PowerPC Mac 7200/90 ja nykyinen internet

mirjamar

olis kiva tietää onko joku saanu mainitun koneen toimimaan nykyaikasen laajakaista -kaapeliyhteyden kaa? Mä kun en oo vielä uskaltanu yrittää (kun mun tarvii ensteks ajaa koko käyttis puhtaaks ja asentaa kaikki uudelleen, ostin joltain ihme tumpelolta CD:n johon oli poltettu SEKÄ käyttis että MSOffice - kone tietty tilttas asentaessa, mut on siltikin onnahdellen toiminu viimeset kolme vuotta... Mut nettiin mä en oo uskaltanu sitä liittää pitkään aikaan ku ensinnäki kaikki järjestelmät on muuttunu, ja nyt mulla on router asennettuna ennen kaapelimodeemia. Olettaisin kyllä että jos vaan sivoan kunnolla ja asentelen kaikki uudestaan, kiltti vanha mäkkini tekee niinku aina ennenki, yhdistää nettiin ihan kiltisti - puuseen asennuksissakan ei ollu sen kummempia konsteja, piti vaan nettiasetukset laittaa automaattiselle DHCP-serveriltä, kun nykyään ei enää tarvi logata sisään miltään nettisivulta. Koneessa on 10/100 T verkkokortti, ja niinku sanoin, vaikka asennus tilttas niin toimi vielä verkossakin jotenkuten pari vuotta sitten (microsoftan jutskut tilttas jatkuvasti, eli explorerkin lakkaili sillon tällön kesken kaiken). Raamia on jotenkuten, mutta emolevyä ei voi vaihtaa,(sattu oleen just näitä purkkeja joita ei voi mitenkäs rakennella uusiks:-(, ajattelin että käyttäsin nyt tätäkin kun mulla on siinä toimiva scanneri ja laserkirjotin ja iiiihana 19" näyttö. Siis lyötäskö vetoo et jos mä asennan kaikki uusiks ni pääsenkö nettiin routerin kautta? (routerissa DI-604 yks kanava vapaana)

3

1213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wille

mutta mikä käyttis koneessa on? MacOS 8/9..? Paljonko muistia?

Applen sivuilta löytyy "uusimmat" (8.6...9.x) päivitykset ilmaiseksi.

Selaimista ainakin Internet Explorer 5.1.7, iCab 2.9.8., Netscape 6 (7?) toimii hyvin vanhemmissakin käyttiksissä.

> Siis lyötäskö vetoo et jos mä asennan kaikki uusiks ni pääsenkö nettiin routerin kautta? (routerissa DI-604 yks kanava vapaana)

Paljonko lyöt vetoa ;-)
      DI-604 MacOSX ohjeen löydät pdf muodossa täältä:
      http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI-604
      Ohje toimii soveltaen myös vanhemman MacOS8/9 kanssa.

• mirjamar

mun käsittääkseni tarvi mitään asetuksia laittaa, se on vaan se ensimmäinen tietsikka mikä kytketään routeriin jolla laitetaan asetukset. Niettä mun käsittääkseni mun pitää vaan katsoo verkkoasetukset dhcp-serveri ja automaattinen IP-jakelu, niinku näis mun puuseissänikin. Ei muuta ku surffailemaan. No, mun tarvii siivota se ensteks, mut kiitti noista vihjeistä, käyn katselemassa:-)

• mirjamar
        mirjamar kirjoitti:

mun käsittääkseni tarvi mitään asetuksia laittaa, se on vaan se ensimmäinen tietsikka mikä kytketään routeriin jolla laitetaan asetukset. Niettä mun käsittääkseni mun pitää vaan katsoo verkkoasetukset dhcp-serveri ja automaattinen IP-jakelu, niinku näis mun puuseissänikin. Ei muuta ku surffailemaan. No, mun tarvii siivota se ensteks, mut kiitti noista vihjeistä, käyn katselemassa:-)

on tällä hetkellä käyttiksenä, mutta en mä tiedä uskaltaako tolla prosessorilla edes yrittää ysiä X:stä puhumattakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9319
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2879
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      35
      2671
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2551
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1955
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1872
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1826
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1361
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1227
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe