huijataan turisteja vähemmän kuin monessa muussa maassa. Itse en koskaan enää lähde esimerkiksi Jamaikalle tai Brasiliaan.

      Kokemusta matkailusta on noin 60 vuoden ajalta. Kanariallakin on pari huijausyritystä sattunut kohdalle. Kiinalaisessa buffetravintolassa laskuun oli lisätty yhden ylimääräisen henkilön ruokailu, eikä se sattunut vahingossa. Huijausta yrittänyt ei tosin ollut espanjalainen, vaan aito kiinalainen.

      Ihan aito kanarialainen taksikuski yritti kerran lähteä ajamaan hotelliimme kiertotietä pitkin. Homma tyssäsi siihen, kun ilmoitin kuskille, että aion maksaa ainoastaan lyhintä reittiä pitkin kertyvän summan, jonka tiesin hyvin aikaisemmista kerroista. Kuski teki U-käännöksen ja ajoi perille hieman hämillisen tuntuisena.

    • Anonyymi

      Nykyisin ei ole Kanarialta muuta ostettavaa, kun mitä laitetaan suuhun ja taksilla ajot. Ennen kun yritti ostaa halvalla videokameraa, myöhemmin puhelinta ja jotain muuta elektroniikkaa, niin kaikissa tuli riita kun yrittivät huijata. Idea on kun ostaa, niin kaikki tavarat pitää olla itsellä ja tarkastettu, jonka jälkeen maksaa. Mikäli maksaa luottokortilla, niin korttia ei saa irrottaa omasta kädestä pois. Tutussa kiinalaisessa kyllä vuosi sitten toi 20 euroa liian vähän takaisin ja kun vihjaisin, niin tyttö osasi hetkessä palauttaa rahan. Nykyisin on harvoin ongelmaa.

    • Anonyymi

      Hola minä ostan Las Palmasista siellä käydessä kosmetiikkaa ja apteekkitavaraa ,halvempia kuin Suomessa. kampaajalla kun kävin Tammikuussa leikkaus väri 35 euroa jalkahoito 13 euroa .

    • Anonyymi

      Paras ostos Inglesissä on oraalinen palvelu taksissa. Halpaa ja kivaa. Kannattaa kokeilla.

      • Anonyymi

        Olen huijannut Kanarialla paikallisia yrittäjiä ja myös turisteja yli 70 vuoden aikana. Olen suuren kansainvälisen vakuutusalan konsernin johtoryhmän jäsen ja myös kyseisen konsernin talouspäällikkö, minulla on mahdollisuus lomailla silloin kun haluan koska minulla on tiukkaperseinen sihteeri, jolla on kolmessa yliopistossa tekemiensä väitöskirjojen lisäksi kyky hoitaa työtäni silloin kun olen kännäämässä Kanarialla. Useita kertoja olen huijannut kanarialaisisa snägäripaikoissa, syömällä puolet burgeristani ja laitamalla sitten kuollut torakka sen väliin ja nostamalla metakan. Olen sanut uuden burgerin, joten yhden hinnalla olen saanut syödä puolitoista burgeria. Jo sen vuoksi pidän Kanarian saarista.


    • Anonyymi

      Kuluneena talvikautena havaittua.
      Taskuvarkauksien lisäksi on ilmennyt myös ryöstöjä, jopa päiväaikaan voimaakin käyttäen, sekä asuntomurtoja nimenomaan eurooppalaisten asunnoissa.
      Ravintoloissa on veloitettu sitä sun tätä mm. vääristä annoksista tai extrasta jota ei oltu tilattu eikä saatu.
      Kaupoissa on rahasta vastattu väärin.
      Erilaisia huijausyrityksiä tyyliin ota meistä valokuva, osta tämä kukka ja tässä sinulle rannerengas eli tämä entiseen malliin.
      Kerjäläiset ja katusoittajat jotka jotain muuta kuin kanarialaisia.
      Johtopäätös.
      Ole entistä huolellisempi ja tarkempi. Älä liiku yöaikaan yksin.

      • Anonyymi

        Tämä tarina on tosi .
        Vai kuinka ?


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe