Opera -kehuja?!

Anonyymi

TERE!

Chrome, Explorer, Firefox, Edge, ja nyt Vivaldi kokeiltu,
MS ohjelmat työmaan koneissa, ja pöytäkoneessa koton jota harvoin käytän.
Firefox oli aikoinaan muotia, sitten tuli Chrome muotiin, Vivaldia kokeilin/len mutta jotenkin hassu … ei oikein istu ajatus kulkuuni
Kehukaas Operaa, jotta saa miettiä asentaako läppärille? Mitkä on Operamaiset jutut ?
Onko Firefoxin ja Edgen "suosikit" helppo siirtää? Paljonko säätämistä?
Miten adblockin asennus?
PDF luku?

mitä mieltä olet onko kirjautumiseta Operaan etua? no. tieten jos tykästyy ja asentaa Operan tietsikkaan ja tabluunkin läppärin lisäksi..

Opera on vain muistoissa 98- kaukaa menneisyydestä...
wikipedia juttu Operasta on kuin mainopostia ; )

81

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinalaisten omistuksessa - ei voi mitenkään suositella näinä vaikeina aikoina.

      • Anonyymi

        Norjalainen hieno ja nopea selain, aivan upea!


    • Anonyymi

      Kiinalaiset selainohjelmat ovat turvallisia. Kiinalaiset eivät myy tietoja eivätkä kiinalaiset ole kiinnostuneita yksityisten ihmisten tekemisistä.

      • Anonyymi

        Itellä on afrikkalainen linuks niin ruhjoi konetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä on afrikkalainen linuks niin ruhjoi konetta.

        Saimaansatusepon_horinoita!


    • Anonyymi

      Mää oon Operaa käyttänyt ainakin 10 vuotta tietokoneessa, sekä kotona että töissä ja hyvin pelaa. Nykyään se on Chromium-selaimeen pohjautuva samoin kuin Chrome. Siinä on myös sisäänrakennettu adblokkeri.

      Myös Android-puhelimessa käytän Operaa.

      • Anonyymi

        "Myös Android-puhelimessa käytän Operaa."

        Ihmetyttää, miksihän ne ei laita siihen oikeata selainta.


      • Anonyymi

        Mutta Kiinalainen. Ei kannata nykypäivänä,...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Kiinalainen. Ei kannata nykypäivänä,...

        Ole huoleti, ei sitä kukaan oikeasti käytäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myös Android-puhelimessa käytän Operaa."

        Ihmetyttää, miksihän ne ei laita siihen oikeata selainta.

        Mikäs se sellainen oikea selain on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs se sellainen oikea selain on?

        Kerro ensin mitä nyt käytät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Kiinalainen. Ei kannata nykypäivänä,...

        Satuseppo on kovin jankki fani... Norjalainen hieno ja nopea selain, aivan upea!


    • Anonyymi

      Kiitti vastauksista!
      luulin Operan olevan yleisempi, mutta kolmen ison joukko Chrome, Edge ja Firefoxi ovat vahvoja..

      taitaa vaan olla paras asentaa Opera ja tutustua siihen..

      vinkkejä suosikki-kansion siirton?

      T: aloittaja

      • Anonyymi

        Siirtyy ihan itsestään kun asennat ja avaat ja menet kirjanmerkkeihin, niin se kysyy mistä importataan.


      • Anonyymi

        Varsinkin hitaassa koneessa Opera kellottaa parhaan nopeustestin nettiin. eli se on kevyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin hitaassa koneessa Opera kellottaa parhaan nopeustestin nettiin. eli se on kevyt.

        Onneksi Waterfox Classic kuuluu raskaaseen sarjaan eikä edes 200 lisäosaa hidasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Waterfox Classic kuuluu raskaaseen sarjaan eikä edes 200 lisäosaa hidasta!

        Kuinka Waterfox ansaitsee rahaa?

        Waterfoxilla on hakukumppanuuksia. Toisin sanoen Waterfoxin oletushaku on kaupallistettu. Jos etsit sen avulla, Waterfox saa osan tuloista. Sinulla ei ole velvollisuutta käyttää oletushakua - mutta jos pidät Waterfoxin tekemisestä ja haluat tukea projektia, harkitse sen käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka Waterfox ansaitsee rahaa?

        Waterfoxilla on hakukumppanuuksia. Toisin sanoen Waterfoxin oletushaku on kaupallistettu. Jos etsit sen avulla, Waterfox saa osan tuloista. Sinulla ei ole velvollisuutta käyttää oletushakua - mutta jos pidät Waterfoxin tekemisestä ja haluat tukea projektia, harkitse sen käyttöä.

        Juu, olisin halunnut lahjoittaa vaikka kympin, mutta ei taida onnistua enää. En käytä bingiä kuin harvoin, bing pohjaisia kyllä useinkin, mutta ne eivät seuraa käyttäjää. Ehkäpä Bing maksaa vähän reilummin kun haluaa että on muitakin kuin google ja chrome.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olisin halunnut lahjoittaa vaikka kympin, mutta ei taida onnistua enää. En käytä bingiä kuin harvoin, bing pohjaisia kyllä useinkin, mutta ne eivät seuraa käyttäjää. Ehkäpä Bing maksaa vähän reilummin kun haluaa että on muitakin kuin google ja chrome.

        Kyllä varmaan ne sinulle maksaa vähän reilummin, sanot vain että käytät Googlen hakukonetta ellei nappulaa ala ruveta tippumaan, uhkailet varovasti perintäfirmallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varmaan ne sinulle maksaa vähän reilummin, sanot vain että käytät Googlen hakukonetta ellei nappulaa ala ruveta tippumaan, uhkailet varovasti perintäfirmallasi.

        Operassa on lisäosien kuvakkeet tosi omituisesti, valikossa näkyy nekin mitkä työkalurivillä, typerää. Muutenkin hankalaa kun ei saa näkyviin paljoa ja sitten valikossa kaikki sekaisin, eikä saa piilotettua niitäkään millä ei tarvitse olla kuvaketta. Eikä paljon parempia ole muutkaan chromium pohjaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Operassa on lisäosien kuvakkeet tosi omituisesti, valikossa näkyy nekin mitkä työkalurivillä, typerää. Muutenkin hankalaa kun ei saa näkyviin paljoa ja sitten valikossa kaikki sekaisin, eikä saa piilotettua niitäkään millä ei tarvitse olla kuvaketta. Eikä paljon parempia ole muutkaan chromium pohjaiset.

        Ei se silloin ole Opera, jos laajennoskuvakkeet on näkyvissä typerästi. Oletusarvoisesti sitä ei näytetä, mutta sen saa pysymään näytöllä, yhdellä hiiren likauksella, sotkit varmaan FireFox selaimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se silloin ole Opera, jos laajennoskuvakkeet on näkyvissä typerästi. Oletusarvoisesti sitä ei näytetä, mutta sen saa pysymään näytöllä, yhdellä hiiren likauksella, sotkit varmaan FireFox selaimeen.

        En sotkenut, kuvakkeet ovat valikossa , kiinnitettynä sekä työkalupalkissa että valikossa. Ei niiden tarvitsisi olla kuin jommassa kummassa ja tarpeettomat pois kokonaan valikosta, nyt saa pois vain laittamalla pois käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sotkenut, kuvakkeet ovat valikossa , kiinnitettynä sekä työkalupalkissa että valikossa. Ei niiden tarvitsisi olla kuin jommassa kummassa ja tarpeettomat pois kokonaan valikosta, nyt saa pois vain laittamalla pois käytöstä.

        Mikä käyttöjärjestelmä? Mikä Operan versio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä käyttöjärjestelmä? Mikä Operan versio?

        Ei niin yhtään mikään, huomion kipeä höpöttäjä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä käyttöjärjestelmä? Mikä Operan versio?

        Win7 ja opera 70, tuskinpa sen tuon jälkeen mihinkään muuttunut. En viitsi jatkuvasti päisittää kun en anna sen itse hakea päivityksiä. Jos vain muutama lisäosa niin eihän silloin tarvitse edes tuota laajennusten kuvaketta ja valikkoa työkalupalkissa.

        50 lisäosaa asennettuna, 39 käytössä, 13 sekä työkalupalkissa että valikossa. 9 kuvaketta himmeinä, niillä ei ole toimintoja suoraan kuvakkeesta. Jos tuo on muuttunut uudemmissa niin sitten voisi päivittääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Win7 ja opera 70, tuskinpa sen tuon jälkeen mihinkään muuttunut. En viitsi jatkuvasti päisittää kun en anna sen itse hakea päivityksiä. Jos vain muutama lisäosa niin eihän silloin tarvitse edes tuota laajennusten kuvaketta ja valikkoa työkalupalkissa.

        50 lisäosaa asennettuna, 39 käytössä, 13 sekä työkalupalkissa että valikossa. 9 kuvaketta himmeinä, niillä ei ole toimintoja suoraan kuvakkeesta. Jos tuo on muuttunut uudemmissa niin sitten voisi päivittääkin.

        Eilen niitä oli 200 lisäosaa, poistitko valtaosan tarpeettomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Win7 ja opera 70, tuskinpa sen tuon jälkeen mihinkään muuttunut. En viitsi jatkuvasti päisittää kun en anna sen itse hakea päivityksiä. Jos vain muutama lisäosa niin eihän silloin tarvitse edes tuota laajennusten kuvaketta ja valikkoa työkalupalkissa.

        50 lisäosaa asennettuna, 39 käytössä, 13 sekä työkalupalkissa että valikossa. 9 kuvaketta himmeinä, niillä ei ole toimintoja suoraan kuvakkeesta. Jos tuo on muuttunut uudemmissa niin sitten voisi päivittääkin.

        En lukenut koko ketjua.
        Klikkaamalla työkalupalkin lisäosaohjelman kuvaketta hiiren oikealla ja "poista kiinnitys".
        Auttaisko?

        Nyt ei ole Win 7 auki, joten en tiedä mikä on viimeisin Opera tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen niitä oli 200 lisäosaa, poistitko valtaosan tarpeettomana.

        Poistitko osan aivoistasi tarpeettoma, ei Waterfox ja opera ole sama selain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lukenut koko ketjua.
        Klikkaamalla työkalupalkin lisäosaohjelman kuvaketta hiiren oikealla ja "poista kiinnitys".
        Auttaisko?

        Nyt ei ole Win 7 auki, joten en tiedä mikä on viimeisin Opera tällä hetkellä.

        Ei vaikuta, kerroin jo että osa kiinnitettynä, osa ei ja osalla ei ole edes tarvetta olla kuvaketta.

        Kuvakkeet ovat myös liian harvassa kun niitä ei muutenkaan mahdu paljoa tuohon ainoaan paikkaan mihin niitä voi laittaa.


    • Anonyymi

      Kiitti vinkistä!

      ..tässä on nyt nysvätty tietsikan ja läppärin kanssa.
      Operan asensin ensin Läppäriin, tietsikkan seuraavana. Tietsikan kovalevy on niin täysi, jotta sitä ei win10 päivittää vaan on 8.jotain.

      Tietsikan Internet Explorer 11 kirjanmerkit siirtyivät Operan automaattisen "synkronoinnin" avulla samantien. Tieten kannatti kirjautua Opera käyttäjäksi, jotta kirjanmerkit tulee mukana läppärille ja tablulle.

      Mutta, mutta Tietsikan Edge 18.x viime vuodelta... Kirjanmerkit eivät siirry Operasta valitsemalla "...Tuo.." ei vaikka olisit Edge kirjanmerkit tallentanut ".html".. Opera antaa kirjanmerkkien siirtovalikossa ainoaksi "kliku" vaihtoehdoksi "Peruuta" - mikä toimii..

      html tiedostona kirjanmerkkien siirto käsin Operan omaan kansioon on mulle tekemätön paikka, Resurssienhallinasta en edes koko Operaa löytänyt..

      ...Aargh! Jos on kolme / neljä erilaitetta joita käyttää erijärjestelmillä Win10 -läppäri, Win8.1-tietsikka, GoogleAndroid-tablu (v.-15 Lenovo), GoogleAndroid luuri v2020...

      Yhdellä selaimella tulee toimeen vain kaukaa viisas... joka on se mikä oli/on lähtiessä käytössä -se selain- kaikkiin?

      YT, juonteen aloittaja

      • Anonyymi

        Makuasia mistä tykkää, olen kokeillut kaikkia tunnetuimpia ja minusta vanha FF ja Waterfox Classic ylivoimaisesti parhaat etenkin kun käyttää paljon lisäosia.

        Suosikkeja ei tarvitse synkronoida kun käyttää eri selaimia ja laitteita eri tarkoitukseen, kännykällä ja tabletilla en itse selaa juuri ollenkaan, unohdin tabletin salasanankin. Netin kautta en synkronoi mitään enkä kirjaudu tileille ihan yksityisyyden takiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuasia mistä tykkää, olen kokeillut kaikkia tunnetuimpia ja minusta vanha FF ja Waterfox Classic ylivoimaisesti parhaat etenkin kun käyttää paljon lisäosia.

        Suosikkeja ei tarvitse synkronoida kun käyttää eri selaimia ja laitteita eri tarkoitukseen, kännykällä ja tabletilla en itse selaa juuri ollenkaan, unohdin tabletin salasanankin. Netin kautta en synkronoi mitään enkä kirjaudu tileille ihan yksityisyyden takiakin.

        Minulla on Operassa lisäosia ja ei tunnu hidastavan mitenkään selainta:
        Decentraleyes, I Don´t care about cookies, Privacy Badger, Smart HTTPS ja uBlock Origin
        Olen kokeillut eri Foxeja ja poistanut ne aina.
        Toki ihan ok jos oma valinta tuntuu parhaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Operassa lisäosia ja ei tunnu hidastavan mitenkään selainta:
        Decentraleyes, I Don´t care about cookies, Privacy Badger, Smart HTTPS ja uBlock Origin
        Olen kokeillut eri Foxeja ja poistanut ne aina.
        Toki ihan ok jos oma valinta tuntuu parhaalta.

        Ai peräti 5 lisäosaa eikä hidastu. Minulla on Waterfox Classicissa n 170 lisäosaa eikä hidastu. Operaa käytän vain täällä, parikymmnetä lisäosaa, eikä niitäkän saa sijoitettua järkevästi, kuten ei mihinkään chromium-pohjaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai peräti 5 lisäosaa eikä hidastu. Minulla on Waterfox Classicissa n 170 lisäosaa eikä hidastu. Operaa käytän vain täällä, parikymmnetä lisäosaa, eikä niitäkän saa sijoitettua järkevästi, kuten ei mihinkään chromium-pohjaiseen.

        Ai niin unohdin vielä yhden siis kuudennen Canvas Fingerprint Defender.
        Kaikki 6 ovat järkevästi sijoitettuja ainakin minun koneissa enkä tarvitse satoja lisäosia ja olen tyytyväinen mikä on pääasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai peräti 5 lisäosaa eikä hidastu. Minulla on Waterfox Classicissa n 170 lisäosaa eikä hidastu. Operaa käytän vain täällä, parikymmnetä lisäosaa, eikä niitäkän saa sijoitettua järkevästi, kuten ei mihinkään chromium-pohjaiseen.

        Se on hidas ilman lisäosiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hidas ilman lisäosiakin.

        Voitko kertoa "se on hidas ilman lisäosiakin"
        Vai onko tämä sun kommentti vain noita huuhaa-juttuja mitä tällä palstalla on paljon?
        Siis kerro miksi se on hidas??
        Sinun koneessa on jotain haittaohjelmia tai muuten et osaa hoitaa konetta.
        Minulla on ollut alusta asti Opera ykkösselaimena siis jo silloin kun piti maksaa ettei mainoksia tule.
        Olen testannut monen monta selainta enkä ole löytänyt ainakaan nopeudessa mitään nopeampaa toki yhtä nopeita löytyy mutta sinun kommentti : "se on hidas ilman lisäosiakin" on mielestäni noita huuhaa kommentteja etenkin jos et pysty edes todistamaan sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin unohdin vielä yhden siis kuudennen Canvas Fingerprint Defender.
        Kaikki 6 ovat järkevästi sijoitettuja ainakin minun koneissa enkä tarvitse satoja lisäosia ja olen tyytyväinen mikä on pääasia.

        Joo, kyllähän autollakin pystyy ajamaan kun on vaan jonkilainen kori, moottori, kytkin, pyörät, kaasu ja jarrut, mutta lisäksi on hyvä olla vaihteisto ja kaikelaista lisvarustetta mitkä tekee ajamisesta mukavaa. Ja jos asian pystyy tekemän helposti, niin miksi turhaan tehdä sitä vaikeasti. Lisäosat nopeuttaa kaikkea tekemistä moninkertaisesti verrattuna riisutun selaimen kuvitteeliseen nopeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllähän autollakin pystyy ajamaan kun on vaan jonkilainen kori, moottori, kytkin, pyörät, kaasu ja jarrut, mutta lisäksi on hyvä olla vaihteisto ja kaikelaista lisvarustetta mitkä tekee ajamisesta mukavaa. Ja jos asian pystyy tekemän helposti, niin miksi turhaan tehdä sitä vaikeasti. Lisäosat nopeuttaa kaikkea tekemistä moninkertaisesti verrattuna riisutun selaimen kuvitteeliseen nopeuteen.

        Siis "Lisäosat nopeuttaa,,,,,,plaaplaa!
        Aivan huuhaata,,,Minun Opera on niin nopea etten tarvitse satoia lisäosia, jos muilla ongelmaa tästä niin siintä vaan
        Asia on tosi helppoa jos osaa...ei tarvitse satoja lisukkeita jos toimii nopeasti niinkuin minulla Opera...ok jos ei toimi nopeasti niin voi lisukkeilla kokeilla mutta todennäköisesti turhaa..
        Vika on sinun koneessa ilmeisesti koska minun koneet toimii NOPEASTI Opera selaimella.
        Enkä vaihda haiseviin kettuihin vaan kuuntelen LaTraviataa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis "Lisäosat nopeuttaa,,,,,,plaaplaa!
        Aivan huuhaata,,,Minun Opera on niin nopea etten tarvitse satoia lisäosia, jos muilla ongelmaa tästä niin siintä vaan
        Asia on tosi helppoa jos osaa...ei tarvitse satoja lisukkeita jos toimii nopeasti niinkuin minulla Opera...ok jos ei toimi nopeasti niin voi lisukkeilla kokeilla mutta todennäköisesti turhaa..
        Vika on sinun koneessa ilmeisesti koska minun koneet toimii NOPEASTI Opera selaimella.
        Enkä vaihda haiseviin kettuihin vaan kuuntelen LaTraviataa

        Selainlaajennoksen asentaminen hidastaa aina sivun suorituskykyä, eikä sillä ole väliä onko se käytössä vai ei, riittää kun on asennettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis "Lisäosat nopeuttaa,,,,,,plaaplaa!
        Aivan huuhaata,,,Minun Opera on niin nopea etten tarvitse satoia lisäosia, jos muilla ongelmaa tästä niin siintä vaan
        Asia on tosi helppoa jos osaa...ei tarvitse satoja lisukkeita jos toimii nopeasti niinkuin minulla Opera...ok jos ei toimi nopeasti niin voi lisukkeilla kokeilla mutta todennäköisesti turhaa..
        Vika on sinun koneessa ilmeisesti koska minun koneet toimii NOPEASTI Opera selaimella.
        Enkä vaihda haiseviin kettuihin vaan kuuntelen LaTraviataa

        Jos luet vaan lehtiä tai kirjoitat tänne niin ei se välttämättä paljon vaadi, toki mukavampaa sekin oikeilla lisäosilla, mutta selaimella voi tehdä paljon muutakin missä lisäosat nopeuttaa. Eikä ne hidasta ainakaan Waterfoxia, senhän pitäisi olla todella hidas n. 200:lla asennetulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet vaan lehtiä tai kirjoitat tänne niin ei se välttämättä paljon vaadi, toki mukavampaa sekin oikeilla lisäosilla, mutta selaimella voi tehdä paljon muutakin missä lisäosat nopeuttaa. Eikä ne hidasta ainakaan Waterfoxia, senhän pitäisi olla todella hidas n. 200:lla asennetulla.

        Ei mikään hidas, vaan käyttökelvoton jo alkujaanikin, ammoti sitten jos pari lisäosaa asentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään hidas, vaan käyttökelvoton jo alkujaanikin, ammoti sitten jos pari lisäosaa asentaa.

        Varmasti liikaa ominaisuuksia sinulle, kannattaa pystytellä yksinkertaisissa selaimissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Operassa lisäosia ja ei tunnu hidastavan mitenkään selainta:
        Decentraleyes, I Don´t care about cookies, Privacy Badger, Smart HTTPS ja uBlock Origin
        Olen kokeillut eri Foxeja ja poistanut ne aina.
        Toki ihan ok jos oma valinta tuntuu parhaalta.

        Tottahan tuo, omat mieltymykset sen ratkaisee mikä on itselle paras. Minäkin käytin pitkään selaimia mihin ei edes saanut montaa lisäosaa, esim Avant ja olin tyytyväinen, sitten Maxthon mihin sai jo enemmän. FF en tykännyt alkuun, mutta kun huomasin miten paljon sitä voi muuttaa, miten hyödyllisiä lisäosia siihen saa ja sijoiteltua minne haluaa, en ole muita enää halunnut.

        Chromium-pohjaisissa ärsyttävintä, että ne lisäosat saa vain yhteen paikkaan, eikä saa muutenkaan muokattua juuri ollenkaan. Suuri osa ihmisitä ei haluakaan muuttaa mitään joten heille juuri sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Operassa lisäosia ja ei tunnu hidastavan mitenkään selainta:
        Decentraleyes, I Don´t care about cookies, Privacy Badger, Smart HTTPS ja uBlock Origin
        Olen kokeillut eri Foxeja ja poistanut ne aina.
        Toki ihan ok jos oma valinta tuntuu parhaalta.

        uBlock Origin on haitake.


      • Anonyymi

        Mikä se sallinen "tietsikka" on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se sallinen "tietsikka" on?

        Vaikkapa joku tuollainsn lainattu juttu:
        "kissamme hilluu tietsikan kupeessa ( Manu rakastaa tietsikan ja tulostimen lämpöä,telläytyy ahtaaseen"


    • Anonyymi

      MOi!

      ..Edgen Kirjanmerkit sai Operaan niin jotta Edge kirjanmerkit tallentaa HTML muotoon, mahdollisuus löytyy Asetuksista.
      ..ainakin tällä läppiksellä on mahdollista Edgen sijaan avata IE Internet Exploreri, johon Asetuksista voi tuoda Edgen HTML muuodossa tallennetut kirjanmerkit. IE kirjanmerkit saa Operan asetuksien kautta tuotua Operaan..

      ...ja siivoamista riittää kun yhdistää kolme eri "Suosikkikansiota", joista vanhin on ollut käytössä ainakin 20 vuotta..

    • Anonyymi

      Operahan se selvästi paras noista on!

      Itse käytän tällä hetkellä pääasiassa Chromea, mutta uusi Opera on kyllä pirun hyvä. Pitääpä asentaa se nyt kun muistutit.

      • Anonyymi

        Lisäosia ei saa kuin yhteen paikkaan, ei alapalkkia... Hyvin rajoitettu FF-pohjaisiin verrattuna, mutta esim täällä riittää.


    • Anonyymi

      ...eräs erinomainen ominaisuus Operasa on...
      ..mainosten eston ollessa päällä, Youtube videot näkyy ilman "mainostaukoja"!
      ..vielä kun pikanäppäimet oppisi..
      YT, aloittaja

      • Anonyymi

        "mainosten eston ollessa päällä, Youtube videot näkyy ilman "mainostaukoja"!"
        Niin ne näkyy muissakin selaimissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mainosten eston ollessa päällä, Youtube videot näkyy ilman "mainostaukoja"!"
        Niin ne näkyy muissakin selaimissa.

        Niin niin, mutta operassa ne vastaa aikuisten oikeasti näkyvät.


      • Anonyymi

        Jos haluaa katsoa yt-videoita nopeasti ilman mainoksia niin freetube on paras vaihtoehto, Minulla ei kylläkään näy siinä kommentit, en ole ehtinyt tutkia saako jotenkin näkyviin.


    • Anonyymi

      ..aloin käyttämään Hakukoneena duckduckia,
      Mutta Operan läimöttää heti G-hakuruutu, en keksi miten tämän saisi pois?

      Internet-osoiterivillä hakutoiminto on DD..

      Apuja, neuvoja Teiltä?

      ja siis, kyllä Opera välilehdellä, juutuupissa ei ole mainoksia, ainakin Edge, FF, ja Chrome niitä tuppaa vaikka on adbloskia asenneltu jne..

      • Anonyymi

        Operan asetuksissa muutat käynnistettäessä osassa, klikkaa avaa tietty sivu tai sivujoukkoa ja annat avautuvaan ruutuun uuden osoitteen, esim. (https://duckduckgo.com).


    • Anonyymi

      Oppera on hyvä, perustuuhan se mailman parhaimpaan selain moottoriin.

      • Anonyymi

        Perustuu maailman tehokkaimpaan kuukkelin vakoiluun.


    • Anonyymi

      Opera perustuu mailman parhaaseen selainmoottorin, joten opera on hyvä.

      • Anonyymi

        Maailman vakoilluimpaan.


    • Anonyymi

      Opera tyrkyttää päivitysta ja sittten kun antaa luvan niin ilmoittaa että ei voi päivittää kun löyty viallisia paketteja! Mites sitten jatketaan?

      • Anonyymi

        Sen se tekee noitten venäläisten vakoiluselainten kanssa. Eivät osaa koodata niitä oikein.


      • Anonyymi

        JOstain syystä siihen tulee keskimäärin pari päiviystä viikossa. Mistä johtuu?


      • Anonyymi

        Siirtävät tietoja "päivitysten" ja tarkastusten yhteydesssä, kannattaa estää kokonaan ja päivittää manuaalisesti vaikka kerran vuodessa.


    • Anonyymi

      Opela on palas!

    • Anonyymi

      Kyllä tästä voidaan yhteenvetona todeta että Opera on hurjasti parempi kaikilta osin Firefoxsiin verrattuna, ja tämä pitää paikkansa, mutta täytyy samalla muistaa ettei Opera ole paras, ei edes toiseksi paras, ellei nimenomaan tarvitse sitä jarruttavaa VPN:nää.

      • Anonyymi

        Eihän sitä Operan VPN:ää tarvitse aktivoida, olen joskus kokeillut USA:n sivuille pääsyä mutta ei aina pääse vaikka on USA:n IP päällä.
        Freedomella pääsen hyvin kaikkiin maihin jotka ovat Freedomen Menu`ssa.


      • Anonyymi

        VPN:n saa kaikkiin selaimiin. Vanhaan FF perustuvat ylivoimaisesti parhaita, chromiumit ihan peestä. Vanha Operakin oli hyvä, uusi kelpaa vain tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VPN:n saa kaikkiin selaimiin. Vanhaan FF perustuvat ylivoimaisesti parhaita, chromiumit ihan peestä. Vanha Operakin oli hyvä, uusi kelpaa vain tänne.

        Joo aiemmin oli Operan moottorina Presto joka oli hyvä mutta kaikki muuttuu, ei entiselleen mitään jää, niinkuin laulussa kerrotaan.
        VPN ei ole hyvä Operassa mutta muutoin muut toimii hyvin, itse olen käyttänyt Opera-selainta ihan alusta asti piti maksaa että saa mainokset pois.
        Opera Forever for Me!


    • Anonyymi

      Ubuntu 18 tuli vast'ikään päivitys ja nyt Opera ja koko järjestelmä vähän väliä jähmettyy vaimikäseoikeasanaon.
      Onko muilla?

      • Anonyymi

        Ubuntu on loistava, vaihka itse käytän siin selaimmena Chromee..
        On Opera todella hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu on loistava, vaihka itse käytän siin selaimmena Chromee..
        On Opera todella hyvä!

        U 18 on vuosia toiminut mallikkaasti, mutta nyt muuta.
        Jähmettymisen huomaa ensin Operassa, jota käytän enimmäkseen. Eikä muita ohjelmia saa sitten auki.

        Eikö sinulla mitään ongelmaa Chromen kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        U 18 on vuosia toiminut mallikkaasti, mutta nyt muuta.
        Jähmettymisen huomaa ensin Operassa, jota käytän enimmäkseen. Eikä muita ohjelmia saa sitten auki.

        Eikö sinulla mitään ongelmaa Chromen kanssa?

        Ei ubuntu 18 mitään jähmettyle.. Vaan pyörii tasaisen liukaasti Operallakin.
        VPN operassa tahmaaa joskus mutta niin ne vpn:t tekee muollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ubuntu 18 mitään jähmettyle.. Vaan pyörii tasaisen liukaasti Operallakin.
        VPN operassa tahmaaa joskus mutta niin ne vpn:t tekee muollakin.

        Ihan ilmetty Ubuntun käyttäjä, oikoluku merkkaa puolet sanoista punakynällä. Tuskin kirjoittaja edes tietää mikä Ubuntu on.


    • Anonyymi

      Aikaisemmin jo totesin Operan asialliseksi ja pirteäksi selaimeksi mutta en maininnut siirtymisen helppoutta muista Chromium pohjaisista selaimista, joten siitä nyt.

      1.) Kirjanmerkit,
      2.) Sivustolistaus jotka eivät saa koskaan asettaa evästeitä,
      3.) Sivusto kohtaiset salasanat, kaikki nämä ja myös
      4.) pakkaamattomana kaikki selainlaajennokset siirtyvät kaikkien Chromium pohjaisten selainten kesken erittäin kivuttomasti, ilman että tarvitaan verkkoyhteyttä näiden siirtojen aikana.
      5.) Samoin oikolukusanasto on kaikilla yhden rivin erolla täysin sama.

      Enempää ei voi vaatia, mutta, mutta, vieraskielisiä sivuja ei voida nähdä suomenkielisenä automaattisesti, siihen tarvitaan ulkopuolinen kääntäjä ja siksi se ei saa ykkös-selaimen paikkaa koskaan.

      • Anonyymi

        Ois jo korkea aika opetella vaikka Englannin kieltä, minulla ei mitään ongelmaa.
        Koko internet- hommahan toimii englanniksi parhaiten....jos tulee kysyttävää niin engl, kielellä löytää parhaat vastaukset. Minulla on Opera ollut ykkösselain jo hieman yli 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ois jo korkea aika opetella vaikka Englannin kieltä, minulla ei mitään ongelmaa.
        Koko internet- hommahan toimii englanniksi parhaiten....jos tulee kysyttävää niin engl, kielellä löytää parhaat vastaukset. Minulla on Opera ollut ykkösselain jo hieman yli 20 vuotta.

        Olisi jo korkea aika laittaa se oikolukusanasto siihen, näyttää olevan tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi jo korkea aika laittaa se oikolukusanasto siihen, näyttää olevan tarpeen.

        Englannilla tarvetta lähes joka paikassa, oikeinkirjoituklsella ei, ainakaan täällä.


    • Anonyymi

      Täytyy muistaa että operan asennus ja poisto jättävät koneelle vähän yli 1500 tiedostoa, joita et luultavasti koskaan tarvitse. Näin ainakin beta version kanssa kävi.

      • Anonyymi

        Selaimen historian poisto ei ole mikään ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selaimen historian poisto ei ole mikään ongelma.

        En uskonutkaan sen olevan. Mutta asiat ei sillä selity. Tutustu mitä eroa on BETA ja DEVELOPER versioiden jätöksissä. Tee samat asiat molemmilla, kiinnitä huomiota tiedosto määriin

        - Heti asennuksen jälkeen, ennen selaimen käynnistämistä.

        Tee kirjanmerkit, asenna selainlaajennokset (paikallisista kansioista, älä mene verkkoon), tee muut asetukset ja suorita S24 sivulla vierailu.

        Kiinnitä erityistä huomiota selaimen kolmeen eri välimuistiin; Code Cache, System Cache ja Cache. Poista ne käsin ja tyhjennä roskakori. Poista selain järjestelmän omilla ohjelmilla.

        Tarkista mitä jäi kummaltakin selaimelta ja ihmettele.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe