Häät pilaa ystävyyden?

Kaasoko

Olen lupautunut ensi kesänä erään hyvän ystäväni kaasoksi. Nyt ongelmanani on, ettei ystäväni enää ota yhteyttä missään muissa asioissa kuin häitä koskevissa. Häntä ei enää kiinnosta, mitä minulle kuuluu ja miten minun elämässäni menee. Kaikki on vain häitä, häitä, häitä... Olemme ajautuneet tämän vuoksi melko kauas toisistamme ja rehellisesti sanoen minua ei voisi enää juuri vähempää kiinnostaa koko häätouhu ja kaason tehtävät. Onko liikaa pyydetty joskus kysymään puhelun tai tapaamisen aluksi, mitä kuuluu?!?

16

4512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alice-in-the-wonderland

Olen menossa tämän vuoden puolella naimisiin ja pyysin kolme parasta ysrävääni kaasoiksi. Yritän olla todella tarkkana siitä, että yhden ihmisen kohdalle tuleva häähössötys ei kävisi liian hermoja raastavaksi. Aloitin häävalmistelutkin juuri sen takia mahdollisimman ajoissa, jotta tilanne ei menisi kuvailusi tapaiseksi.

Suosittelen sinua ottamaan asian puheeksi morsiamen kanssa ja kertomaan miltä sinusta tuntuu. Luulisi että ystäväsi tajuaa viestisi. Koska minulla on kaasoja niin monta, sovimme heti alussa, että jos tehtävä ei tunnu myöhemmin mielekkäältä, siitä voi hyvin kieltäytyä. En halua kaasoksi ihmistä, joka ei haluaisi sitä välttämättä tehdä.

Uskon, että saat tilanteen vielä järjestykseen.

• nasu

uskon kyllä että se on raskasta, mutta en usko että ystäväsi sitä tarkoituksella tekee ja varmasti on pahoillaan jos ottaisit asia puheeksi ja hän saa tietää miltä sinusta tuntuu:( häät ovat varmasti ystävällesi niin iso asia että hän ei hokaa sitä että elämässä on muutakin, jotkut morsiamet tulevat semmoiseksi ja sillon ne kennattaa kyllä palauttaa takaisin maanpinnalle! jaksamista sinulle....
        hän varmasti ymmärtää sinua sitten kun olet itse naimisiin menossa:)
        ja juttele nyt sille ystävällesi miltä sinusta tuntuu eihän hän sitä muuten voi tietää... kyllä tilanne varmasti tasoittuu kun häät ovat ohi ja voitte sitten olla taas niinkuin ennenkin;)

• ennen kaaso, nyt morsian

Itse olen pyrkinyt tietoisesti siihen, että lähettelen sähköposteja ja soittelen puheluita, joissa en viittaa sanallakaan häihin. Vaikka yleensä mieli tekisi. Häissä on niin paljon mietittävää ja tekemistä, että niistä höyryäminen on aivan luonnollista.

Mielestäni ystävyys on sitä, että pysytään kaverin rinnalla silloinkin, kun toisella on edessä suuria elämänmuutoksia, kuten naimisiinmeno tai lapsen saaminen. Kysypä siis itseltäsi, oletko valmis lupumaan tästä ystävästäsi hänen häähulluutensa takia vai kestätkö kesään asti. Ikävää, jos monivuotinen ystävyys ei yksiä häitä kestä.

Muista, että tilanne voisi olla päinvastainenkin. Sinä järkkäämässä häitä ja hän kaasona.

• Kaasoko

ymmärrän, että naimisiinmeno on iso asia, mahtava sellainen. Ymmärrän myös täysin, että asia imaisee mukanaan ja järjestettävää on paljon. Ystävänä seison toki rinnalla ja yritän auttaa parhaani mukaan.

Meitä kaasoja on myös useampi ja olemme nyt kaikki tulleet samaan lopputulokseen tämän asian suhteen. Ennen lähes päivittäinen yhteydenpito tämän morsioystävän taholta on nyt jäänyt lähes kokonaan. Yhteyttä hän ottaa vain ja ainoastaan, jos häiden suhteen on tapahtunut jotain. Jos puolestaan me soitamme hänelle, ei muuta keskusteltavaa enää ole kuin häät. Häntä kun ei meidän henkilökohtaiset asiamme kiinnosta.

Aloitin seurustelun viime vuoden puolella (kun häihin oli sentään vielä yli puoli vuotta) ja innoissani kerroin asiasta ystävälleni. Hän ei kommentoinut asiaa miltään muulta kantilta kuin että minun mieheni ei millään mahdu enää häiden vieraslistalle. Tämä ei sinänsä minua haittaa, tuskin kumppanini edes haluaisi tulla lähes vieraiden ihmisten keskelle, varsinkin kun minä olen kiinni kaasontehtävissä. Mutta eikös hänenkin kuuluisi ystävänäni olla iloinen minun uudesta suhteestani ihan yhtälailla kuin minä iloitsen hänen naimisiin menostaan?!?

Olen pahoillani, mutta en anna tehdä itsestäni huonoa ystävää tämän tilanteen valossa. Olen ollut kaksi kertaa menneinä kesinä kaasona, hoitanut tehtäväni ja saanut kiitosta. Tällaista ongelmaa ei ole edellisten morsiamien kanssa ollut.
        Aion kestää tilanteen loppuun asti, katsotaan sitten kesän ja häiden jälkeen, onko meillä toisillemme enää mitään puhuttavaa. En voi tehdä rakkaalle ystävälleni sitäkään, että menisin suoraan laukomaan tunteeni asiasta hänelle. Se veisi häneltä varmasti innon häävalmisteluista... =/

• alice-in-the-wonderland
        Kaasoko kirjoitti:

ymmärrän, että naimisiinmeno on iso asia, mahtava sellainen. Ymmärrän myös täysin, että asia imaisee mukanaan ja järjestettävää on paljon. Ystävänä seison toki rinnalla ja yritän auttaa parhaani mukaan.

Meitä kaasoja on myös useampi ja olemme nyt kaikki tulleet samaan lopputulokseen tämän asian suhteen. Ennen lähes päivittäinen yhteydenpito tämän morsioystävän taholta on nyt jäänyt lähes kokonaan. Yhteyttä hän ottaa vain ja ainoastaan, jos häiden suhteen on tapahtunut jotain. Jos puolestaan me soitamme hänelle, ei muuta keskusteltavaa enää ole kuin häät. Häntä kun ei meidän henkilökohtaiset asiamme kiinnosta.

Aloitin seurustelun viime vuoden puolella (kun häihin oli sentään vielä yli puoli vuotta) ja innoissani kerroin asiasta ystävälleni. Hän ei kommentoinut asiaa miltään muulta kantilta kuin että minun mieheni ei millään mahdu enää häiden vieraslistalle. Tämä ei sinänsä minua haittaa, tuskin kumppanini edes haluaisi tulla lähes vieraiden ihmisten keskelle, varsinkin kun minä olen kiinni kaasontehtävissä. Mutta eikös hänenkin kuuluisi ystävänäni olla iloinen minun uudesta suhteestani ihan yhtälailla kuin minä iloitsen hänen naimisiin menostaan?!?

Olen pahoillani, mutta en anna tehdä itsestäni huonoa ystävää tämän tilanteen valossa. Olen ollut kaksi kertaa menneinä kesinä kaasona, hoitanut tehtäväni ja saanut kiitosta. Tällaista ongelmaa ei ole edellisten morsiamien kanssa ollut.
        Aion kestää tilanteen loppuun asti, katsotaan sitten kesän ja häiden jälkeen, onko meillä toisillemme enää mitään puhuttavaa. En voi tehdä rakkaalle ystävälleni sitäkään, että menisin suoraan laukomaan tunteeni asiasta hänelle. Se veisi häneltä varmasti innon häävalmisteluista... =/

Ymmärrän sinua kyllä hyvin...

Ystävyys toimii vain harvoin yksipuolisena ja todellinen ystävä kuuntelee toista tarvittaessa vaikka itsellä olisi hihat tulessa. Ihmettelen ystäväsi toimintaa, vaikka toisaalta kykenen kyllä ymmärtämään häntäkin. Näissä hääasioissa tuntuu lilluvan varpaatkin ja aina jokin asia on tekemättä/myöhässä... Sekään ei silti oikeuta uhraamaan tälle asialle ystävyyttä.

Taisin ymmärtää oikein, että et ole ainoa kaaso ja hän kohtelee muitakin samalla tavalla? Oletkos lukenut amerikkalaisia häälehtiä? Sieltä lainatakseni: varo tulemasta bridezillaksi... itse luin tuon cosmo-tyylisen ohjeen ja säikähdin. Vannoin pyhästi pitäväni häävapaita iltoja ystävieni ja kaasojeni kanssa ja tähän asti on toiminut.

Mielestäni voisit joskus hienovaraisesti vihjaista ystävällesi, että olisi mukava esim. viettää välillä aikaa ilman sanaakaan häistä.

Koita jaksaa... =)

• morsian78

Ystäväsi käytös kuulostaa aika surulliselta, mutta asiaa voi ajatella toiseltakin kantilta. Olen huomannut, että kaasoilla on tapana uhrautua, siis kuunnella ja kuunnella morsiamen touhotuksia ja nielaista omat murheet. Tekeytyä ikään kuin marttyyriksi.. En tarkoita että sinä olisit näin tehnyt. sitä on turha odottaa, että morsiamen touhotus häistä loppuisi ennen h-hetkeä, mutta itse voit kyllä yrittää enemmän. Onko ystäväsi ennenkään kysellyt "mitä kuuluu?". Minun ja parhaan ystäväni kommunikaatio on monesti sitä, että kumpikin laukoo ilman small talkia asiansa siihen väliin kuin ehtii.. ei meidän tarvitse odottaa, että toinen tiedustelee vointia, silti sen voinnin voi kertoa oma-aloitteisesti. Tottakai hääsuunnitelmat vievät suurimmman osan keskusteluista häihin asti - onhan se teidän elämän suurin mullistus (mullistus sinullekin, jos hän todella on sinun ystäväsi).. Olet ehkä tottunut siihen, että morsian on aiemmin huomioinut sinua, nyt on aika huomioida häntä. Mikään ei ole surkeampaa kuin se, että antaa ystävyyden katketa häiden takia. Tai että häät menevät pilalle sen takia, että välit kaasoihin ovat poikki.
        Morsian varmasti arvostaa sinua ja pitää sinua hyvänä ystävänä, koska on sinut kaasoksi valinnut, ei kaasoksi ihan ketä tahansa valita.

Viestini sinulle on siis se, että älä anna morsiamen jyrätä sinua - luulenpa ettei se ole hänen tarkoituksensakaan. Kerro rohkeasti omia kuulumisiasi hänelle ja palauta kylmästi takaisin aiheeseen, jos hän yrittää kääntää sen häihin. Ehkäpä hän sitten huomaa, missä mennään..

• kaaso04
        Kaasoko kirjoitti:

Tuo että edes poikaystävää ei kutsuta kuulostaa tutulle... Minulle myös morsian ilmoitti että mun poikaystävä ei mahdu listalle "kun ootte ollut niin vähän aikaa yhdessä" kun oltiin seurusteltu alle vuosi häiden ollessa ajankohtaiset. Oli sen verran isot ja rahakkaat häät, että luulisi että yksi ujo mies olisi sinne vielä mahtunut... Ei mun poikaystävä olisi edes tullut, mutta silti olisi ollut KOHTELIASTA kutsua eikä ilmoittaa tökerösti että sun kultsi sit ei tuu.

Ohjelmaa piti morsiamelle järjestää paljon... Yritin kysyä minkälaista ohjelmaa, ja vastaus oli että hääohjelmaa. Just. En myöskään saanut tietoa siitä että onko paikalla vieraskirjaa, kuka hoitaa lahjapöytää jne vaikka morsiamelta niitä useampaan kertaan kysyin.

Mitään kiitosta, edes tekstiviestiä, en saanut. Pelkkä sydämestä tullut kiitos olisi riittänyt, mutta ei mitään. Vieraat näyttivät viihtyvän, hääpari ei. Lähtivät hääyötä viettämään jo ennen puolta yötä hyvästelemättä vieraita. Moukkia mitä moukkia.

Tällä hetkellä en ole tuon morsiamen kanssa missään tekemisissä. Joskus lähetän jonkun hupimailin, en muuta. Eikä itseasiassa kiinnostakaan olla muissa tekemisissä. Jäi sen verran paha maku suuhun, ja on vieläkin melko hyväksikäytetty olo.

Jos joskus menen naimisiin, niin ainakin teen selväksi kaasolle missä haluan apua. Samoin kaason kutsu on avec, seurusteli hän sitten vaikka lumimiehen kanssa!

• Ensimmäiset häät kaveripiir...

Kuulostipa tutulta tuo sun kirjotuksesi. Aivan sama kokemus on itellä. Kaverini on menossa ensi kesänä naimisiin ja juttuaiheet ovat koko ajan häissä. Ymmärrän kyllä, että siitä haluaa puhua, sillä se on niin suuri asia. Mutta, olisiko liikaa ajatella joskus häsäkänkin keskellä kavereita? Häihin on kuitenkin aikaa vielä lähes 4 kuukautta. Kaverini on näyttänyt minulle ja muille kavereilleni kaikki valmiit jutut hääpukua myöten ja samat järjestely-asiat on kuultu jo sata kertaa!! Kohta ei kiinnosta enää koko häät..
      Jossakin se raja täytyisi kuitenkin kulkea. Eihän kukaan voi jaksaa kuunnella puolta vuotta samoja juttuja, varsinkaa jos ite ei saa puheenvuoroa missään välissä. Kyllästyttää!!!

• pinjami78

Menen vihille elokuussa, kaasona paras ystäväni.

Koko tämän matkan viime-syksyn kaaso-kysymyksen esittämisestä tähän päivään olen ollut kiinnostunut hänen elämästään ( vaihtoi hyvän työpaikan opiskeluun, lopetti 10-v kestäneen parisuhteen jne ) ja pyrkinyt tukemaan parhaani mukaan. Hän taas on innoissaan häistämme ja kovin on mukana ( teoreettisessa , sähköpostitse tapahtuvassa )suunnittelussa.

Itse olen alkanut epäillä valintaani kaasosta - hänellä kun tuppaa olemaan aina vain työ- ja opiskelukiireitä. Kesäkuu piti olla lomaa, mutta niinpä hän vain lupautuikin töihin. Olimme puhuneet, kuinka tapaisimme paljon ja MYÖSKIN häiden suunnittelun merkeissä.

Bestman hänkin on töissä, on pariin kertaan järjestellyt työasioitaan jotta voisimme pitää palaverin. Kumpaankaan kaaso ei ole päässyt.

En tiedä, auttaako tämä sinua ollenkaan.
      Itse siis pelkään, että häitä juhlittuamme ja arjen palanneen, otan asian puheeksi ja ilmaisen rehellisesti, miten pettynyt olen kaasooni ollut ( tai olen ainakin nyt ).

• oma elämä

Pitäsi ottaa huomioon, että kaasoillakin on oma elämä vietettävänään. Vaikka olisi miten hyvä ystävä, niin kuinka silti voi pyytää luopumaan oman elämän viettämisestä. Pitäisikö kaason olla työttömänä, jotta voisi täyspäiväisesti touhuta häiden suhteen? Häät kiinnostavat eniten morsiusparia ja he ovatkin valmiita uhraamaan kaiken aikansa häiden suhteen. Mutta ei sitä voi vaatia muilta ihmisiltä. he touhottavat täyspäiväisesti omissa häissään, jos niissäkään.

• pinjami78
        oma elämä kirjoitti:

Pitäsi ottaa huomioon, että kaasoillakin on oma elämä vietettävänään. Vaikka olisi miten hyvä ystävä, niin kuinka silti voi pyytää luopumaan oman elämän viettämisestä. Pitäisikö kaason olla työttömänä, jotta voisi täyspäiväisesti touhuta häiden suhteen? Häät kiinnostavat eniten morsiusparia ja he ovatkin valmiita uhraamaan kaiken aikansa häiden suhteen. Mutta ei sitä voi vaatia muilta ihmisiltä. he touhottavat täyspäiväisesti omissa häissään, jos niissäkään.

Hmm, oliko viestisi osoitettu minulle..?

En ole missään vaiheessa ajatellutkaan, että kaason olisi elettävä VAIN meidän häitämme varten, tai oltava työttömänä.

Hän nimenomaan itse ilmoitti pitävänsä kesäkuun lomana, muutoinkin hektisen ja vaikean alkuvuoden jälkeen, ja mm. lepäävänsä. Ja sanoi myös sen itse, että sitten voimme suunnitella enemmän ja tavatakin enemmän - MINÄ en siis ole näitä ajatuksia HÄNELLE ehdottanut.

Kaason elämä on aina ollut hyvin vauhdikasta ja tapahtumarikasta, ja hän ei osaa kieltäytyä mistään - kuten nyt nämä työkuviot esimerkiksi.
        Monen monta kertaa olen pettynyt, niin pienissä kuin hiukan isommissakin asioissa häneen, ja nyt todella harmissani, kun yhtä hääpalaveria emme saa aikaiseksi. Pientä se varmasti on jälkikäteen ajateltuna, mutta nyt ei naurata.

Täysipäiväisestä touhottamisesta ainakaan minun/meidän kohdallamme on turha puhua - olen ITSE suunnitellut häitämme viime-elokuusta lähtien, hiljalleen. Enemmän se on kaasoni, jota juhlamme kiinnostavat - minä puhuisin kyllä enemmän muistakin asioista.

Kenties ei ihan kohteliain vastine, mutta henk. koht. kommenttisi nyppäsi. KOKO HÄIDEN SUUNNITTELUN AJAN OLEN OTTANUT KAASONI MENOT JA TULEMISET HUOMIOON, JA 1,5-V TYTTÄRENI KANSSA LÄHTENYT HÄNTÄ TAPAAMAAN SILLOIN, KUN SE HÄNELLE ON SOPINUT - VAIKKA SITTEN EI MEILLE SOPISIKAAN!

• ärsyttää
        pinjami78 kirjoitti:

Hmm, oliko viestisi osoitettu minulle..?

En ole missään vaiheessa ajatellutkaan, että kaason olisi elettävä VAIN meidän häitämme varten, tai oltava työttömänä.

Hän nimenomaan itse ilmoitti pitävänsä kesäkuun lomana, muutoinkin hektisen ja vaikean alkuvuoden jälkeen, ja mm. lepäävänsä. Ja sanoi myös sen itse, että sitten voimme suunnitella enemmän ja tavatakin enemmän - MINÄ en siis ole näitä ajatuksia HÄNELLE ehdottanut.

Kaason elämä on aina ollut hyvin vauhdikasta ja tapahtumarikasta, ja hän ei osaa kieltäytyä mistään - kuten nyt nämä työkuviot esimerkiksi.
        Monen monta kertaa olen pettynyt, niin pienissä kuin hiukan isommissakin asioissa häneen, ja nyt todella harmissani, kun yhtä hääpalaveria emme saa aikaiseksi. Pientä se varmasti on jälkikäteen ajateltuna, mutta nyt ei naurata.

Täysipäiväisestä touhottamisesta ainakaan minun/meidän kohdallamme on turha puhua - olen ITSE suunnitellut häitämme viime-elokuusta lähtien, hiljalleen. Enemmän se on kaasoni, jota juhlamme kiinnostavat - minä puhuisin kyllä enemmän muistakin asioista.

Kenties ei ihan kohteliain vastine, mutta henk. koht. kommenttisi nyppäsi. KOKO HÄIDEN SUUNNITTELUN AJAN OLEN OTTANUT KAASONI MENOT JA TULEMISET HUOMIOON, JA 1,5-V TYTTÄRENI KANSSA LÄHTENYT HÄNTÄ TAPAAMAAN SILLOIN, KUN SE HÄNELLE ON SOPINUT - VAIKKA SITTEN EI MEILLE SOPISIKAAN!

Ei ollut tarkoitus ärsyttää. Aikaisemmasta viestistäsi ei vain käynyt ilmi, että olette kysynyt kaasolta milloin hänelle on käynyt ja tehnyt tapaamisia sen mukaan. Jotkut morsiammet ovat sellaisia, että he luulevat kaason olevan jotain orjatyövoimaa ja jolla ei ole muuta elämää (kuin häät). Sinä et ilmeisesti ole sellainen. Anteeksi pyyntöni...

• pinjami78
        ärsyttää kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus ärsyttää. Aikaisemmasta viestistäsi ei vain käynyt ilmi, että olette kysynyt kaasolta milloin hänelle on käynyt ja tehnyt tapaamisia sen mukaan. Jotkut morsiammet ovat sellaisia, että he luulevat kaason olevan jotain orjatyövoimaa ja jolla ei ole muuta elämää (kuin häät). Sinä et ilmeisesti ole sellainen. Anteeksi pyyntöni...

Jeps,
        eipä tuossa mitään.

• ...poikki

Voin sanoa että kuullostan aika samanlaiselta kaasolta kuin sinun on pinjami, olen mukana sähköposti suunnittelussa innoissaan.. Muuten emme morsiamen kanssa olekkaan kuin te sillä minulta ei ole juurikaan kyselty että miten voin ym.
        Tähän minun kyllästymiseeni liittyy eräs muu asia joka hiertää ystävyyttäni minun puolelta.

Olen mielelläni mukana kuuntelemassa ja osallistuin korttien askerteluun ja karkkien väkertämiseen. Mutta siihen stoppaa minun kiinnostukseni. Miksi...siksi kun sulhasta ei häät kiinnosta tippaakaan, minä olen se kenelle morsian soittaa koko ajan ja kysyy mielipidettä ja minä en kertakaikkiaan jaksa enään. tätä on jatkunut viime joulukuusta lähtien.

Minulle on myös kovin epäselvää että mitä minulta odotetaan. Olen sitä kysynyt mutta en ole saanut vastausta. Edes lahjalistaa en ole saanut vaikka muutama ihminen on jo soittanut minulle ja kysynyt että mitä hääpari haluaa lahjaksi. Rahaa olen vain sanonut...

Minulla on koko vuoden ollut työtä ja opiskelua ja olen muutenkin luonteeltani sellainen että haluan olla aika ajoin itsekseni koiran kanssa enkä tehdä muuta kuin käydä sen kanssa pitkällä lenkillä ja muuten olla rauhassa. Nyt tuntuu siltä että en saa hetken rauhaa. Emme tapaa morsiamen kanssa paljoa mutta tämä puhelin terrori on kaikkein pahinta. Koska sulhasta ei kiinnosta morsian soittaa minulle. Ei mitään kysymystä siitä että miten voin, ehdinko/jaksanko kuunnella vaan samantien jotain hääjuttua, ajattelin nyt vain soittaa että ostin maljakon pöytään, moikka...

Olen ihan poikki, olen todella onnellinen ystäväni puolesta mutta toivoisin että hänkin ottaisi luonteeni huomioon. Hän tietää varsin hyvin että välillä haluan vetäytyä viikoksi omiin oloihin mutta tuntuu että nyt se on täysin unohdettu.

Toivottavasti teidän asiat selviävät.Itse ottaisin tämän puheeksi morsiamen kanssa mutta tiedän hänen luonteen ja että hän loukkaantuisi ja ei sitä voi ennen häitä tehdä. Ehkä jos pystyisit kivasti kysymään ystävältäsi että onko kaikki hyvin, hän saisi mahdollisuuden kertoa jos ei muuten kehtaa?

• Jonna

Voi kun kuullostaa tutulta. Minulla on ihan samanlainen tilanne, olen yli puoli vuotta kuunnellut häähössötystä ja alussa se oli hauskaa mutta hyvin pian huomasin että minun omat asiat eivät kiinnosta ollenkaan.

Nyt tilanne on se että ystäväni soittaa minulle suurimmaksi osaksi tietenkin puhuakseen häistä tai jos ei niistä niin jostain muusta mutta hän ei ole pitkään aikaan edes kuunnellut kun olen kertonut omia kuulumisia. Hän on ihan muuttunut tai sitten en vain ole ennen huomannut tälläistä piirrettä.
      Hän soittaa 2-5 kertaa päivässä, puhuu 15 minuuttia omista asioistaan ja sen jälkeen jos yritän kertoa omasta päivästä tuleekin kiire lopettaa puhelu.

Valitettavasti minua ei kiinnosta enään hänen kanssaan keskustella mistään.Esim eilen kun minulla oli ollut kauhea päivä töissä hän soittaa ja sanon sitten puhelun päätteeksi että menen nyt tunnin nokosille. No, puhelin soi puolen tunnin päästä ja vastaan siihen ja sanon sitten että minähän sanoin että nukun. Ja vastaus on että ai jaa en mä kuullut.

Ei ikinä mitään kysymystä siitä että miten sinä voit, kerran mainitsin innoissani että minulla on treffit, siihen ei tullut mitään kommenttia, ei edes kysymystä sen jälkeen että miten meni näettekö vielä. Ei ystävyyden nimissä kaikkea tarvitse sietää, ei vaikka toisella kuinka olisi häät ja olisi niistä innoissaan. Ei noin itsekkääksi saa ryhtyä.

Pahinta on se että en voi sanoa hänelle mitään sillä hän suuttuu kaikesta pienestäkin kritiikistä ja pitää monen viikon mykkäkoulun. Enkä voi sellaista tehdä hänelle kun häihin on alle kaksi kuukautta.

Tarvitsen vain lomaa hänestä ja kaikesta hössötyksestä.

• Nimetön

Itselläni oli melkein samanlainen tilanne viimekesänä. Jäi kyllä paskan maku suuhun. Melkein tasan vuosi sitten olleiden häiden jälkeen olen tasan kerran nähnyt tuota rouvaa. Se oli jouluna ja kesti noin 2 minuuttia, hän kävi heittämässä joululahjan ovenraosta.

Ennen häitä morsmaikku soitteli joka päivä ja lähetteli sähköpostia monta kertaa päivässä. Milloin oli minkälainen idea, ja ei, mun asiat (opiskelu, työt, ihmissuhteet) eivät häntä kiinnostaneet. Minun taas olisi pitänyt olla äärimmäisen kiinnostunut kun hän valittaa siitä kun sulhanen ei jaksa kiinnostua häälahjalistan tekemisestä eikä jaksa hössätä pöytäkoristeiden suunnittelusta ja aforsimien etsimisestä. Sekä tietysti kuunnella kuinka hänen kamala anoppinsa on ehdottanut häihin sitä ja tätä ja tehnyt tuhat lihapullaa hänen häihinsä iltaruuaksi. (joka siis oli huono juttu)

Häissä en saanut bestmanin kanssa mitään kiitosta. Edes sanaa kiitos. Jos jotain meni pieleen, niin eipä ole mun vika. Kysyin monta kertaa mitä morsian haluaa minun tekevän, vastaus vaihtui joka kerta, jos ylipäätään hän minun kysymystä kuuli..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9991
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3305
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3061
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      63
      2784
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      202
      2149
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2103
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1963
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      65
      1581
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1336
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1316
    Aihe