Focus 2019 ja energiansäästö

Anonyymi

Focus 2019;ssä on polttoainetta säästävä vaihtoehto. Keskitunnelin päällä olevista katkaisimista saa kojetaulussa näkyviin vihreän lehden, joka kuvaa ekologisempaa ajotapaa,
Kaksi kysymystä
- mihin ekoloigisemman ajotavan valinta autossa vaikuttaa?
- onko valinnalla todella mekitystä bensan kulutuksessa?

En löytänyt auton ohjekirjasta mitää selitystä. Sitä ennen kysyin asiasta myyjältä auton ostaessani. Hän ei osannut vastata, arveli vain valinnan vaikuttavan johonkin,

Muutoin olen autoon suunnilleen tyytyväinen. Maaseudulla asuvana on hieman matkaa ison kirkon autokauppaan, siksi kysyn tietäviltä tätä kautta.

4

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajapa yksi tankillinen "lehti" päällä, yksi poissa samoissa olosuhteissa ja vertaile itse. Erot tuskin ovat suuria, ellei auto ole automaattilaatikolla ja turboahdettu. Siinä tapauksessa elektroniikalla oikeasti voi vaikuttaa asioihin niin paljon, että auto tuntuukin eri asetuksilla erilaiselta.

Saattaa vaikuttaa tai olla vaikuttamatta, riippuu niin paljon kuljettajasta, että "tieteellisen" tuloksen saamiseksi olisi estettävä kuljettajaa saamasta tietoa, kumpi ajotapa on päällä. ; )

• Anonyymi

Voi peräaukko eiks siin ole veekasia, samoin kuin ameeriikan serkulla?

• Anonyymi

Säätää mm. ilmastointia, vaihteiston ja kaasun asetuksia.

• Anonyymi

Olen alkuperäinen kysyjä, Autossa on automaaattivaihtet ja turbo - eihän litraisesta koneesta muuten tehoa saisikaan, Miten automatti ja turbo vaikuttavat ekovaihtoehdon käytössä? Kiitän asiallisista kommenteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Redrama tilittää itsemurha-suunnitelmastaan - Tämä sattuma pelasti: "Minulla oli ollut jo veitsi..."

Räppäri on kertonut Instassa olevansa Minnesota-hoidossa päihderiippuvuuden takia. Vain elämää -ohjelmassa Redrama paljastaa, että päihderiippuvuus te
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      5512
    2. Olit ihastunut minuun

Tiedän sen vain.
      Ikävä
      92
      2519
    3. Nord Stream 1 -putki vuotaa kahdesta kohtaa - Saksa epäilee sabotaasia

Saksa epäilee sabotaasia https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/de63783e-7ae3-489f-a086-607fe43ab42a Saksa epäilee tahallisuutta "Saksalaisen Der Tages
      Maailman menoa
      277
      2144
    4. 238
      2073
    5. Ensitreffit alttarilla: Kouvolan komistus Miikka yllättää Henni-vaimon: "Sie oot toivonut sitä..."

Miikka ja Henni on kyllä söpö pari. Onhan siinä romantiikkaa, kun Miikka hurauttaa "valkealla ratsullaan", valkealla pakettiautolla, hakemaan tuoretta
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1688
    6. Martina ei osaa kirjoittaa

Jälleen upea taidonnäyte tämän peruskoulun rimaa hipoen läpäisseen Martinan kirjoitustaidosta. Eilen stoorissa kulmienvärjäys ja teksti: näillä kelpaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      379
      1614
    7. Nalle mä rakastan sua :)

Oon hehkulamppu ja haluun sut ja sua :) Sua parempaa ei oo eikä tuu :)
      Romantiikka
      287
      1276
    8. Ketkä räjäyttivät Nord Stream I ja II kaasuputket?

Suomessa jo "tiedetään" syyllinen, jos kuuntelemme hurjimpia syytöksiä - jopa 'Mainilan laukaukset' |1 ovat nousseet esille --- .. muualla EU-Euroopa
      Maailman menoa
      300
      1195
    9. Kenellä on suurin motiivi sabotoida Nord Streamin kaasuputkea..

Muistin virkistämiseksi..... https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/3180533
      Maailman menoa
      207
      1126
    Aihe