Vinkkejä pariisista!

Jenna

Ollaan lähdössä heinäkuussa viikoksi pariisiin. Riittääkö Disney Land:n yksi päivä.Kerkiääkö siinä nähdä suurimman osan?
Entä kuinka helppoa siellä on kulkea julkisilla kulkuvälineillä? Entä hintataso? Onko suunnilleen sama kuin suomessa? Olisi kiva saada joitain vinkkejä sellaisilta, jotka ovat pariisissa lomailleet:)!

7

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenna

      tietysti Disneyland :) tuli pien kirjoitusvirhe

    • Jone_II

      Moi, ainakin Pariisin sisällä metrolla liikkuminen on ihan ykkösvaihtoehto, asemia on joka toisessa kadunkulmassa ja verkosto on tosi kattava. Hintataso on yleisesti ottaen samaa tasoa kuin esim. Helsingissä, mutta suuressa maailmassa voi kyllä tehdä löytöjäkin.....

      Syömässä ei kannata käydä ehkä heti suurimpien turistiansojen vieressä, pari korttelia johonkin suuntaan niin hinnat halpenee heti. Kielestä kannattaa opetella etukäteen tervehdykset ja vaikka pieni ruokasanasto, loput sitten englanniksi, tällä metodilla kyllä pärjää.

      Kaupunki on kyllä uskomattoman hieno, kannattaa kulkea jalkaisinkin paljon jos vaan jaksaa ja ilmat suosii!

      Jone

      • Jenna

        että edes sinä vaivauduit vastaamaan mulle: ) tulispa heinäkuu nopsaa:) mutta lisää saa kertoa kaupungista, olisi kiva kuulla ennestään vinkkejä, niin helpompaa sitten itse paikan päällä!


      • vähän ylempää!
        Jenna kirjoitti:

        että edes sinä vaivauduit vastaamaan mulle: ) tulispa heinäkuu nopsaa:) mutta lisää saa kertoa kaupungista, olisi kiva kuulla ennestään vinkkejä, niin helpompaa sitten itse paikan päällä!

        Nimimerkki Apuvalle annetussa vastauksessa hyvä linkki!
        T: täti


    • Kokenut

      Ensimmäiseksi voin sanoa, että pariisi lyö laudalta monet muut peruskohteet, kunhan ei vain yritä nähdä kaikkea mahdollista samalla matkalla..Se ei nimittäin onnistu. ja toiseksi, muistathan ottaa mukaan avoimen mielen ja kevyitä, mutta tyylikkäitä vaatteita. HEINÄKUUSSA ON KUUMA!!
      Eli, En ole kylläkään käynyt Disneylandissa, mutta luulisi yhden päivän riittävän mainiosti. Keskustassa suosittelen ensikertalaisille kaikkia näitä: Champs Elysees/riemukaari, La defense, Eiffel/trocadero, Notre dame, Louvre EHDOTTOMASTI OPASTETTUNA!!,Saint Germain des Pres, Sacre coeur, Centre Pompidou ja Upeat puistot.
      Muodista kiinnostuneille Avenue montaigne. Ja se Pariisin ilmapiiri, muistakaa katsella ja nuuhkia sitä, se on se jokin!! Kannattaa todellakin opetella perussanastoa, palvelu paranee heti! Aivan mainio juttu on suomestakin ostettavissa oleva Paris Visite card, tällä saa matkustaa metroissa, bussissa ja RER junissa rajattomasti.Tulee muuten halvemmaksi, kuin yksittäiset metro- tai huippukalliit RER liput!! Hintataso on melko sama kuin suomessa, toki Pariisissa voi maksaa illallisesta 1000 euroa, hotelliasumisesta ja vaatteista pieniä omaisuuksia sekä tottakai turistialueilla on aina kalliimpaa syöminen yms. Kannattaa aina valita näin: Ei hotellia maailmanlaajuisista ketjuista, vaan yksittäinen ranskalaishotelli, ei ravintolaa alueilta, joilla on paljon turisteja, eikä lainkaan ranskalaisia. Laatu on nimittäin huonompaa, ja hinnat kalliimpia. Ja muista: Dior ei ole ainoa paikka vaatteiden shoppaukseen pariisissa. Esim galeries lafayetten tavaratalosta saa monia hintaluokkia ja on niitä ihania pikku liikkeitä, joista voi tehdä löydön. Eiköhän nämä ala riittämään, hyvä matkaa teille!!

      • Sasa

        Suomesta voi ostaa niitä paris visite card, onko hinta täällä sama kuin paikanpäällä??
        Tiedätkö paljon taksi maksaa lentokentältä keskustaan noin?? vai pääseekö kentältä kätevästi muuten keskustaan??


      • kokenut
        Sasa kirjoitti:

        Suomesta voi ostaa niitä paris visite card, onko hinta täällä sama kuin paikanpäällä??
        Tiedätkö paljon taksi maksaa lentokentältä keskustaan noin?? vai pääseekö kentältä kätevästi muuten keskustaan??

        Cardia saa ainakin toimistoista nimeltä matka kaleva ja viime vuonna sai suomen matkatoimistosta, kannattaa kysellä. hinta on hieman halvempi täällä, eikä tarvii jonottaa kentällä niissä tappavissa jonoissa.. Ei kannata ottaa taksia.hinta on n.40 euroo keskustaan, ja liikenneruuhkan sattuessa vielä kalliimpi taksamittarin juostessa. RER- juna on nopein,yksinkertaisin ja helpoin tapa päästä aivan keskustaan. Asema kentällä, eli suoraan koneesta vaan junaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      235
      2231
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1476
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      72
      1241
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1225
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      158
      1120
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1039
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      928
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      848
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      67
      841
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      769
    Aihe