Ekat kuukautiset (hyvin runsaat),vinkkejä?, Tamponit/kuukuppi??!

Anonyymi

Joo elikkäs nyt kolmatta päivää menkat (ekat siis) ja kaipailisin pariin juttuun vähän vinkkejä. Missä vaiheessa ootte alottanu esim. tampoonien / kuukupin käytön jne. ? Vai oletteko siteillä menneet? Ja mitä näistä suosittelisitte eniten? Mulla vuoto on todella runsasta ja joka kerta kun nousen, tunnen kuinka holahtaa ku joku vesiputous. En pysty mitenkään elää ihan normaalia elämää ku koko aja pelko perseessä et vuotaa ohi tms, jonka takia oonki ajatellu et haluisin vaihtaa mahd.nopee pois siteistä ku koko ajan ällö olo ja tuntuu älyttömän typerältä. Kuinka vaikeeta esim tamponin käyttö oli aluksi? Ja te, joilla on runsaat kuukautiset ni minkä ootte kokenu suojaavimmaks ja mukavimmaks tavaks? Ois aika jees pystyy elää suht.koht normaalisti ja pystyä urheillakin kunnolla. :/

3

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuppia en tunne. Tampoonia aloin käyttää kun olin ollut sukupuoliyhteydessä, joka minulle oli kivulias enemmän kuin puoli vuotta, sitä ennen tampooni ei mahtunut. Muistan kun sisko yritti, oikein naurattaa kun muistan, sanoi etten muka osaa. No ei se vaan mennyt.
      Siteitä käytin, vuodin myös runsaasti, aika kovia kipujakin oli. Öisin käytin vauvan vaippoja. Pilleireitä aloin käyttää lapsen syntymän jälkeen, vuoto niukkeni reilusti ja kivutkin loppuivat synnytykseen.

• Anonyymi

ite käytän koulussa ja urheilussa o.b merkkisii tamppooneja ittellä vuoto on semoosta semi runsasta mut ei silti liian, koulussa en pekkää sidettä käytä et se ta,ppooni mukana aina, no mulla oli ekat kisat ja mul alko aiempana päivänä menkat ei ollu ees pahat et ois ilman sitä tampoonia pärjännyt sillä uinti.. mutta välttämättä halusin ja sit yritin laittaa NORMI tampoonia ja meni sit 12 semmosta roskii ku mikään ei menny, sit yks meni ja aamulla laitoin sen sitte. sen jälkee hommattiin mini tampooneja ja ne meni sit yhellä kerralla, siteissä en oikeen nyt osaa sanoa always tai siempren sitetet on mun makuun, vuokkosten normi siteet saa mult 1\5 niit on vähän ja 2 päivässä mulla meni 9kpl, koska ne oli aika ohuita ja maksaa aiika paljon

• Anonyymi

"pelkkää" "tamppooni"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      481
      1765
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1517
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1348
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1325
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      915
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      879
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      876
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      746
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      731
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      722
    Aihe