PowerPC Mac 7200/90 ja nykyinen internet

mirjamar

olis kiva tietää onko joku saanu mainitun koneen toimimaan nykyaikasen laajakaista -kaapeliyhteyden kaa? Mä kun en oo vielä uskaltanu yrittää (kun mun tarvii ensteks ajaa koko käyttis puhtaaks ja asentaa kaikki uudelleen, ostin joltain ihme tumpelolta CD:n johon oli poltettu SEKÄ käyttis että MSOffice - kone tietty tilttas asentaessa, mut on siltikin onnahdellen toiminu viimeset kolme vuotta... Mut nettiin mä en oo uskaltanu sitä liittää pitkään aikaan ku ensinnäki kaikki järjestelmät on muuttunu, ja nyt mulla on router asennettuna ennen kaapelimodeemia. Olettaisin kyllä että jos vaan sivoan kunnolla ja asentelen kaikki uudestaan, kiltti vanha mäkkini tekee niinku aina ennenki, yhdistää nettiin ihan kiltisti - puuseen asennuksissakan ei ollu sen kummempia konsteja, piti vaan nettiasetukset laittaa automaattiselle DHCP-serveriltä, kun nykyään ei enää tarvi logata sisään miltään nettisivulta. Koneessa on 10/100 T verkkokortti, ja niinku sanoin, vaikka asennus tilttas niin toimi vielä verkossakin jotenkuten pari vuotta sitten (microsoftan jutskut tilttas jatkuvasti, eli explorerkin lakkaili sillon tällön kesken kaiken). Raamia on jotenkuten, mutta emolevyä ei voi vaihtaa,(sattu oleen just näitä purkkeja joita ei voi mitenkäs rakennella uusiks:-(, ajattelin että käyttäsin nyt tätäkin kun mulla on siinä toimiva scanneri ja laserkirjotin ja iiiihana 19" näyttö. Siis lyötäskö vetoo et jos mä asennan kaikki uusiks ni pääsenkö nettiin routerin kautta? (routerissa DI-604 yks kanava vapaana)

3

1195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wille

      mutta mikä käyttis koneessa on? MacOS 8/9..? Paljonko muistia?

      Applen sivuilta löytyy "uusimmat" (8.6...9.x) päivitykset ilmaiseksi.

      Selaimista ainakin Internet Explorer 5.1.7, iCab 2.9.8., Netscape 6 (7?) toimii hyvin vanhemmissakin käyttiksissä.

      > Siis lyötäskö vetoo et jos mä asennan kaikki uusiks ni pääsenkö nettiin routerin kautta? (routerissa DI-604 yks kanava vapaana)

      Paljonko lyöt vetoa ;-)
      DI-604 MacOSX ohjeen löydät pdf muodossa täältä:
      http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI-604
      Ohje toimii soveltaen myös vanhemman MacOS8/9 kanssa.

      • mirjamar

        mun käsittääkseni tarvi mitään asetuksia laittaa, se on vaan se ensimmäinen tietsikka mikä kytketään routeriin jolla laitetaan asetukset. Niettä mun käsittääkseni mun pitää vaan katsoo verkkoasetukset dhcp-serveri ja automaattinen IP-jakelu, niinku näis mun puuseissänikin. Ei muuta ku surffailemaan. No, mun tarvii siivota se ensteks, mut kiitti noista vihjeistä, käyn katselemassa:-)


      • mirjamar
        mirjamar kirjoitti:

        mun käsittääkseni tarvi mitään asetuksia laittaa, se on vaan se ensimmäinen tietsikka mikä kytketään routeriin jolla laitetaan asetukset. Niettä mun käsittääkseni mun pitää vaan katsoo verkkoasetukset dhcp-serveri ja automaattinen IP-jakelu, niinku näis mun puuseissänikin. Ei muuta ku surffailemaan. No, mun tarvii siivota se ensteks, mut kiitti noista vihjeistä, käyn katselemassa:-)

        on tällä hetkellä käyttiksenä, mutta en mä tiedä uskaltaako tolla prosessorilla edes yrittää ysiä X:stä puhumattakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe