Focus 2019;ssä on polttoainetta säästävä vaihtoehto. Keskitunnelin päällä olevista katkaisimista saa kojetaulussa näkyviin vihreän lehden, joka kuvaa ekologisempaa ajotapaa,
Kaksi kysymystä
- mihin ekoloigisemman ajotavan valinta autossa vaikuttaa?
- onko valinnalla todella mekitystä bensan kulutuksessa?
En löytänyt auton ohjekirjasta mitää selitystä. Sitä ennen kysyin asiasta myyjältä auton ostaessani. Hän ei osannut vastata, arveli vain valinnan vaikuttavan johonkin,
Muutoin olen autoon suunnilleen tyytyväinen. Maaseudulla asuvana on hieman matkaa ison kirkon autokauppaan, siksi kysyn tietäviltä tätä kautta.
Focus 2019 ja energiansäästö
4
120
Vastaukset
Ajapa yksi tankillinen "lehti" päällä, yksi poissa samoissa olosuhteissa ja vertaile itse. Erot tuskin ovat suuria, ellei auto ole automaattilaatikolla ja turboahdettu. Siinä tapauksessa elektroniikalla oikeasti voi vaikuttaa asioihin niin paljon, että auto tuntuukin eri asetuksilla erilaiselta.
Saattaa vaikuttaa tai olla vaikuttamatta, riippuu niin paljon kuljettajasta, että "tieteellisen" tuloksen saamiseksi olisi estettävä kuljettajaa saamasta tietoa, kumpi ajotapa on päällä. ; )- Anonyymi
Voi peräaukko eiks siin ole veekasia, samoin kuin ameeriikan serkulla?
- Anonyymi
Säätää mm. ilmastointia, vaihteiston ja kaasun asetuksia.
- Anonyymi
Olen alkuperäinen kysyjä, Autossa on automaaattivaihtet ja turbo - eihän litraisesta koneesta muuten tehoa saisikaan, Miten automatti ja turbo vaikuttavat ekovaihtoehdon käytössä? Kiitän asiallisista kommenteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833