Suostumusperustaisuus raiskausrikoksissa

Anonyymi

10

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloitteen tarkoitus on varmasti hyvä. En kuitenkaan ymmärrä miten tämä muuttaa käytännössä uhrin asemaa rikosprosessissa.

Raiskaus on aina tarkoittanut seksuaalista kanssakäymistä jossa toinen osapuoli ei ole antanut suostumustaan. Jos suostumus on annettu kyse ei silloin ole raiskauksesta. Kysehän on aina ollut sen todistamisesta ettei suostumusta seksiin ole annettu.

Raiskaus on jo nyt vaikea osoittaa tapahtuneeksi juuri siksi koska on vaikea todistaa ettei suostumusta ole annettu. Tilanteet ovat yleensä aina sana sanaa vastaan. Mitä olennaista tämä lakialoite siis muuttaa rikosprosessissa uhrin asemaa ajatellen?

• Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Suosutumuksen puute on jo nykyisessä "raiskauslaissa". kunhan ihmiset vain osaisivat lukea lakitekstiä.

Nykyistä lakia ei tarvitse siis minun mielestäni muuttaa.

• Anonyymi

Kyllä siihen tarvitaan molempien osapuolten kirjallinen suostumus. Samalla kumpikin voi vakuuttaa hoitavansa ehkäisyn asianmukaisesti ja sitoutuvansa mahdollisen vahingon aiheuttamiin kustannuksiin sekä ei-omaavansa sukupuolitautia tai vakavaa periytyvää sairautta. Niin, ja hullun papereita ei saa olla. Eikä maksuja perinnässä. Muuta?

• Anonyymi

Ai niin, toinen osapuoli voi jälkikäteen väittää, että hänet pakotettiin allekirjoittamaan. Kyllä se vaan on parempi, ettei lähde tuntemattoman eikä tutun matkaan eikä lenkkeile puskissa.

• Anonyymi

Mitäköhän tapahtuu romantiikalle kun mies vähän ennen h-hetkeä vetää taskustaan paperin jossa jossa on ruksitettavia kohtia:

1. Allekirjoittanut saa puristella rintojani
      2. Allekirjoittanut saa suudella nännejäni
      3. Allekirjoittanut saa työntyä sisääni suojaamattomana n kertaa
      4. Allekirjoittanut saa työntyä sisääni ehkäisyä käyttäen n kertaa

Päiväys

Allekirjoitukset

Alkaako nainen nakkelee niskojaan ja tiuskaa millaisena naisena minua oikein pidät ja lähtee sen jälkeen lätkimään?

• Anonyymi

Ja kohta, ettei tarvitse suudella. Ja se, mihin saa työntyä.

• Anonyymi

Mistä niitä lomakepohjia saa jos tekee sopimuksen? Ei kai siihen tarvinne ulkopuolisia todistajia?

• Anonyymi

Liian vaikeaksi menee!
      Unohdetaan koko juttu ja hoidetaan tuo asia itse!

• Anonyymi

Olen sama mieltä! Liian helppoa syytteillepanoa kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Ei noudata oikeusvaltion periaatteita.

Unohdetaan siis ja hoidellaan muuten!

• Anonyymi

Thaimaa on kuulemma hyvä turistikohde. Itse en ole tosin käynyt siellä. Mutta voihan se olla joskus hyvä vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe