Pimeä kivääri

Anonyymi

Paljonkohan tollanen perus 308 maksais jos ilman lippu lappusia hommais? Varmaankin netin kautta löytys.

39

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi haluat ostaa luvattoman aseen? Ilman lupaa aseeseen on myös vaikea hankkia patruunoita.

      • Anonyymi

        Ihan metsästys käyttöön tulisi. Patruunoita saan helposti, siinä ei ongelmaa. Luvaton kivääri siksi, että luvallista en saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan metsästys käyttöön tulisi. Patruunoita saan helposti, siinä ei ongelmaa. Luvaton kivääri siksi, että luvallista en saa.

        Miten ajattelit metsästää? Ilmeisesti alat salametsästäksi?
        Jos saat patruunoita helposti, niin silloin sinulla täytyy olla joku tuttava, jolla on luvat. Saat ampua hänen valvonnassaan hänen kiväärillä, joten et tarvitse omaa. Taikka voit pyytää häntä luvittamaan kiväärin sinun rahoittaen hankinnan.
        Metsästyskortin voit suorittaa, mutta hirvi tai karhulle jää ampumarata, koska se tulee ampua omalla kiväärillä. Et pääse näin ollen jahteihin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ajattelit metsästää? Ilmeisesti alat salametsästäksi?
        Jos saat patruunoita helposti, niin silloin sinulla täytyy olla joku tuttava, jolla on luvat. Saat ampua hänen valvonnassaan hänen kiväärillä, joten et tarvitse omaa. Taikka voit pyytää häntä luvittamaan kiväärin sinun rahoittaen hankinnan.
        Metsästyskortin voit suorittaa, mutta hirvi tai karhulle jää ampumarata, koska se tulee ampua omalla kiväärillä. Et pääse näin ollen jahteihin mukaan.

        Olen metsästänyt jo pitkään. Viime vuodet laina-aseilla. Laina-aseella metsästys ei käytännössä ole mahdollista rikkomatta lakia. Ainakaan minun metsästys tyyleillä. Näin ollen oma ase vaikka luvatonkin on parempi kuin laina-ase. Rapsut tulevat minulle eikä aseen lainaajalle.
        Metsästän pienriistaa eikä hirvi ja karhujahdit ole ikinä kiinnostaneet.
        Tuo 308 on kyllä iso kaliiperin pienriistalle, mutta ehdottomasti yleisin, joten patruunoita saa halvalla. Pienpedoille ja majavallekin hyvä. Eikä huono linnuillekaan.
        Pari vastausta nyt tullut, mutta ei vieläkään itse kysymykseen.
        Eli onko tietoa minkä hintainen tuollainen luvaton kivääri olisi. Onko kalliimpi kuin luvallinen vastaava vaiko halvempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen metsästänyt jo pitkään. Viime vuodet laina-aseilla. Laina-aseella metsästys ei käytännössä ole mahdollista rikkomatta lakia. Ainakaan minun metsästys tyyleillä. Näin ollen oma ase vaikka luvatonkin on parempi kuin laina-ase. Rapsut tulevat minulle eikä aseen lainaajalle.
        Metsästän pienriistaa eikä hirvi ja karhujahdit ole ikinä kiinnostaneet.
        Tuo 308 on kyllä iso kaliiperin pienriistalle, mutta ehdottomasti yleisin, joten patruunoita saa halvalla. Pienpedoille ja majavallekin hyvä. Eikä huono linnuillekaan.
        Pari vastausta nyt tullut, mutta ei vieläkään itse kysymykseen.
        Eli onko tietoa minkä hintainen tuollainen luvaton kivääri olisi. Onko kalliimpi kuin luvallinen vastaava vaiko halvempi?

        Luvattoman kiväärin hinnan ja ostopaikan saat itse selvittää. En yllytä ketään laittomaan tekoon. Suosittelen sensijaan metsästystä yhdessä kaverisi kanssa ja hänen aseillaan. Kaverisi välittömässä valvonnassa hänen nimissään olevalla aseella saat laillisesti metsästää. Mitään rapsuja ei tule kenellekkään, jos menettelette näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luvattoman kiväärin hinnan ja ostopaikan saat itse selvittää. En yllytä ketään laittomaan tekoon. Suosittelen sensijaan metsästystä yhdessä kaverisi kanssa ja hänen aseillaan. Kaverisi välittömässä valvonnassa hänen nimissään olevalla aseella saat laillisesti metsästää. Mitään rapsuja ei tule kenellekkään, jos menettelette näin.

        Niin tuo välittömässä läheisyydessä pykälä on se joka rajoittaa metsästys tilanteet lähinnä vain passipaikalla kyttäilyyn. Ja sitä harrastan hyvin vähän.
        Eipä se mitään ettei varsinaiseen kysymykseeni vastausta tullutkaan. En sitä kyllä odottanutkaan.
        Jos joku ajattelee voivansa metsästää laillisesti ilman omaa asetta. Niin laki on hyvin tiukka siinäkin kohdin, joten se rajoittaa Laina-aseella tapahtuvaa metsästystä hyvin paljon. Käytännössä aseen omistajan on hengitettävä niskaan koko ajan.
        Itse päädyin nyt vuosia Laina-aseella lakia rikkoneena ostamaan oman aseen. Johan tässä on kriminaaliksi tultu niin eipä tuo mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuo välittömässä läheisyydessä pykälä on se joka rajoittaa metsästys tilanteet lähinnä vain passipaikalla kyttäilyyn. Ja sitä harrastan hyvin vähän.
        Eipä se mitään ettei varsinaiseen kysymykseeni vastausta tullutkaan. En sitä kyllä odottanutkaan.
        Jos joku ajattelee voivansa metsästää laillisesti ilman omaa asetta. Niin laki on hyvin tiukka siinäkin kohdin, joten se rajoittaa Laina-aseella tapahtuvaa metsästystä hyvin paljon. Käytännössä aseen omistajan on hengitettävä niskaan koko ajan.
        Itse päädyin nyt vuosia Laina-aseella lakia rikkoneena ostamaan oman aseen. Johan tässä on kriminaaliksi tultu niin eipä tuo mitään muuta.

        Laina-aseella ei tarvitse passissa kaverin kanssa kytätä. Kyllä metsässä voi kaverin kanssa samota kunhan pitää sopivan välimatkan. Välittömässä valvonnassa tarkoittaa näköyhteyttä ja matkaa sen verran, että pystyy tarvittaessa ohjeistamaan lainaajaa. Jos lainaajalla ei ole aseista kokemusta, niin silloin on pystyttävä nopeasti puuttumaan mahdolliseen vaarantavaan virheseen, mutta sinun tapauksessa kokeneen kaverin kanssa se tarkoittaa paljon pidempää välimatkaa.
        Onhan tuon hankalaa, mutta virheistään saa aina maksaa. Virheitään ei kannata kylläkään enää toistaa, jotta ei joudu vielä enemmän vaikeuksiin.
        Minulla on ollut kaverin aseet säilössä kohta viisi vuotta kun hölmöili itseltään luvat. Ollaan yhdessä käyty metsällä eikä homma ole paljon ahdistanut. Voi kohta alkaa yrittää saada lupansa takaisin jos hyvin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laina-aseella ei tarvitse passissa kaverin kanssa kytätä. Kyllä metsässä voi kaverin kanssa samota kunhan pitää sopivan välimatkan. Välittömässä valvonnassa tarkoittaa näköyhteyttä ja matkaa sen verran, että pystyy tarvittaessa ohjeistamaan lainaajaa. Jos lainaajalla ei ole aseista kokemusta, niin silloin on pystyttävä nopeasti puuttumaan mahdolliseen vaarantavaan virheseen, mutta sinun tapauksessa kokeneen kaverin kanssa se tarkoittaa paljon pidempää välimatkaa.
        Onhan tuon hankalaa, mutta virheistään saa aina maksaa. Virheitään ei kannata kylläkään enää toistaa, jotta ei joudu vielä enemmän vaikeuksiin.
        Minulla on ollut kaverin aseet säilössä kohta viisi vuotta kun hölmöili itseltään luvat. Ollaan yhdessä käyty metsällä eikä homma ole paljon ahdistanut. Voi kohta alkaa yrittää saada lupansa takaisin jos hyvin käy.

        Jos sattuu lupsakka poliisi tai riistanvalvoja niin ehkä ei tule sakkoa. Sen olen kuullut kerrottavan, että suurimmaksi osaksi aselakia tulkitaan pilkulleen ja huomautuksia ei jaella vaan aina sakko rapsahtaa. Välitön valvonta voidaan tosiaan ymmärtää niinkuin sanoit tai sitten ei. Kalalla ollessa sain sakon metsähallituksen ukolta, kun en ollut ootto-ongen välittömässä läheisyydessä vaan 10 metrin päässä. Välitön läheisyys on kuulemma alle 1 metri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sattuu lupsakka poliisi tai riistanvalvoja niin ehkä ei tule sakkoa. Sen olen kuullut kerrottavan, että suurimmaksi osaksi aselakia tulkitaan pilkulleen ja huomautuksia ei jaella vaan aina sakko rapsahtaa. Välitön valvonta voidaan tosiaan ymmärtää niinkuin sanoit tai sitten ei. Kalalla ollessa sain sakon metsähallituksen ukolta, kun en ollut ootto-ongen välittömässä läheisyydessä vaan 10 metrin päässä. Välitön läheisyys on kuulemma alle 1 metri.

        Pyydä POHA:lta kirjallinen lausunto asiasta. Ei tarvitse arvuutella mikä on laillista ja jos valvoja yrittää sakottaa, niin luetuta ohjeistus hänellä. Lainaamisesta on myös varmasti oikeuden ennakkopäätösiä, joihin kannattaa tutustua.
        Onginta ei nyt ihan kuulu palstan aihepiiriin, mutta aika erikoinen tapaus. Onkimisen määritelmähän on "onkimisena pidetään sellaista kalastusta, jota harjoitetaan vavalla ilman heittokalastukseen soveltuvaa kelaa ja jossa vapa tai siima on onkijan kädessä tai käden ulottuvilla eikä vieheenä ole pilkki, uistin, perho tai muu keinotekoinen laite". Kyllä on ollut ky**ä valvoja. Tuon olisi voinut hoitaa huomautuksella. Itse on myös monasti, jättänyt vavan paikalleen ja istuskellut vähän kauempana. Mikähän kalastustapa on kyseessä, jos onkii ilman välitöntä läheisyyttä? Itse olisin valittanut hallinto-oikeuteen ja vaatinut tarkennusta ihan periaatteen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laina-aseella ei tarvitse passissa kaverin kanssa kytätä. Kyllä metsässä voi kaverin kanssa samota kunhan pitää sopivan välimatkan. Välittömässä valvonnassa tarkoittaa näköyhteyttä ja matkaa sen verran, että pystyy tarvittaessa ohjeistamaan lainaajaa. Jos lainaajalla ei ole aseista kokemusta, niin silloin on pystyttävä nopeasti puuttumaan mahdolliseen vaarantavaan virheseen, mutta sinun tapauksessa kokeneen kaverin kanssa se tarkoittaa paljon pidempää välimatkaa.
        Onhan tuon hankalaa, mutta virheistään saa aina maksaa. Virheitään ei kannata kylläkään enää toistaa, jotta ei joudu vielä enemmän vaikeuksiin.
        Minulla on ollut kaverin aseet säilössä kohta viisi vuotta kun hölmöili itseltään luvat. Ollaan yhdessä käyty metsällä eikä homma ole paljon ahdistanut. Voi kohta alkaa yrittää saada lupansa takaisin jos hyvin käy.

        Tässä on aika hyvä vastaus kysymykseesi aseen valvotusta käytöstä.
        https://www.minilex.fi/q/aseen-käyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen metsästänyt jo pitkään. Viime vuodet laina-aseilla. Laina-aseella metsästys ei käytännössä ole mahdollista rikkomatta lakia. Ainakaan minun metsästys tyyleillä. Näin ollen oma ase vaikka luvatonkin on parempi kuin laina-ase. Rapsut tulevat minulle eikä aseen lainaajalle.
        Metsästän pienriistaa eikä hirvi ja karhujahdit ole ikinä kiinnostaneet.
        Tuo 308 on kyllä iso kaliiperin pienriistalle, mutta ehdottomasti yleisin, joten patruunoita saa halvalla. Pienpedoille ja majavallekin hyvä. Eikä huono linnuillekaan.
        Pari vastausta nyt tullut, mutta ei vieläkään itse kysymykseen.
        Eli onko tietoa minkä hintainen tuollainen luvaton kivääri olisi. Onko kalliimpi kuin luvallinen vastaava vaiko halvempi?

        Paljonko olet valmis maksamaan?

        Siitähän se on kiinni.

        Tarpeeksi kun ladot seteleitä pöytään, niin kivääreitä löytyy vaikka kuinka.

        Halvalla taas et saa kunnollista asetta. Metsästyskiväärillä kun pitäisi osuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko olet valmis maksamaan?

        Siitähän se on kiinni.

        Tarpeeksi kun ladot seteleitä pöytään, niin kivääreitä löytyy vaikka kuinka.

        Halvalla taas et saa kunnollista asetta. Metsästyskiväärillä kun pitäisi osuakin.

        Ei laittomia aseita joka nurkasta löydy ja niiden kyseleminen johtaa helposti viranomaisten silmätikuksi. Lisäksi laittomat aseet ovat aika usein varsinaisia torrakoita, sillä kallita laatuaseita säilytetään yleensä kunnon kaapeissa eikä mökin seinällä. Varastetun metsästyskiväärin hinta pimeillä markkinoilla on kutakuinkin sama tai jopa alempi kuin luvallisen, sillä rikollisen käyttöön ne soveltuvat huonosti ja metsästäjät saavat hankittua laillisia aseita helposti. Kysyntä on sen verran pientä, että hinta pysyy alhaisena toisin kuin esim. konetuliaseiden tai puoliautomaattipistoolien.


    • Anonyymi

      Kalashnikovin hinta 500e toimituskulut Keski-Euroopasta. Tosin aika huono metsästykseen.

      • Anonyymi

        Ei ak ole huono metsästykseen. Se on riittävän tarkka esim kauriin ja peuran metsästykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ak ole huono metsästykseen. Se on riittävän tarkka esim kauriin ja peuran metsästykseen.

        Sehän tossa houkutteleekin, kun noita kuvastoja selailee, että miksikä ei sitten ostaisi automaattiasetta. Lisäksi tuntuvat olevan halvempia kuin pulttilukkoiset normi metsästys aseet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tossa houkutteleekin, kun noita kuvastoja selailee, että miksikä ei sitten ostaisi automaattiasetta. Lisäksi tuntuvat olevan halvempia kuin pulttilukkoiset normi metsästys aseet.

        Fn Fal paksupiippusena tulossa. Kehuivat tarkaksi, vaikka itselataava onkin. Eiköhän sillä teeren osu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fn Fal paksupiippusena tulossa. Kehuivat tarkaksi, vaikka itselataava onkin. Eiköhän sillä teeren osu.

        Varmaan on tulossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan on tulossa...

        Osuu sillä Falilla. Ainakin, jos riittävän läheltä ampuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuu sillä Falilla. Ainakin, jos riittävän läheltä ampuu...

        Falleja on aika montaa mallia. Esim G1 on hyvin tarkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Falleja on aika montaa mallia. Esim G1 on hyvin tarkka.

        On FN ja Australian FAL ,kyllä tarkkuus hirvi eläimiin riittää ei teeren


    • Anonyymi

      Pimeään kivääriin tarvitaan valo.

      • Anonyymi

        Jos pimeään kivääriin laittaa valon, niin silloin se ei ole enään pimeä kivääri.


    • Anonyymi

      Olen itsekin tulossa, en tosin falliin vaan Tiinaan.

      • Anonyymi

        Multa lens siemenet tangenttipöytään :´-(


    • Anonyymi

      Tee itse. Jos metallihommat yhtään onnistuu, ei ole vaikeata. Puuhommiakaan ei tarvi tehdä, kun metalliperäkin toimii, vaikka on kylmä käytössä.

    • Anonyymi

      Käyt hakee jonkun eräjorman kämpästä kun on poissa. maksaa kiven pihalta jolla ikkuna rikki.

      • Anonyymi

        ja että sinun pitä päästä pätemään?


    • Anonyymi

      Sinun piti päästä naisen kanssa silleen jo vuosia sitten mutta emme kumpikaan onnistuneet. Minulla mitätön kirjoitus palstalle jossa häröily on pääasia sinun kohdalla voitto ihmiskunnalle.

      • Anonyymi

        Olen ollut naisen kanssa silleen kaksikin kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut naisen kanssa silleen kaksikin kertaa.

        Huomasiko nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut naisen kanssa silleen kaksikin kertaa.

        Terveisiä äipälle


    • Anonyymi

      Luvat maksaa ja hankala hankkia, jo lupien hinnalla hankit aseen! Miksi tukea kyykytys systeemiä? Itse hankin kiväärin, ja äänenvaimentimen. Näin saa metsästää rauhassa, ei ne käyttäjät ole vaivoina.
      Elämää on hankaloitettu niin että ruudinkin osto on luvallista. Teen itse ladaten panokset. Ruudin hankintaan tarttis löytää joku kanava.
      Vai kemistiksi pitää alkaa? Kumma yhteiskunta, pelkkiä rajoituksia suomalaisille
      ja silti terroristeja tuodaan maahan verovaroin! Elätykseen..!
      Ei normaali kansalainen luota hallintoon enää yhtään.

      • Anonyymi

        Sulla mitään laitonta kiväriä ole. Jos itse lataist panokset, niin tietäisit, ettei pelkällä ruudilla paljon mitään tee.
        Kyllä normaali kansalainen luottaa hallintoon, mutta marginaalinen änkyräporukka ei mihinkään eiä muutoinkaan juuri mitään normaalista elämästä ymmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla mitään laitonta kiväriä ole. Jos itse lataist panokset, niin tietäisit, ettei pelkällä ruudilla paljon mitään tee.
        Kyllä normaali kansalainen luottaa hallintoon, mutta marginaalinen änkyräporukka ei mihinkään eiä muutoinkaan juuri mitään normaalista elämästä ymmässä.

        Mallit ja ruuti ovat luvanvaraisia ,ei hylsyt tai luodit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mallit ja ruuti ovat luvanvaraisia ,ei hylsyt tai luodit

        Mallin lupaa minäkin olen odotellut, toistaiseksi ovat vaan nyrpistäneet nenänsä lupaa kysyessäni...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mallin lupaa minäkin olen odotellut, toistaiseksi ovat vaan nyrpistäneet nenänsä lupaa kysyessäni...

        Tämä vitun kirjoitus ohjelma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mallin lupaa minäkin olen odotellut, toistaiseksi ovat vaan nyrpistäneet nenänsä lupaa kysyessäni...

        KOKEILE VANHEMPAA MALLIA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KOKEILE VANHEMPAA MALLIA

        Sama juttu Saimin ja Annen kanssa, kokeiltu on ( siis puhumalla)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1158
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1097
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1084
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1083
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1075
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1066
    9. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    10. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    Aihe