Kuinka saan rahat takaisin Lufthansalta

Anonyymi

Minulla peruttiin Lifthansan lennot nyt koronan takia ja en keksi, mistä saisin rahani takaisin. Lennot olivat siis jo huhtikuun alussa. Onko muuta keinoa kuin yrittää soittaa sinne? En ole ainakaan löytänyt mitään sähköpostiosoitetta tms.

4

1277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi olla vaikeaa. Saksan hallitus on esittänyt että Lufthansan ei tarvitsisi maksaa peruuntuneista lennoista rahalla. Tuo on nyt EU:n päätöksenteossa. Toivottavasti ei mene läpi.

Ileisesti Lufthansa on poistanut automaattisen rahanpalautusoption verkkosivuiltaan. Seuraavat omat lentoni ovat kesäluussa ja niitä ei ole vielä peruttu, eli en itse voit tarkistaa tuota. Puhelimitse rahojen palautuspyyntöjä otetaan vastaan, mutta niitä ei tällä hetkellä käsitellä, eli kokonaisaika palautuksen saamiseen voi olla erittäin pitkä.

Itse ajattelin siirtää omat lentoni vuoden päähän.

Taustatietoa:
      https://viewfromthewing.com/heres-ho...elled-flights/
      https://liveandletsfly.com/lufthansa-denies-refunds/
      https://onemileatatime.com/lufthansa-refund-policy/

Yksi tapa mitä voi yrittää on luottokorttiyhtiön kautta, mutta ne saattavat vaatia todisteen siitä että Lufthansa on kieltäytynyt maksusta - tai luvannut sen, muuta ei maksanut.

• Anonyymi

Jos lento on peruuntunut viranomaisen toimenpiteen johdosta, saat rahasi takaisin mahdollisesti matkavakuutuksen kautta. Minä ainakin sain, tarkista vakuutusehdot.

Minulla lukee matkavakuutuksen ehdoissa odottamisturvassa seuraavasti:

"Korvaamme Matkan odottamisturvasta, jos yleinen kulkuneuvo,
      jolla sinun on tarkoitus matkustaa ja johon olet ostanut etukäteen
      matkan, ei lähde vähintään 4 tuntiin tai lainkaan. Viivästyksen
      tulee aiheutua siitä, että yleistä kulkuneuvoa ei voida käyttää sään,
      luonnonmullistuksen, teknisen vian, rikollisen teon tai viranomaisen
      toimenpiteen takia"

• Anonyymi

Rahat on vaikea saada takaisin Luffelta näillä näkymin. Mulla oli sama tilanne, liput varattuna takasin Hesaan 2.4.20 ja lento peruttiin. Tulin Suomeen sitten loppujen lopuksi kotiutuslennolla .
      Jos olet varannut lippusi netistä suoraan LF:lta ja voit matkustaa loppuvuodesta jonnekin niin voit pyytää voucheria LF:n nettisivuston kautta. Niin minä tein. Voucher on saman arvoinen kuin maksamasi hinta. Uudelleen buukkaus pitää tehdä viimeistään 31.8.20 ja matkustettava viimeistään 31.12.2020. Antavat uudelleenbuukkauksesta alennusta 50 euroa. Minulle tämä vaihtoehto sopii koska aikomus on lähteä takaisin ulkomaille ensi syksynä jos ja kun korona-rajoitukset hellittävät.
      Jos LF:n lennon muuttaa ennen kuin LF itse peruuttaa sen niin muistaakseni muutoskulu economy luokassa on yli 100 euroa. Siinä mielessä voucher on varteenotettava vaihtoehto.

• Anonyymi

Hemmetti, en ole huomannut tuota 31.12.2020 takarajaa uudelleenbuukatulle lennolle. Omat lentoni ovat vasta juhannuksena eikä niitä ole vielä peruttu. Pitänee toivoa että ehdot ehtivät päivittyä enne tuota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7170
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe