Menkat+uinti=?

Flikka

Mitä mä teen kun on koulussa uintia ja menkat samaan aikaan? Menkat alko joku pari kuukautta sitte. Mä tiiän, että tamppoonia käytetään, mutta eiks se näy kun käy esim suihkussa? Tai voiko sillon tulla verivana pillusta kun oon suihkussa?

29

8335

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • donna

      saattaahan se tampponin naru näkyä suihkussa, tuskin mitään verivanoja tulee.. osta kuukautiskuppi, se on ainakin luotettava eikä näy ulospäin. tai sitten ole pois uinnista.

    • ankeli

      Itse en ikinä meee uimaan kun menkat on päällä, ja aina on opettajatkin antaneet jotain muuta tehtävää jos vain oon sanonut että olis menkat samaan aikaan etten halua mennä uimaan. Lenkille ovat usein pistäneet uinnin sijaan. Eli: jos todella haluat uimaan, niin tamppooni vaan, mutta oon kuullut että sitä on tuska laittaa sellaisten joilla ei vielä oo olu "eka kertaa". Mutta jos epäröit liikaa, niin luulen kyl että opettaja antaa sulle jotai muuta tekemistä jos vaan kerrot sille mistä no kyse.

    • ghiaso

      Ei ehkä kannata mennä uimaan menkkojen aikaan. Voi olla että on vähän epävarma olo jos koko ajan pitää pelätä että tulee verta tai joku huomaa tamponin. Opettajat kyllä ymmärtää, ei munkaan tarvinnu ikinä uida sillon kun oli menkat.

    • RunnerGirl
    • -R-

      Eiköhän oo yksinkertasinta että sanot opettajalle että sulla on menkat ja et voi osallistua sen takia.

    • Flikka

      No kai se sitten pitää sanoa opettajalle. Vähän nololta tuntuu.... Tai eihän se oikeestaan ees oo silleen noloa.

    • ........

      Älä anna menkkojen määrätä sun elämän tahtii. Ei ne mitää uimista estä. Itellä on aina nyt lukion aikana sattunu menkat saman aikaan uinnin kaa ja uimassa oon silti käyny. Tietysti tamppoonin laittaminen voi aluksi tuntua vaikealta, mutta kyllä se siitä. Mä ainakin käytin tamppoonii jo ennen kuin menetin neitsyyteni.
      Meillä kun oli uintia, niin ainakin puolet luokan tytöistä sano, että on menkat eikä siksi voi uida, vaikkei kaikilla ollu menkkoja, joten jos et haluu leimaantua lintsariksi niin eikun uimaan.

    • heijj ♥

      Joo se on ärsyttävä tunne ku tietää, et on menkat ja uinti samaan aikaan. : // Meillä koulussa oli tää viikko just uintiviikko ja mua pelotti aivan sairaasti et toivottavasti mun menkat ei tuu just sillon ku uin. (joo ei oo sama asia ku sulla) Ku mun menkat tuli viimeks viime kuus ja epäröin,et eikai ne tuu just sillon ku uin.... noh, olin kuullu, et jos menee kuukautisten aikana uimaan,tulehduskiski on suurempi. Mut onkse siis sillon ku on alkanu jo menkat mut ne ei oo just sillon menos ku ui .. ? No kummiski , menin uimaan ilman tamponia ,eikä tullu mtn : )) mut en osaa sanoo tohon sun ongelmaan muuta ku et ... öööö....tota... käytä tamponia ? en usko et kukaa kummiskaa tuijottais sun alapäätäs et kandeis ottaa tamponi. :)) tsemppii !

    • Iikapua

      Mulla on huomenna uintia koulussa enkä voi menkkojen takia osallistua, ärsyttää ku pitää korvata.. Pitää joko mennä vapaa-ajalla tai toisen luokan kanssa ._. Mut mielummin vapaa-ajalla ku toisen luokan kanssa..

    • petri.

      Ole mies ja unohda huolesi.

    • Nuha ;D

      SORI JOS VASTAAN MYÖHÄSSÄ...
      jos et haluu myöntää menkkoi opelle ni sano äidille et lähettää opelle viestin et oot nuhassa etkä voi uida mutta tuut silti kouluun :)

    • Alice9099090

      Meidän terveys tiedonopettajamme sanoi aika kivasti, että "Tampoonit on keksitty, että ei tytöillä ole mikään syy lintsata uinnista kuukautisten takia" Mutta mun mielestä kenenkään ei vasten tahtoa tartte menkkojen aikaan uimaan jonkun tampoonin kanssa. En minä muosta tiedä, mutta minusta asia on näin, itse olen 14, enkä ole kertaakaan mennyt menkkojen aikana uimaan, enkä kertaakaan tampoonia käyttänyt, enkä ole nyt aikonut alkaakkaan. Eikä tarvittekkaa. Tee niinku parjaaks näät!

      • Anonyymi

        Jos tommone tilanne tulis vastaa sanoisin et " en tunne oloani mukavaksi tamppoonin kanssa"


    • Anonyymi

      Vähän myöhässä, noh toivottavasti joku kattoo tätä! Apua! Mulla on ollut jotkut 2-3 menkat, olis tulossa Kouluun uintiviikot ja menkat loppus joku 2pv sitte. No kun kävin vessassa niin tuli pari TODELLA pientä haalistunutta veripisaraa ja en tiedä mitä sitten uinninkanssa teen? En haluaisi lintsatakkaan mutta en myöskään ottaa riskiä että tulee menkat läpi, plus se tulehtumise riski on kuulemma suurempi. MITÄ TEEEN? (en käytä kuukuppia enkä tampoonia) ja pojatkin vielä samassa kasassa uimassa.... help

      • Anonyymi

        Jos ymmärsin oikein sun menkat on loppunut 2pv sitten, ja nyt vähän verta tihkuu. Olisin varma että voit mennä uimaan tulavalla/tulevilla viikoilla jos näin on. Ei enää monen päivän jälkeen voi vuotaa verta, tulehdus riski on aina olemassa vaikka menkkoja ei olis näkyny moniin viikkoihin että sinne vain uimaan...


      • Anonyymi

        Olet taas täällä noiden juttujesi kanssa.
        A) Kouluissa tuskin on uintia korona aikaan. B) Pojilla ei ole uintia samaan aikaan kuin tytöillä.
        C) Eikö vanhalla englanti taivu niin löytäsit sopivia sivustoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet taas täällä noiden juttujesi kanssa.
        A) Kouluissa tuskin on uintia korona aikaan. B) Pojilla ei ole uintia samaan aikaan kuin tytöillä.
        C) Eikö vanhalla englanti taivu niin löytäsit sopivia sivustoja?

        Kyllä koronasta huolimatta on koulu-uinteja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet taas täällä noiden juttujesi kanssa.
        A) Kouluissa tuskin on uintia korona aikaan. B) Pojilla ei ole uintia samaan aikaan kuin tytöillä.
        C) Eikö vanhalla englanti taivu niin löytäsit sopivia sivustoja?

        Kouluissa on uintii ja pojat ui samaan aikaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koronasta huolimatta on koulu-uinteja

        Joo tyttärenikin sanoi kun hänellä alkoi yöllä kuukautiset ja tosi runsaat ja kysyi voiko mennä uimaan kun heillä olisi juuri nyt keskiviikkona kuukautiset. Niin tulin täältä katsomaan vastausta muilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet taas täällä noiden juttujesi kanssa.
        A) Kouluissa tuskin on uintia korona aikaan. B) Pojilla ei ole uintia samaan aikaan kuin tytöillä.
        C) Eikö vanhalla englanti taivu niin löytäsit sopivia sivustoja?

        Meillä ainaki on aina ollu tytöil ja pojil samaa aikaa uinnit ja samassa altaassa samoilla tehtävillä. En tiiä yhtään kouluu mis ei ois samaa aikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet taas täällä noiden juttujesi kanssa.
        A) Kouluissa tuskin on uintia korona aikaan. B) Pojilla ei ole uintia samaan aikaan kuin tytöillä.
        C) Eikö vanhalla englanti taivu niin löytäsit sopivia sivustoja?

        meijjän koulussa pojilla ja tytöillä ON samaan aikaan uinnit


    • Anonyymi

      Huppista keikkaa tässä keskustelussa mukana pikkasen myöhässä haha, mut oon ite ysi luokall mulla on uintia kahen viikon päästä ja mun menkkojen pitäis alkaa just sillon ku sitä uintia on (mulla on aina tosi säännölliset) ja pikkase ahistaa kun en ole kovin hyissä väleissä sen opettajan kanssa ku oon lintaillut useampaan otteeseen ja tamppooni, kuukuppi tms tuntuu tosi epämukavalta vaihtoeholta niin en tiiä minäkään mitä teen :/

      • Anonyymi

        Tamppooni vaa sisää ja uimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tamppooni vaa sisää ja uimaan.

        ei ole pakko laittaa tamponia voi olla menemättä menkat on riittävä syy jäädä pois uinnista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole pakko laittaa tamponia voi olla menemättä menkat on riittävä syy jäädä pois uinnista

        Terkkari voi auttaa laittamisessa jos ei ite osaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terkkari voi auttaa laittamisessa jos ei ite osaa

        ei saa pakottaa käyttämään suomi on vapaa maa


    • Anonyymi

      Osta kuukuppi naru voi näkyä tuskin verivanaa mut kuukuppi on kätevä

    • Anonyymi

      En kehtaa sanoa opelle siitä kun just kesän jälkeen meen 7lk ja uus koulu ja kaikki.. jos laitan tampoonin onko se varma että verta ei tuu altaaseen?

    • Anonyymi

      mulla sama ongelma, alkoi vähän aikaa sitten menkat ja kohta koulu ja pelottaa jos alkaa just silloin. Pitäisikö opetella käyttämään sitä tamponia jo nyt vai ilmoittaa että olen kipeä, koska koska kaikki pojatkin tietää sit et mulla on ne ja ei siinä oo mitää väärää kaikilla on ne mut se on noloo kun siitä saa sen maineen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3227
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1086
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1043
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      54
      972
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      934
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      839
    Aihe