Kuinka saan rahat takaisin Lufthansalta

Anonyymi

Minulla peruttiin Lifthansan lennot nyt koronan takia ja en keksi, mistä saisin rahani takaisin. Lennot olivat siis jo huhtikuun alussa. Onko muuta keinoa kuin yrittää soittaa sinne? En ole ainakaan löytänyt mitään sähköpostiosoitetta tms.

4

1101

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla vaikeaa. Saksan hallitus on esittänyt että Lufthansan ei tarvitsisi maksaa peruuntuneista lennoista rahalla. Tuo on nyt EU:n päätöksenteossa. Toivottavasti ei mene läpi.

      Ileisesti Lufthansa on poistanut automaattisen rahanpalautusoption verkkosivuiltaan. Seuraavat omat lentoni ovat kesäluussa ja niitä ei ole vielä peruttu, eli en itse voit tarkistaa tuota. Puhelimitse rahojen palautuspyyntöjä otetaan vastaan, mutta niitä ei tällä hetkellä käsitellä, eli kokonaisaika palautuksen saamiseen voi olla erittäin pitkä.

      Itse ajattelin siirtää omat lentoni vuoden päähän.

      Taustatietoa:
      https://viewfromthewing.com/heres-ho...elled-flights/
      https://liveandletsfly.com/lufthansa-denies-refunds/
      https://onemileatatime.com/lufthansa-refund-policy/

      Yksi tapa mitä voi yrittää on luottokorttiyhtiön kautta, mutta ne saattavat vaatia todisteen siitä että Lufthansa on kieltäytynyt maksusta - tai luvannut sen, muuta ei maksanut.

    • Anonyymi

      Jos lento on peruuntunut viranomaisen toimenpiteen johdosta, saat rahasi takaisin mahdollisesti matkavakuutuksen kautta. Minä ainakin sain, tarkista vakuutusehdot.

      Minulla lukee matkavakuutuksen ehdoissa odottamisturvassa seuraavasti:

      "Korvaamme Matkan odottamisturvasta, jos yleinen kulkuneuvo,
      jolla sinun on tarkoitus matkustaa ja johon olet ostanut etukäteen
      matkan, ei lähde vähintään 4 tuntiin tai lainkaan. Viivästyksen
      tulee aiheutua siitä, että yleistä kulkuneuvoa ei voida käyttää sään,
      luonnonmullistuksen, teknisen vian, rikollisen teon tai viranomaisen
      toimenpiteen takia"

    • Anonyymi

      Rahat on vaikea saada takaisin Luffelta näillä näkymin. Mulla oli sama tilanne, liput varattuna takasin Hesaan 2.4.20 ja lento peruttiin. Tulin Suomeen sitten loppujen lopuksi kotiutuslennolla .
      Jos olet varannut lippusi netistä suoraan LF:lta ja voit matkustaa loppuvuodesta jonnekin niin voit pyytää voucheria LF:n nettisivuston kautta. Niin minä tein. Voucher on saman arvoinen kuin maksamasi hinta. Uudelleen buukkaus pitää tehdä viimeistään 31.8.20 ja matkustettava viimeistään 31.12.2020. Antavat uudelleenbuukkauksesta alennusta 50 euroa. Minulle tämä vaihtoehto sopii koska aikomus on lähteä takaisin ulkomaille ensi syksynä jos ja kun korona-rajoitukset hellittävät.
      Jos LF:n lennon muuttaa ennen kuin LF itse peruuttaa sen niin muistaakseni muutoskulu economy luokassa on yli 100 euroa. Siinä mielessä voucher on varteenotettava vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Hemmetti, en ole huomannut tuota 31.12.2020 takarajaa uudelleenbuukatulle lennolle. Omat lentoni ovat vasta juhannuksena eikä niitä ole vielä peruttu. Pitänee toivoa että ehdot ehtivät päivittyä enne tuota.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe