Viljelijöiden eläkemaksut

Anonyymi

Hyvä konkreettinen tuki olisi se, että valtio ottaisi osan maatalousyrittäjän eläkevakuutusmaksuista eli MYEL-maksuista hoitaakseen. Niitä tulee jäämään monilla rästiin.

15

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erittäin hyvä idea!

• Anonyymi

Erittäin hyvä idea olisi kolminkertaistaa eläätiviljelujöiden myel-maksut

• Anonyymi

"eläätiviljelujöiden"

Lopeta juominen!

• Anonyymi

Tämän hetkinen Myel-maksuni on samankokoinen kuin vuosittainen verotettava tuloni, ei ole oikein vara kolminkertaistaa. Sen maksun voi muuten valita itse, sen mukaan minkä tason ilmoittaa verotettavaksi tulokseen. Pakko on maksaa jotain, mutta vastaavasti tulevan eläkkeen koko on riipouvainen siitä, mitä on työvuosinaan sinne maksanut. Esim. koska puolisollani tulee olemaan myös muita eläketuloja Myellin lisäksi, hän on määrittänyt eläkemaksunsa työosuutensa mukaan pienemmäksi kuin minulla, ja jos joskus eläkkeelle pääsemme, näillänäkymin yli 10v päästä, lopulliset eläkkeemme tulevat olemaan suunnilleen samankokoiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän hetkinen Myel-maksuni on samankokoinen kuin vuosittainen verotettava tuloni, ei ole oikein vara kolminkertaistaa. Sen maksun voi muuten valita itse, sen mukaan minkä tason ilmoittaa verotettavaksi tulokseen. Pakko on maksaa jotain, mutta vastaavasti tulevan eläkkeen koko on riipouvainen siitä, mitä on työvuosinaan sinne maksanut. Esim. koska puolisollani tulee olemaan myös muita eläketuloja Myellin lisäksi, hän on määrittänyt eläkemaksunsa työosuutensa mukaan pienemmäksi kuin minulla, ja jos joskus eläkkeelle pääsemme, näillänäkymin yli 10v päästä, lopulliset eläkkeemme tulevat olemaan suunnilleen samankokoiset.

Eläke määräytyy työtulojen mukaan ei maksujen.

• Anonyymi

Viljelijät voisi vapauttaa kokonaan myel-maksuista. Se olisi oikeus ja kohtuus.

• Todellakin näin. MyEL tulisi ehdottomasti purkaa, MELA lakkauttaa, ja viljelijät siirtää ilman työeläkemaksuvelvoitetta kansaneläkkeen piiriin, samaan joukkoon muiden vähäosaisten kanssa, jotka eivät kykene omaa työeläkettään kustantamaan.

• Anonyymi
        jopa_vain kirjoitti:

Todellakin näin. MyEL tulisi ehdottomasti purkaa, MELA lakkauttaa, ja viljelijät siirtää ilman työeläkemaksuvelvoitetta kansaneläkkeen piiriin, samaan joukkoon muiden vähäosaisten kanssa, jotka eivät kykene omaa työeläkettään kustantamaan.

Niinpä. 400 000 työttömän armeija.

• Anonyymi

Myellissä on vakuutusmaksujen alennusraja aika korkealla. Se tarkoittaa sitä, että valtio ottaa jo nyt takkiinsa näistä vakuutuksista. Jos tekee työterveyshuoltosopimuksen, voi mennä suoraan Mehiläiseen hoidattamaan tapaturmiaan. Sairauskoodikin muuttuu kevyesti tapaturmakoodiksi, kunhan maksajana on vakuutuslaitos.

• Anonyymi

Verot myös. Miten nuo Yel-maksut pitääkö ne maksaa?

• Anonyymi

Valtio voisi maksaa myös viljelijöiden polttoaine ja sähkölaskut, mediamaksut, kiinteistöverot, vakuutusmaksut ja kaikki maataloushankinnat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtio voisi maksaa myös viljelijöiden polttoaine ja sähkölaskut, mediamaksut, kiinteistöverot, vakuutusmaksut ja kaikki maataloushankinnat.

Meinaakko että samalla lailla kuin kaupungissa asuvalle maksetaan ruoka, asunto, vapaa-ajan harrastukset yms.

• Anonyymi

Ai että eläketurvaa alettaisiin jakamaan ilmaisissa ämpäreissä. Olis varmaan jonoa. Eiköhän tämä Myel-ongelma poistu ihan lähiaikoina kun maatalouden tuloverolaki kumotaan. Maatalousyritykset alkavat olla yrityksiä ja kaipaavan elinkeinoverolain mukaista toimintaa. Vain muutos on pysyvää. 10 % tiloista tuottaa 90 % elintarvikkeista.

• Anonyymi

Tukijussi tuottaa raaka-aineita. Siitä on vielä matkaa ruokapöytään

• Anonyymi

Jos ottaa, niin siitä ei ilman uuretta sisällissovaa setvitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen