VAPPU LÄHENEE.

Ministerit kieltävät joukko juhlinnat ja vanhemmilta ulkona lorvailut.
Pitääkö jättää simakin? Syödä pehmeitä ja juoda kuravettä päälle?

53

125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän siman voi valmistaa aivan huoletta ja puhallella ilmapalloja ( puhalteluhan vahvistaa keuhkoja) otosalla. Täällä on kaikki vappuun liittyvät ohjelmat peruttu. Ei ole vappumarsseja, ei kevään vastaanottamista kuorolauluin, eikä vappukokon polttoa. Mutta saamme kuitenkin vapaapäivän töistä perjantaina .
      Hytinäx1

• Anonyymi

Ohjeiden mukaan kadulla pitää välttää kohtaamasta myös Vappu Pimiää ja Vappu Taipaletta ja muitakin Vappu nimisiä naisia. Ja jäädä odottamaan helluntai heilaa.

• Anonyymi

Ulkona lorvailua ei ole kukaan kieltänyt, ei edes ikäihmisiltä. Tätä kummallista karanteenimantraa hoetaan edelleen vaikka se ei pidä paikkaansa. Jos ihminen on sellaisessa kunnossa että kykenee ulkona olemaan ja liikkumaan ja jos hänen on se mahdollista tehdä olematta ja liikkumatta aivan toisten ihmisten lähituntumassa, niin mikä sen parempaa. Vaikka kaupungeissa on tietysti ahtaampaa, on Suomi kuitenkin harvaan asuttu maa ja liikkumatilaa on. Jostain Helsingistäkin osa väkeä on jo mennyt etätöihin mökeilleen ja kun iso osa muistakin menee kesäksi pitkin poikin maata ja ulkolaisia turistejakaan ei ole ihan heti laumoittain tulossa, niin jopa Helsingissä saattaa olla kesäkaudella yllättävän väljää.
      Yritetään nyt muistaa ja tajuta, ettei meillä ole ulkonaliikkumiskieltoa edes ikäihmisillä!

• No joukkojuhlinta nyt sattuu tarkoittamaan pikkasen eri asiaa kuin parin hengen porukan ulkoilu. Yritetään nyt muistaa se. Ja hoivillaolevilta ikäihmisiltä on ulkoilu kielletty ainakin omaisten kanssa ! Siellä saa kaikkalaiset juosta ovesta sisään ja ulos mutta omaiset ei. Ollaan niin vaarallista ja tartuttavaa porukkaa. Sitä ei voi olla muistamatta.

• siilivain kirjoitti:

No joukkojuhlinta nyt sattuu tarkoittamaan pikkasen eri asiaa kuin parin hengen porukan ulkoilu. Yritetään nyt muistaa se. Ja hoivillaolevilta ikäihmisiltä on ulkoilu kielletty ainakin omaisten kanssa ! Siellä saa kaikkalaiset juosta ovesta sisään ja ulos mutta omaiset ei. Ollaan niin vaarallista ja tartuttavaa porukkaa. Sitä ei voi olla muistamatta.

Yöllä pakastui. Vähemmän harmittaa joukko kokousten kielto. Sähköisissä viestimissä vikoja. Nukutaan vappu ja nähdään kauniita korona unia.

• arvo.e kirjoitti:

Yöllä pakastui. Vähemmän harmittaa joukko kokousten kielto. Sähköisissä viestimissä vikoja. Nukutaan vappu ja nähdään kauniita korona unia.

Täällä sataa rakeita joka välissä. Pikkasen aurinko pilkahtaa ja sitten taas......

• siilivain kirjoitti:

Täällä sataa rakeita joka välissä. Pikkasen aurinko pilkahtaa ja sitten taas......

Vapun aaton aatto. Istun palmun juurella (hain palmun autotallista) kahvilla, kun lumisade yllätti. HYVÄ VAPPUSÄÄ TULOSSA!

• Anonyymi

Naapurin seiskavitonen pariskunta käy joka ainoa päivä vähintään tunnin lenkillä. Olen hoitanut kaupassa käynnit heidän puolestaan, mutta ei se karanteeni muuten heidän ulkoiluunsa ole vaikuttanut. Kävelylenkin suuntautuvat nyt vaan kaupan sijasta metsään.

• Anonyymi

Muistakaa! Vappu on työläisten ja työtä tekevien oma juhla. Se ei koske enää eläkeläisiä. Ei vappusatasen vertaa.

• Anonyymi

anonyymi 14:52 nimimerkillä "En ole katkera, mutta kuitenkin..." ???

• Kyllä vappusatasella pullon simaa saa - ilman satasta saa olla ilman.

• Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

Kyllä vappusatasella pullon simaa saa - ilman satasta saa olla ilman.

Eikö se pikasiman perusraaka-aine ole ollut siellä viidentoista euron tienoilla ja ne kolme pakollista rusinaa eivät paljoa maksa. Itse en pikasimaa nauti, se kun on viisasten juoma. Pitää tyytyä miedompiin korvikkeisiin.

KM.

• Anonyymi

En ole kiinnostunut vapunvietosta. Aikaisempina vuosina olen havainnut, että vappujuhlintaan lähtevillä on kasvoillaan kireä ilme. Johtuu siitä, että yrittävät väkisin pitää hauskaa. Ja kun hauskuus ei toteudu, niin sitten on kasvoilla vielä kireämpi ilme.
      Minulla on kotona paljon hauskempaa. -Likinäkörillitäti

• Anonyymi

Vappua vietin aiemmin tyttären synttärinä, hän kun syntyi vappuna, mutta tytär on aikuinen eikä vietä synttäreitä, joten vappu on päivä muiden joukossa, ei sen enempää. Työssäollessa vappu oli kiva ylimääräinen vapaapäivä, mutta nyt kun kaikki päivät on vapaita ei vapun merkitystä ole siinäkään mielessä enää. Ja saahan sitä simaa tehdä ja munkkeja paistaa vaikka on korona-aika, turhaa rutinaa kaikesta.

• Anonyymi

"""Luvassa on pohjoistuulen piiskaamia hyytävän surullisia koronakieltoja."""

Minusta olisi asiallista, että hallitus ilmoittaisi huomenna viinakauppojen olevan kiinni tiistai - maanantai välisen ajan.
      Tosin sulkuun pitäisi laittaa tietysti kaupoissakin myytävät a-tuotteet.
      Olisipa rauhallista rauhallisin vappu. Harva himoitsee lähteä näyttäytymään selvinpäin.
      Siis. Minulle yksi hailee. En juhli muutenkaan enkä liiku massatapahtumissa ollenkaan.
      Mökillä voisi piipahtaa saunomassa ja ehkä kiuasmakkaraa puraisemassa.

• Vapussa on se hyvä puoli, että se menee ohi.

• Anonyymi

Mikään ei voita kunnon työväen vappujuhlaa,yrittäähän ne vesittää tuota ikivanhaa perinnettä ,mutta ei auta työväen vappu on aina työväen vappu.

• Anonyymi

Työläinen on jokainen, joka tekee töitä toiselle palkan eteen.Kuuluu työväkeen vaikka äänestää porvareita.

• Anonyymi

Vietän vappua normaalein menoin. Poikkeuksena vappupäivän juhla Kekkospatsaalla. Terassikauden avajaiset kirkolla siirtyy, mutta terassejahan löytyy kotoa ja mökiltä. Nyt arvomme kummassa paikassa juomme "vappusimaa" ja syömme tippaleipiä.
      Mökki on rempattu ja ihanan siisti ja lämmin, mutta kaupungissa pääsee saunomasn nappia painamalla kun taas rantasaunan lämmityksessä on oma hommansa, eikä jäätkään ole vielä rannasta sulaneet. No, katotaan ; )

korppis

• Anonyymi

Tästäkin tuli sitten mökinomistajien leuhkintasivu, aloitus kun käsitteli aivan muuta.
      Aloituksessa nimittäin taas kerran esitettiin kuinka ikäihmiset on määrätty karanteeniin eivätkä saa ulos mennä. Juttu on nyt kuitenkin niin, että meillä ei ole ulkonaliikkumiskieltoa ikäihmisillekään. Jos kunto ja liikuntakyky antaa myöten, ja kymmenillä ja taas kymmenillä tuhansilla 70 v. täyttäneillä se antaa, niin he saavat liikkua ulkona siinä missä muutkin. Siis riittävän välimatkan tietysti muihin pitäen, ja jälkimmäinen vaatimus koskee kaiken ikäisiä. Se viranomaisten ikäihmisiä ja riskiryhmiin kuuluvia koskeva kehotushan kuului sanatarkasti niin, että heidän tulee välttää fyysisiä lähikontakteja ja lähellä olemista muiden ihmisten suhteen MAHDOLLISUUKSIEN mukaan. Oikea karanteeni tarkoittaisi hieman jotain muuta...

• Anonyymi

Kerrostalossa ei nyt pääse vappusaunaan, koska saunat ovat käyttökiellossa.

• Anonyymi

Meillä täällä maalla 20 asunnon yhteisössä ei ole saunat kiinni. Täällä huoltoyhtiö ajattelee asukkaiden mukavuuksia. Sauna lämpiää edelleen kuten ennenkin.

Eikä tuosta ole kuin liikahduksen luikaus kun voin mennä saunomaan mökille jos tarve tuntuu siltä. Ajattelin kyllä vasta toukokuun puolta sitä mukaa kun ilmat alkaisi lämmetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä täällä maalla 20 asunnon yhteisössä ei ole saunat kiinni. Täällä huoltoyhtiö ajattelee asukkaiden mukavuuksia. Sauna lämpiää edelleen kuten ennenkin.

Eikä tuosta ole kuin liikahduksen luikaus kun voin mennä saunomaan mökille jos tarve tuntuu siltä. Ajattelin kyllä vasta toukokuun puolta sitä mukaa kun ilmat alkaisi lämmetä.

Meillä yhtiön saunat ovat olleet kylmillään kai jo kohta kuukauden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä yhtiön saunat ovat olleet kylmillään kai jo kohta kuukauden.

Se on harmi. Kajottu suomalaisen alkukantaiseen oikeuteen, saunomiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on harmi. Kajottu suomalaisen alkukantaiseen oikeuteen, saunomiseen.

Niin - suihku on paljon tylsempi vaihtoehto kuin sauna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin - suihku on paljon tylsempi vaihtoehto kuin sauna.

Ei suihku korvaakaan mitään muuta kuin pinta kastelun. Kyllä hikeä pintaan pitää saada.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suihku korvaakaan mitään muuta kuin pinta kastelun. Kyllä hikeä pintaan pitää saada.

Niin kun monta viikkoa on saunomisen tilalla ollut suihkukäynti, niin ei se ole kuin jonkinlainen hätävara-korvike oikeaan saunaan verrattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kun monta viikkoa on saunomisen tilalla ollut suihkukäynti, niin ei se ole kuin jonkinlainen hätävara-korvike oikeaan saunaan verrattuna.

Siinä vaiheessa kun pääset saunaan, hikoile hetki ja alappa rapsuttaa ihoasi. Huomaat kuinka paljon kuollutta nahkaa, karstaa lähtee ja se ei ole vähän.

• Anonyymi

Aitasivat Mantan.

Ite en viihdy massatapahtumissa, enkä ole kiinnostunut kalenterijuhlista. Joskus käynyt Mantaa kattomassa, aika ahdistavan paljon oli väkeä ja paaritkin aivan täynnä. Nyt net oli tehneet parimetriä korkean vaneriaidan ja vartiointiakin tulossa.

Mutta juu, simaa vois tehdä. Mulla hyvä resepti:

-25 litraa vettä
      -5 kg sokeria
      -pussi pikahiivaa
      - yksi sitruuna

Sekoitetaan aineet saaviin ja parin päivän päästä maukas sima on valmista nautittavaksi !

=DW=

• Anonyymi

Jaa net olit paarit jo varanneet net net, sairaitako net olivat net net?

• Anonyymi

Viileää on, korona on varmaan vähentänyt päästöjä, ja
      heti kelit kylmeni, saa nähdä kapajaako vilu vappuna
      hoilaarilaari laaa
      nj

• Viime Vapun vietin sairaalassa, oli mahassa tulehdus. Antoivat suoneen antibioottia, ruokaakin kantoivat vuoteen viereen. Se oli sellainen vappu.
      Viileät on ilmat.
      Nyt, kun ravintolat ja kuppilat on suljettu, kannattaisi sulkea myös Alkot.
      Mitä tyhjää sitä tarvitsee höristä humalapäissään kotona.
      Oluenmyynti kyllä nousisi, mutta sitä täytyy juoda paljon, jos meinaa , että vähänkin päähän nousee.

• Olen ollut tämän vuoden juopottelu lakossa ja luulen, että naapureita harmittaa kovasti.

• Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

Olen ollut tämän vuoden juopottelu lakossa ja luulen, että naapureita harmittaa kovasti.

Siis oletko ollut juopottelu lakossa vai juopottelulakossa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis oletko ollut juopottelu lakossa vai juopottelulakossa...

Jäänyt tipaton tammikuu päälle varmaankin. Tekee hyvää elimistön palautumiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäänyt tipaton tammikuu päälle varmaankin. Tekee hyvää elimistön palautumiselle.

Työkaverilla jäi myös takavuosina tipaton päälle. Kesti puolitoista vuotta. Työporukan kanssa jo vähän arvuuteltiin, ettei vaan olisi sairastunut absolutismiin.

• Anonyymi

Istun kotona, tippaleipää linssissä ja nuolen munkkeja.

• Anonyymi

Vappuna on yleensä liian kova meteli. Minä sivistynyt en siedä meteliä. -Likinäkörillitäti

• Anonyymi

Mutta vappuhan on perinteinen työväen juhla ja vapaapäivä.Oikeisto/porvarit ovat yritttäneet ottaa vapun omaksi juhlakseen ja vähätellä vapun oikeaa merkitystä.

• Anonyymi

Mukava Vappu näköpiirissä. Ihan ittekseen grillata, kävästä lenkillä, sauna ja vähän kirkasta juomaa.
      Niin ja simaa tietysti. Lorvailua.

• Anonyymi

Sadetta lupasivat Vapuksi tänne etelään , noh suapi sitten saunassa käydä kaljotella ja soitella vappumusaa :)

• Anonyymi

Täällä lunta löytyy vielä puoli metriä. Lumikolan vien saunan taakse pois silmistä. Piha sen verran kuiva.

• Anonyymi

Minä aion soittaa vanhoja työväen lauluja ,jotka ovat nyt erittäin ajan kohtaisia ja erittäin mukavaa kuunneltavaa,niissä on särmää.

• Anonyymi

Minä sivistynyt en ole kiinnostunut vapunvietosta. Mölisevissä laumoissa kulkevien pitäisi hävetä. -Likinäkörillitäti

• Anonyymi

Aatonaatto.
        Vappuja on tullut vietettyä monenmoisia. Ihan mölinänkinmseassa. Jopa joskus Vanhalla.
        Nyt se on päivä muiden joukossa. Tippiksiä olen ostanut ja Pommac saa toimia simana.
        Olisi pitänyt ostaa rusinoita ja tarkistaa, sopiiko mukaan makuun.
        Aurinkoa odotan. Vähän sitä nyt, mutta huomiseksi ja ylihuomiseksi.
        Työ.

Beng

• Anonyymi

Onko likinäkörilli-täti kulkenut nuorena mölisevissä laumoissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aatonaatto.
        Vappuja on tullut vietettyä monenmoisia. Ihan mölinänkinmseassa. Jopa joskus Vanhalla.
        Nyt se on päivä muiden joukossa. Tippiksiä olen ostanut ja Pommac saa toimia simana.
        Olisi pitänyt ostaa rusinoita ja tarkistaa, sopiiko mukaan makuun.
        Aurinkoa odotan. Vähän sitä nyt, mutta huomiseksi ja ylihuomiseksi.
        Työ.

Beng

Jokainen palkansaaja on työläinen, niin kauan kun odottaa tilipäivää.Saahan sitä olettaa olevansa vaikka Kiinan keisari ,mutta totuus on toinen,valitan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen palkansaaja on työläinen, niin kauan kun odottaa tilipäivää.Saahan sitä olettaa olevansa vaikka Kiinan keisari ,mutta totuus on toinen,valitan.

Totta sellainen ei ole työläinen ,joka odottaa tuloksia toisten tekemästä työstä ja nostaa rahat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko likinäkörilli-täti kulkenut nuorena mölisevissä laumoissa?

Nii ja joutunut tekemään jotain työtä työläisenä,että saa tilin?

• Parin tunnin kävelylenkin aikana ehti paistaa aurinko, sataa rakeita ja räntää ja tuulla reippaasti. Mukavan vaihtelevaa kevätsäätä.
      Simapullon avaan huomenna, alkoholitonta on, munkkeja en syö, ehkä korvapuustin sen sijaan.

• Anonyymi

Tuli jotainmsadetta täälläkinpäin.
        Miten sitä nuorena tarkeni vappunskin hepenissä kuin hepenissä, mutta jonnekinmtuli aina vääntäydyttyä.
        Beng
        Saas nähdä jatkuuko tämä marraskuu juhannukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuli jotainmsadetta täälläkinpäin.
        Miten sitä nuorena tarkeni vappunskin hepenissä kuin hepenissä, mutta jonnekinmtuli aina vääntäydyttyä.
        Beng
        Saas nähdä jatkuuko tämä marraskuu juhannukseen.

Piti lämmittää sauna että sai lämmön nahan alle takaisin, itse en ole vappuna hepenissä kuljeskellut, ei ole koskaan ollut mikään juhlimispäivä.
        Lapsille aikoinaan piti ilmapalloja posket pullollaan puhallella.

• Anonyymi
        virkkuna kirjoitti:

Piti lämmittää sauna että sai lämmön nahan alle takaisin, itse en ole vappuna hepenissä kuljeskellut, ei ole koskaan ollut mikään juhlimispäivä.
        Lapsille aikoinaan piti ilmapalloja posket pullollaan puhallella.

Lapsuudessa vappu tiesi sitä, että sai laittaa polvisukat ja Retut jalkaan.
        Nyt pitää hakea säärystimet uusiksi käyttöön. Turha sitä on kylmästä kärsiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4170
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3929
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      33
      3416
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2743
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2689
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2502
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1974
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      8
      1119
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      144
      1102
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      986
    Aihe