olis kiva tietää onko joku saanu mainitun koneen toimimaan nykyaikasen laajakaista -kaapeliyhteyden kaa? Mä kun en oo vielä uskaltanu yrittää (kun mun tarvii ensteks ajaa koko käyttis puhtaaks ja asentaa kaikki uudelleen, ostin joltain ihme tumpelolta CD:n johon oli poltettu SEKÄ käyttis että MSOffice - kone tietty tilttas asentaessa, mut on siltikin onnahdellen toiminu viimeset kolme vuotta... Mut nettiin mä en oo uskaltanu sitä liittää pitkään aikaan ku ensinnäki kaikki järjestelmät on muuttunu, ja nyt mulla on router asennettuna ennen kaapelimodeemia. Olettaisin kyllä että jos vaan sivoan kunnolla ja asentelen kaikki uudestaan, kiltti vanha mäkkini tekee niinku aina ennenki, yhdistää nettiin ihan kiltisti - puuseen asennuksissakan ei ollu sen kummempia konsteja, piti vaan nettiasetukset laittaa automaattiselle DHCP-serveriltä, kun nykyään ei enää tarvi logata sisään miltään nettisivulta. Koneessa on 10/100 T verkkokortti, ja niinku sanoin, vaikka asennus tilttas niin toimi vielä verkossakin jotenkuten pari vuotta sitten (microsoftan jutskut tilttas jatkuvasti, eli explorerkin lakkaili sillon tällön kesken kaiken). Raamia on jotenkuten, mutta emolevyä ei voi vaihtaa,(sattu oleen just näitä purkkeja joita ei voi mitenkäs rakennella uusiks:-(, ajattelin että käyttäsin nyt tätäkin kun mulla on siinä toimiva scanneri ja laserkirjotin ja iiiihana 19" näyttö. Siis lyötäskö vetoo et jos mä asennan kaikki uusiks ni pääsenkö nettiin routerin kautta? (routerissa DI-604 yks kanava vapaana)
PowerPC Mac 7200/90 ja nykyinen internet
3
1223
Vastaukset
- wille
mutta mikä käyttis koneessa on? MacOS 8/9..? Paljonko muistia?
Applen sivuilta löytyy "uusimmat" (8.6...9.x) päivitykset ilmaiseksi.
Selaimista ainakin Internet Explorer 5.1.7, iCab 2.9.8., Netscape 6 (7?) toimii hyvin vanhemmissakin käyttiksissä.
> Siis lyötäskö vetoo et jos mä asennan kaikki uusiks ni pääsenkö nettiin routerin kautta? (routerissa DI-604 yks kanava vapaana)
Paljonko lyöt vetoa ;-)
DI-604 MacOSX ohjeen löydät pdf muodossa täältä:
http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI-604
Ohje toimii soveltaen myös vanhemman MacOS8/9 kanssa.- mirjamar
mun käsittääkseni tarvi mitään asetuksia laittaa, se on vaan se ensimmäinen tietsikka mikä kytketään routeriin jolla laitetaan asetukset. Niettä mun käsittääkseni mun pitää vaan katsoo verkkoasetukset dhcp-serveri ja automaattinen IP-jakelu, niinku näis mun puuseissänikin. Ei muuta ku surffailemaan. No, mun tarvii siivota se ensteks, mut kiitti noista vihjeistä, käyn katselemassa:-)
- mirjamar
mirjamar kirjoitti:
mun käsittääkseni tarvi mitään asetuksia laittaa, se on vaan se ensimmäinen tietsikka mikä kytketään routeriin jolla laitetaan asetukset. Niettä mun käsittääkseni mun pitää vaan katsoo verkkoasetukset dhcp-serveri ja automaattinen IP-jakelu, niinku näis mun puuseissänikin. Ei muuta ku surffailemaan. No, mun tarvii siivota se ensteks, mut kiitti noista vihjeistä, käyn katselemassa:-)
on tällä hetkellä käyttiksenä, mutta en mä tiedä uskaltaako tolla prosessorilla edes yrittää ysiä X:stä puhumattakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566339
- 501786
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867