onko kellään kokemusta kyseisestä kennelistä venäjältä?
kennel navilotosh
22
1480
Vastaukset
- Anonyymi
Joitain yksilöitähän on suomeen tuotu ja vissiin jalostukseenkin käytetty,joten ei kai ihan huono.Minä suhtaudun hieman varauksella itänaapurista tuotuihin koiriin,ei aina ole olleet luonteeltaan sitä mitä bernhardin kuuluu olla.
- Anonyymi
En ottaisi koiraa kys kennelistä enkä myöskään myisi sinne yhtäkään koiraa.
- Anonyymi
Kerrotko vielä miksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko vielä miksi.
Täällä ei näköjään saa kertoa miksi =) Muotoillaan asia sitten niin että, vika ei ole koirissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko vielä miksi.
Paljon näyttää olevat käytetty A A ja 0/0 luustollisia koiria,mutta suomessa kuvatuilla jälkeläisillä aika kuraa luusto. Mahtaakohan olla noin terveitä todellisuudessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon näyttää olevat käytetty A A ja 0/0 luustollisia koiria,mutta suomessa kuvatuilla jälkeläisillä aika kuraa luusto. Mahtaakohan olla noin terveitä todellisuudessa?
Mikä sinusta on "aika kuraa" ja montako löydät? Tällainen ei meinaan jalostustietokannasta käy ilmi, joten ettet vain höpisisi omiasi. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinusta on "aika kuraa" ja montako löydät? Tällainen ei meinaan jalostustietokannasta käy ilmi, joten ettet vain höpisisi omiasi. 😁
https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoirat.aspx?Uusi=1&R=61&Nimi=Navilotosh&Kotimaiset=0
7 kuvattua, joista yksi A/0, muut vähintään C/1, 2 kaikista kuolleiksi ilmoitetuista (yhteensä 5 kpl) lopetettu luustosyistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoirat.aspx?Uusi=1&R=61&Nimi=Navilotosh&Kotimaiset=0
7 kuvattua, joista yksi A/0, muut vähintään C/1, 2 kaikista kuolleiksi ilmoitetuista (yhteensä 5 kpl) lopetettu luustosyistä....näitä kennelliiton terveystilastoja ei kannata lukea "hartaan uskovaisesti", koiran ruokinnassa, liikunnassa ja kasvatuksessa voi mennä monta asiaa pieleen pennun hankkineessa perheessä.
Mikään takuu ei ole "hanki suomal kasvattajalta", yhtä mäkeen voi mennä tai ainakin onnistumis% olla sama.
...myöskin luonnetta tulkittaessa ei tule millään tavoin kasvuympäristö huomioiduksi..
Pääperiaatteena pitäisi olla valtaosa koirista on terveitä ja hyvin käyttäytyviä, nyt vastakkaisuuksilla leimataan rotua ja kasvattajaa mikä on selkeästi ymmärtämättömyyttä, kuin esim "vain metsästävään kotiin", metsästyskoirat on enimmäkseen seurakoiria, vain muutamaa metsästyspäivää vuodessa lukuunottamatta, meilläkin kannattaisi keskittyä "rescue"-taipuksemattomien metsästyskoirien pelastamiseen sen sijaan jotta ne lykätään "maahan".. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...näitä kennelliiton terveystilastoja ei kannata lukea "hartaan uskovaisesti", koiran ruokinnassa, liikunnassa ja kasvatuksessa voi mennä monta asiaa pieleen pennun hankkineessa perheessä.
Mikään takuu ei ole "hanki suomal kasvattajalta", yhtä mäkeen voi mennä tai ainakin onnistumis% olla sama.
...myöskin luonnetta tulkittaessa ei tule millään tavoin kasvuympäristö huomioiduksi..
Pääperiaatteena pitäisi olla valtaosa koirista on terveitä ja hyvin käyttäytyviä, nyt vastakkaisuuksilla leimataan rotua ja kasvattajaa mikä on selkeästi ymmärtämättömyyttä, kuin esim "vain metsästävään kotiin", metsästyskoirat on enimmäkseen seurakoiria, vain muutamaa metsästyspäivää vuodessa lukuunottamatta, meilläkin kannattaisi keskittyä "rescue"-taipuksemattomien metsästyskoirien pelastamiseen sen sijaan jotta ne lykätään "maahan"..Hetkinen, yritätkö sinä siis vihjailla, että koiran luuston saa pilattua ruokinnalla ja liikunnalla? Hyvä vitsi. Eihän tätäkään vanhojen akkojen uskomusta ole kumottu kuin miljoonaan kertaan.
Ja kyllä ulkomailta ja Suomesta ostettaessa on useampikin erittäin iso ero. Yksi on mm. se, että Suomessa kennelliiton arvioinnit luustokuvista ovat ihan oikeasti luotettavia. Arvaa kuinka monta kertaa olen törmännyt koiraan, jolla oli esim. Venäjällä todettu olevan hyvät lonkat, mutta Suomessa ne hokkuspokkus ja simsalabim olivatkin selvästi huonommat?
Mitä tulee luonteeseen, niin kyllä se on pääasiallisesti periytyvää. Kasvuympäristöllä voi vaikuttaa jonkin verran, mutta erittäin suuri osa tulee sieltä geeneistä.
- Anonyymi
Luotettavinta hankkia suomesta pentu. jos päädytkin ulkomailta hommaamaan,kannattaa vähän kysellä kokeneilta kasvattajilta suomesta,mistä pentu kannattaa ulkomailta hankkia.
- Anonyymi
Tuskin suomesta hankittuna yhtään sen terveempi.
- Anonyymi
Kun katsot terveystilastoja näet,että monen kennelin kasvatit tervelokkasia ja kyynärät ok.Toki aina joku piokkeuskin on,mut terveet vanhemmat on se mitä pitää katsoa,niin riski pienenee.Ja nyt vissiin vaaditaan selän kuvauskin ennen astutusta,joka erittäin hyvä.Jos jaksaa etsiä saa suomesta ihan hyviä pentuja.
- Anonyymi
Viro/latvia/liettua tuonneilla sama homma
- Anonyymi
Tällä kennelillä on jatkuvasti pentuja myynnissä. Kova tahti pennuttamisessa :(
- Anonyymi
Mitä sitten? Ei se tahti itsessään mitään merkkaa. Maailmalla kennelit tuppaavat usein olemaan yrityksiä, jotka tuottavat kasvattajalle ja usein jokuselle muullekin elannon. Se, ettei Suomessa ole tällaisia vielä kovinkaan montaa, ei tee siitä itsessään väärää muualla maailmassa. Suomalaiset nyt ovat vain tottuneet ajattelemaan, että pienimuotoinen on ainoa oikea tapa, mutta samaan aikaan meilläkin kasvatetaan mm. sikoja (koiraa viisaampia eläimiä!!) kamalissa olosuhteissa liukuhihnatoimintana. Ei sinun mielleyhtymät ole kovin kummoisia perusteluja sille, miksei juuri koiria saisi myös kasvattaa vähemmän pienimuotoisesti. Kunhan kaikki muu tärkeämpi on kohdillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten? Ei se tahti itsessään mitään merkkaa. Maailmalla kennelit tuppaavat usein olemaan yrityksiä, jotka tuottavat kasvattajalle ja usein jokuselle muullekin elannon. Se, ettei Suomessa ole tällaisia vielä kovinkaan montaa, ei tee siitä itsessään väärää muualla maailmassa. Suomalaiset nyt ovat vain tottuneet ajattelemaan, että pienimuotoinen on ainoa oikea tapa, mutta samaan aikaan meilläkin kasvatetaan mm. sikoja (koiraa viisaampia eläimiä!!) kamalissa olosuhteissa liukuhihnatoimintana. Ei sinun mielleyhtymät ole kovin kummoisia perusteluja sille, miksei juuri koiria saisi myös kasvattaa vähemmän pienimuotoisesti. Kunhan kaikki muu tärkeämpi on kohdillaan.
Näin se varmaan on. On tämän kennelin koirat kyllä hienoja, ei suomalaisia tappijalkoja ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se varmaan on. On tämän kennelin koirat kyllä hienoja, ei suomalaisia tappijalkoja ;)
Joo, ei tappijalkoja mutta muuten noilla terveystuloksilla jalattomia ! Ja jos vähänkään tutkit ja seuraat elin pituutta niin lyhyeksi on jäänyt. Ja jos viellä päästät suustasi sammakoita ruokinnan ja liikunnan merkityksestä niin tuon kasvattajan ainaki kannattas sitte perehtyä siihen oikeaan ruokintaan ja liikuntaan. En väitä etteikö koiraa voi huonolla pidolla pilata mutta voiko jollaki olla kaikki pilattuja. Näköjään voi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ei tappijalkoja mutta muuten noilla terveystuloksilla jalattomia ! Ja jos vähänkään tutkit ja seuraat elin pituutta niin lyhyeksi on jäänyt. Ja jos viellä päästät suustasi sammakoita ruokinnan ja liikunnan merkityksestä niin tuon kasvattajan ainaki kannattas sitte perehtyä siihen oikeaan ruokintaan ja liikuntaan. En väitä etteikö koiraa voi huonolla pidolla pilata mutta voiko jollaki olla kaikki pilattuja. Näköjään voi
Näyttäähän nuo lahoavan käsiin kotimaistenkin kasvatit, toki en ketään kannusta venäjältä koiraa ostamaan. Ennemmin se kotimainen. Rotu vaan on sairas
- Anonyymi
Hauska huomata kuka kasvattaja se täälläkin on pätemässä. Tunnistaa kyllä heti kirjotus tyylistä kuka kyseessä
- Anonyymi
En rahottais itänaapurin piskin kasvattajia
- Anonyymi
Kyllä puhetta jaloista riittää, mutta entäs luonne. Ei ole mitenkään mukava pitää hyväjalkaista vihaista ja varautunutta bernhardinkoiraa, kyllä ei hyvä suunta Suomalaisillakaan kasvattajilla.
- Anonyymi
No, ensikertaa kuulee, jotta bernhardeissa olisi huonoluonteisia.
Voitko kertoa väittämästäsi enemmän?
Meidän tuttavapiirissä oli 80- luvun kolme bernhardia - ei moitteen sijaa.
Myöhemmin olen silloin tällöin "päässyt jututtamaan" Bernhardin omistajia, joille on sattunut vain hienoja koiria.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674