Testasimme Toyota Corolla Touring Sports 2,0 hybridin

Anonyymi

118

2053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Soppa maistuu, kun ajaa.

      • Anonyymi

        Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus aidossa koeajossa:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mutta kun se sähkölläkin ajettu matka lasketaan mukaan, et sitä saa poistettua matkasta.
        Suurin osa matkoista ajetaan kuitenkin pelkästään sähköllä, toisin kuin Toyotan höpöhybrideillä.


    • Anonyymi

      Töissä ollaan testattu octaviaa, öljyä menee reilu litra 1000km, bensaa menee 7,4 litraa 100km

      • Anonyymi

        Vw 1.5 tsi kulkee matka ajossa vähemmällä polttoaineella mitä Corollan hybridi.. Hybridi säästää ainoastaan kaupungissa mutta maaseudulla kuluttaa saman mitä tavallinen turbo moottori jopa enempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw 1.5 tsi kulkee matka ajossa vähemmällä polttoaineella mitä Corollan hybridi.. Hybridi säästää ainoastaan kaupungissa mutta maaseudulla kuluttaa saman mitä tavallinen turbo moottori jopa enempi.

        Ja mun täyssähköauto kuluttaa 0L satasella.....


      • Anonyymi

        Ottaako noin koville kun Toyotaa nöyryytetään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mun täyssähköauto kuluttaa 0L satasella.....

        No se ei olekkaan Toyota.


      • Anonyymi

        Sinä töissä? Neva hööd.


    • Anonyymi

      Muka hybridi hihhii

      • Anonyymi

        itsetyydyttävä hihihii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsetyydyttävä hihihii

        kaapelijumppa hihihii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaapelijumppa hihihii

        Etkö parempaan pysty? Ehkä Toyotakin saa ladattavia enemmän tuotantoon?
        On se kova paikka kun muut ajaa sähköllä samat matkat mitä Toyotahönön auto paukuttaa käyntiin useita kertoja ja imee bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaapelijumppa hihihii

        Ja silti naapuri kytkee talvella Toyotansa kaapelin päähän joka ei lataa akkuja.
        Toinen ajastaa webastonsa kännyllä.
        Eli kuka sitten jumppaakaan sillä kaapelilla?


    • Anonyymi

      Taas on koijattu apinoita Tojota hybridillä

      • Anonyymi

        Kova kulutus todellisuudessa ja 2-6 ke enemmän hintaa kuin paremmissa kilpailijoista, melko hölmö pitää olla kuka noita ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova kulutus todellisuudessa ja 2-6 ke enemmän hintaa kuin paremmissa kilpailijoista, melko hölmö pitää olla kuka noita ostaa.

        Pieni kulutus todellisuudessa ja 2-6 ke enemmän laatua kuin heikoimmissa kilpailijoista, melko viisas pitää olla kuka noita ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni kulutus todellisuudessa ja 2-6 ke enemmän laatua kuin heikoimmissa kilpailijoista, melko viisas pitää olla kuka noita ostaa.

        Laadukkaaseen autoon ei kuulu esim. korkea melutaso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaaseen autoon ei kuulu esim. korkea melutaso.

        Laadukkaaseen autoon kuuluu kiinnostus sellaisen ostamiseen, niinkuin vapunkin jälkeen taas voidaan Trafin ensirekisteröintitilastosta todeta. Ja mikä hauskinta, reippaasti kalliimmalla hinnalla kuin vikaisella haastajalla. Ei enää kannata pölhöpetterin rypistää kun huijarin köntsät on jo housuissa. Toyota menee menojaan kun vikavaakeneissa loistaa pelkät peruutus- ja hätävalot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaaseen autoon kuuluu kiinnostus sellaisen ostamiseen, niinkuin vapunkin jälkeen taas voidaan Trafin ensirekisteröintitilastosta todeta. Ja mikä hauskinta, reippaasti kalliimmalla hinnalla kuin vikaisella haastajalla. Ei enää kannata pölhöpetterin rypistää kun huijarin köntsät on jo housuissa. Toyota menee menojaan kun vikavaakeneissa loistaa pelkät peruutus- ja hätävalot

        Toyotalla ei ajeta niin kauas kirkolta et muiden merkkien mitään valoja näkisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaaseen autoon ei kuulu esim. korkea melutaso.

        ” Auton äänimaailma on hiljainen, nastarenkaat vähän rapisivat sisälle, mutta moottoriääni oli olematon. ”

        Oheinen lainaus löytyy APn linkistä. Corolla on laadukas auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaaseen autoon kuuluu kiinnostus sellaisen ostamiseen, niinkuin vapunkin jälkeen taas voidaan Trafin ensirekisteröintitilastosta todeta. Ja mikä hauskinta, reippaasti kalliimmalla hinnalla kuin vikaisella haastajalla. Ei enää kannata pölhöpetterin rypistää kun huijarin köntsät on jo housuissa. Toyota menee menojaan kun vikavaakeneissa loistaa pelkät peruutus- ja hätävalot

        Trafin sivuilta voi tarkastaa myös suuret takaisinlutsut joita tämä laatumerkki hallitsee.


    • Anonyymi

      Semmosia ne tojot on. Isoruokasia ja herkkiä ruostumaan.
      Onneksi ostin oikean auton ja ajan alle neljän litran keskikulutuksella ja 190hv kiidättämänä.

    • Anonyymi

      Tojota ei ole onnistunut koskaan tekemään kiinnostavaa autoa. Ensinnäkin pitäisi olla hyvä ajaa mutta aina joku kohta hiertää pahasti

    • Anonyymi

      Eipä se volkkarin 1.5TSI kyllä kulje maantielläkään pienemmällä kuin Tojottimen hybridi.
      Nimittäin vuodenvaihteen TMssä Passat 1.5TSI kulutti maantielläkin enemmän kuin citymaasturi RAV4 hybrid.
      Tämä siis mitattua samassa testissä eli ajettu sama matka samoissa olosuhteissa.

      Jos Tojottimen 2.4L hybrid korkeassa cittarikopassa vie maantiellä vähemmän kuin 12cm maavaralla oleva Passat tuolla bensakoneella niin miten ihmeessä palon Ravistinta linjakkaampi Corolla voisi viedä pienemmällä hybrikoneella enemmän. Ei varmasti vie jos mittaus tehdään samassa testissä.

      • Anonyymi

        Ajoin bensa autolla Helsingistä Tampereelle ja takaisin moottoritietä. Kulutus 5.7 l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin bensa autolla Helsingistä Tampereelle ja takaisin moottoritietä. Kulutus 5.7 l

        Mutta kyllä sinun pitää silti ostaa Toyotan höpöhybrid vaikka sillä ei säästä yhtään, päin vastoin ylläpito on kalliimpa, mutta Toyotaklaanin yhteinen kurjuus ja yhteishenki on jotain niin suurta ja tavoiteltavaa ettei siitä voi kieltäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyllä sinun pitää silti ostaa Toyotan höpöhybrid vaikka sillä ei säästä yhtään, päin vastoin ylläpito on kalliimpa, mutta Toyotaklaanin yhteinen kurjuus ja yhteishenki on jotain niin suurta ja tavoiteltavaa ettei siitä voi kieltäytyä.

        Toyota säästää kaikessa. Toyota on edullisin ajaa, huoltaa ja jopa korjata jos semmoista yleensäkään tarvitsee. Maailman suurin valmistaja, Toyota osaa itselataavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota säästää kaikessa. Toyota on edullisin ajaa, huoltaa ja jopa korjata jos semmoista yleensäkään tarvitsee. Maailman suurin valmistaja, Toyota osaa itselataavat.

        Tobota ei osaa tehdä autoja, joissa pärjää yli 15 tkm huoltovälilää. Ja sit on nää muka hybridit hihiihii hih juu hih


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin bensa autolla Helsingistä Tampereelle ja takaisin moottoritietä. Kulutus 5.7 l

        Mulla meni samalla matkalla 14,5L, mutta en ajakkaan mopon moottorilla varustettua kinneriä....😋😛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla meni samalla matkalla 14,5L, mutta en ajakkaan mopon moottorilla varustettua kinneriä....😋😛

        Kylläpä VAG- VAJAKKEJA potuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota säästää kaikessa. Toyota on edullisin ajaa, huoltaa ja jopa korjata jos semmoista yleensäkään tarvitsee. Maailman suurin valmistaja, Toyota osaa itselataavat.

        Puppua! Toyota on kalliimpi huoltaa, koska huollot ovat 2x useammin kuin kilpailijoissa. Lisäksi hybridi-Toyotat ova sidottu merkkihuoltoon ajoakkutakuun vuoksi jos aikoo pitää sen voimassa.
        Varaosahinnat ovat tähtitieteellisiä eurooppalaisiin kilpailijoihin verrattuna. Vai mitä sanotte esim. uuden Corollan ajovaluompion hinnasta, joka on 1910€! Samaa linjaa ovat myös takavalot, jotka kustantaa yli tonnin kulmaa kohti. Voitte olla varmoja, että tulevaisuudessa Corollien vakuutusmaksut nousevat entisestään noittenkin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin bensa autolla Helsingistä Tampereelle ja takaisin moottoritietä. Kulutus 5.7 l

        Ajoin Porista Helsinkiin ja takas Toyota 1.8 Hybridillä, kulutus 3,5 litraa sadalla.


    • Anonyymi

      Tojotassa ei ole oikein mitään erityisen hyvää, niin sitten yritetään täällä valehdella noita kulutuslukemia.

      • Anonyymi

        No joo, se on se yksi ja sama matalaotsainen hörhö, jolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin fantasioida ja ylettömästi kehua Tohjolaatikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, se on se yksi ja sama matalaotsainen hörhö, jolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin fantasioida ja ylettömästi kehua Tohjolaatikkoa.

        Riittää kun yhden Toyotan on omistanut.
        Sen jälkeen ei ole paluuta muitten merkkisten romujen noidan kehään, esimerkkinä itäautoskooda tai vikavaagenit, käsittämättömän huonolaatuisia autoja, hiono takuu päälle niin soppa on niitten kanssa valmis.

        Toyota on sentään laadukkain ja automaailman paras brändi eikä syyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää kun yhden Toyotan on omistanut.
        Sen jälkeen ei ole paluuta muitten merkkisten romujen noidan kehään, esimerkkinä itäautoskooda tai vikavaagenit, käsittämättömän huonolaatuisia autoja, hiono takuu päälle niin soppa on niitten kanssa valmis.

        Toyota on sentään laadukkain ja automaailman paras brändi eikä syyttä.

        Vähän kiusallinen toi lyhyt huoltoväli, ei pysy muuten kunnossa


    • Anonyymi

      Todella uskottava koeajo, vailla mitään maksettuja juttuja ja vailla ennakkoasenteita. Kulutuslukema vaikuttaa uskottavalta, sillä eihän itselataava hybridi lataa mitään matka-ajossa.

    • Anonyymi

      Testilenkki on oltava sellainen jossa autossa on vetopäällä kokoajan. Antaa lähemmin todellisen kulutuksen, mitä moottori voimansiirto ilmanvastus jarrut laakerit ottaa.

      Siksi kaikki mitatut kulutukset foorumeilla joissa omistaja kehuu pihistelleensä sen lukema on aivan merkityksetön. Voin minäkin rullailla ja sammuttaa moottoria, ajaa alamäkeä.

      Saksalainen kulutussivusto kertoo jotakin kun suodattaa ne 10 ensimmäistä pos ja katsoo keskiarvoa ym.

      • Anonyymi

        Näin tehden Toyotan hybridi kuluttaa 3,98l/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tehden Toyotan hybridi kuluttaa 3,98l/100km.

        Ei ikinä maantieajossa mene alle 6 litran. Lähempänä seitsemää. Vaikka kuinka valehtelisit tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ikinä maantieajossa mene alle 6 litran. Lähempänä seitsemää. Vaikka kuinka valehtelisit tänne.

        Sellaisia ne pikkuturpon tuhnuttimet ovat. Pieni tilavuus tekee moottorista lyhytikäisiä eikä jyristävän alhainen väännnön puute lupaa hyvää kulutukselle eikä voimansiirrolle.
        Kulutus huitelee seitsemän litran kieppeillä toisin kuin itselataavissa Toyotan hybrideissä. Ne kuluttaa vain noin 4 litraa satasella. Spritmonitor kertoo totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ne pikkuturpon tuhnuttimet ovat. Pieni tilavuus tekee moottorista lyhytikäisiä eikä jyristävän alhainen väännnön puute lupaa hyvää kulutukselle eikä voimansiirrolle.
        Kulutus huitelee seitsemän litran kieppeillä toisin kuin itselataavissa Toyotan hybrideissä. Ne kuluttaa vain noin 4 litraa satasella. Spritmonitor kertoo totuuden.

        Etkö pöljämi viljami halununut ymmärtää, että sitaatti koski edellistä postausta, jossa oli puhe Tojon hybridistä. Se on mukahybridi, itsesaastuttava hybridi.

        Ford sentään ei kikkaile näillä nimityksillä, vaan ilmoittaa heidän autonsa olevan kevythybridi. Tosin, aika painava sekin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö pöljämi viljami halununut ymmärtää, että sitaatti koski edellistä postausta, jossa oli puhe Tojon hybridistä. Se on mukahybridi, itsesaastuttava hybridi.

        Ford sentään ei kikkaile näillä nimityksillä, vaan ilmoittaa heidän autonsa olevan kevythybridi. Tosin, aika painava sekin on.

        Ei Tojota hönöt ymmärrä mitään jos ymmärtäisi, niin eivät kehtaisi täällä uskoa omia valheitaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ne pikkuturpon tuhnuttimet ovat. Pieni tilavuus tekee moottorista lyhytikäisiä eikä jyristävän alhainen väännnön puute lupaa hyvää kulutukselle eikä voimansiirrolle.
        Kulutus huitelee seitsemän litran kieppeillä toisin kuin itselataavissa Toyotan hybrideissä. Ne kuluttaa vain noin 4 litraa satasella. Spritmonitor kertoo totuuden.

        Väännön puute, taitaa olla faktat vähän hukassa pojalla??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö pöljämi viljami halununut ymmärtää, että sitaatti koski edellistä postausta, jossa oli puhe Tojon hybridistä. Se on mukahybridi, itsesaastuttava hybridi.

        Ford sentään ei kikkaile näillä nimityksillä, vaan ilmoittaa heidän autonsa olevan kevythybridi. Tosin, aika painava sekin on.

        Fordilla on myös ladattavia hybridejä.


    • Anonyymi

      Jos mennään ilmastonmuutoksen torjunta edellä, niin pitäisi ehdottomasti suosia ladattavia hybrideitä. Mutta vähä-älyiset kansalaiset hypnotisoituvat tuosta valheellisesta sanasta "itselataava". Luulevat, että auto parkkipaikalla seisoessaankin lataa itseään.

      • Anonyymi

        Norjassa erikseen puututtiin näiden harhaanjohtavaa mainontaan.


    • Anonyymi

      Itselataava Toyotan hybridi kuluttaa kolmesta jopa viiteen litraan satasella matalaoktaanista.

      • Anonyymi

        Ja kun luet aloituksen, niin todellinen kulutus on 6,7 litraa.


    • Anonyymi

      Ensimmäiset 500 Km takana 2.0 Corollalla. Eka tankkaus maksoi 43 eur ( tankin valo syttyi 30 Km ennen tankkausta). Ei paljon mahtunnut tankkiin ainetta. 225/45/17 renkain maantie ajolla näyttä nyt 5,3 l/100 Km ajotietokoneen laskelmaa.

      • Anonyymi

        Ajotitone on viritetty näyttämään kotiinpäin ja pitämään kuski tyytyväisenä. Kulutus pitää laskea matkamittarista ja tankatuista litroista.
        Sun kohdalla 5,5-5,8 lienee lähellä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajotitone on viritetty näyttämään kotiinpäin ja pitämään kuski tyytyväisenä. Kulutus pitää laskea matkamittarista ja tankatuista litroista.
        Sun kohdalla 5,5-5,8 lienee lähellä totuutta.

        Näin tein ja kulutukseksi muodostui isolohko-Corollalla 4,1 litraa/ 100km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tein ja kulutukseksi muodostui isolohko-Corollalla 4,1 litraa/ 100km

        Välillä joutuu ajamaan työajoa tuollaisella, ihan pötypuheita että alle 5 litran menisi.


    • Anonyymi

      Aika rankka kaasujalka tai sport asetukset, jos perehtyy hiukan ennakoivaan ajoon saa esim tälläisen. ajettu 550 Km noin 15-50 Km pätkissä normaali asetuksin, tankkiin meni 29,3 l halvempaa bensaa. Eli 5.3 l/100Km. Ajotietokone näytti ko lukemaa myös. Seuraavaksi ajattelin testata tuon ECO asetuksen vaikutuksen.

    • Anonyymi

      On testejä joissa kulutus on noussut 7,5 litraan. Se tekee noista Toyotan höpöhybrideistä naurettavia.

      • Anonyymi

        Onhan se kulutus varmaan 7,5 litraa, jos paahtaa motarilla n. 140km/h todellista nopeutta tai vaihtoehtoisesti ajaa vain todella lyhyitä pätkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kulutus varmaan 7,5 litraa, jos paahtaa motarilla n. 140km/h todellista nopeutta tai vaihtoehtoisesti ajaa vain todella lyhyitä pätkiä.

        3-5 litraa, kts. spritmonitor


    • Anonyymi

      ECO asetus tuotti tuloksen 4.8 ( 2.0 trek)
      Ensimmäinen auto, jolla olen päässyt alle tehtaan ilmoittaman (5,3) lukeman.

    • Anonyymi

      Tasan 500 kilometriä isolohko-Corollalla, tankkiin meni täyteen tankatessa 20,59 litraa. Huimat 4,12 litraa per sata kilometriä. Tähän ei pikkutuhnut pysty.

      • Anonyymi

        Otapa huomioon se että muilla on täys-sähköautoja, kaasu-autoja ja ja ladattavia hybridejä. Ne eivät kuluta koko ajan bensaa niinkuin tojot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otapa huomioon se että muilla on täys-sähköautoja, kaasu-autoja ja ja ladattavia hybridejä. Ne eivät kuluta koko ajan bensaa niinkuin tojot.

        Kaasuautot ovat jo passee' eli out of production. Kaputt, lost, försvinner.
        Täyssähköautot ovat ehkä puolen prosentin markkinaosuudella verraton valinta keskikaupungin metroseksuaaleille, hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasuautot ovat jo passee' eli out of production. Kaputt, lost, försvinner.
        Täyssähköautot ovat ehkä puolen prosentin markkinaosuudella verraton valinta keskikaupungin metroseksuaaleille, hihii.

        Kaasuautoja tehdään ja myydään edelleen ja vasta tulevaisuus näyttää niiden kohtalon. Ei kannattaisi vielä intoilla mukahybrid fani Teron.


      • Anonyymi

        Ja mitenkä tuon todistat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitenkä tuon todistat?

        Katso vaikka Skodan sivuilta ja lue uutisia.


    • Anonyymi

      Tuolla samalla(6,7l) ja jopa pienemmällä kulutuksella menee suurin osa vastaavista nykyaikaisista bensaturboista ja kulku on lisäksi parempaa ja mukavampaa.

      • Anonyymi

        Toyotan hybrid menee 4l/100km ja todella mukavasti.


      • Anonyymi

        En ole saanut kolmivuotiasta A4sta menemään alle 6.5L keskikulutuksella rauhallisesti ajaen ja tämä on dieselkoneella.
        Miten Volkkarin bensakone voisi viedä vähemmän kuin Audin diesel?

        Kyllä kaikki autot saa viemään kympin. Kyse on siitä miten ajaa.
        Kannattaa katsoa vaikka vuoden vaihteen TM. Siinä passat mikä oli huonompi suorituskyvyltään kulutti enemmän kuin korkeampi RAV4, siis sekä kaupungissa, että maantiellä.
        Miten Volkkari saa pienen bensaturbon viemään matalammassa ja kevyemmässä kopassa enemmän kuin paljon isompi Tojottimen vapaastihönkivä kone ja miten samalla VW saa passatin olemaan laiskempi?
        Eikös sen pienen bensakoneen koneen pitäisi olla joka suhteessa parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole saanut kolmivuotiasta A4sta menemään alle 6.5L keskikulutuksella rauhallisesti ajaen ja tämä on dieselkoneella.
        Miten Volkkarin bensakone voisi viedä vähemmän kuin Audin diesel?

        Kyllä kaikki autot saa viemään kympin. Kyse on siitä miten ajaa.
        Kannattaa katsoa vaikka vuoden vaihteen TM. Siinä passat mikä oli huonompi suorituskyvyltään kulutti enemmän kuin korkeampi RAV4, siis sekä kaupungissa, että maantiellä.
        Miten Volkkari saa pienen bensaturbon viemään matalammassa ja kevyemmässä kopassa enemmän kuin paljon isompi Tojottimen vapaastihönkivä kone ja miten samalla VW saa passatin olemaan laiskempi?
        Eikös sen pienen bensakoneen koneen pitäisi olla joka suhteessa parempi?

        Tästä voi katsoa kuinka TSI vei alle neljä litraa ja Prius yli neljä.
        https://www.autoliitto.fi/paikallisosastot/lahden-seudun-osasto/vesijarven-auto-ecorun-2019

        Noissa on tarkat säännöt joten mittausta voi pitää luotettavana.


    • Anonyymi

      Aika pienellä menee kun kuitenkin jää alle 7litran. Lupaus on hieman vähemmän, kuka maksaa kusetuksen?

    • Anonyymi

      Kyllä bensa maistuu Toyotalle, tuolla mukahybridille.

    • Anonyymi

      Kaikessa Toyota huijaa. Tuo nykyinen päästötesti on tehty suosimaan sähköistettyjä autoja. Näin hölmöjä ohjataan sellaisia hankkimaan ja mahtaa olla pettymys kova kun todellinen kulutus paljastuu. No Toyotan omistajien vaiettu totuus on ettei ongelmista tai pettymyksistä puhuta ettei jälleenmyyntiarvo vaan laskisi ja perussuomalainen junttihan ei myönnä mitään.

    • Anonyymi

      Näistäkin kommenteista näkee, kuinka ajotapa tosiaan vaikuttaa paljon. Meillä perheen isompi auto on 2.2 diesel ja sillä kulutus asettuu välille 5.1 - 6.2 (maantie vs. työmatkasahaus jossa mukana moottoritietä) ja kakkosauto on puolentoistakymmentä vuotta vanha 1.8 vapaasti hengittävä bensakone, jolla haarukka on 5.5 - 7. Bensakoneen saa menemään jopa 7.5 pahimmillaan lyhyellä taajamapörräyksellä.

      • Anonyymi

        Kyllä diesel on tänä päivänä järkevä valinta ison auton ostajalle. Meidän farkku diesel syö n. 4,5l/100km sekalaisessa ajossa, kilsoja tulee n.10tkm vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä diesel on tänä päivänä järkevä valinta ison auton ostajalle. Meidän farkku diesel syö n. 4,5l/100km sekalaisessa ajossa, kilsoja tulee n.10tkm vuodessa.

        10tkm vuodessa, kallista on kyyti kun lasket käyttövoimaveron mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä diesel on tänä päivänä järkevä valinta ison auton ostajalle. Meidän farkku diesel syö n. 4,5l/100km sekalaisessa ajossa, kilsoja tulee n.10tkm vuodessa.

        Mun kolmivuotias A4 diesel vie nyt kesällä >6L/100km ja talvella 7L/100km. Ajotyyli on rauhallinen. En oikein ymmärrä mistä noita alle 5L kulutavia dieseleitä oikein löytyy mutta ainakaan Audi ei sellaisia tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kolmivuotias A4 diesel vie nyt kesällä >6L/100km ja talvella 7L/100km. Ajotyyli on rauhallinen. En oikein ymmärrä mistä noita alle 5L kulutavia dieseleitä oikein löytyy mutta ainakaan Audi ei sellaisia tee.

        Johtuu siitä ettei sinulla Audia ole. Ihan vain sillä voin kertoa kun A6 3.0 menee alle tuon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10tkm vuodessa, kallista on kyyti kun lasket käyttövoimaveron mukaan.

        Vertaa tuota diisel farkkua bensa farkkuun, eikä mihinkään pikkukinneriin, huomaat diiselin olevan edullisempi, tosin ero ei ole suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kolmivuotias A4 diesel vie nyt kesällä >6L/100km ja talvella 7L/100km. Ajotyyli on rauhallinen. En oikein ymmärrä mistä noita alle 5L kulutavia dieseleitä oikein löytyy mutta ainakaan Audi ei sellaisia tee.

        Psa konsernilta ainakin löytyy. Itsellä menee alle 5/100 vuodessa keskimäärin .Suurin osa kaupunkiajoa.


    • Anonyymi

      Järjetön on Toyotan kulutus hintaansa, meluun ja ruostumiseen nähden.

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi pitää määritellä kulutus meluun nähden tai kulutus ruostumiseen nähden. Mihin niillä pyritään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi pitää määritellä kulutus meluun nähden tai kulutus ruostumiseen nähden. Mihin niillä pyritään?

        Vertaus on Corolla hintaan, jos oikein ymmärrän ja silloin ollaankin jo todellisessa kipupisteessä. Auton kallis hankintahinta ei ole suhteessa meluun tai ruostumisen nopeuteen, eikä luvattu kulutus on suhteessa todelliseen ja puhutaan kuitenkin meidän autokannan huomioiden kalliista investoinnista. Mielikuvat on hienosti rakennettu, mutta todellisuus kusee nilkoille oikein huolella.


    • Anonyymi

      Viime tankkaus 633 Km meni 30.3 l bensaa ( 95 ), ei paha 2.0 l koneella.

    • Anonyymi

      Corolla isolohkon kulutus on normaalissa ajossa 6,5-6,7 l/100km ja se on todella paljon auton hintaan ja mainoksiin nähden.
      Nuo pienet kulutukset saadaan aikaan vain erittäin lyhyillä matkoilla optimiolosuhteissa kun akut on lähtiessä täynnä, mutta tosiaan normaalissa käytössä ilmoitettuihin kulutuksiin ei päästä lähellekään ja syynä on uuden päästömittaustavan hybridejä suosivat syklit.

      • Anonyymi

        Auton mukana saa oikeuden My Toyota appiin, se antaa palautetta ajon ongelmista sekä kehuja . Itsellä vasta 3000km kokemusta ja kulutus pudonnut jo litran sadalle, kun oppii ajamaan hyödyntämään hybridin ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton mukana saa oikeuden My Toyota appiin, se antaa palautetta ajon ongelmista sekä kehuja . Itsellä vasta 3000km kokemusta ja kulutus pudonnut jo litran sadalle, kun oppii ajamaan hyödyntämään hybridin ominaisuuksia.

        Keskittyisit siihen liikenteeseen ja ajamiseen eko mittarin tuijottamisen sijaan. Et kuitenkaan oikeasti säästä mitään merkittävää.
        Tuo ammattilaisten 6,7 litran kulutus on kuitenkin todellinen ja ajettu normaalilla tavalla, kuten autolla pitääkin ajaa.


    • Anonyymi

      Appin etu onkin siinä, kun se näyttää reitin kartalla samoin kommentit.
      Ei ajaessa siihen tarvitse kiinnittää huomiota. Nuita yli 6 lukemia on vain hetkellisesti.
      Täällä ei saa ajaa missään yli 100 Km /h , mutta itsekkin huitasin 160 rekkaa ohittaessa. Silti lukemassa 4,7 l/100Km puolen tankin ajolla. Eli ajoa normaalin liikenne rytmin mukaan.

      • Anonyymi

        Ja kun alan ammattilaiset testaa ja saavat kulutuksen 6,7 litraa sadalle, niin se on väärin ja Toyotan omasedän unet ja toiveet ovatkin totuus ja fakta, hihiii!!!


    • Anonyymi

      No eipä väliä vaikka tuo kulutus onkin tojotassa yli 6l, näiden itselataavien myynti romahtaa pian joka tapauksessa. Nythän alkaa olla lataushybridiä halvemmalla. Niillä pääsee päivittäisessä käytössä oikeasti pieneen kulutukseen. Itselataava on vain monimutkainen bensa-auto, joka ei kuluta sen vähempää kuin uudet bensaturbot.

    • Anonyymi

      Paljonko kulutusmittari näyttää 100kmh nopeudessa tasaisella vetopäällä?

      Olisi hyvä nähdä puhelimella kuvattu pätkä. Riittää 30s, ottakaapa ja laittakaa youtubeen. Pari. Minuutin homma

      Pitää olla vetopäällä ja tasainen tie, lopussa kevyesti lisätään kaasua.

    • Anonyymi

      6,7 litraa sadalla on surkea suoritus hybridille joka on viritetty vain pientä kulutusta hakien, nolo tulos ja melkoinen huijaus luvattuun kulutukseen.

      • Anonyymi

        Taitaa tuolla 1800-luvun Votkinsson keksinnöllä saada vain ison kulutuksen aikaan, siksihän se patentti haudattiin aikanaan, mutta ei nähtävästi tarpeeksi syvään. Liian halpa hybrid-järjestelmä ei näköjään riitä normaaliin ajoon jotta saataisiin kohtuullista kulutusta?


    • Anonyymi

      Esim. Juhannuspaluu liikenteessä ajo speksit
      sähköajo aika 27%
      sähköajo pituus 20%
      polttoaineen kulutus 5 l/100Km
      kesto 3 h 39min
      Kilometrit 291,1 Km
      Keskinopeus 80 Km/h

      • Anonyymi

        Tarinoita riittää ja uskoo ken uskoo. Minä luotan ennemmin ammattilaisten testeihin ja tuloksiin, sillä heillä on tietty vastuu ja oikea näkemys kuinka liikenteessä ajetaan.


    • Anonyymi

      Corolla isolohko 430 km sivu, neljä kyydissä ja eväät viikonlopuksi. Muun liikenteen tahdissa yritin pysyä ja aika hyvin onnistuin, mutta kyllä olin puhki reissun jälkeen ja bensaa kului lähemmäs 7 litraa sadalle, hieman olin pettynyt.

      • Anonyymi

        Hyh. mullaki meni isolohkokorollalla melkein neljä litraa, ohan se kova syömään, hihiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyh. mullaki meni isolohkokorollalla melkein neljä litraa, ohan se kova syömään, hihiii

        Se kulutus kerrotaan yleisesti 100 km kohti, ei montako litraa kuluu kun käy lähimarketissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kulutus kerrotaan yleisesti 100 km kohti, ei montako litraa kuluu kun käy lähimarketissa.

        Vuoden ajalta keskikulutus kertoo jo jonkinlaisen totuuden, ei yksittäisen matkan kulutukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden ajalta keskikulutus kertoo jo jonkinlaisen totuuden, ei yksittäisen matkan kulutukset.

        Jos testissä Corolla hörppii 6,7 litraa sadalle ja matka-ajossa lastattuna 7litraa, niin kyllä se kertoo ihan tarpeeksi, ainakin enemmän totta kuin täällä nämä Toyotan omasedän kulutukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos testissä Corolla hörppii 6,7 litraa sadalle ja matka-ajossa lastattuna 7litraa, niin kyllä se kertoo ihan tarpeeksi, ainakin enemmän totta kuin täällä nämä Toyotan omasedän kulutukset.

        Reilu 20000km mitattu keskikulutus toitsun hybridi, 4,15 litraa/100km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 20000km mitattu keskikulutus toitsun hybridi, 4,15 litraa/100km

        Hihii, jaksat uida vastavirtaan satujesi kanssa, noloa.


    • Anonyymi

      auris tuli luotto myyjältä vaihdettua corolla teho moottori hybriidi varmariin on soiva peli kuluttaa vain 4 litraa ja kulkee lujaa pesin koti pihassa nyt kaivo vedellä ja putsasin matot ja tuuletin perä luukku auki sisältä raikkaaksi on se vakaa ajaa ja mukava piipahtaa kerran viikossa pulla kahveelle luotto myyjän luo turisemaan ja ihailemaan uusia toyotia!

      • Anonyymi

        Heiii! Kuulosti ihan toiota-pappalta.


    • Anonyymi

      Testattu kulutus 6,7 litraa on kyllä kovin surkea esitys Toyotan uusimalle luomukselle jonka tärkein ominaisuus on pieni kulutus. Tuohin pääsee helposti ilman pattereittenkin apua.

    • Anonyymi

      Kannattaako tuosta tehdä kanne Toyotaa vastaan kun todellinen kulutus on noin kaukana Toyotan ilmoittamasta?
      T: pettynyt omistaja.

      • Anonyymi

        Minä menisin ainakin kysymään myyjältä miten tuo voi olla mahdollista, olisi hauska nähdä ilmeet ja kuulla epätoivoiset selitykset, hihii!


    • Anonyymi

      Sellaiset tulokset saadaan, kun on tilattu. Nuista isommista lukemista vaan puuttu tiedot keskinopeuksista, sähköajosta/osuudesta jne, Eli vedetty hatusta tai sitten ei ole ollut mielenkiintoa oppia energian talteen ottamista hidastuksista.

      • Anonyymi

        Hehee, vai tilattu kulutus ja taas kun on hieman Toyotalle noloa niin salaliitto ja maksetut jutut vedetään hihasta, voi voi mikä pälli.


      • Anonyymi

        Juuri niin hybridillä ajetaan polkaise löysää-tyylillä eli ameriikaksi "power and glide", tuollon kulutus corollalla 4 litraa satkulle. Ja valoihin valutetaan hitaasti ilman jarrun painamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin hybridillä ajetaan polkaise löysää-tyylillä eli ameriikaksi "power and glide", tuollon kulutus corollalla 4 litraa satkulle. Ja valoihin valutetaan hitaasti ilman jarrun painamista.

        se on muutens pulse ja glide se systeemi eli kaasua välillä ja sitten jalka kaasulta pois antaa auton rullata! prius menee 3-4 litralla siten satasen.


    • Anonyymi

      Toyota syö 5 litraa bensaa ja skeida öljyä saman verran, hihii.

      • Anonyymi

        Väärin taas kerran. Luulet sitten että kunhan intät jokaiseen ketjuun jotain tyhmää, että se toteutuu kunhan oikein toivot ja intät. Ei se oikeassa elämässä niin mene, sinut on vain kasvatettu liian lepsusti ja annettu periksi jokaiselle kiukuttelullesi.


    • Anonyymi

      Toyotan polttoainekulut ovat 0,5-0,6 centtiä kilometrille.

      Pikkufossiiliturpon kulut ovat 0,8-10 centtiä per kilometri.
      Sen lisäksi huollot ovat huomattavasti kalliimmat pikkufossiiliturpoihin. Ne on todella kalliita kilometrejä halvasta hankintahinnasta huolimatta, kuten vw, peugeott, skooda, seat, foord, fiat, kiia.

      • Anonyymi

        Toyotan huoltokulut on reilusti suuremmat ja jos Toyota kuluttaa 6,7 litraa ja Turbokoneinen laatuauto 6,2 litraa, niin ihmettelen tuota laskutaitoasi.
        Olet sitkeä valehtelija. Tänään aloitit vasta yslltä, oliko huono yö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan huoltokulut on reilusti suuremmat ja jos Toyota kuluttaa 6,7 litraa ja Turbokoneinen laatuauto 6,2 litraa, niin ihmettelen tuota laskutaitoasi.
        Olet sitkeä valehtelija. Tänään aloitit vasta yslltä, oliko huono yö?

        TM 1/20, sieltä faktaa kulutukseen ja suorituskykyyn.


    • Anonyymi

      Ja myös muissa testeissä on faktaa, kuten tuossa aloituksessa.
      Ja nuoko pelastaa ilmaaston, hihii!

    • Anonyymi

      tässä faktaa ajettu yht 4500 Km isommalla padalla ja 1-2 hengen kuormalla. Viime tankkaus 33l ajettu sillä 655 Km maantieajoa 90-110 Km/h liikenteen mukaan. 3300/655= 5,03 l/100Km. ABC aseman halvemmalla bensalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe