Suostumusperustaisuus raiskausrikoksissa

Anonyymi

10

254

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloitteen tarkoitus on varmasti hyvä. En kuitenkaan ymmärrä miten tämä muuttaa käytännössä uhrin asemaa rikosprosessissa.

Raiskaus on aina tarkoittanut seksuaalista kanssakäymistä jossa toinen osapuoli ei ole antanut suostumustaan. Jos suostumus on annettu kyse ei silloin ole raiskauksesta. Kysehän on aina ollut sen todistamisesta ettei suostumusta seksiin ole annettu.

Raiskaus on jo nyt vaikea osoittaa tapahtuneeksi juuri siksi koska on vaikea todistaa ettei suostumusta ole annettu. Tilanteet ovat yleensä aina sana sanaa vastaan. Mitä olennaista tämä lakialoite siis muuttaa rikosprosessissa uhrin asemaa ajatellen?

• Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Suosutumuksen puute on jo nykyisessä "raiskauslaissa". kunhan ihmiset vain osaisivat lukea lakitekstiä.

Nykyistä lakia ei tarvitse siis minun mielestäni muuttaa.

• Anonyymi

Kyllä siihen tarvitaan molempien osapuolten kirjallinen suostumus. Samalla kumpikin voi vakuuttaa hoitavansa ehkäisyn asianmukaisesti ja sitoutuvansa mahdollisen vahingon aiheuttamiin kustannuksiin sekä ei-omaavansa sukupuolitautia tai vakavaa periytyvää sairautta. Niin, ja hullun papereita ei saa olla. Eikä maksuja perinnässä. Muuta?

• Anonyymi

Ai niin, toinen osapuoli voi jälkikäteen väittää, että hänet pakotettiin allekirjoittamaan. Kyllä se vaan on parempi, ettei lähde tuntemattoman eikä tutun matkaan eikä lenkkeile puskissa.

• Anonyymi

Mitäköhän tapahtuu romantiikalle kun mies vähän ennen h-hetkeä vetää taskustaan paperin jossa jossa on ruksitettavia kohtia:

1. Allekirjoittanut saa puristella rintojani
      2. Allekirjoittanut saa suudella nännejäni
      3. Allekirjoittanut saa työntyä sisääni suojaamattomana n kertaa
      4. Allekirjoittanut saa työntyä sisääni ehkäisyä käyttäen n kertaa

Päiväys

Allekirjoitukset

Alkaako nainen nakkelee niskojaan ja tiuskaa millaisena naisena minua oikein pidät ja lähtee sen jälkeen lätkimään?

• Anonyymi

Ja kohta, ettei tarvitse suudella. Ja se, mihin saa työntyä.

• Anonyymi

Mistä niitä lomakepohjia saa jos tekee sopimuksen? Ei kai siihen tarvinne ulkopuolisia todistajia?

• Anonyymi

Liian vaikeaksi menee!
      Unohdetaan koko juttu ja hoidetaan tuo asia itse!

• Anonyymi

Olen sama mieltä! Liian helppoa syytteillepanoa kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Ei noudata oikeusvaltion periaatteita.

Unohdetaan siis ja hoidellaan muuten!

• Anonyymi

Thaimaa on kuulemma hyvä turistikohde. Itse en ole tosin käynyt siellä. Mutta voihan se olla joskus hyvä vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      138
      1520
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      148
      1081
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      69
      936
    4. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      270
      766
    5. 68
      733
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      723
    7. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      37
      619
    8. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      581
    9. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      561
    10. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      60
      557
    Aihe