Eikö näillä ollut jokin 82-84 km/h ohjeistus, onko poistunut?
Teboilin ajossa olevien autojen rajoitin?
24
86
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole,kuten ei myöskään Nesteen väreissä ajavalta kalustolta.
- Anonyymi
Polttoainepuolella taisi Esso, Suomessa vielä toimiessaan, olla ensimmäinen joka vaati sopimusautojensa nopeudenrajoittimen säätämisen tasan kahdeksaankymppiin. Tämä oli muistaakseni 2000-luvun alussa. 2006 tai 2007 oli Neste Oilin vuoro. Niiden kaluston rajoitin säädettiin 82 km/h-maksiminopeuteen. Schenkerin autot taitavat myös olla rajoitettu muita pienempään nopeuteen. Ja varmaan muitakin taitaa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoainepuolella taisi Esso, Suomessa vielä toimiessaan, olla ensimmäinen joka vaati sopimusautojensa nopeudenrajoittimen säätämisen tasan kahdeksaankymppiin. Tämä oli muistaakseni 2000-luvun alussa. 2006 tai 2007 oli Neste Oilin vuoro. Niiden kaluston rajoitin säädettiin 82 km/h-maksiminopeuteen. Schenkerin autot taitavat myös olla rajoitettu muita pienempään nopeuteen. Ja varmaan muitakin taitaa olla.
Minkätakia rekat ovat maantiajarruna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkätakia rekat ovat maantiajarruna.
Eipä ole rekat jarruina koskaan olleet. Jos et pääse ohi, hanki suorituskykyisempi auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole rekat jarruina koskaan olleet. Jos et pääse ohi, hanki suorituskykyisempi auto.
Miksi rekat ei liiku liukkaamin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi rekat ei liiku liukkaamin.
Laki kieltää ajamasta ylinopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki kieltää ajamasta ylinopeutta.
Lakia on muutettava, vapaa nopeus.
- Anonyymi
Yks ainakin roikkuu usein persiissä kiinni ja ohittelee kuin ruusperi moottoritiellä, kiire tuntuu olevan. Man(x)inen Liquid Transport... on ainakin Teboil teippaukset koko putkessa ja taitaa matkavauhti olla lähempänä 90 kun sen verran vauhdikkaasti ohittelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yks ainakin roikkuu usein persiissä kiinni ja ohittelee kuin ruusperi moottoritiellä, kiire tuntuu olevan. Man(x)inen Liquid Transport... on ainakin Teboil teippaukset koko putkessa ja taitaa matkavauhti olla lähempänä 90 kun sen verran vauhdikkaasti ohittelee.
Eihän kukaan konkrettisesti voi estää yrittäjää säätämästä rajoitinta takaisin alkuperäiseen rajoitinnopeuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yks ainakin roikkuu usein persiissä kiinni ja ohittelee kuin ruusperi moottoritiellä, kiire tuntuu olevan. Man(x)inen Liquid Transport... on ainakin Teboil teippaukset koko putkessa ja taitaa matkavauhti olla lähempänä 90 kun sen verran vauhdikkaasti ohittelee.
Poikkeusluvalla ajaa varmaan tosi kovaa
Itsekin huomannut kun ajaa keskiviivan päällä 80 mittarissa että rekat ajaa tosi kovaa.
Osa tulee vastaan myös todella kovaa ja läheltä.
Varsinkin kapealla tiellä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeusluvalla ajaa varmaan tosi kovaa
Itsekin huomannut kun ajaa keskiviivan päällä 80 mittarissa että rekat ajaa tosi kovaa.
Osa tulee vastaan myös todella kovaa ja läheltä.
Varsinkin kapealla tielläRekolle nopeus 140 km/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeusluvalla ajaa varmaan tosi kovaa
Itsekin huomannut kun ajaa keskiviivan päällä 80 mittarissa että rekat ajaa tosi kovaa.
Osa tulee vastaan myös todella kovaa ja läheltä.
Varsinkin kapealla tielläMillään rekalla tai kuorma - autolla ei ole mitään poikkeuslupaa ajoneuvon nopeuden suhteen. 89km/h on suurin sallittu rajoitinnopeus. Sen muuttamiseksi suuremmaksi ei ole ole olemassa mitään poikkeuslupaa. Rajoitinnopeutta saa toki vapaaehtoisesti laskea vaikka kuinka alas ja kuten yllä on todettu, jotkut yritykset vaativat säätämään sopimusautojensa rajoitinnopeuden lähemmäs kahdeksaankymppiä. Tämä ei liity tieliikennelakiin mitenkään, vaan on pelkästään kuljetusten tilaajan ja kuljetusten suorittajan välinen sopimus.
Suurin osa raskaastakalustosta toki ajaa nk. rajoitinta vastaan, eli lähemmäs yhdeksääkymppiä, mutta sen kovempaa ei juuri mikään raskas ajoneuvo kulje kuin alamäessa. Syy miksi moni kuvittelee rekkojenkin ajavan suurta ylinopeutta on se, että henkilöauto ajaa kahdeksankympin alueella mittarin mukaan tasan 80km/h,mutta todellinen nopeus on jotain 73-75km/h. Rekka taas ajaa oikein näyttävän nopeusmittarin mukaan ( mittarit tarkastetaan katsastuksessa vähintään joka toinen vuosi ) rajoitinta vastaan, eli 89km/h,niin tässä tilanteessa on rekan ja henkilöauton nopeusero 15km/h. Sen takia moni rekka haluaisi päästä hitaammasta henkilöautosta ohi. Tietenkään tämä ei oikeuta rekan ajamaan henkilöauton takapuskurissa kiinni.
Kuorma - autojen suurin sallittu nopeus on 80km/h,mutta niille on annettu mahdollisuus rikkoa tuota nopeutta hetkellisesti helpottaakseen hitampien ohituksia. No, tätähän mahdollisuutta suurin osa kuljettajista käyttää ajamalla rajoitinta vastaan koko ajan.
Eli henkilöautoilija, joka ei tiedosta oman autonsa nopeusmittarin virhettä, saa helposti rekan takapuskuriinsa ja saa mielikuvan siitä, että rekat ajaisivat jotain todella suuria nopeuksia. Näinhän asia ei ole. Tosin mikään ajonopeus ei oikeuta ketään ajamaan niin, että vaarantaa liikenneturvallisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millään rekalla tai kuorma - autolla ei ole mitään poikkeuslupaa ajoneuvon nopeuden suhteen. 89km/h on suurin sallittu rajoitinnopeus. Sen muuttamiseksi suuremmaksi ei ole ole olemassa mitään poikkeuslupaa. Rajoitinnopeutta saa toki vapaaehtoisesti laskea vaikka kuinka alas ja kuten yllä on todettu, jotkut yritykset vaativat säätämään sopimusautojensa rajoitinnopeuden lähemmäs kahdeksaankymppiä. Tämä ei liity tieliikennelakiin mitenkään, vaan on pelkästään kuljetusten tilaajan ja kuljetusten suorittajan välinen sopimus.
Suurin osa raskaastakalustosta toki ajaa nk. rajoitinta vastaan, eli lähemmäs yhdeksääkymppiä, mutta sen kovempaa ei juuri mikään raskas ajoneuvo kulje kuin alamäessa. Syy miksi moni kuvittelee rekkojenkin ajavan suurta ylinopeutta on se, että henkilöauto ajaa kahdeksankympin alueella mittarin mukaan tasan 80km/h,mutta todellinen nopeus on jotain 73-75km/h. Rekka taas ajaa oikein näyttävän nopeusmittarin mukaan ( mittarit tarkastetaan katsastuksessa vähintään joka toinen vuosi ) rajoitinta vastaan, eli 89km/h,niin tässä tilanteessa on rekan ja henkilöauton nopeusero 15km/h. Sen takia moni rekka haluaisi päästä hitaammasta henkilöautosta ohi. Tietenkään tämä ei oikeuta rekan ajamaan henkilöauton takapuskurissa kiinni.
Kuorma - autojen suurin sallittu nopeus on 80km/h,mutta niille on annettu mahdollisuus rikkoa tuota nopeutta hetkellisesti helpottaakseen hitampien ohituksia. No, tätähän mahdollisuutta suurin osa kuljettajista käyttää ajamalla rajoitinta vastaan koko ajan.
Eli henkilöautoilija, joka ei tiedosta oman autonsa nopeusmittarin virhettä, saa helposti rekan takapuskuriinsa ja saa mielikuvan siitä, että rekat ajaisivat jotain todella suuria nopeuksia. Näinhän asia ei ole. Tosin mikään ajonopeus ei oikeuta ketään ajamaan niin, että vaarantaa liikenneturvallisuutta.Miksi rekat roikkuu aivan takapuskurissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi rekat roikkuu aivan takapuskurissa?
Kannattaa opetella ajamaan rohkeammin tai antaa jonkun muun ajaa, niin rekatkaan eivät sinua kiusaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa opetella ajamaan rohkeammin tai antaa jonkun muun ajaa, niin rekatkaan eivät sinua kiusaa.
Tämä
Ei kannata sitä rekkaa ohittaa jos potenssi ei riitä sitten menemään alta pois.
Ei ole yks eikä kaks joka unohtaa painaa kaasua ohituksen jälkeen.
Kerran tökkäsin yhden ojaan, eikö tuo vieläkin etsine mikä häneen osui :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä
Ei kannata sitä rekkaa ohittaa jos potenssi ei riitä sitten menemään alta pois.
Ei ole yks eikä kaks joka unohtaa painaa kaasua ohituksen jälkeen.
Kerran tökkäsin yhden ojaan, eikö tuo vieläkin etsine mikä häneen osui :DEt sinä ketään ole metsään tökännyt. Valehtelet ja tiedät sen itsekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millään rekalla tai kuorma - autolla ei ole mitään poikkeuslupaa ajoneuvon nopeuden suhteen. 89km/h on suurin sallittu rajoitinnopeus. Sen muuttamiseksi suuremmaksi ei ole ole olemassa mitään poikkeuslupaa. Rajoitinnopeutta saa toki vapaaehtoisesti laskea vaikka kuinka alas ja kuten yllä on todettu, jotkut yritykset vaativat säätämään sopimusautojensa rajoitinnopeuden lähemmäs kahdeksaankymppiä. Tämä ei liity tieliikennelakiin mitenkään, vaan on pelkästään kuljetusten tilaajan ja kuljetusten suorittajan välinen sopimus.
Suurin osa raskaastakalustosta toki ajaa nk. rajoitinta vastaan, eli lähemmäs yhdeksääkymppiä, mutta sen kovempaa ei juuri mikään raskas ajoneuvo kulje kuin alamäessa. Syy miksi moni kuvittelee rekkojenkin ajavan suurta ylinopeutta on se, että henkilöauto ajaa kahdeksankympin alueella mittarin mukaan tasan 80km/h,mutta todellinen nopeus on jotain 73-75km/h. Rekka taas ajaa oikein näyttävän nopeusmittarin mukaan ( mittarit tarkastetaan katsastuksessa vähintään joka toinen vuosi ) rajoitinta vastaan, eli 89km/h,niin tässä tilanteessa on rekan ja henkilöauton nopeusero 15km/h. Sen takia moni rekka haluaisi päästä hitaammasta henkilöautosta ohi. Tietenkään tämä ei oikeuta rekan ajamaan henkilöauton takapuskurissa kiinni.
Kuorma - autojen suurin sallittu nopeus on 80km/h,mutta niille on annettu mahdollisuus rikkoa tuota nopeutta hetkellisesti helpottaakseen hitampien ohituksia. No, tätähän mahdollisuutta suurin osa kuljettajista käyttää ajamalla rajoitinta vastaan koko ajan.
Eli henkilöautoilija, joka ei tiedosta oman autonsa nopeusmittarin virhettä, saa helposti rekan takapuskuriinsa ja saa mielikuvan siitä, että rekat ajaisivat jotain todella suuria nopeuksia. Näinhän asia ei ole. Tosin mikään ajonopeus ei oikeuta ketään ajamaan niin, että vaarantaa liikenneturvallisuutta.Lärvimäen b-juna ohitti viime vuonna seiskatiellä ainakin kerran viikossa vaikka oma nopeus 89. ..tun kiire tuollakin tuntu olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ketään ole metsään tökännyt. Valehtelet ja tiedät sen itsekin.
Voi kuule
Löytyy varkauden poliisilta paperit siitä
- Anonyymi
Rajoittimen 89km / h aiheuttaa liikenneturvallisuuden vaarantamista koska ajavat 80km/h rajoitusalueellakin n 10km/h kovempaa. Lisäksi turvavälia ei tunnu kuljettajat ymmärtävän.
80kmh max rajoitin kuorma-autoihin.
Mikään järki ja ideä ei kannata nykyistä 89kmh rajoitinta.- Anonyymi
Rekkojen nopeus pudotettava 70km/h, muutenkin jatkuvasti kumossa.
- Anonyymi
89km/h-rajoitinnopeus on ihan ok, mutta sen ajamista tulisi poliisin valvoa, että sitä käytettäisiin vain ohitustilanteissa. Jatkuvasti rajoitinta vastaan ajamisesta pitäisi rangaista. Monelle kuljettajalle ae on vain pinttynyt tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekkojen nopeus pudotettava 70km/h, muutenkin jatkuvasti kumossa.
Vittuillessani ajelin 70 pari päivää kun ei ollu kiirettä
Hyvä seurata Millo vierellä pamahtaa nokkakolari :D yks veti hiekoille kun mua ohittanut ei ehtinyt omalle kaistalle
Tiputetaan rajoittimet saadaan kuolemaa kehiin ! Verta ja luunpaloja!
Mutta tehän halusitte rekat ajamaan hiljempaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittuillessani ajelin 70 pari päivää kun ei ollu kiirettä
Hyvä seurata Millo vierellä pamahtaa nokkakolari :D yks veti hiekoille kun mua ohittanut ei ehtinyt omalle kaistalle
Tiputetaan rajoittimet saadaan kuolemaa kehiin ! Verta ja luunpaloja!
Mutta tehän halusitte rekat ajamaan hiljempaaRekkojen nopeuksia pudotettava reilusti, tulee vähenpi kaatumisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rekkojen nopeuksia pudotettava reilusti, tulee vähenpi kaatumisia.
Niin on :D henkilöautojen pitäs nostaa, ois siinä hiljaa ajellessa aikaa katsella kun ne kouhottaa menemään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912990Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991716Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461587- 871401
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4031400Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21129Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381067Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun334908Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden259877