Peugeot kestää!

Anonyymi

Pösö 2,0 HDi 407 -07 on jo 415.000km mittarissaan ja auto toimii hienosti sekä näyttää tummana upealta. Tottakai huollettu auto menee katsastukset aina kerralla läpi. Näkyvää ruostetta ei löydy edelleenkään.
Ostin ko. auto kymmenkunta vuotta sitten 80.000km mittarissaan 14.000 eurolla. Ei voi olla kuin tyytyväinen, varsinkin kuin edelliset autot olivat pääasiassa laadukkaita Toyotan valmisteita (Avensiksia), joissa tuntui paljon ajavan mielestä olevan erilaisia vikoja ja outouksia.

93

1192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johan vitsin murjaisit!!!

      • Anonyymi

        Ja se vitsi on tosi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se vitsi on tosi!

        Toki, mutta vain omassa vinoutuneessa päässäsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta vain omassa vinoutuneessa päässäsi!

        Pää voi olla hiukan vino, mutta avaus on kyllä totinen tosi.
        Mikä sinusta tuossa avauksessa on vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää voi olla hiukan vino, mutta avaus on kyllä totinen tosi.
        Mikä sinusta tuossa avauksessa on vaikea ymmärtää?

        Se on joku siipeensä saanut pösilö, joka unohti vaihtaa öljynsä. Näitähän tällä sivustolla riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää voi olla hiukan vino, mutta avaus on kyllä totinen tosi.
        Mikä sinusta tuossa avauksessa on vaikea ymmärtää?

        En ole ranskalais fani, mutta kyllä ranskassa näkyy hyväkuntoisia todella vanhojakin pösöjä varsinkin diesel käyttöisiä.

        Eilen tuli vanha ID farmari sitikka vastaan, ei sauhuttanut tai muutakaan ja auto vissiin -70 luvulta.

        Pidä huolta aloittaja autostasi, niin voit varmaan vielä tuplata kilometrit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää voi olla hiukan vino, mutta avaus on kyllä totinen tosi.
        Mikä sinusta tuossa avauksessa on vaikea ymmärtää?

        Se, että parhaimmat ranskikset on AINA saatu nakkikiskalta. Eikä niitä nytkään saa mistään muualta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ranskalais fani, mutta kyllä ranskassa näkyy hyväkuntoisia todella vanhojakin pösöjä varsinkin diesel käyttöisiä.

        Eilen tuli vanha ID farmari sitikka vastaan, ei sauhuttanut tai muutakaan ja auto vissiin -70 luvulta.

        Pidä huolta aloittaja autostasi, niin voit varmaan vielä tuplata kilometrit.

        Edellisellä P406Hdi2,0 kotterolla sain 510.000km mittariin ja vasta siinä vaiheessa alkoi tulla isompaa (=kalliimpaa) korjaustarvetta, eli suuttimet alkoivat tulla tiensä päähän. Tuota moottoria, vaihteistoa, turboa tai kytkintä avattu koskaan.
        Avauksessani viitattu 407 on jo saanut uuden kytkimen ja vauhtipyörän, sekä laturin, mutta muutoin konehuoneessa on alkuperäinen kattaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että parhaimmat ranskikset on AINA saatu nakkikiskalta. Eikä niitä nytkään saa mistään muualta!

        Olet tainnut saada hiukan liikaa niitä nakkikiskan ranskiksia. Vaikuttaa hiukan ateroskleroosin himmentämältä tuo sinun tuotoksesi, kaikella ystävyydellä.


      • Anonyymi

        Voi tuo vitsiltä tuntua, autokokemukset rajoittuu Tojotaan !


    • Anonyymi

      Aloittajalla on siis käynyt satumainen tuuri, kun on löytänyt yksilön, joka poikkeaa laumasta. 99,9 prosenttisesti nuo kestää vain sen 200 000km, ja senkin vaivoin.

      • Anonyymi

        Aina tuuriakin tarvitaan, mutta autoa pitää osata myös huoltaa.
        Edellinen 406 kesti 510.000km ennenkuin suuttimet alkoivat porsimaan ja luovuin autosta.
        Omat leijonakeulat ovat olleet erittäin vahvoja ja kestäviä. En tiedä sitten, mihin tietoihin sinä viittaat.


      • Anonyymi

        Höpsistä, on meitä muitakin. Erityisesti tuo 2-litranen HDi on dieseleiden parhaimmistoa. On toki jo iäkäs ja alle 6 litran kulutukseen vaatii tarkkaa ajoa. Kilsoja kestää yli 400tkm ilman suuria murheita jos sen vauhtipyörän korjaa n 200tkm kohdalla.
        Samaa konetta löytää yllättävän monenmerkkisen auton keulalta. Paras pösö oli 406, harmi kun niitä ei ole tehty 17 vuoteen, edelleen kuitenkin paljon liikenteessä.


      • Anonyymi

        Puol miljoonaa menee ihan keposesti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puol miljoonaa menee ihan keposesti..

        406:lla meni bensanakin helposti puoli miljoonaa. Dieselillä sitten pidemmälle.
        Yksi parhaimpia autojani. Kori oli vielä kukkimaton mutta ei enää kannattanut sen hintaiseen autoon tuulilasia vaihtaa jotta olisi leimasta läpi mennyt.


    • Anonyymi

      Mitä aloittaja oikein haluaa sanoa tuolla avauksellaan? Sitäkö, että nyt kaikki joukolla rynnistämään peugeotia ostamaan, kun joku yksilö kesti noinkin pitkään, vai mikä on pointti?

      • Anonyymi

        Totuus voi olla kovasti erilainen kuin miltä Esson baarista näyttää.
        Omasta kokemuksesta tiedän, että Peugeot on tehnyt myös noita 200.000km:n moottoreita,
        eli auton hankinta on taitolaji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus voi olla kovasti erilainen kuin miltä Esson baarista näyttää.
        Omasta kokemuksesta tiedän, että Peugeot on tehnyt myös noita 200.000km:n moottoreita,
        eli auton hankinta on taitolaji.

        Baarit ovat olleet kiinni jo pitkään. Myös ne esson baarit.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baarit ovat olleet kiinni jo pitkään. Myös ne esson baarit.....

        Valitettavasti ne Esson baarin jutut ovat monella jääneet päälle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti ne Esson baarin jutut ovat monella jääneet päälle..

        Ja jopa ihan syystäkin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jopa ihan syystäkin....

        No avaus hyvänä esimerkkinä siitä kuinka pihalla Esson baarissa usein ollaan, eikös vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No avaus hyvänä esimerkkinä siitä kuinka pihalla Esson baarissa usein ollaan, eikös vaan?

        Tuo avaus on suoraan esson baarista....


      • Anonyymi

        Ei ole tarkoitus, että terot lähtisi Pösöjä ostamaan. Siitä seuraisi ikävää käytettyjen hinnan nousua.


      • Anonyymi

        Vaikka niinkin, sillä Peugeotin dieselit oikein pidettynä ovat kestävin valinta.


    • Anonyymi

      Mä ajoin ekalla mersullani miljoona kilometriä. Tokalla 2 miljoonaa kilsaa. Kolmannella jo 4 miljoonaa, ja tällä viimeisellä on vedetty jo 5.5 miljoonaa
      Vietän elämäni tien päällä. Muuta kotia ei edes ole.

      • Anonyymi

        Mä ajoin ekalla uudella mersullani 105.000km ja voimansiirto hajosi (Automaattilaatikko).
        Onneksi tuo meni takuuseen. Ei automerkki takaa laatua, mutta merkki voi taata huonon laadun.


    • Anonyymi

      Hienoa, että 407 kestää niin paljon paremmin, kuin 307! Minulla nimittäin oli 307 eikä toista Pösöä tule - IKINÄ!

      • Anonyymi

        Menikö sinulla luottotiedot? Sepä harmillista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö sinulla luottotiedot? Sepä harmillista.

        307:n kanssa ne menee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        307:n kanssa ne menee!

        Sitten pitää varmaan ajella julkisilla, jos noin tiukkaa tekee.


    • Anonyymi

      Tuossa on se moottori minkä kansi pitäisi olla saranoitu. Sen verran usein menee kannentiiviste. Sähkövikojakin niissä on enemmän kuin tarpeeksi. Muutenkin paljon vikoja.
      Toyota Anensis 2,2D-4D on kestävä auto. siinä ei ole vikoja juuri lainkaan. Moottori kestää helposti miljoonan kilometrin ajon samoin tekniikka. Kaiken lisäksi se ei ruostu oikein millään.
      Ranskalaise autot ovat kuuluisia nopeasta ruostumisestaan. siitä perinteinen sanonta: Rapea Ranskalainen.

      • Anonyymi

        Sinä varmaan vaan trollaat ajan kuluksesi, mutta missä moottorissa sinun mielestäsi pitäisi olla saranoitu kansi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä varmaan vaan trollaat ajan kuluksesi, mutta missä moottorissa sinun mielestäsi pitäisi olla saranoitu kansi?

        No tietenkin niissä moottoreissa mistä menee usein kannentiiviste. Mikäli se kansi olisi saranoitu niin olisi paljon helpomi vaihtaa se tiiviste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tietenkin niissä moottoreissa mistä menee usein kannentiiviste. Mikäli se kansi olisi saranoitu niin olisi paljon helpomi vaihtaa se tiiviste.

        Peugeotin dieseleissä ei tietääkseni ole kannentiivisteitten kanssa ollut ongelmia.
        Kannentiivisteitten kanssa on tapeltu kai lähinnä Toyotan dieseleissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peugeotin dieseleissä ei tietääkseni ole kannentiivisteitten kanssa ollut ongelmia.
        Kannentiivisteitten kanssa on tapeltu kai lähinnä Toyotan dieseleissä.

        Kyllä niissä on ollut ongelmia, mutta puhutaan jo kohtuullisen vanhoista asioista.

        Peugeot 504:ään tuli vuonna 1970 2.1 litrainen dieselmoottori, tyyppimerkinnältään XD90, joka sai erityisesti taksikäytössä sellaisen maineen että sylinterinkannessa olisi pitänyt olla saranat sillä kannentiivistettä sai vaihtaa ilmeisen usein.

        Vuonna 1976 kyseistä moottoria suurennettiin 2.3 litraiseksi ja samalla mallimerkintä vaihtui, moottorin tyyppi oli XD2.

        Vuonna 1979 esiteltyyn 505 malliin tuo XD2 otettiin käyttöön sellaisenaan. Moottoria suurennettiin 1982 2.5 litraiseksi, jolloin mallimerkintä muuttui ja siitä tuli XD3.

        Sellainen käsitys itselläni on, että tuo kannentiivisteen vaihtotarve väheni, mitä myöhäisempi versio tuosta moottorista oli kyseessä. XD2 ja XD3 moottoreissa käytetään samaa kannentiivistettä.

        Itsekin ajoin muutaman vuoden XD3:lla vaihtamatta kannentiivistettä.

        Puhutaan siis 30 - 50 vuotta vanhoista jutuista tuon kannentiivisteen kohdalla, mutta niin ne jutut pysyy hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niissä on ollut ongelmia, mutta puhutaan jo kohtuullisen vanhoista asioista.

        Peugeot 504:ään tuli vuonna 1970 2.1 litrainen dieselmoottori, tyyppimerkinnältään XD90, joka sai erityisesti taksikäytössä sellaisen maineen että sylinterinkannessa olisi pitänyt olla saranat sillä kannentiivistettä sai vaihtaa ilmeisen usein.

        Vuonna 1976 kyseistä moottoria suurennettiin 2.3 litraiseksi ja samalla mallimerkintä vaihtui, moottorin tyyppi oli XD2.

        Vuonna 1979 esiteltyyn 505 malliin tuo XD2 otettiin käyttöön sellaisenaan. Moottoria suurennettiin 1982 2.5 litraiseksi, jolloin mallimerkintä muuttui ja siitä tuli XD3.

        Sellainen käsitys itselläni on, että tuo kannentiivisteen vaihtotarve väheni, mitä myöhäisempi versio tuosta moottorista oli kyseessä. XD2 ja XD3 moottoreissa käytetään samaa kannentiivistettä.

        Itsekin ajoin muutaman vuoden XD3:lla vaihtamatta kannentiivistettä.

        Puhutaan siis 30 - 50 vuotta vanhoista jutuista tuon kannentiivisteen kohdalla, mutta niin ne jutut pysyy hengissä.

        Omat kokemukseni Peugeotin dieseleistä alkavat oikeastaan -02 vuotisista 2,0HDi moottoreista ja -07 vuotisista 1,6 HDi moottoreista. Näissä ei 1,2 miljoonan kilometrin ajoilla ole saatu yhtäkään kansipahvia rikki. Eikä kyllä oikein mitään muutakaan ongelmaa, kunhan on pitänyt huolen, että pikkudieseleiden suuttimet ovat kunnolla kiinni.


      • Anonyymi

        Toyotaa ei voi edes verrata pösöön millään alueella.


      • Anonyymi

        Nuo Toyotan 2,2D-4D koneethan on nimen omaan kuuluisia ongelmistaan. Koko koneen vaihdon vaativia vikoja kun hajoaa niin ettei pysty korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tietenkin niissä moottoreissa mistä menee usein kannentiiviste. Mikäli se kansi olisi saranoitu niin olisi paljon helpomi vaihtaa se tiiviste.

        Tarkoitat Tojotan D4D alumiini lohkolla olevia moottoreita .


    • Anonyymi

      Hyviä autoja.

      Sen verran sulla meni homma pieleen että aloit kertomaan asiasta täällä. Kuten näet, ketjun tasosta, koululaiset ei ole koulussa.

      Ajellaan me jotka tiedetään ja hymyillään muilta salaa.

    • Anonyymi

      Ranskalaiset autot ovat mainettaan parempia. Eivätkä ruostu.

      • Anonyymi

        Ja minä olen amerikan seuraava presidentti....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä olen amerikan seuraava presidentti....

        Älä onko muita oireita ollut? Pihalla tiestysti isolla velkarahalla ostettu A4, jossa vaihteisto brakaa?


    • Anonyymi

      Hdi...jos käy niin hyvä tuuri että ei hajoa hihna pyörä tai vauhtipyörä siis ne vaimennukset, helposti kestää sen 200tkm , mutta se on jo ihme..velipoika taksia ajaa ja pari omaa pirssiä on ja oli 508 hdi..moottori hajosi noin 55tkm ajettuna kun se PSA tehtaan "parannettu" versio hihnapyörästä..hajosi ja jakopäähän siitä itteensä otti.., ja noitahan on tapahtunut aikas paljon.. mulla kokemus 1.8 bensakoneella 407 mallista: jos siitä auto huononee se on jo jotain hirveää..., nyt ajelen V70 Volvolla, eihän sekään täydellinen ole mutta pösöön verrattuna kyllä. pistäkää nettiautoon hakuun automerkit ja vähintään 500tkm ajetut ja kattelkaa mitä merkkejä..

      • Anonyymi

        Avaajan 407:ssa taitaa pyöriä vieläkin alkuperäinen hihnapyörä. Vauhtipyörä uusittiin varoiksi n. 300tkm kohdilla, ja ihan vain siitä syystä kun kytkin meni vaihtoon runsaan kaupunkiajon seurauksena. Voi olla että nämä 2,0HDi:t on tehty paksummasta raudasta, kun tuntuvat ainakin minun käytössäni kestävän erittäin hyvin. Kollegakin tipahti perseelleen, kun kerroin autoni mittarilukeman (415.000km). Iso mittarilukema yleensä näkyy autoissa jo ihan päälle päinkin, mutta ehkä oma ranskattareni on onnistunut välttelemään pahimpia kivisuihkuja ja Audeilla törttöilijöitä.


      • Anonyymi

        Ei kai se V70 ole kahden litran 4-pyttyisellä dieselillä? Sehän on omaa sukuaan Hdi2.0.


    • Anonyymi

      Kunhan saat nyt sen 800.000km täyteen niin puhutaan uudestaan...itsellä Audi a6 diesel 3.0l ja vasta 895 000km mittarissa...

      • Anonyymi

        En tuolla alkaisi henkseleitä lätsyttelemään.

        Mikä tahansa auto kulkee sen miljoona kilometriä. Kysymys on vain siitä, kuinka paljon siihen pitää uusia osia tuon matkan varrella.


      • Anonyymi

        Kollega hommasi uuden A6 3,0TDi ja ensimmäinen vaihto tuli alle 200.000km. Uusi moottori maksoi 12000 euroa ja töitä 6000euroa siihen päälle. Laatu maksaa???

        Niin monesko moottori sinulla olikaan menossa?

        (Tuo Peugeotin moottori on alkuperäinen avaamaton kuten myös vaihteisto ja ajettu pääasiassa taajama-ajoa.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tuolla alkaisi henkseleitä lätsyttelemään.

        Mikä tahansa auto kulkee sen miljoona kilometriä. Kysymys on vain siitä, kuinka paljon siihen pitää uusia osia tuon matkan varrella.

