Teboilin ajossa olevien autojen rajoitin?

Anonyymi

Eikö näillä ollut jokin 82-84 km/h ohjeistus, onko poistunut?

24

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole,kuten ei myöskään Nesteen väreissä ajavalta kalustolta.

      • Anonyymi

        Polttoainepuolella taisi Esso, Suomessa vielä toimiessaan, olla ensimmäinen joka vaati sopimusautojensa nopeudenrajoittimen säätämisen tasan kahdeksaankymppiin. Tämä oli muistaakseni 2000-luvun alussa. 2006 tai 2007 oli Neste Oilin vuoro. Niiden kaluston rajoitin säädettiin 82 km/h-maksiminopeuteen. Schenkerin autot taitavat myös olla rajoitettu muita pienempään nopeuteen. Ja varmaan muitakin taitaa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoainepuolella taisi Esso, Suomessa vielä toimiessaan, olla ensimmäinen joka vaati sopimusautojensa nopeudenrajoittimen säätämisen tasan kahdeksaankymppiin. Tämä oli muistaakseni 2000-luvun alussa. 2006 tai 2007 oli Neste Oilin vuoro. Niiden kaluston rajoitin säädettiin 82 km/h-maksiminopeuteen. Schenkerin autot taitavat myös olla rajoitettu muita pienempään nopeuteen. Ja varmaan muitakin taitaa olla.

        Minkätakia rekat ovat maantiajarruna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkätakia rekat ovat maantiajarruna.

        Eipä ole rekat jarruina koskaan olleet. Jos et pääse ohi, hanki suorituskykyisempi auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole rekat jarruina koskaan olleet. Jos et pääse ohi, hanki suorituskykyisempi auto.

        Miksi rekat ei liiku liukkaamin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rekat ei liiku liukkaamin.

        Laki kieltää ajamasta ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki kieltää ajamasta ylinopeutta.

        Lakia on muutettava, vapaa nopeus.


      • Anonyymi

        Yks ainakin roikkuu usein persiissä kiinni ja ohittelee kuin ruusperi moottoritiellä, kiire tuntuu olevan. Man(x)inen Liquid Transport... on ainakin Teboil teippaukset koko putkessa ja taitaa matkavauhti olla lähempänä 90 kun sen verran vauhdikkaasti ohittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yks ainakin roikkuu usein persiissä kiinni ja ohittelee kuin ruusperi moottoritiellä, kiire tuntuu olevan. Man(x)inen Liquid Transport... on ainakin Teboil teippaukset koko putkessa ja taitaa matkavauhti olla lähempänä 90 kun sen verran vauhdikkaasti ohittelee.

        Eihän kukaan konkrettisesti voi estää yrittäjää säätämästä rajoitinta takaisin alkuperäiseen rajoitinnopeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yks ainakin roikkuu usein persiissä kiinni ja ohittelee kuin ruusperi moottoritiellä, kiire tuntuu olevan. Man(x)inen Liquid Transport... on ainakin Teboil teippaukset koko putkessa ja taitaa matkavauhti olla lähempänä 90 kun sen verran vauhdikkaasti ohittelee.

        Poikkeusluvalla ajaa varmaan tosi kovaa
        Itsekin huomannut kun ajaa keskiviivan päällä 80 mittarissa että rekat ajaa tosi kovaa.
        Osa tulee vastaan myös todella kovaa ja läheltä.
        Varsinkin kapealla tiellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeusluvalla ajaa varmaan tosi kovaa
        Itsekin huomannut kun ajaa keskiviivan päällä 80 mittarissa että rekat ajaa tosi kovaa.
        Osa tulee vastaan myös todella kovaa ja läheltä.
        Varsinkin kapealla tiellä

        Rekolle nopeus 140 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeusluvalla ajaa varmaan tosi kovaa
        Itsekin huomannut kun ajaa keskiviivan päällä 80 mittarissa että rekat ajaa tosi kovaa.
        Osa tulee vastaan myös todella kovaa ja läheltä.
        Varsinkin kapealla tiellä

        Millään rekalla tai kuorma - autolla ei ole mitään poikkeuslupaa ajoneuvon nopeuden suhteen. 89km/h on suurin sallittu rajoitinnopeus. Sen muuttamiseksi suuremmaksi ei ole ole olemassa mitään poikkeuslupaa. Rajoitinnopeutta saa toki vapaaehtoisesti laskea vaikka kuinka alas ja kuten yllä on todettu, jotkut yritykset vaativat säätämään sopimusautojensa rajoitinnopeuden lähemmäs kahdeksaankymppiä. Tämä ei liity tieliikennelakiin mitenkään, vaan on pelkästään kuljetusten tilaajan ja kuljetusten suorittajan välinen sopimus.
        Suurin osa raskaastakalustosta toki ajaa nk. rajoitinta vastaan, eli lähemmäs yhdeksääkymppiä, mutta sen kovempaa ei juuri mikään raskas ajoneuvo kulje kuin alamäessa. Syy miksi moni kuvittelee rekkojenkin ajavan suurta ylinopeutta on se, että henkilöauto ajaa kahdeksankympin alueella mittarin mukaan tasan 80km/h,mutta todellinen nopeus on jotain 73-75km/h. Rekka taas ajaa oikein näyttävän nopeusmittarin mukaan ( mittarit tarkastetaan katsastuksessa vähintään joka toinen vuosi ) rajoitinta vastaan, eli 89km/h,niin tässä tilanteessa on rekan ja henkilöauton nopeusero 15km/h. Sen takia moni rekka haluaisi päästä hitaammasta henkilöautosta ohi. Tietenkään tämä ei oikeuta rekan ajamaan henkilöauton takapuskurissa kiinni.
        Kuorma - autojen suurin sallittu nopeus on 80km/h,mutta niille on annettu mahdollisuus rikkoa tuota nopeutta hetkellisesti helpottaakseen hitampien ohituksia. No, tätähän mahdollisuutta suurin osa kuljettajista käyttää ajamalla rajoitinta vastaan koko ajan.
        Eli henkilöautoilija, joka ei tiedosta oman autonsa nopeusmittarin virhettä, saa helposti rekan takapuskuriinsa ja saa mielikuvan siitä, että rekat ajaisivat jotain todella suuria nopeuksia. Näinhän asia ei ole. Tosin mikään ajonopeus ei oikeuta ketään ajamaan niin, että vaarantaa liikenneturvallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään rekalla tai kuorma - autolla ei ole mitään poikkeuslupaa ajoneuvon nopeuden suhteen. 89km/h on suurin sallittu rajoitinnopeus. Sen muuttamiseksi suuremmaksi ei ole ole olemassa mitään poikkeuslupaa. Rajoitinnopeutta saa toki vapaaehtoisesti laskea vaikka kuinka alas ja kuten yllä on todettu, jotkut yritykset vaativat säätämään sopimusautojensa rajoitinnopeuden lähemmäs kahdeksaankymppiä. Tämä ei liity tieliikennelakiin mitenkään, vaan on pelkästään kuljetusten tilaajan ja kuljetusten suorittajan välinen sopimus.
        Suurin osa raskaastakalustosta toki ajaa nk. rajoitinta vastaan, eli lähemmäs yhdeksääkymppiä, mutta sen kovempaa ei juuri mikään raskas ajoneuvo kulje kuin alamäessa. Syy miksi moni kuvittelee rekkojenkin ajavan suurta ylinopeutta on se, että henkilöauto ajaa kahdeksankympin alueella mittarin mukaan tasan 80km/h,mutta todellinen nopeus on jotain 73-75km/h. Rekka taas ajaa oikein näyttävän nopeusmittarin mukaan ( mittarit tarkastetaan katsastuksessa vähintään joka toinen vuosi ) rajoitinta vastaan, eli 89km/h,niin tässä tilanteessa on rekan ja henkilöauton nopeusero 15km/h. Sen takia moni rekka haluaisi päästä hitaammasta henkilöautosta ohi. Tietenkään tämä ei oikeuta rekan ajamaan henkilöauton takapuskurissa kiinni.
        Kuorma - autojen suurin sallittu nopeus on 80km/h,mutta niille on annettu mahdollisuus rikkoa tuota nopeutta hetkellisesti helpottaakseen hitampien ohituksia. No, tätähän mahdollisuutta suurin osa kuljettajista käyttää ajamalla rajoitinta vastaan koko ajan.
        Eli henkilöautoilija, joka ei tiedosta oman autonsa nopeusmittarin virhettä, saa helposti rekan takapuskuriinsa ja saa mielikuvan siitä, että rekat ajaisivat jotain todella suuria nopeuksia. Näinhän asia ei ole. Tosin mikään ajonopeus ei oikeuta ketään ajamaan niin, että vaarantaa liikenneturvallisuutta.

        Miksi rekat roikkuu aivan takapuskurissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rekat roikkuu aivan takapuskurissa?

        Kannattaa opetella ajamaan rohkeammin tai antaa jonkun muun ajaa, niin rekatkaan eivät sinua kiusaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa opetella ajamaan rohkeammin tai antaa jonkun muun ajaa, niin rekatkaan eivät sinua kiusaa.

        Tämä
        Ei kannata sitä rekkaa ohittaa jos potenssi ei riitä sitten menemään alta pois.
        Ei ole yks eikä kaks joka unohtaa painaa kaasua ohituksen jälkeen.
        Kerran tökkäsin yhden ojaan, eikö tuo vieläkin etsine mikä häneen osui :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä
        Ei kannata sitä rekkaa ohittaa jos potenssi ei riitä sitten menemään alta pois.
        Ei ole yks eikä kaks joka unohtaa painaa kaasua ohituksen jälkeen.
        Kerran tökkäsin yhden ojaan, eikö tuo vieläkin etsine mikä häneen osui :D

        Et sinä ketään ole metsään tökännyt. Valehtelet ja tiedät sen itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään rekalla tai kuorma - autolla ei ole mitään poikkeuslupaa ajoneuvon nopeuden suhteen. 89km/h on suurin sallittu rajoitinnopeus. Sen muuttamiseksi suuremmaksi ei ole ole olemassa mitään poikkeuslupaa. Rajoitinnopeutta saa toki vapaaehtoisesti laskea vaikka kuinka alas ja kuten yllä on todettu, jotkut yritykset vaativat säätämään sopimusautojensa rajoitinnopeuden lähemmäs kahdeksaankymppiä. Tämä ei liity tieliikennelakiin mitenkään, vaan on pelkästään kuljetusten tilaajan ja kuljetusten suorittajan välinen sopimus.
        Suurin osa raskaastakalustosta toki ajaa nk. rajoitinta vastaan, eli lähemmäs yhdeksääkymppiä, mutta sen kovempaa ei juuri mikään raskas ajoneuvo kulje kuin alamäessa. Syy miksi moni kuvittelee rekkojenkin ajavan suurta ylinopeutta on se, että henkilöauto ajaa kahdeksankympin alueella mittarin mukaan tasan 80km/h,mutta todellinen nopeus on jotain 73-75km/h. Rekka taas ajaa oikein näyttävän nopeusmittarin mukaan ( mittarit tarkastetaan katsastuksessa vähintään joka toinen vuosi ) rajoitinta vastaan, eli 89km/h,niin tässä tilanteessa on rekan ja henkilöauton nopeusero 15km/h. Sen takia moni rekka haluaisi päästä hitaammasta henkilöautosta ohi. Tietenkään tämä ei oikeuta rekan ajamaan henkilöauton takapuskurissa kiinni.
        Kuorma - autojen suurin sallittu nopeus on 80km/h,mutta niille on annettu mahdollisuus rikkoa tuota nopeutta hetkellisesti helpottaakseen hitampien ohituksia. No, tätähän mahdollisuutta suurin osa kuljettajista käyttää ajamalla rajoitinta vastaan koko ajan.
        Eli henkilöautoilija, joka ei tiedosta oman autonsa nopeusmittarin virhettä, saa helposti rekan takapuskuriinsa ja saa mielikuvan siitä, että rekat ajaisivat jotain todella suuria nopeuksia. Näinhän asia ei ole. Tosin mikään ajonopeus ei oikeuta ketään ajamaan niin, että vaarantaa liikenneturvallisuutta.

        Lärvimäen b-juna ohitti viime vuonna seiskatiellä ainakin kerran viikossa vaikka oma nopeus 89. ..tun kiire tuollakin tuntu olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ketään ole metsään tökännyt. Valehtelet ja tiedät sen itsekin.

        Voi kuule
        Löytyy varkauden poliisilta paperit siitä


    • Anonyymi

      Rajoittimen 89km / h aiheuttaa liikenneturvallisuuden vaarantamista koska ajavat 80km/h rajoitusalueellakin n 10km/h kovempaa. Lisäksi turvavälia ei tunnu kuljettajat ymmärtävän.

      80kmh max rajoitin kuorma-autoihin.

      Mikään järki ja ideä ei kannata nykyistä 89kmh rajoitinta.

      • Anonyymi

        Rekkojen nopeus pudotettava 70km/h, muutenkin jatkuvasti kumossa.


      • Anonyymi

        89km/h-rajoitinnopeus on ihan ok, mutta sen ajamista tulisi poliisin valvoa, että sitä käytettäisiin vain ohitustilanteissa. Jatkuvasti rajoitinta vastaan ajamisesta pitäisi rangaista. Monelle kuljettajalle ae on vain pinttynyt tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkojen nopeus pudotettava 70km/h, muutenkin jatkuvasti kumossa.

        Vittuillessani ajelin 70 pari päivää kun ei ollu kiirettä
        Hyvä seurata Millo vierellä pamahtaa nokkakolari :D yks veti hiekoille kun mua ohittanut ei ehtinyt omalle kaistalle
        Tiputetaan rajoittimet saadaan kuolemaa kehiin ! Verta ja luunpaloja!
        Mutta tehän halusitte rekat ajamaan hiljempaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittuillessani ajelin 70 pari päivää kun ei ollu kiirettä
        Hyvä seurata Millo vierellä pamahtaa nokkakolari :D yks veti hiekoille kun mua ohittanut ei ehtinyt omalle kaistalle
        Tiputetaan rajoittimet saadaan kuolemaa kehiin ! Verta ja luunpaloja!
        Mutta tehän halusitte rekat ajamaan hiljempaa

        Rekkojen nopeuksia pudotettava reilusti, tulee vähenpi kaatumisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekkojen nopeuksia pudotettava reilusti, tulee vähenpi kaatumisia.

        Niin on :D henkilöautojen pitäs nostaa, ois siinä hiljaa ajellessa aikaa katsella kun ne kouhottaa menemään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe