Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi ja täytin kaikki mahdolliset arvioinnit ja suunnitelmat ja lähetin ne TE-toimistoon.
Missä vaiheessa ja miten voin alkaa anoa työmarkkinatukea (tai mikä se on päiväraha yms.). Tuleeko sieltä joku ilmoitus?
Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi MITÄ NYT?
5
68
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sieltä sinulle tule mitään ilmoitusta mutta kelalle lähtee lausunto. Kannattaa hakea tt-tukea jos varallisuus ei sitä estä, kela sitten "ulosmittaa" työmarkkinatukea maksetuista tt-tuista osittain.
- Anonyymi
Tarkoitin, miten tämä normaali prosessi etenee tämän jälkeen eli missä vaiheessa tiedän koska ja miten voin hakea ihan normaalia työttömyyskorvausta. Tuleeko minulle Te-keskuksesta tai kelasta ilmoitus/päätös ja ohjeet miten työttömyystukea haetaan? En ole hakemassa mitään muuta tukea.
Olin joskus 90-luvulla työttömänä ja silloin piti ilmoittautua paikanpäällä (nyt ilmoittauduin verkossa). Päätös tuli postissa ja muistaakseni se lomake mihin sitten täydennettiin työttömyyspäivät (työtön, työtön työtön... jne) joka lähetettiin kuoressa työkkäriin.- Anonyymi
Kirjaudu kelan netissä omille sivuillesi, sieltä selviää. Itse jäätyäni työttömäksi odotin aina 4 viikkoa ennen ensimmäistä hakemusta mutta silloin ei ollutkaan pikkurahasta pulaa.
Kai ensimmäisen hakemuksen voi tehdä jo muutaman viikon kuluttua.
- Anonyymi
Jos koronan takia jäänyt työttömäksi niin ei ole omavastuu aikaa ollenkaan. Hakemusta vaan sisään Kelan sähköisessä asiointipalvelussa.
- Anonyymi
Kiitos kaikille. Nyt on kirjauduttu Te-Keskukseen ja Kelaan, päivitetty kaikki mahdolliset tiedot, ja ilmeisesti nyt seuraan tilannetta poikkeamalla aika ajoin kyseisisissä palveluissa (sivuilla). En nyt ihan tarkkaan tiedä mitä odotan ja miten homma etenee, mutta kai se aikanaan sitten selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257047Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291128- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43763