        Tuo on totta. Yleensä auto kannattaa ajaa niin pitkälle, kunnes siihen tulee niin kallista korjattavaa, että auton arvo ylittyy. Usein Peugeotin pikkuvioista tulee isoja, kun pellin alle päästää väärän henkilön peukaloimaan paikkoja.

        Taannoinen 406 HDi meni 510.000km erittäin pienillä korjauksilla. Stoppi tuli siinä vaiheessa, kun suuttimet alkoivat oireilemaan ja korjauskustannus olisi ollut tuhansia euroja. Siinä vaiheessa kannatti luopua. Jos autona olisi ollut Audin A6, olisi suutinremontti ehkä vielä kannattanut teettää.


      • Anonyymi

        Faijalla oli kanssa A6 kolmosen TDi. Vajaa 100.000km kesti. Sitten meni moottori vaihtoon. Ja heti perään meni A6 vaihtoon. Oli kuulemma viimeinen Audi. Uusi auto ja aina korjaamolla.


      • Anonyymi

        Tuskinpa. Kollegalla samallainen kokoonpano kesti alun toistasataatuhatta kilometriä ja kone rikkoutui. Onneksi Saksasta löytyi uusi kone, niin auto saatiin taas tien päälle.
        Kas Audeissa kun moottoreita vaihdetaan yllättävän usein. Sinullakin voi olla ties monesko mylly menossa. Olet selvästikin ostanut Audisi paljon ajettuna ja käytetettynä. Toivotaan onnea..


    • Anonyymi

      Katselin huvikseni oman jellona-laivueen kilometrit: yhteensä 890.000km mittareissaan.
      Ajosuoritetta syntyy vuositasolla 150.000km.
      Kaikki kaunottaret joka hetki valmiina palvelukseen.

    • Anonyymi

      Ostin tammikuussa 2000 uuden Peugeot 406 farkun. Minulla heräsi epäilys että sen takaosaa on korjattu. Myyjäliike vannoi ettei ole. Kuitenkin jäi asia kalvamaan mieltäni. Syksyllä -04 alkoi pakoputkisto pörpöttämään, vaihdettiin. Aloin miettimään että pitää vaihtaa tuo paska pois ja niin -05 heinäkuussa tuli pihaan uusi Audi A4 joka on vieläkin, ja alkuperäisellä pakoputkistolla! Eikä mitään mainittavia normaalien huoltojen ja kulutusosien vaihdon lisäksi. Sytytyspuolat vaihdettiin takuuna.

      Joskus ~2010 tapasin peugeotin nykyisen omistajan. Hän kyseli mitä autolle on tapahtunut kun vararengassyvennys oli ollut täynnä lasinmurusia ja hattuhyllyn tukikotelossa iso painauma. Nyt alkoi minullekin valjeta että autoni takaikkunan tai oven läpi on syöksynyt ratakisko tai vastaava. Että näin jotkut merkkiliikkeet kohtelevat jopa uuden auton ostajaa. Never Peugeot again.

      • Anonyymi

        Eihän se pösön vika ole jos häntä on kaltoinkohdeltu.

        Itse ajan samall 406:lla nyt 13:tta vuotta putkeen. Hyvä auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se pösön vika ole jos häntä on kaltoinkohdeltu.

        Itse ajan samall 406:lla nyt 13:tta vuotta putkeen. Hyvä auto.

        Enhän väitäkään että se kaltoinkohtelu oli pösön syytä, mutta se salailu oli pösön maahantuojan ja sitä myyvän yrityksen syytä. Kuulunee yrityskulttuuriin (vieläkin?).

        Mutta se pakoputkiston hajoaminen on pösön syytä. Ei 4:ssä vuodessa SAA näin tapahtua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän väitäkään että se kaltoinkohtelu oli pösön syytä, mutta se salailu oli pösön maahantuojan ja sitä myyvän yrityksen syytä. Kuulunee yrityskulttuuriin (vieläkin?).

        Mutta se pakoputkiston hajoaminen on pösön syytä. Ei 4:ssä vuodessa SAA näin tapahtua!

        Aivan aivan

        Luin jutun hieman huonosti kiireessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän väitäkään että se kaltoinkohtelu oli pösön syytä, mutta se salailu oli pösön maahantuojan ja sitä myyvän yrityksen syytä. Kuulunee yrityskulttuuriin (vieläkin?).

        Mutta se pakoputkiston hajoaminen on pösön syytä. Ei 4:ssä vuodessa SAA näin tapahtua!

        Eihän Peugeotin pakoputksito voi hajota. Omassa menee 16 vuotta näitä päiviä rikki. Putki pelaa, niinkuin koko auto. Tosin eihän tuossa ole vasta kun vajaa 300000km sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän väitäkään että se kaltoinkohtelu oli pösön syytä, mutta se salailu oli pösön maahantuojan ja sitä myyvän yrityksen syytä. Kuulunee yrityskulttuuriin (vieläkin?).

        Mutta se pakoputkiston hajoaminen on pösön syytä. Ei 4:ssä vuodessa SAA näin tapahtua!

        Mulla oli 407 -08 vaihdoin pois kun oli ajettu 220 tkm. 1,6 Hdi. Myyntihetkellä kaikki toimi edelleen. Pakoputkisto alkuperäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän väitäkään että se kaltoinkohtelu oli pösön syytä, mutta se salailu oli pösön maahantuojan ja sitä myyvän yrityksen syytä. Kuulunee yrityskulttuuriin (vieläkin?).

        Mutta se pakoputkiston hajoaminen on pösön syytä. Ei 4:ssä vuodessa SAA näin tapahtua!

        Pösön pakoputki on ikuinen normaalissa käytössä.
        En ole koskaan vaihtanut Peugeotteihin pakoputkea. Ne vaan kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän väitäkään että se kaltoinkohtelu oli pösön syytä, mutta se salailu oli pösön maahantuojan ja sitä myyvän yrityksen syytä. Kuulunee yrityskulttuuriin (vieläkin?).

        Mutta se pakoputkiston hajoaminen on pösön syytä. Ei 4:ssä vuodessa SAA näin tapahtua!

        Ei pösön pakoputkia vaihdella. Näin väittäisin, tosin eihän minulla ole kuin vajaan kahden miljoonan kilometrin kokemus käytettyinä ostetuista Peugeoteista.


    • Anonyymi

      myytkö 280e tarjoan senvaikka autosi arvo on 120e

      • Anonyymi

        Käy kyselemässä Kuusakoskelta, jos tarvitset romuja.


      • Anonyymi

        Ei täällä ole tenua kaupan!


    • Anonyymi

      Pösöllä vielä pitkä elämä edessä. Itse paalasin vastaavan 630tkm mittarissa kuukausi sitten.
      Aikoinaan ostin 390tkm ajettuna 900 eurolla, eikä millään autolla ole kilometrit niin halvoiksi tulleet.

      • Anonyymi

        Peugeot miellyttää edelleen silmää ja lisäksi siinä on mukava fiilis ratin takana.

        Mistä syystä laitoit pösön paaliin? Suuttimetko alkoivat porsimaan, vai mikä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peugeot miellyttää edelleen silmää ja lisäksi siinä on mukava fiilis ratin takana.

        Mistä syystä laitoit pösön paaliin? Suuttimetko alkoivat porsimaan, vai mikä?

        Siellä meni nesteet sekaisin joten ei kannattanut edes alkaa asiaa tarkemmin tutkimaan.


    • Anonyymi

      Muillakin hyviä kokemuksia 407 diesel-pökötistä.
      Tyytyväinen minäkin vaikka, kytkin, laturi, tuulilasi, pari niveltä, etupyörien laakerit, lämmityslaitteen akseli ovatkin vuosien mittaan uusittu. Kilometrit hiukan auki 400000. Halpaa&mukavaa kyytiä.

    • Anonyymi

      Autot valitaan pitkälti tiettyjen harhaisten mielikuvien perusteella. Tuttava hommasi laadukkaan saksalaisen premiumin merkiltään BMW. Ei aivan uusi, mutta varmasti kallis auto. Tuntuisi siltä, että tuollaista autoa ei paljon tarvistsisi korjailla, mutta mitä vielä. Viime talven aikana tuo bemari hinattiin kahteen otteeseen korjaamolle. Sen lisäksi pihalla on seisonut sijaisauto useampaan kertaan vähintäin yön yli kun bemari on ollut poissa. Lähtee kuulemma lähiaikoina vaihtoon.
      Rapea ranskalainen omalla pihallani on tuntunut jokseenkin hyvältä valinnalta kun katselee ja kuuntelee näitä premiumeista kerrottuja kauhujuttuja.

    • Anonyymi

      Saako kysyä että monella tonnilla oot autoon osia uusinut?
      Ps. Mersu kakkosautona ja ajettu 755 tkm.

      • Anonyymi

        kyllä mersu kestää, mutta uutena se on sen kolme - neljä kertaa senhintainen kuin sellainen peugeot mihin sitä voisi verrata

        joten jo käytetyn pääoman vuoksi, peugeotilla ajaminen, normaaleissa määrissä, on edullisempaa

        minulla ei varmaan koko elämäni aikana tule miljoonaa kilometriä täyteen joten tuollaisen auton hankkiminen olisi itselleni aivan ylimitoitettua, joten valintani on peugeot

        taxit ja kaupparatsut on erjuttu tottakai


      • Anonyymi

        Aloittaja on runsaan 10 vuoden aikana laittanut muutaman tonnin huoltoihin, renkaisiin ja korjauksiin. Auto on ollut kyllä ällistyttävän kestävä ja edelleen hyvät kyydit tarjoava kaunotar.
        Minullakin oli myös mese C 180 toisena autona. Siinä oli vasta vähän toista satkua mittarissa, kun öljy alkoi maittamaan. Lisäksi ruostuminen pääsi vauhtiin vasta 5 vuotiaasta autosta. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen mese. Oli sen verran kalliit kilometrit.

        Ps. Mersulla 755tkm tarkoittaa jo kolmatta moottoria, vink, vink!


    • Anonyymi

      On kokemusta mersusta ja Peugeotista. Molemmissa merkeissä ensimmäinen 200.000km menee kuin huomaamatta normaalein huolloin ja vasta sen jälkeen alkaa pieniä korjaustarpeita nousta sieltä täältä. Peugeotissa lähinnä kuitenkin vielä kuluvien osien vaihtoja. Kompressori-mersussa lähti kuitenkin öljyä kulumaan ja auto meni vaihtoon.

      Kestävyyden kannalta ei näissä merkeissä ole eroja.

    • Anonyymi

      Toi kahden litran hdi diesel on ehdottomasti paras peugeotin moottori. Huoletonta ajoa luvassa, kunhan vaan normihuollot teettää huoltokirjan mukaan.

      • Anonyymi

        Näin on!


    • Anonyymi

      Päivitystä avaukseeni. Toisen kynnyskotelon takapää ruostui ja korjattiin. Korjaus ei kuitenkaan oikein onnistunut ja nyt muutamia kuplia jälleen noussut pintaan. Muutoin edelleen kiiltävän upea ranskatar, mittarissaan 465.000km. Tekniikka tuntuu pommin varmalta edelleen ja 407 paljon ajettuna suorastaan naurettavan halpa pitää.
      Kollegojen kesken havaittu, että vastaavat kilometrit mersussa ja Toyotassa käyvät massin päälle jo tosissaan.

    • Anonyymi

      Tuttavan 2010-vuotinen diesel-Avensis oli mukamas paljon laadukkaampi auto, kuin minun 407. Kumma kyllä tuttavan laatupirssin turbo hajosi edellisenä talvena. Oli henkisesti kova pala. No, nyt sitten Aven kansi petti ja kuulemma pitäisi "premiumiin" ostaa uusi moottori. Mokoman matkamittarissa juuri 200.000km täynnä.
      Kyllä se kuulkaas taitaa olla niin, että Peugeot tekee dieselit.

    • Anonyymi

      Hyvin huollettuna ja oikein käytettynä Peugeot-dieselillä menee kirkkaasti puoli miljoonaa kilometriä.

      • Anonyymi

        Jos hyvin huolletaan niin sama pätee useimpiin merkkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hyvin huolletaan niin sama pätee useimpiin merkkeihin.

        Normaalisti huollettuna Peugeotin dieselit ovat markkinoiden kestävimpiä moottoreita.
        Ongelmaksi alkaa sitten kuitenkin tulla siellä 15-25 vuoden paikkeilla ruostuminen.
        Korjaamon tietoviisas kertoi, että ei noita ajamalla rikki saa, osoittaen minun 250.000km ajettua 508 autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hyvin huolletaan niin sama pätee useimpiin merkkeihin.

        Useisiin merkkeihin ehkä, mutta omaan kokemusta myös Volswageneista ja Toyotista. Eivät pahimmillaan kestäneet edes sataa tuhatta, kun moottorit avattiin öljynkulutuksen ja/tai jakoketjuun liittyvien ongelmien vuoksi.
        Tuollainen yli 400.000km avaamattomalla moottorilla ja vaihteistolla on tänä päivänä melkoisen poikkeuksellinen saavutus ja kertoo ennen kaikkea voimalinjan onnistuneesta rakenteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useisiin merkkeihin ehkä, mutta omaan kokemusta myös Volswageneista ja Toyotista. Eivät pahimmillaan kestäneet edes sataa tuhatta, kun moottorit avattiin öljynkulutuksen ja/tai jakoketjuun liittyvien ongelmien vuoksi.
        Tuollainen yli 400.000km avaamattomalla moottorilla ja vaihteistolla on tänä päivänä melkoisen poikkeuksellinen saavutus ja kertoo ennen kaikkea voimalinjan onnistuneesta rakenteesta.

        Audi on Premium ainakin, mitä tulee korjaamisen hintoihin. A6 3,0 TDi huippudiesel porsi jo 120.000km kohdalla. Remontti maksoi kaikkineen 18k€. Nämä tälläkin palstalla mölyävät renkaanpotkijat elävät niin omien luulojensa vanjkeina, että suorastaan naurattaa.
        Peugeot tekee yleisesti ottaen hyviä ja kestäviä käyttöautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audi on Premium ainakin, mitä tulee korjaamisen hintoihin. A6 3,0 TDi huippudiesel porsi jo 120.000km kohdalla. Remontti maksoi kaikkineen 18k€. Nämä tälläkin palstalla mölyävät renkaanpotkijat elävät niin omien luulojensa vanjkeina, että suorastaan naurattaa.
        Peugeot tekee yleisesti ottaen hyviä ja kestäviä käyttöautoja.

        "Peugeot tekee yleisesti ottaen hyviä ja kestäviä käyttöautoja"

        Höpö Höpö, ehkä sinun vinoutuneessa päässäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Peugeot tekee yleisesti ottaen hyviä ja kestäviä käyttöautoja"

        Höpö Höpö, ehkä sinun vinoutuneessa päässäsi.

        Millaista kokemusta/faktaa sinulla on tämän asian suhteen, kerrohan meille?
        (Minun tallissa olleilla ranskattarilla on ajettu n. 1,5 miljoonaa kilometriä, joten väitteeni pohjautuu hyvin pitkälti myös omaan kokemukseeni.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista kokemusta/faktaa sinulla on tämän asian suhteen, kerrohan meille?
        (Minun tallissa olleilla ranskattarilla on ajettu n. 1,5 miljoonaa kilometriä, joten väitteeni pohjautuu hyvin pitkälti myös omaan kokemukseeni.)

        Kukaan ei usko sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista kokemusta/faktaa sinulla on tämän asian suhteen, kerrohan meille?
        (Minun tallissa olleilla ranskattarilla on ajettu n. 1,5 miljoonaa kilometriä, joten väitteeni pohjautuu hyvin pitkälti myös omaan kokemukseeni.)

        Ei noiden kanssa kannata alkaa väittelemään, heillä on muut tavoitteet kuin järkevän keskustelun käyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Peugeot tekee yleisesti ottaen hyviä ja kestäviä käyttöautoja"

        Höpö Höpö, ehkä sinun vinoutuneessa päässäsi.

        Sen verran toki kannattaa tarkentaa, että ei Peugeotkaan mahdottomiin pysty, mutta tulee aina halvemmaksi, kuin vastaava raha jossakin Audin paskassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran toki kannattaa tarkentaa, että ei Peugeotkaan mahdottomiin pysty, mutta tulee aina halvemmaksi, kuin vastaava raha jossakin Audin paskassa.

        Niinno, kun ajaa 15 vuoden ikäisellä pösöllä niin ei siihen voi tulla niitä 4000 euron moottori ja / tai vaihdelaatikkoremontteja.

        Tuollaisen remontin hinnalla saa kaksi autoa tilalle.

        Eihän sillä naapuria kateelliseksi saa, mutta hoitaa hommansa.


    • Anonyymi

      Onko yksi rekisterikilvenpolttimo suuri sähkövika 5v aikana ?

      • Anonyymi

        Olen ajanut 406:lla kohta 15 vuotta eikä ole mennyt yhtään rekisterikilvenpolttimoa.


    • Anonyymi

      Pösööööö ja renoooooo. Ja sitten kutsuukin Niuva.

      • Anonyymi

        Onko jo niin huonosti asiasi?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe